Custom sata power kabels maken. (eventueel sleuven)

Pagina: 1
Acties:
  • 316 views

Vraag

• spawn666
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-08 14:01
Mijn vraag
Ik ben me aan het verdiepen in het zelf maken van mijn sata power kabels gezien wat ik wil niet te koop is en ook niet te bestellen is via cable mods sites.
Vragen waar ik mee zit:
-Wat voor draad moet ik hebben voor dit soort kabels? hoe dik moet de kern zijn? Waar koop ik een beetje okey kabel voor okey prijs?
-Wat voor kabel tang raden jullie aan om de uiteindes erop te zetten?
-Waar koop je in nederland sleeving spullen? is het duur? is het de moeite waard?

Misschien iemand die ervaring hiermee heeft en mij wat tips kan geven?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb diverse video's gevonden op youtube, (vrij oud) die het proces wel duidelijk uitleggen maar de draad dikte is me nog niet duidelijk.

Ik doe dit voor het eerst.
Er komen ongeveer 7 sata connectors per kabel. 4 kabels totaal
psu pricewatch: be quiet! Dark Power Pro 11 650W

bij voorbaat dank voor het lezen. _/-\o_

Alle reacties

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:54

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Veel vragen waar volgens mij al div topics over bestaan.....

Iets zegt mij dat je nog niet veel onderzoek hebt gedaan.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wat moet je met 28 connectors? Want als je een array van 24+ disks wil aansturen, zou ik liever niet met een (relatief simpele) custom sleeved kabel gaan werken.

Ah: LSI sas kaarten bij Aliexpress 200 euro goedkoper? dus...

[ Voor 21% gewijzigd door MAX3400 op 30-09-2020 19:25 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• spawn666
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-08 14:01
memphis, ik zal verder zoeken in de forums.

MAX3400: overal waar ik kijk kan ik maar maximaal 4 connectors per kabel krijgen. Momenteel split ik er al een aantal om op 20 te komen, maar nu ik wil uitbreiden wil ik niet nog verder met splitters aan de slag gaan. Dus dacht ik maak mijn eigen kabel. Minimaal 30 schijven verdeeld over 4 aansluitingen op mijn voeding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
De dikte van de draad hangt af van het totale vermogen wat je er door wilt jagen, wil je een raid array maken met 28 HDD's dan zou ik op de dikte niet beknibbelen, voor wat RGB spul hoeft het niet zo dik. Voor computerkabels is 18AWG standaard. (18 geeft de dikte aan, mijn Seasonic voeding heeft die dikte voor alle kabels) Reken maar dat het ongeveer 1,5mm² is qua dikte.

Kabel tang heb je alleen nodig als je zelf connectoren wilt gaan krimpen, zelf soldeer ik liever maar ieder zijn ding natuurlijk. Hierin kan ik niet goed adviseren. Die tangen waren destijds rete duur, dus vandaar.

Highflow.nl is een adres waar je terecht kunt voor modding spul, check vooral de kabel sleeving van MDPC-X, vroeger kocht ik dat direct van Nils in duitsland, maar zij zijn nu NL dealer en Nils verkoopt niet meer direct aan klanten helaas.

https://www.highflow.nl/m...le-90-degree-end-cap.html deze connector kan je tussen bestaande kabels in drukken, is dat ook een optie?

Voor het demonteren van stekkers (de kabels er uit prutsen) is zo'n setje enorm handig: https://www.highflow.nl/m...ron-modding-tool-kit.html

En ja het is ff prutsen, maar ik heb destijds mn complete voeding gesleeved + custom kabels. Oefening baart kunst. :)

Mn 3D printer blogje..

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-09 11:35

SA007

Moderator Tweaking
Er is inderdaad al heel erg veel te vinden over zelf custom kabels maken, lijkt me niet nodig dat allemaal te herhalen, zoveel veranderd daar niet in.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.