LSI sas kaarten bij Aliexpress 200 euro goedkoper?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spawn666
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-08 14:01
Ik ben aan het rondkijken om een grote thuis server te bouwen met zo veel mogelijk sata aansluitingen.
Veel moederborden zijn zeer beperkt dus ik kom al snel bij HBA kaarten uit.
Nu wil ik kijken of ik 2 of 3 HBA kaarten in mijn server kan proppen om zo mijn bestaande 6 poorten op de mobo uit te breiden met 24 Sata aansluitingen.

Wat ik tijdens het zoeken tegen kom is dat een Lsi Sas 9300-8i kaart bij aliexpress 70 euro kost, en 290 in een nederlandse shop.

Vind ik nogal een verschil. Iemand ervaringen met dit soort producten via Aliexpress?
Is het te vertrouwen? zouden er prestatie verschillen in zitten?

bij voorbaat dank.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:24
Het grootste nadeel wat ik kan bedenken is dat je niet weet wat voor chips en welke kwaliteit er gebruikt wordt. Dus bij hoge belasting kan deze kaart van AliExpress misschien minder betrouwbaar zijn, snel oververhitten etc. Ook de ondersteuning is een vraagteken denk ik zo.

Ook garantie is vrij lastig met AliExpress na langere tijd. Mocht de kaart na één jaar kapot gaan dan moet je maar afwachten of die verkoper nog actief is en of je garantie krijgt.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En de vraag is of 't uberhaupt echt is. Grote kans dat het namaakspul is dat niet fatsoenlijk werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Is het niet verstandiger in de V&A te kijken? Dat soort kaartjes komen regelmatig voorbij.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-09 09:36

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Wat je wilt is misschien ook simpelweg een geflashte raid card in IT mode.
Ik ben je net voor geweest, want deze heb ik gekocht: V&A aangeboden: LSI SAS 9211-8i HBA - 2x Intern Mini-SAS 6Gb/s - SAS2008 Chip...

:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spawn666
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-08 14:01
Douweegbertje schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 19:08:
Wat je wilt is misschien ook simpelweg een geflashte raid card in IT mode.
Ik ben je net voor geweest, want deze heb ik gekocht: V&A aangeboden: LSI SAS 9211-8i HBA - 2x Intern Mini-SAS 6Gb/s - SAS2008 Chip...

:p
:) :) lekker dan.

ik hou de volgende wel in de gaten
:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22:36
Beetje off-topic, zorg voor voldoende koeling als je LSI controllers gaat gebruiken. Ik heb ze ook (9300 serie) en die worden echt heet en hebben forse geforceerde koeling nodig. Mij bevallen ze overigens uitstekend.

Persoonlijk koop ik dat soort spul nooit van Ali. Ik zoek een betrouwbare (herleidbare) bron.

En denk aan voldoende vrije pci-express lanes als je er drie van wil plaatsen. Dan ga je toch richting Xeon of een nieuwe AMD.

[ Voor 17% gewijzigd door Skynett op 25-09-2020 19:25 ]

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-09 11:15

killercow

eth0

Gewoon refurb op ebay.de scoren. Dat zijn zo goed als altijd gewoon wederverkopers die ze uit het professionele cirquit halen.

Voor sas hba's zou ik in ieder geval niet bij de Nederlandse shops kijken, die richten zich bijna allemaal op de enterprise klant die een vervangend onderdeel zoekt wat de stevige prijs in hun eigen redelijk maakt.

Eigenlijk alle ex-enterprise spullen kun je refurbished goed en goedkoop krijgen via 2de hands handelaren die dat soort omgevingen ontmantelen. Zeker als er 2 of 3 nieuwere generaties zijn uitgekomen. (dual 10gbit netwerk-kaartjes kosten daardoor ~30euro, want, 25, 40 en 100gbit kaarten zijn reeds beschikbaar)

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:24

aawe mwan

Wat ook leuk is:

spawn666 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 18:06:
Ik ben aan het rondkijken om een grote thuis server te bouwen met zo veel mogelijk sata aansluitingen.
[...]
Wat ik tijdens het zoeken tegen kom is dat een Lsi Sas 9300-8i kaart bij aliexpress 70 euro kost, en 290 in een nederlandse shop.
Weet je echt zeker dat je nu nog met SATA aan de slag wilt gaan, in plaats van NVMe?
Voor zo'n 25 euro heb je bijvoorbeeld tegenwoordig al een bifurcation kaart waar 4 NMVe drives op kunnen.

Maar behalve dat: Aliexpress hanteert een best hoge brutowinstmarge, dus als zo'n kaart daar echt goedkoper is dan in een Nederlandse winkel, dan heb je waarschijnlijk te maken met een kaart die komt uit een in China gesloopte tweedehands rackserver.

Er komt trouwens ook nog een een paar tientjes aan inklaringskosten en BTW bij, maar dat maakt in dit geval niet een doorslaggevend verschil.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Pagina: 1