(Kleine) reparaties het waard nav verkoop huis

Pagina: 1
Acties:

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05 14:12
In de niet al te verre toekomst willen we ons huidige huis verkopen. Nu zijn er natuurlijk een aantal klusjes die we gaan uitvoeren om te zorgen dat het er allemaal net wat frisser uitziet (opnieuw behangen in de slaapkamers nav kattenkrassen, kamerdeur oplappen, passende afdekplaatjes, houtrot wc-raampje).

Nu verschillen we van mening waar de logische klussen ophouden. Ik denk dat dit genoeg is, echter wil mijn partner (en mn moeder) dat ook het volgende wordt aangepakt:

- Opnieuw sauzen van het plafond in de woonkamer (huidige situatie):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v5C_gjhJGcRM-rXjx_vaTCE9MpM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/27bF1AmmnZJRBWtlmRIGSc2F.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/17Qf5vhhW7MKjYj2P_-xcsuT25I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bRQQ7B0qfkvvbMgrCnGOwSTW.jpg?f=fotoalbum_large

-Trap strippen van stoffen bekleding en wit verven:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_utrhxQYVvvyOLoEzcpVVuN-o6I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0ZyKT7gsrtzcHwJfjsamKtrm.jpg?f=fotoalbum_large

Ik vind het nogal overdreven, ik schat dat het opfrissen van de trap ongeveer 850 euro gaat kosten (zoveel kostte de andere trap), en het zou me niet verbazen als het plafond opnieuw doen ook zoiets kost. Ik verwacht dat de verkoopprijs van het huis 210k-240k zal zijn, dus dan vind ik ook niet dat je mag verwachten dat alles pico bello eruit ziet.

Deze foto laat zien hoe het huis er gemiddeld uit ziet qua afwerking (alle kamers hebben verder wel een normale lamp :+ ):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P_FmacbGkL77G6hYWOSsnhNnV1I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZELxmLSBCzOi95V77wvHOyi3.jpg?f=fotoalbum_large

Wat denken jullie?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Die trap kan je prima zelf schuren en schilderen, dat kost je dan geen € 850, zelf als je het schuurapparaat nog moet kopen.

March of the Eagles

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ethiron
  • Registratie: November 2016
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Ik zou eerder voor de trap gaan en die kamer niet opnieuw behangen...

Het eerste wat de koper doet is een behangafstomer huren en alles er weer af steken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Volgens mij is een trap van vloerbedekking en vooral van de lijm ontdoen echt een hel. opnieuw bekleden is denk ik simpeler en voordeliger.

Deze punten opknappen geeft gewoon een andere eerste indruk van je huis dan als je ze laat zitten. Wie weet wat er nog meer slecht is onderhouden...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Schilderen, sauzen nee. 99% van de nieuwe bewoners gaat dat toch zelf doen want andere kleur. Repareren of afwerken ja. Die scheur bovenaan de trap op de foto zou ik wegwerken bijvoorbeeld.

Als die scheurtjes in het plafond puur latex is wat is gaan scheuren dan zou ik daar niets mee doen. Zo'n trap is gewoon veel werk. Tapijtlijm verwijderen en dan het hout weer glad krijgen is gewoon een kloteklus. Als de rest van je huis in dezelfde stijl is dan zou ik het zo laten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-05 19:36

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Ik zou een makelaar nemen. Die weet er alles van, en een goede zal exact aangeven wat je kan doen, waardoor er meer waarde wordt gecreëerd. Voor ons is dat niet in te schatten, voor hetzelfde geld zeggen we: Jup, die trap even aanpakken. Echter als heel de voorkant van je huis met ducttape aan elkaar zit dan... heeft dat 0 nut.

Uiteindelijk moet je het zo zien, dat enkele investeringen (~2-5k) prima te verantwoorden zijn omdat het mogelijk ~4-10k meer gaat opleveren bij de verkoop. Wat dit precies is en/of het moet, dat kan een makelaar je goed vertellen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-05 17:05

EMP

Krulloos!

Economisch gezien leveren vrijwel alleen aanpassingen die meer m2 woonruimte opleveren (dakkapel zetten bijvoorbeeld) meer geld op dan dat ze kosten.

Als je het voor het geld doet moet je nu zo min mogelijk uitgeven.

Als je het huis echter niet kunt verkopen omdat de staat te slecht is, dan heeft een beetje opknappen uiteraard wel zin, echter is dat met de huidige huizenmarkt ook uitzonderlijk.

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-05 15:57
Je kan door het investeren van nog geen 1.000 euro zo 5k en een snelle verkoop ophalen. Kopers kijken meestal nergens doorheen. De huidige dingen springen in het oog en geven de woning een onverzorgde indruk. Dan gaat men vanzelf verder zoeken wat er nog meer mis kan zijn en of het wel goed onderhouden is.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Barrycade

Through the...

Ik denk dat als je in dit topic wilt komen Wat er nou weer voor een pand te koop staat... - Deel 2 met je huis.
Je het niet moet doen. >:)

Zeker die trap is wel een nominatie waard om in dat topic te komen. Maar die schuren in je plafond zien er ook uit alsof ze laten zien wat er allemaal op de nieuwe bewoners af kan komen :+ .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Señor Sjon schreef op woensdag 30 september 2020 @ 14:44:
Je kan door het investeren van nog geen 1.000 euro zo 5k en een snelle verkoop ophalen. Kopers kijken meestal nergens doorheen. De huidige dingen springen in het oog en geven de woning een onverzorgde indruk. Dan gaat men vanzelf verder zoeken wat er nog meer mis kan zijn en of het wel goed onderhouden is.
In deze markt ga je dan gewoon door naar volgende geïnteresseerde. Het is een markt voor verkopers.

• Basekid
We zijn in eerste instantie van plan het zelf te verkopen (zonder makelaar). Ik wilde tegen de verkopers vertellen waarom we bepaalde dingen niet hebben opgelapt (bijv plafond en behang), maar ik ben het met jullie eens dat je daarmee ook de indruk wekt dat het huis op andere plekken misschien ook niet proper is.

Mijn argument met de trap is dat omdat het de trap naar zolder is, je er hoogstens 1-3x per week op loopt (bijv voor de was of je gereedschapskist). Hij zit achter een deur dus je staart er ook niet steeds tegenaan ofzo. Daarom heb ik hem tot nu toe altijd in de originele staat gelaten.

[ Voor 31% gewijzigd door Basekid op 30-09-2020 14:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Nu online
Vloerbedekking van een trap afhalen is echt een vreselijke klus. Maar het is wel een 'visitekaartje' van je huis (als in: je ziet hem wel elke keer als je de trap op gaat) en zoals de trap er nu uit ziet, krijg ik associaties met een uitgeleefd studentenhuis. Toch aanpakken, dus. Maar dan niet verven, want dan moet je de trap helemaal kaal maken en bovendien wordt het dan een lawaai hol. Gewoon vloerbedekking van de kwantum of wat dan ook.

Bij dat plafond loop je het risico dat als je er aan begint, er een heleboel meer naar beneden komt. Het is niet alleen even een plafond sauzen, het zal vooral scheuren repareren worden. En dat kan uiteindelijk een behoorlijke klus worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Rubbergrover1 op 30-09-2020 15:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:22

Yucon

*broem*

Die trap is vreselijk als je lijmresten gaat krabben. Dat moet je dus niet doen. Als je een verstripper gebruikt en dan met zo'n driehoekschrapertje de gesmolten lijmresten eraf schraapt valt het ineens behoorlijk mee.

Ik zou het wel doen. Alles dat je huis duidelijk fris maakt maakt het makkelijker. Als het al niet in de waarde op zich is (immers moeilijk te bepalen) kan het dat stelletje dat toevallig net wat meer wilde bieden over de streep trekken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Milo85
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-05 16:28
Hangt er vanaf wat je zelf wilt. Het huis, in de huidige markt, verkoopt toch wel. Maar je kan misschien wel een paar extra duizend euro krijgen met wat relatief kleine aanpassingen. Als het mogelijk extra geld het je waard is, dan vooral opknappen. Is het je de moeite niet waard, niet doen maar dan kan je er mogelijk iets minder voor krijgen.

Zoals ze bij een grote opleider zeggen; 'hoe hoog leg jij de lat?'. ;)

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-05 14:34
Trap is een drama om te doen... plafond zou ik wel even aanpakken. Is niet veel werk en staat wel beter.
Ik zou een deal maken, jij het plafond, je partner en je moeder de trap :)
Ik ben benieuwd of de trap dan nog een struikelpunt is...

Toegegeven, je weet niet beter van die trap... een koper zou toch even nadenken...

Life is what happens while you're busy making other plans

• Aomi
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 14-05 22:04
Een goede makelaar vertelt jou precies wat je allemaal nog aan moet pakken voor een vlotte verkoop.

Behangen en sauzen zou ik persoonlijk lekker overslaan want de kans is groot dat de nieuwe bewoners het toch allemaal naar eigen smaak in willen gaan richten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Nu online
Basekid schreef op woensdag 30 september 2020 @ 14:57:
Mijn argument met de trap is dat omdat het de trap naar zolder is, je er hoogstens 1-3x per week op loopt (bijv voor de was of je gereedschapskist). Hij zit achter een deur dus je staart er ook niet steeds tegenaan ofzo. Daarom heb ik hem tot nu toe altijd in de originele staat gelaten.
Even outside the box, jij gebruikt de trap 1-3 keer per week omdat je de zolder voor was en gereedschap gebruikt. Maar geldt dat voor de potentiële kopers ook? Ik ben het huis batterij buurt, maar is de zolder, eventueel na een verbouwing, ook als slaapkamer (of misschien zelfs slaapkamers) of werkkamer te gebruiken? Met een rommelige trap is dat moeilijk voor te stellen, maar als het er netjes en uitnodigend uit ziet...? Als potentiële kopers op die manier sneller geneigd zijn om de potentie van de zolder te zien, dan zijn ze wellicht ook bereid om veel meer voor je huis te betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-05 14:10
Is misschien ook nog afhankelijk in welke plaats/regio je woont. Hier vliegen de huizen als warme broodjes over de toonbank (noord limburg) en denk ik dat je ook zo het huis kwijt zou zijn zonder visuele updates.. Men is al blij als ze een huis gevonden hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
Als ik alles zo lees ga ik de trap wel fixen, maar ga ik tapijt gebruiken ipv verven. Stukje goedkoper maar wel een net resultaat.

Plafond laat ik denk ik zo, tenzij je het makkelijk kan bijschuren?

Bedankt voor jullie input!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dieken Taffert
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 16-05 21:00
Instapklare huizen gaan veel harder dan huizen waarvoor dit niet geldt. Als je je huis zonder veel geld uit te geven instapklaar kan laten ogen (echt netjes), is het zeer de moeite waard. Op de foto's die je laat zien (behalve de laatste), ziet het er knap beroerd uit voor de gemiddelde koper. Dat wekt de indruk dat er veel achterstallig onderhoud is en er lijken uit de kast gaan komen.

Toen wij een jaar terug ons huis verkochten (redelijke middenklasser), hebben we veel aandacht besteed aan de finishing touch (missende stukken plint herstellen, nieuwe graszoden, veel bloemen in de tuin, gaatjes dichten, slecht behang vervangen door net behang, peertjes vervangen door cheapie Ikea hanglampen, nieuwe draaiknoppen gasfornuis etc.), om het er voor de foto's en de bezichtigingen piekfijn uit te laten zien. We hebben de week van de bezichtigingen vakantie genomen en na die week was het verkocht voor een bedrag dat 10-30k hoger lag dan de schattingen van meerdere makelaars voor we het gingen opknappen.

[ Voor 3% gewijzigd door Dieken Taffert op 01-10-2020 10:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Basekid schreef op woensdag 30 september 2020 @ 14:57:
We zijn in eerste instantie van plan het zelf te verkopen (zonder makelaar). Ik wilde tegen de verkopers vertellen waarom we bepaalde dingen niet hebben opgelapt (bijv plafond en behang), maar ik ben het met jullie eens dat je daarmee ook de indruk wekt dat het huis op andere plekken misschien ook niet proper is.

Tijdens de bezichtiging beloop je beide trappen 2 keer (1x op en 1x af), de tweede trap heeft dan net zo veel impact als de eerste.
Basekid schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 10:23:
Als ik alles zo lees ga ik de trap wel fixen, maar ga ik tapijt gebruiken ipv verven. Stukje goedkoper maar wel een net resultaat.

Plafond laat ik denk ik zo, tenzij je het makkelijk kan bijschuren?

Bedankt voor jullie input!
Tapijt gebruiken goedkoper dan verven? Ik zou waarschijnlijk nog eerder wél de tijd stoppen in het strippen van de trap en het ontdoen van de lijmresten + grondverf. Dat is een keer 8 uur werk maar kost je alleen tijd (en wellicht gereedschap). Straks leg jij er een net tapijt op en zijn de nieuwe bewoners alergisch voor huisstofmijt. Dan trekken ze het tapijt er direct weer af...
In deze prijscategorie ben je bereikbaar voor starters (afhankelijk van regio), die zijn vaak ook nog wel bereid tot klussen. Beter zorg je dan voor een goede basis en laat je het de bewoners afmaken.

Oh en als je de mogelijkheid hebt; alle sporen van de katten uitwissen. Dus geen kattenbakken, kattenvoer of kattenvilla annex krabpaal in je huis tijdens bezichtigingen & op de foto en de dieren zelf tijdens de bezichtigingen ook even ergens opvangen. Genoeg mensen die er niet van zijn gediend en bang zijn voor een achterblijvende kattengeur.

[ Voor 8% gewijzigd door Tehh op 01-10-2020 10:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-05 13:58
Plafond, mwah, maar de trap zou ik zeker aanpakken. Daar kijkt bijna niemand doorheen. Een laminaatje leggen kan iedereen nog zelf, maar een trap bekleden is een ander karwei wat mensen niet zien als 'doe ik zelf wel even'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:06
Wat is je locatie? In sommige regio's gaan huizen jouw prijssegment zo hard dat ik denk dat het geen meerwaarde heeft om er geld in te steken. Zit je in oost Groningen of Zeeland dan zou je er nog over na kunnen denken..

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Kassad schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 12:15:
Wat is je locatie? In sommige regio's gaan huizen jouw prijssegment zo hard dat ik denk dat het geen meerwaarde heeft om er geld in te steken. Zit je in oost Groningen of Zeeland dan zou je er nog over na kunnen denken..
Maastricht, dus zeker niet randstad-hot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Dieken Taffert schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 10:39:
Instapklare huizen gaan veel harder dan huizen waarvoor dit niet geldt. Als je je huis zonder veel geld uit te geven instapklaar kan laten ogen (echt netjes), is het zeer de moeite waard. Op de foto's die je laat zien (behalve de laatste), ziet het er knap beroerd uit voor de gemiddelde koper. Dat wekt de indruk dat er veel achterstallig onderhoud is en er lijken uit de kast gaan komen.

Toen wij een jaar terug ons huis verkochten (redelijke middenklasser), hebben we veel aandacht besteed aan de finishing touch (missende stukken plint herstellen, nieuwe graszoden, veel bloemen in de tuin, gaatjes dichten, slecht behang vervangen door net behang, peertjes vervangen door cheapie Ikea hanglampen, nieuwe draaiknoppen gasfornuis etc.), om het er voor de foto's en de bezichtigingen piekfijn uit te laten zien. We hebben de week van de bezichtigingen vakantie genomen en na die week was het verkocht voor een bedrag dat 10-30k hoger lag dan de schattingen van meerdere makelaars voor we het gingen opknappen.
Dat is inderdaad wel een flink verschil in prijs. We hebben inderdaad een lijstje met kleine dingen zoals lampje ophangen, deurkozijnen verven, kapot behang vervangen, etc. We twijfelen dus vooral over de "grote" zaken zoals plafond en trap. Trap ben ik nu welvan overtuigd dat het een slimme zet zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Basekid schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 12:30:
[...]

Maastricht, dus zeker niet randstad-hot.
Gaan de huizen daar weg voor vraagprijs of zijn er meerdere gegadigden en wordt er meer dan vraagprijs betaald? Dat bepaalt of het meerwaarde heeft om er nu nog geld in te steken.

En als je er geld in steekt, doe het dan zelf ipv dat je het laat doen, scheelt je een enorm deel :)

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Basekid schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 12:34:
[...]

Dat is inderdaad wel een flink verschil in prijs. We hebben inderdaad een lijstje met kleine dingen zoals lampje ophangen, deurkozijnen verven, kapot behang vervangen, etc. We twijfelen dus vooral over de "grote" zaken zoals plafond en trap. Trap ben ik nu welvan overtuigd dat het een slimme zet zal zijn.
En ik vraag me dus af of dat ligt aan het opknappen of dat het ligt aan de markt die op dit moment wat oververhit is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-05 17:05

EMP

Krulloos!

Je kunt doen wat de flippers doen, een oud/gaar of op zijn minst uit-de-mode huis pakken en dat (zo goedkoop mogelijk) naar perfect-instapklaar verbouwen. Er zijn tal van mensen met geld die voor het labeltje instapklaar een premium over hebben.

Bijvoorbeeld mijn zwager en zijn vriendin. Beide arts, moeten 'even' voor een jaar of drie in een andere stad wonen ivm werk, werken ook beide 60+ uur per week, dus die hebben een (in mijn ogen veel te) duur huis gekocht wat gewoon 'af' was.

Maar dan moet ook echt alles pico bello zijn. Natuurstenen aanrechtblad, glimmende vloer, open ruimtes, kunstgrasje in de achtertuin naast de loungeplek etc.

Als je met wat klussen je huis van 'er moet wat aan gebeuren' naar 'perfect instapklaar' kan upgraden dan doen. Die premium kun je er nog wel uithalen. Maar als ik de rest van de foto's zie... ik zou het niet doen. Bij wat jij 'nog wel oké' vind, een wat oudere keuken bijvoorbeeld, is het voor de kopers hun 'nieuwe droomhuis' dus die willen mooi sparkly nieuw (OF zo goedkoop mogelijk ;)). Een emmertje latex kun je er nog wel ingooien, maar met de huidige huizenmarkt zou ik echt niet meer dan tientjeswerk in het opknappen stoppen.

Mijn vorige huis (verkocht feb. dit jaar) heb ik instapklaar (doch in een lager prijssegmetn) in die staat verkocht. Alles vernieuwd, gemoderniseerd en maximaal 5 jaar oud. De trap had ik met vloerbedekking opnieuw laten bekleden een half jaar voor de verkoop. Wat denk je: de dame van het stel die het kocht vond de kleur niet mooi, dus hop de nieuwe vloerbedekking er uit, andere er in ;)

Op deze 10 tips voor verkopers van Funda bekijkt zie je ook dat ze aanraden wat kleine klusjes nog wel te doen " Denk bijvoorbeeld aan de muur in de keuken die ooit wit was; een likje is zo gedaan. En schroef ook die loszittende deurklink even vast. " maar dingen als vloerbedekking vervangen, dat gaat je zo honderden euro's kosten, en die ga je gewoonweg niet meer krijgen.

[ Voor 39% gewijzigd door EMP op 01-10-2020 14:09 ]

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10-05 22:55
Señor Sjon schreef op woensdag 30 september 2020 @ 14:44: Kopers kijken meestal nergens doorheen.
Ik vermoed dat er ook een grote groep mensen is die alle klusjes, ook de simpele, uitbesteden. Als jij met een avondje werk en een paar tientjes aan materiaalkosten een kleinigheid kunt repareren, heb je hen misschien 500 euro op de offerte van een aannemer bespaard. Eigenlijk heb je die avond belastingvrij gewerkt voor de potentiële kopers.

Die groep komt ook niet kijken als op de foto's al duidelijk is dat er vanalles aan het huis gedaan moet worden.

Strippen cq. overschilderen van een niet-neutrale muur zou ook best een goed idee kunnen zijn. Als je denkt "dat kan de koper zelf ook": je weet niet hoe oud, druk, handig of vermogend die koper is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:49

Bob Popcorn

Plop!

Rubbergrover1 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 14:59:
en zoals de trap er nu uit ziet, krijg ik associaties met een uitgeleefd studentenhuis.
Ik ben in legio uitgeleefde studentenhuizen geweest waar de trap er een stuk beter uit zag :X :D

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 39993

thejoker80 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 14:36:
Volgens mij is een trap van vloerbedekking en vooral van de lijm ontdoen echt een hel. opnieuw bekleden is denk ik simpeler en voordeliger.

Deze punten opknappen geeft gewoon een andere eerste indruk van je huis dan als je ze laat zitten. Wie weet wat er nog meer slecht is onderhouden...
Die trap: absoluut. Gewoon opnieuw bekleden gaat echt de weg van de minste weerstand zijn.
Dat plafond: oppoetsen, niet tot in detail repareren.

Die trap is wel echt een in het oog springende "domper". Natuurlijk moet je daar als koper doorheen kijken, maar een beetje een frisse uitstraling kan geen kwaad. Wij hebben onze trap jaren terug dus kaal gemaakt en geschilderd. Was echt een enorme klus. Voor de verkoop van het huis hebben we júist de trappen en de muren bij de trappen even opgefrist. Dan is een houten trap ineens wel handig: even een vers laagje erover is zo gedaan. Nieuwe maantjes op de treden en klaar. Een trapgat wordt al snel een "donker hol".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Nu online
Kassad schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 12:15:
Als je op een 'gewilde locatie' zit, dan kunnen in mijn optiek kleine verbeteringen juist tot een hogere verkoopprijs leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Dat we die trap onderhanden moeten nemen is zo te lezen een echte must, gaan we doen!
Partner en moeder ook weer blij gemaakt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Basekid schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 14:59:
Dat we die trap onderhanden moeten nemen is zo te lezen een echte must, gaan we doen!
Met een dooie mus dus.... want die mooie opgeknapte trap is een week later verkocht. :)
Maarja, sommige mensen zijn snel tevreden. :)
Aomi schreef op woensdag 30 september 2020 @ 15:40:
Een goede makelaar vertelt jou precies wat je allemaal nog aan moet pakken voor een vlotte verkoop.

Behangen en sauzen zou ik persoonlijk lekker overslaan want de kans is groot dat de nieuwe bewoners het toch allemaal naar eigen smaak in willen gaan richten.
Da's op zich wel grappig. Wij hebben het huis pas verkocht via een makelaar en hebben dus ook een paar makelaars op bezoek gehad (om er 1 uit te kiezen). Ons huis ziet er op zich redelijk fris uit, maar ze komen meestal toch met een paar kleine suggesties.... 2 van de 3 kwam als eerste met: de trap :)

En toegegeven, die had ook echt wel een likje verf nodig (allebei trouwens).

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 01-10-2020 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Anoniem: 39993 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 15:30:
[...]

Met een dooie mus dus.... want die mooie opgeknapte trap is een week later verkocht. :)
Maarja, sommige mensen zijn snel tevreden. :)
Zij vonden de hele tijd al dat we wegens de verkoop de trap moesten fixen. Ik vond dat ze overdreven.
Nu krijgen ze dus toch gelijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:10
Basekid schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 15:33:
[...]

Zij vonden de hele tijd al dat we wegens de verkoop de trap moesten fixen. Ik vond dat ze overdreven.
Nu krijgen ze dus toch gelijk :)
Waarom zou je daar nu 800euro in investeren? Ik zou het huis gewoon proberen te verkopen. Huizen gaan tegenwoordig best makkelijk weg als het binnen de 200.000 en 350.000 prijsrange ligt. Hier in de straat ook 30 kijkers in een week, die struikelen dan echt niet over een oud tapijt op je trap. Misschien gaan ze alles wel helemaal verbouwen en dan is dat toch ook zonde van die nieuwe trap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jongetje schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 15:49:
[...]

Waarom zou je daar nu 800euro in investeren? Ik zou het huis gewoon proberen te verkopen. Huizen gaan tegenwoordig best makkelijk weg als het binnen de 200.000 en 350.000 prijsrange ligt. Hier in de straat ook 30 kijkers in een week, die struikelen dan echt niet over een oud tapijt op je trap. Misschien gaan ze alles wel helemaal verbouwen en dan is dat toch ook zonde van die nieuwe trap?
Hangt er een beetje vanaf. Bij veel huizenkopers neemt het gevoel het deels over als er geboden moet worden. Juist een redelijk frisse (en neutrale!) uitstraling kan dan dus wel iemand over de streep trekken om tóch een paar duizend meer te bieden dan hij eigenlijk van plan was. Maar het heeft geen zin om te proberen een complete bouwval een beejte "op te frissen" met een paar honderd euro.

Wij hebben overigens minder uitegegeven nu voor het opfrissen, maar dat komt omdat wij de grote pijn van de trappen al gehad hebben toen we ze op eigen initiatief kaal hebben gemaakt en geschilderd. We hoefden ze dus echt alleen maar even een likje verf en nieuwe maantjes te geven. Laat dat bij elkaar 200 gekost hebben. Verder hebben we nog wat hele kleine dingetjes gedaan en 2 stukjes muur behangen voor bij elkaar ongeveer 100 euro. Maar dat heeft zeker wel geholpen, volgens de makelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VERNederlander
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-05 15:13
Basekid schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 14:59:
Je noemt hier een bedrag van 800 euro voor. Als ik deze trap bij het bedrijfje waar ik mijn trap heb laten doen in simpelste vorm uitvraag, prima tapijt overigens want ik heb dezelfde kwaliteit, ben ik 460 euro kwijt in regio Utrecht.

Omdat je de trap bij binnenkomst ziet, doet het voor mij wel mee met de eerste indruk van de woning. Het valt me op, maar kijk er wel doorheen omdat het niet veel kost, maar veel mensen doen dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-05 22:06

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ja ik zou de trap niet zelf opknappen, maar even laten doen (opnieuw laten bekleden). De uren dat jij aan het klooien bent moet je dan even meerekenen. Die kan je beter stoppen in de verkoop van de woning als je geen makelaar in de arm neemt ;)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
VERNederlander schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 16:20:
[...]

Je noemt hier een bedrag van 800 euro voor. Als ik deze trap bij het bedrijfje waar ik mijn trap heb laten doen in simpelste vorm uitvraag, prima tapijt overigens want ik heb dezelfde kwaliteit, ben ik 460 euro kwijt in regio Utrecht.

Omdat je de trap bij binnenkomst ziet, doet het voor mij wel mee met de eerste indruk van de woning. Het valt me op, maar kijk er wel doorheen omdat het niet veel kost, maar veel mensen doen dat niet.
De trap op de foto is de trap naar zolder. De trap van begane grond naar 1e verdieping heb ik toen ik hier ging wonen al gestript en wit laten verven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/25yA7FOvHd4bXb0yhwhFIzZBWcs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1gWBrrKhaZau36XrMiybJ4Ks.jpg?f=fotoalbum_large

450 (of zelfs 500) is al stuk beter dan de 800 die ik 123 op internet zie voorbijkomen.

[ Voor 19% gewijzigd door Basekid op 01-10-2020 16:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VERNederlander
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-05 15:13
Basekid schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 16:25:
[...]

De trap op de foto is de trap naar zolder. De trap van begane grond naar 1e verdieping heb ik toen ik hier ging wonen al gestript en wit laten verven.

450 (of zelfs 500) is al stuk beter dan de 800 die ik 123 op internet zie voorbijkomen.
Ik heb de link even opgesnord, hij werkt alleen in omgeving Utrecht-Veenendaal, dus komt niet naar Limburg.

https://www.stoffeerdiens...ie/budgetline/#prijslijst

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:10
Ik heb het een half jaar geleden gedaan (incl. zijkant (harp) en extra ondertapijt tegen slijtage en geluid) en kostte toen 780 euro. Daarvan is 135euro BTW en was het tapijt zelf al meer dan 400euro. Kan natuurlijk goedkoper, maar bij dit bedrijf heb ik zware kwaliteit en als er iets is komt ie langs om het te herstellen.

Als het puur voor de verkoop is snap ik wel dat je het goedkoop wilt :)

[ Voor 17% gewijzigd door jongetje op 01-10-2020 16:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
Basekid schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 16:25:
[...]

[Afbeelding]

Als ik jou was zou ik trouwens wel even de plinten en deurkozijnen verven, dit ziet er erg uitgeleefd uit. En verven is zo gedaan, kost geen kont.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
Kassad schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 17:19:
[...]

Als ik jou was zou ik trouwens wel even de plinten en deurkozijnen verven, dit ziet er erg uitgeleefd uit. En verven is zo gedaan, kost geen kont.
Staat zeker op de planning, dank je :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Zorg dat de MV werkt en dat je kruipruimteluik goed sluit. Veel huizen hebben in de gang / hal z'n putlucht door een slechtsluitend luik (+optrekkend vocht) en niet-afgedichte leidingdoorvoeren in de MK vloer.
Tehh schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 10:52:
[...]

Oh en als je de mogelijkheid hebt; alle sporen van de katten uitwissen. Dus geen kattenbakken, kattenvoer of kattenvilla annex krabpaal in je huis tijdens bezichtigingen & op de foto en de dieren zelf tijdens de bezichtigingen ook even ergens opvangen. Genoeg mensen die er niet van zijn gediend en bang zijn voor een achterblijvende kattengeur.
Die mensen gaan dan de koop fijn ontbinden binnen die drie dagen. Althans, dat wens ik zulke verkopers van harte toe.

Bij m'n zus hadden de verkopers dit geflikt maar zij was niet zo snugger alsnog te ontbinden of om uberhaupt niet op rozen lopende familie te laten kijken binnen die termijn.

Op alle niet direct zichtbare plekken van die haren waar zij dus bij alles langer dan een half uurtje kijken enorm allergisch voor is. Praktisch hele huis kunnen strippen. Kattenluik in de achterdeur was ook dichtgemaakt met een paneeltje wat keurig geverfd was... en waar de afwatering op de kopse kant op uit komt. De verf is nog steeds goed, maar als je het aanraakt kun je zo dat hele paneel indrukken. :r

[ Voor 8% gewijzigd door kabeltjekabel op 01-10-2020 18:06 ]

Pagina: 1