Zelf website starten of een prof inhuren

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
mvrhrln schreef op woensdag 30 september 2020 @ 15:37:
Beetje typisch dat mensen hier direct al met "oplossingen" komen en direct naar WP en specifieke payment providers komen.

TS moet gewoon een eerste lijst van basale functionaliteiten opschrijven (of uit typen :)) (zijn eisen voor een MVP).
Dat is typisch devschuur. Er worden allemaal half nuttige tips geroepen, maar iedereen loopt op de zaken vooruit. Topicstarter heeft geen idee wat hij wil.
ik kan niet in je portemonnee kijken, maar 12K is toch 12K, zou zonde zijn als je ze verspilt.
Alle geschatte bedragen en reacties daarop zijn nu ook voorbarig.

Topicstarter heeft iemand nodig om mee samen te werken voor het technische aspect en/of moet eerst tijd/geld stoppen om het plan compleet te maken.

{signature}

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Marc3l schreef op woensdag 30 september 2020 @ 15:44:
[...]
Het concept / MVP blijft nog steeds hetzelfde.
Ik kan niet anders dan concluderen dat jij niets van handel op internet snapt...
Ook als je Ideal wilt aanbieden heb je een zakelijke bankrekening (KVK inschrijving verplicht) nodig daar moet je ook rekening mee houden mocht je deze nog niet hebben.
Wil je nou iets uitvoeren of niet? Zoja, dan moet je investeringen doen. Zonder investeringen (in tijd en geld) kom je nergens...
Maar zou het nog makkelijker maken door het in eerste instantie gratis te maken, eerst maar een vraag en aanbod bij elkaar brengen.
Zodat je al het gespuis van het internet op je website krijgt die de verhuurders af gaan schrikken met onzinnige teksten / scheldwoorden etc. etc. etc. Waarna jij weer een 24/7 monitoring moet gaan doen om te zien of mensen niet over de schreef gaan etc, dat is pas zonde geld...
Of nee, ik weet waarschijnlijk jouw antwoord al. Elk berichtje zal eerst in quarantaine belanden en mag alleen door TS worden vrijgegeven...
Mag ik u welkom heten in het jaar 2020?

Dit zijn allemaal heel leuke gedachtengangen voor een kamerverhuur site in oost-knollendam enkel gericht op oost-knollendam. Wil je iets vergelijkbaar als kamerverhuur.nl oid neerzetten dan heb je wat meer nodig...

Een paywall is gewoon het meest effectief om enkel zinnige bezoekers binnen te krijgen.
Hydra schreef op woensdag 30 september 2020 @ 15:56:
[...]
Nou, aangezien hij vragen daarover nogal negeert...
Dat is zijn eigen keuze, heeft hij het niet gedaan, tja dan heb ik ook nog wel een bankrekeningnr waar hij 12k op mag storten, net zo zinvol vanuit TS gezien, zeer zinvol vanuit mij gezien.

Hij zegt iets soortgelijks als kamernet te willen lanceren, tja daar hoort nu eenmaal een stukje voorwerk bij (en een bepaald kapitaal wat 12k nu net niet is maar ok).

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-06 19:00
Gomez12 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 16:50:
[...]

Ik kan niet anders dan concluderen dat jij niets van handel op internet snapt...
Bedankt voor je conclusie, weer wat geleerd dat handel = gokken blijkbaar.
Een MVP bouwen zonder plan noem ik geen handel.
Zodat je al het gespuis van het internet op je website krijgt die de verhuurders af gaan schrikken met onzinnige teksten / scheldwoorden etc. etc. etc. Waarna jij weer een 24/7 monitoring moet gaan doen om te zien of mensen niet over de schreef gaan etc, dat is pas zonde geld...
Of nee, ik weet waarschijnlijk jouw antwoord al. Elk berichtje zal eerst in quarantaine belanden en mag alleen door TS worden vrijgegeven...

Dit zijn allemaal heel leuke gedachtengangen voor een kamerverhuur site in oost-knollendam enkel gericht op oost-knollendam. Wil je iets vergelijkbaar als kamerverhuur.nl oid neerzetten dan heb je wat meer nodig...

Een paywall is gewoon het meest effectief om enkel zinnige bezoekers binnen te krijgen.
Glazenbolletje thuis?

Maar je hebt gelijk hoor maar meteen aanmelden bij de KVK, zakelijke bankrekening, MVP laten maken van x k. We leven tenslotte in 2020 dus er is niets te vinden over marktonderzoek / zo klein mogelijk starten (no offence naar ts)

[ Voor 107% gewijzigd door Marc3l op 30-09-2020 18:05 . Reden: edit ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-06 14:21
Hij zegt iets soortgelijks als kamernet te willen lanceren, tja daar hoort nu eenmaal een stukje voorwerk bij (en een bepaald kapitaal wat 12k nu net niet is maar ok).
Een ander issue is dat als er al een bepaalde markt bestaat, en daarin een bepaalde niche wil pakken, je eenhele grote kans loopt dat de 'grote jongens' (Kamernet) die al het kapitaal en capaciteit hebben, je fantastische ideeen gewoon over gaan nemen. Sta je dan met je '12'k investering.

https://niels.nu

• ATT1993
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 02-11-2020
[...]

[...]

Wil je nou iets uitvoeren of niet? Zoja, dan moet je investeringen doen. Zonder investeringen (in tijd en geld) kom je nergens...

[...]

[...]

Dat is zijn eigen keuze, heeft hij het niet gedaan, tja dan heb ik ook nog wel een bankrekeningnr waar hij 12k op mag storten, net zo zinvol vanuit TS gezien, zeer zinvol vanuit mij gezien.

Mijn inzien heb ik de functionaliteiten uitgelegd. Jullie verwachten volgens mij dat ik mijn idee hier compleet blootleg. Dat vind ik niet opportuun om te doen in mijn geval. Ik heb de belangrijkste functionaliteit, dat is de paywall beschreven, daarnaast dienen gebruikers een zoekopdracht te kunnen in te vullen om advertenties te zoeken. Adverteerders kunnen het object vervolgens laten zien d.m.v. invullen prijs per maand, voorzieningen etc.

Ik weet niet precies wat jullie verwachten.

[ Voor 3% gewijzigd door ATT1993 op 30-09-2020 17:19 ]

• ATT1993
[...]

[...]

[...]

[...]

Even gelet op het laatste. Ik laat alles in de opdracht naar de eventuele ontwikkelaar vastleggen, inclusief de door mijn aangegeven vereisten. Indien daar niet aan wordt voldaan of laks mee wordt omgegaan zie ik geen 'makkelijke 12k' scoren voor een ontwikkelaar.

• Marc3l
ATT1993 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 17:12:
[...]

Mijn inzien heb ik de functionaliteiten uitgelegd. Jullie verwachten volgens mij dat ik mijn idee hier compleet blootleg. Dat vind ik niet opportuun om te doen in mijn geval. Ik heb de belangrijkste functionaliteit, dat is de paywall beschreven, daarnaast dienen gebruikers een zoekopdracht te kunnen in te vullen en adverteerders te zoeken en hun appartement te beschrijven.

Het gaat niet om het plan van het platform of het idee maar het plan over echt dat het haalbaar is.
Zoals @Hydra aangeeft, je business plan. Je wilt toch je investering eruit halen en er aan verdienen?

Ik (en iedereen met advies neem ik aan) probeer je idee niet onderuit te schoppen maar je alleen de tijd en geld besparen door eerst van te voren goed onderzoek te doen. Als je echt weet of er interesse is dan zou ik pas investeren. Het hoeft uiteraard niet en je kan meteen een MVP (laten) maken maar dan ben je toch aan het gokken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 882605

Kleine tip voor OP, download Balsamiq en ga je applicatie eens goed uitdenken. Zowel voor gebruiker als voor beheerder.

• ATT1993
Marc3l schreef op woensdag 30 september 2020 @ 17:33:
[...]

Het gaat niet om het plan van het platform of het idee maar het plan over echt dat het haalbaar is.
Zoals @Hydra aangeeft, je business plan. Je wilt toch je investering eruit halen en er aan verdienen?

Ik (en iedereen met advies neem ik aan) probeer je idee niet onderuit te schoppen maar je alleen de tijd en geld besparen door eerst van te voren goed onderzoek te doen. Als je echt weet of er interesse is dan zou ik pas investeren. Het hoeft uiteraard niet en je kan meteen een MVP (laten) maken maar dan ben je toch aan het gokken?
Snap ik ook hoor, daar niet van. Wellicht ben ik te overtuigd over mijn idee en vandaar dat ik dus inderdaad 12k wil spenderen, uiteraard na een meer complete marktonderzoek. Maar goed. Ik ben ook wel iemand die, als ik ervoor wil gaan, dan all-in. En ja, 12k 'armer' zie ik ook niet echt. Immers is het niet zo dat ik anders er direct nuttigs mee zou doen. Ik koop geen fancy dingen, heb elke plek op de wereld wel gezien die ik wilde zien. Dus tja, over 5 jaar denk ik ook er niet aan dat ik die ene keer 12k uitgaf voor een onderneming. Maar dank voor de tips in ieder geval.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hydra
Mijn inzien heb ik de functionaliteiten uitgelegd. Jullie verwachten volgens mij dat ik mijn idee hier compleet blootleg.
Het is heel simpel. Jij wil een auto kopen en vraagt ons wat dat gaat kosten. Tja. Tussen de 250 en 2.5 miljoen? Wat wil je er mee kunnen? Moet 'ie 300km per uur halen, of moet je er met de caravan mee naar Frankrijk kunnen? Moet je er met 300km per uur mee naar Frankrijk kunnen met een caravan erachter? En nu wij doorvragen kom jij met "er moet een motor inzitten en ik wil er een met 4 wielen, meer blootgeven lijkt mij niet opportuun".

Tja :)

Het probleem hier is dat je alleen een idee hebt, maar echt helemaal niks weet van software engineering. Da's an sich prima (het is niet voor niets een vak), maar je moet je er wel bewust van zijn hoe duur nieuwbouw is, wat de risico's zijn, en hoeveel bedrijven er wel niet zijn die niet echt super ethisch te werk gaan. Mijn doel is niet je idee de grond in te boren. Iemand die jou een quote geeft op basis van wat je hier verteld hebt, moet je per definitie wantrouwen! Quotes geven op basis van zo weinig info kan gewoon niet.

Het kan zijn dat je gewoon een leuke 2e hands station wil om mee op vakantie te gaan. Dat dus 'off the shelf' software als wordpress met wat plugins gaat werken. Maar die kans is nihil; want als het zo makkelijk is, en er geld mee te verdienen is, bestaat het waarschijnlijk al. En dat is meestal de reden dat bepaalde software nog niet bestaat; omdat de vraag niet opweegt tegen de kosten. Niet omdat niemand op 't idee is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSenne
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:02
[...]

Mijn inzien heb ik de functionaliteiten uitgelegd. Jullie verwachten volgens mij dat ik mijn idee hier compleet blootleg. Dat vind ik niet opportuun om te doen in mijn geval. Ik heb de belangrijkste functionaliteit, dat is de paywall beschreven, daarnaast dienen gebruikers een zoekopdracht te kunnen in te vullen om advertenties te zoeken. Adverteerders kunnen het object vervolgens laten zien d.m.v. invullen prijs per maand, voorzieningen etc.

Moeten gebruikers kunnen filteren op zoekertjes? En is dat dan enkel op prijs, of ook op welke voorzieningen voorhanden zijn? En welke mogelijke voorzieningen gaan dat zijn? Is dat vrij in te vullen door de verhuurder (en krijg je dus veel synoniemen want vrije input en dus niet te filteren), of ga je vooraf een lijst opstellen en moet de verhuurder aanvinken wat er beschikbaar is?

Een simpel voorbeeld, maar zaken zoals dit ga je allemaal moeten beschrijven qua functionaliteit, anders weet het bureau waarmee je in zee gaat ook niet wat ze moeten bouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
Nog even een tip naar aanleiding van je DM net:

Je issue is niet of de website van de ontwikkelaar er betrouwbaar uitziet. Dat doen ze allemaal wel. Ik heb genoeg ervaring met projectbureau's om te weten dat ze echt alle shit die misgegaan is niet gaan adverteren ;)

Belangrijkste voor jou is dat er erop kunt vertrouwen dat ze een correcte quote geven in tijd. Kijk niet naar het geld maar naar det tijd die ze inschatten. En ga bij de hoeveelheid tijd uit van de worst case scenario, dan kan je ook van de goedkope jongens wel terugrekenen wat je kwijt gaat zijn. Het valt altijd terug op tijd maal uurloon.

Als een bedrijf geen tijdsinschatting wil geven; niet mee in zee gaan. Dan bullshitten ze je sowieso. En je kunt prima een offerte van een 'dure' gebruiken voor je tijdsinschatting. Zoals ik al zei; een 'goedkope' developer is er niet opeens ook minder tijd aan kwijt. De kans is alleen groot dat ze het onderschatten, of erger, de boel flessen. Als een vrij gerenommeerd bureau je vertelt dat je 300 uur kwijt gaat zijn, en dat het dus 30k gaat kosten, dan weet je dat als iemand claimt het in 50 uur en 5000 euro te kunnen doen de zooi loopt te flessen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATT1993
Hydra schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 11:26:
Nog even een tip naar aanleiding van je DM net:

Je issue is niet of de website van de ontwikkelaar er betrouwbaar uitziet. Dat doen ze allemaal wel. Ik heb genoeg ervaring met projectbureau's om te weten dat ze echt alle shit die misgegaan is niet gaan adverteren ;)

Belangrijkste voor jou is dat er erop kunt vertrouwen dat ze een correcte quote geven in tijd. Kijk niet naar het geld maar naar det tijd die ze inschatten. En ga bij de hoeveelheid tijd uit van de worst case scenario, dan kan je ook van de goedkope jongens wel terugrekenen wat je kwijt gaat zijn. Het valt altijd terug op tijd maal uurloon.

Als een bedrijf geen tijdsinschatting wil geven; niet mee in zee gaan. Dan bullshitten ze je sowieso. En je kunt prima een offerte van een 'dure' gebruiken voor je tijdsinschatting. Zoals ik al zei; een 'goedkope' developer is er niet opeens ook minder tijd aan kwijt. De kans is alleen groot dat ze het onderschatten, of erger, de boel flessen. Als een vrij gerenommeerd bureau je vertelt dat je 300 uur kwijt gaat zijn, en dat het dus 30k gaat kosten, dan weet je dat als iemand claimt het in 50 uur en 5000 euro te kunnen doen de zooi loopt te flessen.
Oke dit is echt duidelijk, dankje! Dus de specifieke tijd qua uren eventueel opvragen bij een dergelijk project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATT1993
MrSenne schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 10:00:
[...]

Moeten gebruikers kunnen filteren op zoekertjes? En is dat dan enkel op prijs, of ook op welke voorzieningen voorhanden zijn? En welke mogelijke voorzieningen gaan dat zijn? Is dat vrij in te vullen door de verhuurder (en krijg je dus veel synoniemen want vrije input en dus niet te filteren), of ga je vooraf een lijst opstellen en moet de verhuurder aanvinken wat er beschikbaar is?

Een simpel voorbeeld, maar zaken zoals dit ga je allemaal moeten beschrijven qua functionaliteit, anders weet het bureau waarmee je in zee gaat ook niet wat ze moeten bouwen.
Nee klopt inderdaad. Als ik hetzelf moet opsommen dan het volgende:

Gebruikers loggen in via Facebook, Gmail of normale mail, na registratie
Gebruikers kunnen zoeken op de locatie alsmede de maximale prijs en m2
Na de zoekopdracht worden de advertenties zichtbaar en hierop kan nogmaals gefilterd worden
Aan de andere kant kunnen verhuurders een advertentie maken, foto’s van het object dient daarbij te worden gemaakt, prijs per maand (apart vak), voorzieningen (apart vak), m2, wat voor soort object het betreft - kamer, studio of appartement. Daarnaast eveneens de manier op contact op te nemen, dit gebeurt via het platform.
Gebruikers kunnen enkel contact opnemen met een verhuurder indien er een bedrag is betaald via het betaalplatform, dit betekent dat het dus in eerste instantie niet is toegestaan om via het platform een bericht te sturen. Na betaling kan dit wel (Mollie, Stripe, zolang iDeal aanwezig is)
Adverteerders kunnen hun object ook wijzigen op enig moment. Dit betreft alle aspecten van het object.

Zo ongeveer duidelijk? Dit zijn de functionaliteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Wat je beschrijft is volledig custom development. Geen Wordpress etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATT1993
Hydra schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 12:02:
Wat je beschrijft is volledig custom development. Geen Wordpress etc.
En qua kostenpost? Of denk je nog steeds valt niets over te zeggen?

Edit qua design:

Wellicht kan ik mezelf dit punt wel leren. In die zin dat ik het kan overdragen (?). Daar zou wel voor openstaan, vind design wel een punt en ken wel iemand met oog op design ook qua web development. Zal dat ook anders doen.

[ Voor 33% gewijzigd door ATT1993 op 01-10-2020 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
ATT1993 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 12:04:
Ik kan geen echt accurate inschatting geven op basis van deze informatie; daar gaat erg veel tijd in zitten (design & discovery) maar ga er maar vanuit dat je ruim boven de 500 uur gaat komen. Dan is het verder dus een kwestie van uurtarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATT1993
Hydra schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 12:05:
[...]

Ik kan geen echt accurate inschatting geven op basis van deze informatie; daar gaat erg veel tijd in zitten (design & discovery) maar ga er maar vanuit dat je ruim boven de 500 uur gaat komen. Dan is het verder dus een kwestie van uurtarief.
Oke, maar dat is een optimale website? Als de design zeer basic is (wat mij werd voorgesteld door betreffende bureau) dan lijkt 12-15k haalbaar te zijn heel misschien qua functionaliteiten (?). Althans hoop ik.

[ Voor 8% gewijzigd door ATT1993 op 01-10-2020 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
ATT1993 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 12:06:
Oke, maar dat is een optimale website? Als de design zeer basic is (wat mij werd voorgesteld door betreffende bureau) dan lijkt 12-15k haalbaar te zijn heel misschien qua functionaliteiten (?). Althans hoop ik.
Ik heb het al eerder gezegd maar je focust teveel op design. Dat stuk is niet wat veel tijd kost. Als ik precies goed zou zitten met m'n 500 uur zou je op 24 euro per uur uitkomen voor 12k, en dat gaat je in Nederland natuurlijk nooit lukken. Maar die 500 is een hele grove schatting.

Ik heb een CTO rol gehad in een kleine start-up, met een applicatie die simpeler is dan wat jij hier beschrijft, en daar zat 400 uur in design + front-end (wat m.i. richting de 200 zou moeten zijn) en ongeveer 300 uur in de back-end.

12-15k voor wat jij beschrijft gaat nooit gebeuren. Dan moet je iemand zo gek krijgen aandelen als betaling te accepteren, maar dat gaat lastig worden zonder een businessplan met duidelijke ROI.

[ Voor 7% gewijzigd door Hydra op 01-10-2020 12:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
ATT1993 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 12:04:
Er is je inmiddels door tig mensen hier talloze keren verteld dat er geen zinnige uitspraken gedaan kunnen worden op basis van de 'eisen' die je hier in dit topic neer zet met allerlei analogiën met auto's en huizen en weet-ik-veel. Het begint nu echt een beetje vervelend te worden.

Op basis van wat we nu, hier, in dit topic, weten is dat je een auto wil en dat je wil dat 'ie groen is. Op basis daarvan kan niemand uitspraken doen. Basta.

En ik verzoek je vriendelijk sowieso op te houden met 't vissen naar deze info; ik heb je eerder al verteld dat dat hier niet de bedoeling is en nu loopt er (afgaand op je posts) ook al wat DM verkeer en dat willen we hier niet hebben: Devschuurder werven? Gebruik Vraag & Aanbod!. Wil je weten wat iets je kost dan benader je maar een (aantal) webbureau's en vraag je een offerte op. Verder heeft je vraag weinig te zoeken in Softwareontwikkeling (zie ook Waar hoort mijn topic?). Als je nou nog concrete(!) vragen hebt over hoe je dan je eisenpakket zou moeten opstellen o.i.d. dan helpen we je daar van harte mee. En dat kan prima zonder dat jij je idee helemaal hoeft te verklappen. Maar blijven vissen naar prijzen is vanaf hier afgelopen. En los daarvan: er zou je onderhand ook duidelijk moeten zijn dat 12K echt een lachertje is en geheid (veel) te weinig voor wat jij wil - zélfs op basis van de summiere info die we nu hebben kan dat al gezegd worden.

Ik snap dat 't een bittere pil is dat je idee niet haalbaar is binnen 't budget dat je er voor hebt (en wie weet, misschien als je lat héél laag legt of je stelt je eisen (behoorlijk) naar beneden bij dan is er wellicht wel een mouw aan te passen). Maar development, zéker (goed) maatwerk, is gewoon duur. Al helemaal als je ook nog eens binnen afzienbare tijd live wil (wat je ook aangeeft).

En tot slot, wat @Hydra hierboven zegt maar ook al meermaals is aangegeven: of een knop nou rood of groen of blauw wordt is to-taal irrelevant in deze fase. Je moet/wil éérst functionaliteit uitkristalliseren. Design is écht je allerlaatste probleem.

[ Voor 26% gewijzigd door RobIII op 01-10-2020 12:42 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
ATT1993 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 20:52:
[...]

Snap ik ook hoor, daar niet van. Wellicht ben ik te overtuigd over mijn idee en vandaar dat ik dus inderdaad 12k wil spenderen, uiteraard na een meer complete marktonderzoek. Maar goed. Ik ben ook wel iemand die, als ik ervoor wil gaan, dan all-in. En ja, 12k 'armer' zie ik ook niet echt. Immers is het niet zo dat ik anders er direct nuttigs mee zou doen. Ik koop geen fancy dingen, heb elke plek op de wereld wel gezien die ik wilde zien. Dus tja, over 5 jaar denk ik ook er niet aan dat ik die ene keer 12k uitgaf voor een onderneming. Maar dank voor de tips in ieder geval.
Daar is helemaal niets mis mee, je overtuiging en enthousiasme!
Maar het zou wel zonde zijn van de 12k als je doelgroep dat niet is maar je geeft aan dat je daar meer onderzoek nog gaat doen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATT1993
RobIII schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 12:32:
[...]

Er is je inmiddels door tig mensen hier talloze keren verteld dat er geen zinnige uitspraken gedaan kunnen worden op basis van de 'eisen' die je hier in dit topic neer zet met allerlei analogiën met auto's en huizen en weet-ik-veel. Het begint nu echt een beetje vervelend te worden.

Op basis van wat we nu, hier, in dit topic, weten is dat je een auto wil en dat je wil dat 'ie groen is. Op basis daarvan kan niemand uitspraken doen. Basta.

En ik verzoek je vriendelijk sowieso op te houden met 't vissen naar deze info; ik heb je eerder al verteld dat dat hier niet de bedoeling is en nu loopt er (afgaand op je posts) ook al wat DM verkeer en dat willen we hier niet hebben: Devschuurder werven? Gebruik Vraag & Aanbod!. Wil je weten wat iets je kost dan benader je maar een (aantal) webbureau's en vraag je een offerte op. Verder heeft je vraag weinig te zoeken in Softwareontwikkeling (zie ook Waar hoort mijn topic?). Als je nou nog concrete(!) vragen hebt over hoe je dan je eisenpakket zou moeten opstellen o.i.d. dan helpen we je daar van harte mee. En dat kan prima zonder dat jij je idee helemaal hoeft te verklappen. Maar blijven vissen naar prijzen is vanaf hier afgelopen. En los daarvan: er zou je onderhand ook duidelijk moeten zijn dat 12K echt een lachertje is en geheid (veel) te weinig voor wat jij wil - zélfs op basis van de summiere info die we nu hebben kan dat al gezegd worden.

Ik snap dat 't een bittere pil is dat je idee niet haalbaar is binnen 't budget dat je er voor hebt (en wie weet, misschien als je lat héél laag legt of je stelt je eisen (behoorlijk) naar beneden bij dan is er wellicht wel een mouw aan te passen). Maar development, zéker (goed) maatwerk, is gewoon duur. Al helemaal als je ook nog eens binnen afzienbare tijd live wil (wat je ook aangeeft).

En tot slot, wat @Hydra hierboven zegt maar ook al meermaals is aangegeven: of een knop nou rood of groen of blauw wordt is to-taal irrelevant in deze fase. Je moet/wil éérst functionaliteit uitkristalliseren. Design is écht je allerlaatste probleem.
Thanks voor je bericht hierover en de regels. Ja inderdaad, ik had niet echt een backlash verwacht qua kosten die zo hoog komen te liggen. Had echt verwacht dat dus voor veel minder kon, dus vandaar dat ik doorvroeg van oke wellicht helpt dit of dat. Dan is het inderdaad een bittere pil als de realiteit anders is...dat vind ik echt jammer. Maar goed, is niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATT1993
Marc3l schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 12:45:
[...]

Daar is helemaal niets mis mee, je overtuiging en enthousiasme!
Maar het zou wel zonde zijn van de 12k als je doelgroep dat niet is maar je geeft aan dat je daar meer onderzoek nog gaat doen d:)b
Dat is echt het belangrijkste ook. Dankjewel voor je positieve feedback ;)
Pagina: 1 2 Laatste