Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gamesysteem voor GTAV, Minecraft, Roblox, CS:GO

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views

• XxKr0n3xX
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik wil voor (samen met) mijn zoon een gamesysteem in elkaar zetten. Ik heb door de reacties heen gekeken en het een en ander overgenomen en aangepast. Volgens een gpu check website zou de GTX1660 Super onderstaande games op acceptabele resolutie en framerate moeten kunnen spelen.

- GTA:V
- Minecraft
- Roblox
- CS:GO

Vooralsnog speelt hij games die weinig ruimte in nemen op de pc.

Ik heb een aantal vragen en ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen:

1. De processorkoeler werd aangeraden vanwege de stilte en ook de mogelijkheid tot overklokken. Stilte is voor mij geen belangrijk argument evenals overklokken. Is de standaard koeler toereikend? Scheelt toch weer 30 EU.

2. De voeding is zogezegd een hele stille. Zoals aangegeven is dit geen harde eis. Is daar op te besparen of raden jullie dit af?

3. Is het de moeite om voor een AMD Ryzen 5 2600 Wraith (BOX) Boxed te gaan. De kloksnelheid ontloopt nauwelijks maar het prijsverschil is 50 euro. Hij wil graag een RGB toetsenbord en muis en dat kan ik dan daar weer in steken.

4. Ik heb met de gedachte gespeeld even uit de bocht te vliegen en i.p.v. de GTX 1660 een RTX 2070 er in te stoppen in de hoop zelf af en toe een rondje CoD MW te spelen. Ik vermoed alleen dat ik dan ten eerste niet wegkom met de 500GB schijf. En het systeem misschien op andere plaatsen ook aangepast moet. Is het die overweging waard?

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed€ 184,-€ 184,-
1MoederbordenASRock B450M Pro4€ 72,95€ 72,95
1VideokaartenGigabyte GeForce GTX 1660 Super OC 6G€ 228,90€ 228,90
1BehuizingenSharkoon Skiller SGC1 Window Green€ 46,15€ 46,15
1ProcessorkoelingCooler Master Hyper 212 Black Edition€ 30,65€ 30,65
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 58,90€ 58,90
1VoedingenCorsair TX550M V2€ 74,-€ 74,-
1Solid state drivesCrucial MX500 2,5" 500GB€ 61,-€ 61,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 756,55

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

In de discussie B450 vs B550 denk ik dat je ook met een GPU upgrade rekening wil houden. Dat de huidige kaarten geen optimaal gebruik maken van PCI-e 4.0 betekent niet dat dit bij de volgende generatie nog steeds zo zal zijn. Een CPU gaat prima meer dan 5 jaar mee, maar een GPU slechts 2 à 3 jaar.
Het is veel makkelijker en goedkoper om een GPU te upgraden zonder je hele systeem overhoop te halen dan dat je t.z.t. een CPU upgrade gaat doen. De B450 gaat de Zen3 ryzens niet ondersteunen, maar mocht je naderhand nog een klein beetje leven willen blazen voordat je de hele boel gaat upgraden, dan biedt de B550 daar wel het perspectief voor. Scheelt toch weer een nieuw moederbord en geheugenupgrade, lijkt me.
Als je nu nieuw koopt lijkt het mij veel beter om een B550 bord aan te schaffen.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

• StormRider
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-11 16:33
Mooie setup! Zelf zou ik een processor koeler pas kopen als je het overclocken daadwerkelijk wil gaan doen en nodig hebt.
Anders mooi bij de stock koeler blijven. Veel warmte produceren processors niet meer. Stop dat extra geld direct bij een videokaart. Daar heb je meer aan!😃

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:06

br00ky

Moderator Harde Waren
@XxKr0n3xX, ik heb vraag even afgesplitst van [BBG] 1080p 60Hz mainstream gamesysteem - Sep 2020, want dat topic is niet bedoeld voor persoonlijk advies :).

• XxKr0n3xX
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
@br00ky
Dankjewel ik had echter toen ik inzag dat het wellicht het verkeerde topic er voor was er al een apart topic voor gestart en daar de nodige informatie vergaard!

Sterker nog de bestelling is al de deur uit en de komende week ga ik het systeem in elkaar zetten. Dus deze mag op slot of verwijdert enzovoort :)

[ Voor 8% gewijzigd door XxKr0n3xX op 27-09-2020 16:40 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:06

br00ky

Moderator Harde Waren
Helemaal goed, gooi ik deze dicht :).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.