Het stoppen of minderen met cafeïne /koffie

Pagina: 1
Acties:

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik zat een paar jaar terug op 8-9 Nespresso's per dag (als capuccino), een combinatie van stress, burn-out, verslaving en koffie gewoon erg lekker vinden. Daar kwamen nog twee blikjes Diet coke bij. Maar ik had ook een prikkelbare darm ontwikkeld met dank aan een paar knallende antibioticum kuren, al met al een zeer slechte en weinig comfortabele combinatie.

Ik heb mezelf toen gedwongen om vooral 's middags minder snel naar een koffie te grijpen, en de eerste koffie op het werk wat later te nemen. Ook wat minder vaak Diet Coke te drinken en vaker een fruitsapje of een 7-Zip up. Voor de lockdown ben ik zo naar 4-6 kopjes espresso/nespresso teruggegaan.

Ik wil niet helemaal terug, dat wil ik mijn omgeving niet aandoen. Dan is er het risico dat ik zo wordt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1wx4TrtPNltK0mK6U3HohJjx92I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/UBztIe0lJLK8GRYtPF2W1x6K.gif?f=user_large
Ik heb de laatste week thuis teveel Diet Coke op omdat ik flessen kocht ipv blikjes, en dat heb ik gemerkt aan de darmen ;)

@vickypollard bevat fruit/kruidenthee geen caffeine? Toen ik een week in China noodgedwongen een paar dagen cold turkey ging, werd me groene thee aangeraden. Sindsdien reis ik altijd met een Handpresso en waterkokertje.

[ Voor 21% gewijzigd door gambieter op 27-09-2020 15:59 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:35
Ook even mn bijdrage delen hier, ik ben voor de lol eens aan het kijken wat er gebeurd als je stopt met koffie drinken. Ik denk dat ik het al 15 jaar drink. Eerst alleen op kantoor, daarna thuis met zo'n filtertje, later pads, cups, kleine espresso machines, en de laatste tijd is het een beetje uit de hand gelopen met een Expobar Brewtus, een Expobar Megacrem en een Expobar Monroc (2x horeca 2-groeps machine, één prosumer enkelgroeps machine). Daarnaast twee Mazzer Super Jolly bonenmalers in een huis van 80 vierkante meter :+ ik haal mn bonen meestal bij de Makro omdat dat scheelt als je 20kg koopt :X dus laten we het houden op industriële hoeveelheden koffie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EWeCyHOAkVijL4pAXWX4_JJIVms=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bn3B3lkscgOYQE7eNQc9s0ch.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben begin deze maand gestopt, om eens te kijken wat er gebeurd. Tot op heden weinig spannends, de eerste paar dagen wat hoofdpijn, gegaap en behoefte aan koffie. Maar de dagen daarna eigenlijk niet zoveel spannends, geen nieuwe inzichten, nieuwe hobbies of radicale plannen. Ben benieuwd hoe het eind deze maand is :Y)

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Pagina: 1