Vraag
Beste antwoord (via SuperCrisz op 27-09-2020 12:23)
Ja hoor kan, krijg je 1 disk van 4TB.
Maar 1 stuk is alles weg, is dat wat je wilt? (staat ook in het andere topic).
Alle reacties
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Thanks voor de waarschuwing, ik gebruik Synology C2 voor een wekelijkse back-up. Daarnaast heb ik er een externe harde schijf aan gekoppeld voor dagelijkse on premise back-up.Vorkie schreef op zondag 27 september 2020 @ 12:19:
Een veiligere Raid set-up voegt dan niet zoveel toe, het is ook niet erg als de Synology er paar dagen uit ligt omdat ik de harde schijven moet vervangen.
Zie ik iets over het hoofd?
Niet perse, maar je back-up is om 01:00 en je disk crashed om 23:00 uur... gemoedsrust mag ook wat kostenSuperCrisz schreef op zondag 27 september 2020 @ 12:23:
[...]
Thanks voor de waarschuwing, ik gebruik Synology C2 voor een wekelijkse back-up. Daarnaast heb ik er een externe harde schijf aan gekoppeld voor dagelijkse on premise back-up.
Een veiligere Raid set-up voegt dan niet zoveel toe, het is ook niet erg als de Synology er paar dagen uit ligt omdat ik de harde schijven moet vervangen.
Met RAID0:
Met RAID1:Capacity 4 TB
Speed gain 2x read and write speed gain
Fault tolerance None
Capacity 2 TB
Speed gain Up to 2x read speed, no write speed gain
Fault tolerance 1-drive failure
Wat is je doel precies? De continu schrijfsnelheid gaat misschien wel omhoog maar het blijven relatief trage 5400 tpm schijven dus voor echte snelheid kun je misschien beter een ssd pakken.SuperCrisz schreef op zondag 27 september 2020 @ 12:23:
Doel: vergroten van de totale grootte van beschikbare opslagruimte. Niet zozeer performanceNielson schreef op zondag 27 september 2020 @ 12:27:
[...]
Wat is je doel precies? De continu schrijfsnelheid gaat misschien wel omhoog maar het blijven relatief trage 5400 tpm schijven dus voor echte snelheid kun je misschien beter een ssd pakken.
Dan zou ik heel ver weg blijven van RAID0 en de schijven gewoon 'los' als 2x2TB benaderen.
De eerste schijf is al 7 jaar oud; kans is groot dat-ie binnenkort overlijdt
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
Pagina: 1