Denon AVC-X4700H: regelmatig geen geluid

Pagina: 1
Acties:
  • 3.690 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nvdw01
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-01 18:52
Ik ben sinds anderhalve week in het bezit van een Denon AVC-X4700H. Mooi apparaat, prachtig geluid, maar ik heb een probleem: na het aanzetten van de receiver regelmatig geen geluid bij het kiezen van bronnen, ongeacht welke bron.

Het probleem treedt op bij TV-geluid (ARC) maar ook bij andere bronnen, incl. interne bronnen zoals internetradio. Bij het kiezen van bijvoorbeeld de satelliettuner, Ziggobox of Nvidia Shield geeft hij wel beeld weer, maar geen geluid.

De oplossing tot nu toe is het volledig van stroom halen van de Denon. Daarna werkt alles weer.

Ben ik de enige met dit probleem? Iemand een suggestie voor een oplossing?

Alvast dank!

PS: de kans is klein dat het aan de HDMI-kabels ligt. De kabels zijn nieuw en voldoen aan de HDMI-2.0 of 2.1 specificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jstm888
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-05-2024
Hou Nvdw01,

Heb het zelfde apparaat, zelfde problemen.
Ook geregeld de calibratie kwijt.
Heb uitvoerig contact gehad met Denon hierover, maar van het 1 op het andere moment reageren ze niet meer.
Wat mij betreft duidelijk geval van spul onaf op de markt zetten.
Wat wel oovalt met andere randapparatuur andere problemen. TV keer gewisseld en dan gebeuren er weer andere rare dingen.
Sinds kort heb ik ook een Nvidia Shield staan en deze lijkt ook behoorlijk rlijk van invloed, bijvoorbeeld als die op sleep gaat terwijl ik van een andere bron iets aan het kijken ben gaat opeens de hele versterker uit. Hierop CEC uitgeschakeld.
Je hoeft trouwens niet altijd de spanning er af te halen, de powerknop vasthouden tot de versterker Restart aangeeft is vaak voldoende.
Heb ook een config file aangemaakt, makkelijk als er ooeens instellingen kwijt zijn of als je een factory reset doet.
Hoop dat je hier iets mee kunt. Zou in elk geval de problemen aanmelden bij Denon, is het in elk geval bekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:22
Ook @Jstm888 Het lijkt mij dat je in een dergelijk geval niet met denon, maar met de winkel waar het is gekocht contact opneemt. Denon heeft verder niets met jullie te maken, de winkel moet zorgen dat het product wat ze verkocht hebben ook werkt naar behoren. Doet het dat niet en is het niet te repareren, dan heb je volgens mij zelfs het recht de receiver terug te sturen en de koop te ontbinden, zeker nu het product slechts een paar maanden oud is. Je gaat voor dit aankoopbedrag toch geen genoegen nemen met een soort workaround van geforceerde restarts?

[ Voor 11% gewijzigd door LA-384 op 22-11-2020 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:16
Hier al sinds eind juli een 4700 en deze problemen komen mijn niet bekend voor.
Zover ik weet komt dit meestal toch door de hdmi kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jstm888
Ja verkoper is verantwoordelijk, maar je komt al gauw bij Denon zelf terecht.
Ook hier alle kabels speciaal nieuw gekocht en niet de goedkoopsten.
Ik zou de versterker niet kwijt willen, want wat een prachtige sound, zowel films als ook stereo voor muziek.
Wat voor kabels gebruik jij Mystery?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
Ik heb op Amazon de CSL 8k HDMI 2.1 2 meter kabel gekocht.

[ Voor 7% gewijzigd door TheMystery op 23-11-2020 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jstm888
Ok, bedankt!
Ik heb ook van Amazon de Primewire gekocht.
En de kabels aan de bron apparatuur Unitek. En jij?
Zal de Csl wel even bestellen en testen.
Maar wat ik hoor heeft elke fabrikant zn eigen arc protocol wat vervelende hikjes en storingen kan opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
Tussen tv en denon heb ik de csl
Tussen mijn shield tv en de denon heb ik ook de csl
Tussen mijn satelliet ontvanger en de denon heb ik nog een oude 1,4 kabel met ethernet, alleen die gebruik ik niet vaak aangezien ik satelliet stream in kodi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jstm888
Ok,
Ik heb wat meer apparaten, zoals tv ontvanger, mediaplayer, shield, playstation en internetradio tuner. Maar daar is de denon voor gemaakt dus zou wat mij betreft geen probleem mogen zijn.
Tv is trouwens een Sony.
Morgen komt de kabel binnen en zal zien of het verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwrichard
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-03-2023
nvdw01 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 21:07:
Ik ben sinds anderhalve week in het bezit van een Denon AVC-X4700H. Mooi apparaat, prachtig geluid, maar ik heb een probleem: na het aanzetten van de receiver regelmatig geen geluid bij het kiezen van bronnen, ongeacht welke bron.

Het probleem treedt op bij TV-geluid (ARC) maar ook bij andere bronnen, incl. interne bronnen zoals internetradio. Bij het kiezen van bijvoorbeeld de satelliettuner, Ziggobox of Nvidia Shield geeft hij wel beeld weer, maar geen geluid.

De oplossing tot nu toe is het volledig van stroom halen van de Denon. Daarna werkt alles weer.

Ben ik de enige met dit probleem? Iemand een suggestie voor een oplossing?

Alvast dank!

PS: de kans is klein dat het aan de HDMI-kabels ligt. De kabels zijn nieuw en voldoen aan de HDMI-2.0 of 2.1 specificaties.
Heb hetzelfde probleem.
Regelmatig geen geluid. Wel uit de sub trouwens dus het probleem ligt echt aan de interne amps.
Ook met stroom eraf halen komt het niet goed. Ik moet gewoon geluk hebben dat hij het weer gaat doen. Vreemd hoor voor zo’n duur ding.
Ik denk dat ik hem terugstuur. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-06 23:41
vwrichard schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 01:03:
[...]

Heb hetzelfde probleem.
Regelmatig geen geluid. Wel uit de sub trouwens dus het probleem ligt echt aan de interne amps.
Ook met stroom eraf halen komt het niet goed. Ik moet gewoon geluk hebben dat hij het weer gaat doen. Vreemd hoor voor zo’n duur ding.
Ik denk dat ik hem terugstuur. :(
Doe een hard reset, update erna de firmware en regel dan de speakers opnieuw in.
Bewaar dan de instellingen op usb stick, das makkelijker als je hem ooit weer reset.
Toen mn denon x3400 enkel beeld doorgaf hielp dat, erna geen problemen meer gehad.
Hard reset is ook het eerste wat ze doen als je hem terugstuurt.
Even opzoeken hoe je een hard reset doet, je moest 3 knoppen gelijk ingedrukt houden dacht ik.

[ Voor 6% gewijzigd door Goofy1978 op 02-01-2021 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwrichard
Ik heb zojuist twee uur lang firmware gereset en geupdate.
Helaas zonder succes...
Allerlei resets nog geprobeerd, stroom eraf en erop.
Geen geluid meer uit te krijgen. Alleen de sub doet het.
Mijn set bestaat uit:
TV LG65C9
AVR Denon AVC X4700H
SUB Velodyne
Mission speakerset.
Shield Pro
Ziggo Next.
2.1 8K HDMI Kabels
Iemand nog suggesties voor ik hem terugstuur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bozothenutter
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10-01 16:32
Hmmmm,
Wil zelf ook een 4700 aanschaffen, maar moet eerst ff bedenken hoe ik de kabels uit het plafond ga laten komen.
Blijf dit wel volgen om te zien of het structureel is/blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@nvdw01 en de anderen hier met het probleem dat er geen geluid uit de aangesloten speakers komt: Als er een hoofdtelefoon middels Bluetooth verbonden wordt, produceert die hoofdtelefoon dan wel geluid?

Als dat wel zo is dan is de aansturing van de eindtrap (dat deel wat écht versterkt) niet helemaal jofel en is 't apparaat eigenlijk alleen nog maar een beetje als voorversterker aan het werken ... Ook leuk, maar daar koop je zo'n ding niet voor.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jstm888
Inmiddels ben ik hier ook een poosje, wat apparaten en kabels verder. Kan toch wel melden dat de Denon echt wel wat schoonheidsfoutjes heeft, zoals:
-apparaat gaat op mute als je tv uitschakelt om bijvoorbeeld radio te gaan luisteren.
-regelmatig bij omschakelen bron geen geluid en of beeld: herstart (van soms alle apparaten) uitvoeren.
-er gebeuren soms rare dingen door hdmi /arc
Liefst zoveel mogelijk uitzetten, ook op aanhangende apparaten.
-upscale veroorzaakt af en toe ruis in beeld, heeft ook te maken met bronapparaat en tv die allen hun eigen sausje er overheen willen gooien, dus originele resolutie uit bronapparaat en door Denon laten komen, eventueel beeldinstellingen van tv gebruiken.

Volgens mij allemaal zaken die met firmware upgrades opgelost kunnen worden, maar of dat ook gaat gebeuren?

Veel mensen hebben een Shield, hou die ook in de gaten want dat is een behoorlijk dominant dingetje. Koppel maar eens helemaal af....

Als iemand nog tips, suggesties of vragen heeft hoor ik het graag.

Los van genoemde punten is het overall wel een apparaat met een geweldig geluid, zowel stereo als meerkanaals. Hoop dus echt dat de genoemde kwaaltjes ‘verdwijnen’ want niets is zo vervelend als je iets op wilt starten en je eerst een kwartier zit te k*tten voordat je kan gaan genieten.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartman12321
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-04 13:37
Ik heb zelf de X4500H en heb ook soms dat de versterkerkanalen uitvallen. De sub doet het dan nog wel.
Het lijkt of er ergens een relais niet goed werkt (je hoort letterlijk een relais uitslaan wanneer het geluid uitvalt). Telkens als dit gebeurt moet ik een tik geven op de bovenkant van de versterker, dan schakelt de relais weer in en dan doet hij het weer. Toen ik de versterker kocht, deed deze het ook niet (wel sub maar geen geluid) en is dan DOA teruggestuurd. Na 3 maanden heb ik deze dan "gerepareerd" teruggekregen. Volgens het reparatieverslag hebben ze alle solderingen gehersoldeerd. Na een maand gebruik begon het probleem terug.
Ik leef er voorlopig maar mee. Het probleem doet zich maar af en toe voor. Soms weken geen probleem en soms een paar keer per week. Heb geen zin om hem weer 3 maanden kwijt te zijn. Voor de rest ben ik er zeer tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jstm888
Ze worden wel vrij warm inderdaad. Heb je hem wel goed vrij staan zodat er een goede koellucht flow is? Stil ventilatortje in de buurt zetten zou misschien ook helpen.
Wellicht zou je hem bij een plaatselijke reparateur kunnen laten fixen met betere materialen? Sneller terug en wellicht permanent verholpen.

Had trouwens ook eerst de X4500H, deze had exact dezelfde issues en inmiddels is alle randapparatuur met kabels switch en zelfs de internetprovider vervangen. Issues ongewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwrichard
Voorlopig is mijn versterker terug naar Stuttgart. Ik had mijn versterker nl gekocht in Duitsland. Ik heb zojuist de mail gekregen dat ze niets kunnen vinden? Kennelijk doet hij het dus weer (even??)
Ik heb mijn probleem nogmaals uitgebreid beschreven. Ze laten hem nu een paar dagen op de testbank staan.
Het probleem van geen geluid kwam bij mij iedere keer als ik via Spotify muziek had geluisterd. Via mn iPhone of via de Shield. Tijdens luisteren geen problemen, maar de volgende dag tv kijken of een film via de shield werkte dan niet meer. Geen geluid meer uit te krijgen. Ook niet na de harde resets. (firmware opnieuw installeren enzo). Hoop dat ze wat kunnen vinden aldaar......, wordt vervolgd......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jstm888
Iets met kiespijn en een tandarts, heel vervelend altijd.
Je weet trouwens dat je via de Heos app ook spotify kunt starten? Al eens geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom3108
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 12-09-2024
Net dezelfde problemen soms geen beeld soms geen geluid.
Als ik wil kijken via de projector moet ik eerst mijn tv aanleggen.
Mijn leverancier kan het enkel oplossen als hij ter plaatse kan komen maar door covid19 doet hij dat nu niet.
Ook verschillende mails naar denon verstuurd met telkens dezelfde uitleg. extern toestel heeft een signaal door die de denon niet kan verwerken .
Is nog thans alles nieuw.
Nieuwe tv sony kd 55xg8505, projector de epson tw 9400 de av receiver denon avc-x3700h en de panasonic dp-ub9000 blue ray speler. Luidsprekers 5.1.4 opstelling van klipch.
Supwoofer is de enige die niet nieuw is . dat is de velodyne spl 1200 ultra.
Heb zelfs een eigenaardig probleem die ik niet opgelost krijg dat is nl. dat ik via de blue ray speler via het netflix app geen geluid heb. Al van alles geprobeerd , contact via netflix panasonic denon geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwrichard
Gisteren een heel nieuw apparaat toegestuurd gekregen. Na dagen getest te hebben in Stuttgart hebben ze niets kunnen vinden, maar ze hebben me toch een nieuw apparaat opgestuurd. Vandaag alles weer aangesloten en geïnstalleerd. Gelukkig had ik van mijn vorige apparaat de instellingen opgeslagen op usb stick. Alles lijkt het perfect te doen voorlopig, dus ik hoop dat ik hier binnenkort niet weer terugkom met slecht nieuws. Ik heb het apparaat trouwens gekocht bij Wolffstore in Nettetal Duitsland. Wilde dit toch even vermelden ivm super service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06 15:44
Voor mensen die problemen hebben met uitschakelen door de Nvidia Shield: zet de optie uit om met het uitschakelen van de Shield ook de tv uit te schakelen. Als alternatief kun je onder de HDMI instellingen van de Denon ook de optie uitzetten dat hij via HDMI opdrachten tot uitschakelen accepteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulboschman
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 19-08-2022
Het meeste geluids uitval komt door het automatisch inschakelen van de koptelefoon. Jack erin en eruit en het geluid doet het weer. Wel heel irritant en ook vorige type’s schijnen dit al gehad te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzee
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 25-10-2022
Hier Denon AVR x2300, Nextbox en Himedia Q10pro... Altijd audioprolemen met de Ziggobox, wel beeld, geen geluid. Als ik dan overschakel naar de mediabox doet die alles prima, dan terugschakelen naar Ziggo werkt het geluid wel. Mijn Denon gaat binnenkort over het balkon vliegles krijgen! ALLES AL GEPROBEERD, OM GEK VAN TE WORDEN. Denon AVR? Fantastisch! NOT! P.S. trek ik de hdmi uit de Monitor 1ARC, heb ineens wel geluid van Ziggo, uiteraard geen beeld. Inmiddels ben ik kaal, alle mijn haren al uit mijn kop getrokken! #denon #waardeloos

[ Voor 1% gewijzigd door Hanzee op 30-08-2022 09:41 . Reden: taalfouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:14

FeaR

In GoT we trust

@Hanzee
Een topic kicken om een probleem over je eigen Denon te posten is not done. Voor eigen problemen zijn eigen topics of in dit geval mogelijk Het Denon ervaringen/discussie Topic - Deel 4. Post daar echter wel constructief in plaats van een rant als deze want daar heeft niemand wat aan.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.