Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 27-04 02:04
Mijn 2e dag en ben tot en met Hades gekomen. Vier keer zelfs. Moet leren ontwijken

Maar wat mij opvalt is dat je niet echt skill nodig hebt voor dit spel.

Zwaard + leech is zeer overpowered. Ik heb 2 runs achter elkaar makkelijk kunnen doen daardoor. Gewoon knop smashen zonder iets uberhaupt te ontwijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:36
Atsiz schreef op woensdag 29 december 2021 @ 20:06:
Mijn 2e dag en ben tot en met Hades gekomen. Vier keer zelfs. Moet leren ontwijken

Zwaard + leech is zeer overpowered. Ik heb 2 runs achter elkaar makkelijk kunnen doen daardoor. Gewoon knop smashen zonder iets uberhaupt te ontwijken.
Cursed slash bedoel je? Ja die kan leuk zijn, maar zoals je zegt moet je alsnog leren ontwijken voor die *spoiler* ;) (ja ok kleintje, maar toch)

Had ook het idee dat die veel kan helpen in reguliere encounters maar bij bosses is het niet altijd zo simpel om genoeg te blijven meppen voor healing. Bovendien is het rng of je die hamer upgrade krijgt of niet. Dus vind het nogal kort door de bocht om te stellen dat je dus geen skill nodig zou hebben... Als je wél wat skill ontwikkelt heb je die healing juist helemaal niet meer nodig in de meeste normale encounters.

Maar het is ook niet de moeilijkste game ooit nee, dat zeker niet.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 20:56
Atsiz schreef op woensdag 29 december 2021 @ 20:06:

Als je wat verder bent, kun je heats aanzetten. Dan heb je wel wat meer skills nodig. Maar het is vooral de combi van skills en goede keuzes maken voor een goede build die het spel cool maakt wat mij betreft.

Edit: aanvullend: ik heb zat builds gehad die uit zichzelf wonnen. Maar ook voldoende vaak dat ik wel moest dodgen als een malle en gekke capriolen moest uithalen. Maar ook als je weet wat je build kan, zul je het wel moeten kunnen uitvoeren.

[ Voor 16% gewijzigd door Exactor it op 29-12-2021 23:56 ]

• QuZyX
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-04 15:01
Hmmm.. ik merk als je een "health steal" hebt (bv. 2% bij elke hit) dat je héél ver kan geraken...
Net tot bij de 4de chapter en eindbaas geraakt en net verloren...

Je merkt het spel wel goed in elkaar zit, alleen vind ik het toch moeilijk om de upgrades te unlocking, dat special blood, die witte gems, die ambrosia krijg je toch wel héél weinig... Dus iemand tips om die zaken makkelijker "te farmen" ? :)

Wel een zalige game om de tijd te verdrijven.. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
QuZyX schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:42:
Hmmm.. ik merk als je een "health steal" hebt (bv. 2% bij elke hit) dat je héél ver kan geraken...
Net tot bij de 4de chapter en eindbaas geraakt en net verloren...

Je merkt het spel wel goed in elkaar zit, alleen vind ik het toch moeilijk om de upgrades te unlocking, dat special blood, die witte gems, die ambrosia krijg je toch wel héél weinig... Dus iemand tips om die zaken makkelijker "te farmen" ? :)

Wel een zalige game om de tijd te verdrijven.. :D
Niet te veel druk over maken tot je de eindbaas de eerste keer verslagen hebt, dan krijg je manieren om ze meer te farmen.

• QuZyX
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-04 15:01
Finraziel schreef op donderdag 30 december 2021 @ 13:11:
[...]

Niet te veel druk over maken tot je de eindbaas de eerste keer verslagen hebt, dan krijg je manieren om ze meer te farmen.
Wel ja, die eindbaas is niet zo handig... Het is soms echt wel geluk hebben met de keuzes die je krijgt... :) Nu goed, we continue! ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
QuZyX schreef op donderdag 30 december 2021 @ 13:39:
[...]

Wel ja, die eindbaas is niet zo handig... Het is soms echt wel geluk hebben met de keuzes die je krijgt... :) Nu goed, we continue! ;-)
Klopt, maar het hoeft maar één keer te lukken :) (om die mogelijkheden die ik bedoel te unlocken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

QuZyX schreef op donderdag 30 december 2021 @ 13:39:
[...]

Eindelijk heb ik 'm verslagen en toen was het ook eigenlijk een makkie met het Shield en de Duo Boon die je leven laat regenereren. Laat Pa maar lekker klagen over mij en beams schieten, ik zit lekker te healen en mep 'm langzaam kapot.

Geweldig spel verder, die Grieken wisten wel hoe je een boeiend verhaal maakt. Elke death is even rot maar dan weer benieuwd naar de ontwikkelingen in de House of Hades soap.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boerekool_
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 25-04 11:17
Volgens mij ben ik er na zo'n 91 runs wel helemaal doorheen. Enkele friendship bonds staan nog open, heb m'n harp-skills nog niet volledig blijkbaar (hoeveel moet je oefenen, jeez), moet nog 1 legendary skill en de laatste doek verwijderen bij skelly. Heat 36? Pfoe.

Blijft wel leuk om af en toe nog een run te doen. Maar de meeste lol is er wel vanaf na de meest leuke boon-combinaties ontdekt te hebben.

spoiler:
Vooral de conversaties met bouldy zijn erg vermakelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:16

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik heb al even niet meer gespeeld, maar ik weet nog dat Dash en Deflect echt je grootste vrienden zijn. Zeker die deflect optie op je attack is heel erg sterk wanneer je een wapen hebt met een hoge attack rate, zoals de fists. Neem er dan ook nog even Haste bij en je gaat overal doorheen als boter.
Maar echt: Dash Dash Dash! Niet stil blijven staan.
Mijn favoriete wapen is denk ik de pitchfork. Snelle attack, plus het feit dat je wat afstand kan houden van de mobs.

Game staat hier op Platinum. Moet alleen de allerlaatste 'gift' van Skelly ooit nog eens unlocken maar dat is een hele klus met al die heat.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JEROENrgfgf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-04 10:47
Gisteren eindelijk voor de eerste keer ontsnapt met de speer (wat ik nooit verwacht had na 34 total attempts). Naar mijn idee had ik echt een enorm sterke build, of gewoon geluk gehad.

Was begonnen met de keepsake waar je sowieso een Zeus boon krijgt in Taratarus. Daarna kreeg ik heel veel Aphrodite waardoor mijn attack en special versterkt werden en weak toebrachten. Verder nog die boon van Demeter dat als je gehit word, je tegenstander volledig gechilled wordt. En verder had ik een Poseidon cast met knock-away en een andere rupture boon.

Vervolgens veel geluk gehad door echt chille Zeus boons te krijgen. Een dash waar je vijand wordt geraakt door bliksem. Vervolgens een boon waardoor je 50% kans had om dat effect 2x te triggeren. Toen een Zeus/Poseidon duo boon waardoor knock-away effects ook lightning schade kregen (dus ook kans op 2x te hitten). Had ook een Zeus/Aphrodite duo waar je god gauge automatisch vult met 1% per 0.2 sec maar wel gecapped is op 25%. Had de Poseidon call waardoor je niet geraakt kon worden en dan vijanden kan beuken, die kun je dus dan bijna heel het gevecht spammen. En zo had ik nog een paar boons die elkaar heel mooi complimenteerde.

Asphodel uitgespeeld met Lambent Plume en Elysium voor de extra HP gekozen. Uiteindelijk geen 1 DD gebruikt terwijl ik eerst juist het idee had dat ik deze beter kon upgraden. Echt een heel vet spel en heb nu al weer zin om met de andere wapens te proberen het einde te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:29

g0tanks

Moderator CSA
Na lang twijfelen heb ik eerder deze maand Hades gekocht voor de Switch. Het hack and slash element sprak me niet echt aan op basis van de trailers, maar ik ben nu helemaal om. Samen met Slay The Spire is dit een van de meest verslavende handheld games. :p

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JEROENrgfgf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-04 10:47
Even een topic bump. Hades II is zojuist aangekondigd. Meer te lezen op de officiële site van Supergiant Games.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tJfx-AtNgkv4twK5zbyDjYW53Ts=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ztyO0uJ77FyyxpHXk3K1lEYY.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edofso
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:58
Geweldig nieuws, Hades zelf voor de Switch is nu ook maar 12,49, echt een koopje. Ik heb altijd op de PC gespeeld maar ga voor de leuk daar overnieuw beginnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-04 17:28
Ben redelijk late to the party met deze game, maar holy shit wat is het vet :D Voor een tientje opgepikt in de Steam sale, daarna ook gelijk op de PS5 in de January sale. Heb 'm voorheen links laten liggen omdat Returnal m'n rogue-like itch heeft voorzien, dus ik had hem nog te goed.

Voorzie dat ik hier voorlopig nog wel mee bezig ben. Het heeft wat meer diepgang dan Binding of Isaac, waar ik ook echt een beschamend aantal uren in heb zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-04 17:28
Net m'n eerste clear gehad. Poging nr 25, met de boog. In de poging ervoor was ik voor het eerst op m'n tandvlees bij de laatste boss gekomen. Had dan ook verwacht dat het nog wel een poos zou duren, maar deze ronde klikte alles en had ik uiteindelijk drie levens over.

Heb zin in de grind!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenpc
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-04 20:43
edofso schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 08:18:
Geweldig nieuws, Hades zelf voor de Switch is nu ook maar 12,49, echt een koopje. Ik heb altijd op de PC gespeeld maar ga voor de leuk daar overnieuw beginnen.
Echt balen dat ik die sale gemist heb. Zoek al een tijdje naar de game, voor een goede prijs. Wil het liefst de fysieke versie voor een spot prijs. Maar goede prijzen en de switch is net zoiets water en vuur lijkt het,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
korenpc schreef op zondag 15 januari 2023 @ 16:37:
[...]

Echt balen dat ik die sale gemist heb. Zoek al een tijdje naar de game, voor een goede prijs. Wil het liefst de fysieke versie voor een spot prijs. Maar goede prijzen en de switch is net zoiets water en vuur lijkt het,
Check https://www.dekudeals.com/items/hades
Je kunt daar ook een wishlist maken en dan krijg je automatisch een bericht als hij in de sale gaat.

Die prijzen vallen best mee voor switch games zolang het geen first party titels zijn. Hades is wel heel erg populair dus daar zijn de sales ook minder spectaculair (dat is op elk platform zo), maar de eshop prijs is om te beginnen maar 20 euro. Fysiek is wat duurder door de kosten van een cartridge en ik vermoed dat deze game ook een wat kleinere oplage had en ondertussen een beetje zeldzaam is (gezien de prijs historie).

• LightTwi
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-05-2024
Ik zie [PC/Switch] in de thread-titel staan, is er ook een PS en/of Xbox topic dan? Just checking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRDavies75
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 25-04 14:45

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

LightTwi schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 20:48:
Ik zie [PC/Switch] in de thread-titel staan, is er ook een PS en/of Xbox topic dan? Just checking.
Nee, dit is de enige (zo ver ik weet). Hier wordt niet zo moeilijk gedaan over het type speeldoos waar je Hades op speelt. ;)

Welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:27

The Zep Man

🏴‍☠️

GRDavies75 schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 08:26:
Nee, dit is de enige (zo ver ik weet). Hier wordt niet zo moeilijk gedaan over het type speeldoos waar je Hades op speelt. ;)
Een vlotte mod heeft op verzoek de titel van het topic aangepast (bedankt!).

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Royy90
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:23
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dCWJsDsAJt8NimgXtRkVk4iOHhE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BM96woKvDMZmAOcIgmMyr1ar.jpg?f=fotoalbum_large

Wat een geweldige game! Kan niet wachten op deeltje 2 en hoop ook dat deze op de Nintendo Switch uitkomt (en fatsoenlijk draait).

Nog genoeg te doen nu na de credits maar so far so good. Nadat ik Hades 4x normaal had verslagen heb ik wel god mode aan gezet en even uit mijn hoofd zat ik op 32% nu. Ik speel nu nog vooral lekker voor het verhaal en de gameplay.

Nog meer tweakers die dit nog spelen?

PSN Profile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

yinx84 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 14:32:
Ben redelijk late to the party met deze game, maar holy shit wat is het vet :D Voor een tientje opgepikt in de Steam sale, daarna ook gelijk op de PS5 in de January sale. Heb 'm voorheen links laten liggen omdat Returnal m'n rogue-like itch heeft voorzien, dus ik had hem nog te goed.

Voorzie dat ik hier voorlopig nog wel mee bezig ben. Het heeft wat meer diepgang dan Binding of Isaac, waar ik ook echt een beschamend aantal uren in heb zitten.
ditto :P game sinds weekje in bezig, ow wat heb ik dit gemist.

Solide gameplay, in de diepte en in de breedte, veel dood gaan (semi-positief), geen lootboxen of andere dubieuze constructies. ik vind helemaal mooi :)

langzaam beetje komt er progressie in de runs, nu in de 3e act(?). de mobs worden stuk sterker, belagn van juiste boons wordt langzaam duidelijker

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Elke kamer is een lootbox joh :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:18
Met de release van Hades 2 in early access, mag deze wel weer naar voren komen denk ik.

Gister avond uurtje of 2 gespeeld en moet zeggen is weer lekker verslavend en speelt wel weer lekker weg, wel iets uitgebreider met de extra attacks en heb idee dat het iets tactischer is geworden.

Moest eerste runs wel even de dubbele dash van Hades 1 uit de vingers krijgen, nog iets te veel muscle memory, had 1 ook niet deze week nog aantal keer moeten opstarten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-04 23:07
Albinoraptor schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 12:16:
Met de release van Hades 2 in early access, mag deze wel weer naar voren komen denk ik.

Gister avond uurtje of 2 gespeeld en moet zeggen is weer lekker verslavend en speelt wel weer lekker weg, wel iets uitgebreider met de extra attacks en heb idee dat het iets tactischer is geworden.

Moest eerste runs wel even de dubbele dash van Hades 1 uit de vingers krijgen, nog iets te veel muscle memory, had 1 ook niet deze week nog aantal keer moeten opstarten. :+
Hoop vanavond ook te gaan beginnen ermee. Kijk er wel naar uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:18
Zo na 42 runs ga ik hem maar wegleggen en wachten op de volledige release, heb meeste content die er in zit nu wel gezien. Niet allles aangeraakt want wil ook nog wat 'nieuwe' dingen bewaren voor als hij echt uitkomt.

Weer een geweldige game en kijk ook uit naar de volledige release.
Pagina: 1 2 Laatste