• Timbox88
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 10:38
Wauw, wat een game! Net anderhalf uur gespeeld en speelt wel heel lekker weg zeg!
Wat zijn jullie ervaringen?

Meteen een eerste vraag: kun je ergens monitoren hoe dicht je 'je ontsnapping' nadert tijdens een run? Nu hoor ik mijn character wel eens zeggen dat je verder bent gekomen dan ooit, maar je hebt geen idee hoe ver je feitelijk bent. Kun je dit ergens zien?

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-04 08:57
Ik ga er vanavond aan beginnen, en van wat ik er al van gezien heb wordt ik ook erg blij! Ontzettend veel zin in in ieder geval dus zal mijn bevindingen ook nog delen later.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Timbox88 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 21:53:
Wauw, wat een game! Net anderhalf uur gespeeld en speelt wel heel lekker weg zeg!
Wat zijn jullie ervaringen?

Meteen een eerste vraag: kun je ergens monitoren hoe dicht je 'je ontsnapping' nadert tijdens een run? Nu hoor ik mijn character wel eens zeggen dat je verder bent gekomen dan ooit, maar je hebt geen idee hoe ver je feitelijk bent. Kun je dit ergens zien?
Tot nu toe iets van 8 uur er ingestoken over 15 runs oid en ik vind het lekker weg spelen. Ik was al redelijk fan van bastion en transistor staat ook op mijn lijstje om gespeeld te worden, maar dit speelt ook erg nice.

Over je vraag: er is een gamepedia waar je dit soort dingen kunt uitzoeken. Ik ben zelf nog niet ontsnapt maar:

spoiler:
Je hebt 3 normale omgevingen, dan komt er een soort van hub-achtig level waarbij je redelijk zelf kan kiezen van hoe of wat en je op zoek bent naar 1 specifiek item. Daarna kom je buiten (in de normale wereld) hades tegen. Of/hoe het verder gaat weet ik nog niet, want zo ver ben ik nog niet gekomen, maar ik schat dat hij wel de end boss is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
Gisteren de eerste 3 uurtjes gespeeld en het beviel ontzettend goed. Geen 2 runs zijn hetzelfde en het is erg leuk om verschillende builds te proberen. Hier gaan we nog wel een paar uurtjes zoet mee zijn.
Denk dat ik misschien er voor kies om toch met controller te spelen vanavond om even te kijken hoe dat is. Ik merk namelijk dat ik m'n Q aanval te vaak links laat liggen namelijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 10:38
RubenSaurus schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 07:44:
Gisteren de eerste 3 uurtjes gespeeld en het beviel ontzettend goed. Geen 2 runs zijn hetzelfde en het is erg leuk om verschillende builds te proberen. Hier gaan we nog wel een paar uurtjes zoet mee zijn.
Denk dat ik misschien er voor kies om toch met controller te spelen vanavond om even te kijken hoe dat is. Ik merk namelijk dat ik m'n Q aanval te vaak links laat liggen namelijk :+
Same. De q is er onhandig geplaatst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 20:39
Dit is wel een pareltje zeg! :)
Ik speel hem op de Switch.

[ Voor 3% gewijzigd door jori040 op 25-09-2020 15:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubenSaurus
Net ff een run gedaan op controller om te testen, denk dat ik niet meer terug ga naar kbm want het is zoveel soepeler. @Timbox88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ligt het trouwens aan mij of is cast underpowered (tenzij je er een specifieke build voor maakt)? Ik gebruik hem standaard nauwelijks tot niet tot ik er een goede power up voor heb gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Bij hoeveel beurten hadden jullie de eerste boss te pakken ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:15
Topgame, en goed geoptimaliseerd voor handheld op Switch.
Gropah schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 18:58:
Ligt het trouwens aan mij of is cast underpowered (tenzij je er een specifieke build voor maakt)? Ik gebruik hem standaard nauwelijks tot niet tot ik er een goede power up voor heb gevonden.
Cast heb je de juiste boons voor nodig lijkt het, maar wanneer je die vindt... Dionysus' zijn cast bvb was erg leuk om te spelen, en is vrij krachtig.

• jori040
Kan je pas na de 1ste boss je wapen upgraden ofzo ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

jori040 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 14:13:
Bij hoeveel beurten hadden jullie de eerste boss te pakken ?
Ik denk de 3e of 4e escape attempt?
jori040 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 15:07:
Kan je pas na de 1ste boss je wapen upgraden ofzo ?
Yes. Je krijgt titans blood van de eerste keer dat je de eerste boss verslaat met elk wapen, welke je weer nodig hebt om wapens te upgraden.

• jori040
@Gropah En deed je dat met je 50 health ?
Volgens mij doe ik iets fout hoor want ik heb er al 8 op zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackAvery
jori040 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 15:24:
- je kan altijd je max health tijdens een run upgraden met Centaur Hearts.
- Er zijn een keepsakes die je kan krijgen door characters nectar te geven, eentje geeft je meer max health
- In de Mirror upgrade je best ook je Death Defiance :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

jori040 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 15:24:
Meestal heb ik wel 1 of 2 health upgrades bij de eerste boss, soms wat meer.

Mijn prio qua keuzes is ongeveer:

Hammer
Boons of poms (in het begin ligt bij mij de nadruk veel meer op boons, later meer op poms)
Health
Chthonic Key of Nectar
Darkness of Gems
Coin

Qua goden moet ik nog wat meer spelen om er achter te komen wat handig werkt met welk wapen enzo, maar ben over het algemeen wel fan van ares :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
Zeus / Poseidon combo is echt 'goddelijk' en zeker als je ook nog een deflect met damage hebt op je dash van Athena. Dan ram je er zo veel beter doorheen :+

[ Voor 3% gewijzigd door RubenSaurus op 28-09-2020 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
Net een run gehad met het zwaard, cursed slash, zeus+ jolt boons en aphrodite+weak boons. Ging erg goed maar toen miste ik ranged/snelheid voor Boss #3 ... Tough luck.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RubenSaurus
Het is al weer even geleden dat ik zo verslaafd was aan een spelletje. Constant proberen er sneller doorheen te lopen en je build te perfectioneren is echt heerlijk! En dan gewoon die fantastische setting en muziek maken het helemaal af. Echt een hele dikke aanrader en misschien wel mijn GOTY.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StarWolfer
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-06 14:55
Ja, wat is dit een fantastische game zeg. RubenSaurus, ik ben het met je eens: misschien is dit ook wel mijn GOTY.

Ik heb de laatste boss nu 1 keer verslagen (en 1 keer was ik heel close).

Ik vind Tidal Dash (de dash van Poseidon) zo sterk, dat alleen daarmee het was gelukt om het tot een goed einde te brengen. In combinatie met extra dashes kun je dan heel snel dash, dash, dash, dash drukken op/rondom vijanden of bosses en je ontwijkt dan alle schade, en je doet zelf flink schade aan hen. Ja het duurt ff voordat je een boss af hebt, maar het is een heel veilige build. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTHEEBO1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-06 09:04
Bij toeval kwam ik deze game tegen, wat een pareltje zeg! Geen enkele eerdere roguelite heeft mij kunnen pakken, maar hier zit ik helemaal in.

psn: jagermeistertim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:13
Vandaag ook mee begonnen op de switch. Speelt lekker weg. Veel diepgang voor een op eerste blik recht toe recht aan spel.

Eerste baas op de 4e run gehaald. Dadelijk eens kijken hoe het verder gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackAvery
Implementatie van cross-platform saves hopelijk deze maand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
Gisteren eindelijk voor het eerst de surface bereikt! Was echt een kneitergoede build met het schild van Zeus (vrij te spelen met titansblood). Bliksem hier, bliksem daar en nog wat goede perks van Athena voor deflect damage op je dash en je ramt zo overal doorheen! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
Hier ook net een first clear! Wapen #6 met zeus attack, jolt effect, poseidon call/special, en dan Smoldering Air en Sweet Nectar duo boons. Nou dat doet damage, om de vijf seconden je call hebben ;p 'Redacted' verslagen met nog twee defy's over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• synx6
JackAvery schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 22:37:
Hier ook net een first clear! Wapen #6 met zeus attack, jolt effect, poseidon call/special, en dan Smoldering Air en Sweet Nectar duo boons. Nou dat doet damage, om de vijf seconden je call hebben ;p 'Redacted' verslagen met nog twee defy's over.
Nr6 is? Ik heb de 2e nu een aantal keer neer en huppel door tot de 3e eindbaas. Paar keer net te kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
synx6 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 09:46:
[...]

Nr6 is? Ik heb de hydra nu een aantal keer neer en huppel door tot de 3e eindbaas. Paar keer net te kort.
Ik probeerde het spoilervrij te houden, dus:
spoiler:
Adamant Rail, dus ja een railgun ;p

De derde baas heeft inderdaad meer een leercurve dan #1 en#2.

[ Voor 3% gewijzigd door JackAvery op 06-10-2020 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
JackAvery schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 09:52:
[...]

Ik probeerde het spoilervrij te houden, dus:
spoiler:
Adamant Rail, dus ja een railgun ;p

De derde baas heeft inderdaad meer een leercurve dan #1 en#2.
Ik kom niet ver met dat wapen... haha. Had toen ook geen deflect op dashes. Dat scheelt ;)

Tot nu toe bow favo. Nog geen aspect gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
Het speelt nogal anders ja. Deflect-dash is zeker nuttig maar mijn run gisteren had 95% van de tijd de Ares-dash, om daarna last minute nog naar Poseidon te switchen.

Ik ben zelf geen grote bow speler maar het Aspect of Chiron is best een aanrader, mits de juiste upgrades.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
Shield met Aspect of Zeus is echt dik OP :P
Zeker als je ook nog lekker die keepsake van Zeus meeneemt en je +20% kans hebt op hogere rarity van zijn boons

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• synx6
RubenSaurus schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:42:
Shield met Aspect of Zeus is echt dik OP :P
Zeker als je ook nog lekker die keepsake van Zeus meeneemt en je +20% kans hebt op hogere rarity van zijn boons
Vandaag gedaan met doom van ares op de special en zeus op standaard. Beukt lekker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Sandor_Clegane

Fancy plans and pants to match

Doop spel. Heb hem sinds een week nu en het gevoel van: "nog een keer!" is echt zo sterk.

De graphics, voice acting en het geluid zijn echt zo goed gedaan. En dan speelt het ook nog lekker weg.

Kreeg vandaag de boon dat als je Cast's in het level liggen ze constant lightning geven. Man, dat is echt een vette upgrade.

Edit: was een duo boon met Artemis.

[ Voor 5% gewijzigd door Sandor_Clegane op 09-10-2020 16:32 ]

Less alienation, more cooperation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Gisteravond voor het eerste een run gecomplete, was mijn 29ste run met iets van 18 uur op de teller.
En dat geeft weer de mogelijkheid om sneller aan titans blood te komen door de heat te verhogen, wat volgende runs met wapens die ik niet zo chill vind makkelijker maakt
Grappig genoeg vind ik de boog niet zo heel chill maar heb ik daar wel de eerste complete run mee gehaald. Was een build met extra arrows op de special en geen powershot maar wel continue schieten. Vooral die special recht in zn bakkes met athenas call erbij was erg lekker.

Nu nog even de mechanics iets beter doorkrijgen zodat ik het wat consistenter kan doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Sandor_Clegane

Fancy plans and pants to match

Gropah schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 21:32:
Gisteravond voor het eerste een run gecomplete, was mijn 29ste run met iets van 18 uur op de teller.

[...]

Grappig genoeg vind ik de boog niet zo heel chill maar heb ik daar wel de eerste complete run mee gehaald. Was een build met extra arrows op de special en geen powershot maar wel continue schieten. Vooral die special recht in zn bakkes met athenas call erbij was erg lekker.

Nu nog even de mechanics iets beter doorkrijgen zodat ik het wat consistenter kan doorlopen.
Is mij nog niet gelukt. 33 tries nu. Die boog kan ik ook maar niet aan wennen, de delay met schieten kan ik niet echt aan wennen. Nu had ik wel een Deadalus Hammer gevonden waardoor je gewoon kunt schieten, dat maakte het een stuk beter.

Edit: Yay, gehaald. :) Twin Fists FTW.

Less alienation, more cooperation.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Soort van Crosspost uit het Switch topic (ik speel dus op Switch ja :P):

Ik ben totaal niet van de Rogue Like games, meerdere malen geprobeerd maar ik kom er vaak gewoon niet doorheen. Hades daarentegen... man man wat een game. Ik kan het spel echt maar moeilijk wegleggen. Dit is typisch zo'n game waarvan je 's avonds zegt: ach, nog 1 laatste poging dan, en het vervolgens 1 uur 's nachts ziet worden :+
Ze hebben hier echt een pareltje neergezet en het is de 25 Euro dubbel en dwars waard. Er zijn Triple A games van 60+ Euro die (veel) minder leuk zijn, én minder lang leuk zijn.

Het verhaal, de humor, de sfeer, gevoel van progressie, art style, combat, wat mij betreft klopt alles aan deze game. Is het voor iedereen, vast niet, maar voor mij (durf ik het te zeggen...?): yep, GOTY _/-\o_

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
Patch notes van de PC test branch bevatten onder andere balance changes, bug fixes etc.

Boog special zou generfed worden ;p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:20

NoTimeRemains

I know

Wat een ontzettend vette game is dit zeg. Ontzettend verslavend.

Tot nu toe vind ik die handwapens bog t beste werken voor mij. Vooral icm de deflect boon

This is the Way.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lynox
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11-06 23:43
Ook eindelijk de surface bereikt, nu na 28 attempts. Weapon #6 met chill, Dionysus cast stun lobs en dan als ze stil staan maximale Ares' call waarbij ik die boost had dat elke consecutive hit meer damage doet. Ging een half HP balkje af bij de laatste boss :D

En man, wat je dan unlocked daarna! Smullen en zoveel aanmoediging om door te blijven spelen!

Mijn PSN trophies (opent PSNProfiles profiel)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackAvery
Update over de cross-saves:

Ook is er een halloween-korting aangekondigd, dus wie dit spel nog niet heeft, go for it :P

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ElgoNU7UYAIs9Lr?format=jpg&name=medium

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:01
Vet spel! Attempt 5 ondertussen, zin om weer te spelen.

• JackAvery
De cross-saves patch is er eindelijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:24
Holy shit wat is dit spel goed. Ik had even een break nodig van de intensiteit en emotionele rollercoaster van de Last of Us II en de reviews van dit spel waren zo positief dat ik het wel moest proberen.

Ben normaal niet zo van de hack en slash games, maar dit is toch wel wat anders. Op de een of andere manier heb je continu dat stemmetje in je hoofd: ‘nog 1 run...’ ‘nog 1 dan...’ ‘nu echt de laatste...’

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejsp
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:32
RobbieB schreef op zondag 20 december 2020 @ 00:00:
Holy shit wat is dit spel goed. Ik had even een break nodig van de intensiteit en emotionele rollercoaster van de Last of Us II en de reviews van dit spel waren zo positief dat ik het wel moest proberen.

Ben normaal niet zo van de hack en slash games, maar dit is toch wel wat anders. Op de een of andere manier heb je continu dat stemmetje in je hoofd: ‘nog 1 run...’ ‘nog 1 dan...’ ‘nu echt de laatste...’
En dan heb je je controller eindelijk weggelegd en dan kom je op YouTube of Reddit nog een toffe combinatie van boons en upgrades tegen en dan begint dat stemmetje weer... :)

Alle lof voor dit spel is verdiend wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:24
ejsp schreef op zondag 20 december 2020 @ 18:19:
[...]

En dan heb je je controller eindelijk weggelegd en dan kom je op YouTube of Reddit nog een toffe combinatie van boons en upgrades tegen en dan begint dat stemmetje weer... :)

Alle lof voor dit spel is verdiend wat mij betreft.
Oh shit. Natuurlijk is er een reddit... haha daar gaat weer een avond :P

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Signs
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:36
Heerlijk spel!! Blijf maar spelen!

Wel heb ik nu 65 runs gedaan en slechts 2 x de eindbaas gehaald maar niet verslagen.

Wat zijn nu de lekkerste/beste builds ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ejsp
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:32
Signs schreef op donderdag 24 december 2020 @ 17:16:
Heerlijk spel!! Blijf maar spelen!

Wel heb ik nu 65 runs gedaan en slechts 2 x de eindbaas gehaald maar niet verslagen.

Wat zijn nu de lekkerste/beste builds ?
Beste (meest effectieve build) is voor mij de boog met Artemis critical boons. Daarmee heb ik volgens mij m'n eerste 10 runs afgerond. Artemis combineert qua Duo boons ook heel goed met andere goden.

Puur voor de lol moet je de Fists i.c.m. Poseidon boons (Typhoon's Fury, Breaking Wave) eens uitproberen. Met de special ze naar je toe halen en vervolgens tegen de wand aan meppen...Vooral in Styx kun je die kleine kamertjes daarmee binnen een paar seconden leeg vegen. Alleen iets minder effectief tegen Hades en bosses in het algemeen. Sword en dan focussen op dash en snelheid van je attack met de Zagreus aspect vind ik ook altijd erg leuk.

Inmiddels papa al een keer verslagen? >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Signs
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:36
ejsp schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 09:27:
[...]

Beste (meest effectieve build) is voor mij de boog met Artemis critical boons. Daarmee heb ik volgens mij m'n eerste 10 runs afgerond. Artemis combineert qua Duo boons ook heel goed met andere goden.

Puur voor de lol moet je de Fists i.c.m. Poseidon boons (Typhoon's Fury, Breaking Wave) eens uitproberen. Met de special ze naar je toe halen en vervolgens tegen de wand aan meppen...Vooral in Styx kun je die kleine kamertjes daarmee binnen een paar seconden leeg vegen. Alleen iets minder effectief tegen Hades en bosses in het algemeen. Sword en dan focussen op dash en snelheid van je attack met de Zagreus aspect vind ik ook altijd erg leuk.

Inmiddels papa al een keer verslagen? >:)
Nou toevallig gisteravond papa verslagen :o _/-\o_
Railgun icm zeus, die wijngast met fog en poseidon (geloof ik) heb wel een screenshot ervan gemaakt.

Die fog maakt ook goede damage poeh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-06 15:57

Booth

¯¯¯¯¯¯

[Video: https://www.twitch.tv/videos/861436319?t=27h09m47s]

Hades Speedrun bij Games Done Quick

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Lichte rotschop, maar het laatste deel van de noclip documentaire over Hades is uit: *klik*

Het gaat voornamelijk over de launch, de receptie en over de weken/maanden er na.

En mocht je deze serie gemist hebben, dan is hier een link naar de eerste van de 6 delen. Ik vond het echt ongelooflijk interessant om te zien hoe de game van early access naar 1.0 is gebracht, hoe het team met covid omging en de tegenslagen die je ook voorbij ziet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Ik speel dit spel sinds gisteren op de Switch, ik had er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord maar ik kwam hem tegen via een Twitch stream. Ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben al is het wel even uitzoeken welke boons beter zijn en welke goden je het best kan nemen voor een run. Maar het is wel typisch zo’n spel waar de tijd voorbij lijkt te vliegen. Want zoals iemand anders hier al zei, je denkt bij jezelf ‘nog één run’ maar uiteindelijk worden het er meer :+

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:38
@Timbox88 over een week kun je de titel van dit topic aanpassen :) dan kunnen eindelijk de overige consoles er mee aan de slag. Ik ben erg benieuwd naar de game, hoor er veel goeds over!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dvd-linden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-01-2023
Ik heb nog geen PS5, maar het kriebelt toch wel erg om Hades te bestellen. En ik las net dat er een gratis upgrade is voor de PS4 naar de PS5 versie (ondanks dat ze als gescheiden versies worden behandeld). Dus volgens mij kan ik hem veilig op de PS4 bestellen (heeft enkel een lagere resolutie).

Denk dat een ieder hier deze game mij ten zeerste kan aanraden?

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JackAvery
Voor iedereen die Hades nog niet heeft gespeeld: ja koop m gewoon op je geprefereerde platform. Dat spel loopt goed op alles. Switch heeft heel soms wat framedrops op drukkere momenten maar dat is eigenlijk niks onoverkomelijks, het is een zeer goede port van een uitstekend spel. Zo goed dat je m gerust meerdere keren mag kopen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• just88just
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:05
Vandaag met Hades begonnen via Xbox game pass op de series X. Wat een heerlijk spel; goed dialoog en verslavende gameplay. Na 3 pogingen de eerste boss verslagen, op naar de volgende!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvd-linden
Zo, vandaag toch maar Hades voor de PS4 besteld. Ben ontzettend benieuwd, na alle lovende verhalen. En heb eerder dit jaar ontzettend van Dead Cells genoten, dus hoop dat Hades me ook zo weet te pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

dvd-linden schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 23:27:
Zo, vandaag toch maar Hades voor de PS4 besteld. Ben ontzettend benieuwd, na alle lovende verhalen. En heb eerder dit jaar ontzettend van Dead Cells genoten, dus hoop dat Hades me ook zo weet te pakken.
Hades heeft mij een stuk beter weten te pakken dan dead cells. Het zijn beide geweldige games, maar hades deed voor mij meer aan sfeer en doorlopend verhaal dan dead cells. Het weapon upgrade systeem is ook anders en hoewel dead cell meer wapens heeft had ik met hades toch het idee dat daar meer mogelijkheden waren.

Maar goed, beide games zijn er goed en geniet er vooral van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd-linden
Gropah schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 00:05:
[...]

Hades heeft mij een stuk beter weten te pakken dan dead cells. Het zijn beide geweldige games, maar hades deed voor mij meer aan sfeer en doorlopend verhaal dan dead cells. Het weapon upgrade systeem is ook anders en hoewel dead cell meer wapens heeft had ik met hades toch het idee dat daar meer mogelijkheden waren.

Maar goed, beide games zijn er goed en geniet er vooral van :)
Thanks! Ik ga er vanavond mee aan de slag, dus kom later nog wel met wat impressies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:07
Vanmorgen Hades aangeschaft en ik ben verslaafd. Returnal had ik vrij snel weggelegd, maar vind Hades op de een of andere manier toch beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Gaaf spel is Hades :) ik ga vaak dood maar dat zal in het begin er wel bij horen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Laatst online: 09-06 23:35
Heb deze game van het weekend ook gehaald voor de PS5, maar snap alle lof nog niet helemaal.
Het is in essence gewoon een buttonmasher, leuk dat er wat tierelanteintjes omheen zitten maar de core blijft imho hetzelfde. Heb de eerste baas verslagen en was er toen eigenlijk al op uitgekeken.

Misschien is het genre gewoon niet aan mij besteed, er zijn vast een hoop mensen die het wel leuk vinden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackAvery
@Krukar het klinkt alsof je heel erg early game zit en dus nog helemaal niet kan inschatten hoe het spel verder uitbreidt, hoe de difficulty en builds scalen etc. Verder moet Hades het natuurlijk ook hebben van zijn sterkfe sfeer en verhaal. Het kan natuurlijk gewoon je ding niet zijn, maar het is misschien wat vroeg om het af te schrijven als een buttonmasher :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Op de 1 of andere manier kan ik niet echt lekker spelen met die boog, met name in het begin blijft het oppassen geblazen. Ik had al gezocht naar specifieke boon-combinaties maar itt de andere wapens gaat het moeizaam. Waar ik met de andere wapens vrij gemakkelijk tot de eindbaas red, is het met de boog al lastig om de eerste baas om te leggen. Maar misschien ligt het ook aan mijn skills :+

Daarnaast mis ik een tracker om te zien met welke wapens ik een run succesvol heb afgelegd. Maar het zal mij niks verbazen als dit ergens in een workorder ondergebracht zit...

[ Voor 18% gewijzigd door vhal op 17-08-2021 08:58 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Krukar schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 14:01:
Heb deze game van het weekend ook gehaald voor de PS5, maar snap alle lof nog niet helemaal.
Het is in essence gewoon een buttonmasher, leuk dat er wat tierelanteintjes omheen zitten maar de core blijft imho hetzelfde. Heb de eerste baas verslagen en was er toen eigenlijk al op uitgekeken.

Misschien is het genre gewoon niet aan mij besteed, er zijn vast een hoop mensen die het wel leuk vinden :)
Je kan button mashen, maar als je verder komt zal dat echt niet meer genoeg zijn. Daarnaast zijn er bij sommige wapens ook mechanics waarmee mashen eigenlijk word afgestraft, zoals met de bow.
vhal schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 08:56:
Op de 1 of andere manier kan ik niet echt lekker spelen met die boog, met name in het begin blijft het oppassen geblazen. Ik had al gezocht naar specifieke boon-combinaties maar itt de andere wapens gaat het moeizaam. Waar ik met de andere wapens vrij gemakkelijk tot de eindbaas red, is het met de boog al lastig om de eerste baas om te leggen. Maar misschien ligt het ook aan mijn skills :+
In het algemeen kun je stellen dat hoe sneller een wapen is, hij vaak minder damage per hit doet en je voor deze wapens dus meer op zoek moet naar +damage dan +%damage. De bow is alleen wat anders dan andere wapens. Je kan namelijk niet snel schieten en daardoor ben je iets kwetsbaarder. Het voordeel is wel dat je op afstand kan schieten en als je goed bent met je powershot kan je erg snel een kamer clearen.

Qua boons moet je waarschijnlijk wat meer utility bouwen. Bijna alles van Artemis is handig, maar de double hit van Zeus is ook geweldig en de slow van demeter is ook fijn om te hebben.
Daarnaast mis ik een tracker om te zien met welke wapens ik een run succesvol heb afgelegd. Maar het zal mij niks verbazen als dit ergens in een workorder ondergebracht zit...
Je hebt inderdaad een work order om dit te doen.
spoiler:
Je moet de Administrative Chamber hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Laatst online: 09-06 23:35
JackAvery schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 14:29:
@Krukar het klinkt alsof je heel erg early game zit en dus nog helemaal niet kan inschatten hoe het spel verder uitbreidt, hoe de difficulty en builds scalen etc. Verder moet Hades het natuurlijk ook hebben van zijn sterkfe sfeer en verhaal. Het kan natuurlijk gewoon je ding niet zijn, maar het is misschien wat vroeg om het af te schrijven als een buttonmasher :)
Gropah schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 09:17:
[...]

Je kan button mashen, maar als je verder komt zal dat echt niet meer genoeg zijn. Daarnaast zijn er bij sommige wapens ook mechanics waarmee mashen eigenlijk word afgestraft, zoals met de bow.

[...]
Heb toch nog even verder gespeeld, deze keer met de bow. Tot de 3de boss geraakt
spoiler:
die minotaur met die andere gast samen
. 2de baas was verassend makkelik, eerste keer meteen dood, maar wellicht is die bow gewoon overpowered als je 'm door hebt... 3de baas was dan wel pittig, nog niet verslagen.
Ik weet niet hoe lang het spel door gaat, maar ik ben nog steeds van mening dat het gewoon button mashen is ;) Zolang je je dash de goede richting op blijft mashen en je attacks blijft mashen gaat het wel goed, alleen bij bosses moet je dus ff uitvogelen wat ze precies doen. Het verhaal kan me tot nu toe ook nog niet echt boeien.
Zeg overigens niet dat een slechte game is hoor, het zit wel prima in elkaar. maar waarschijnlijk is het gewoon niet mijn ding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrapperDeCrap
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-06 11:09
Krukar schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 14:01:

In essentie is bijna elke game een knoppenbeuker met tierelantijntjes.

Een zeer goed ontvangen game hoeft ook geen vermakelijke game te zijn voor iedereen.

Het is mijn favoriete "ah nog één keer" game. Verhaal is niet bijzonder, maar wel slim geschreven en goed verweven door je progressie (of geen progressie) in de game. En het kan soms wat druk zijn op het scherm, afhankelijk van je build en ruimte waar je bent.

Verder vind ik het een absolute top game. Strakke gameplay en veel build diversiteit, die je een beetje kunt sturen tijdens een run. Voice acting, man die voice acting, maar dat mag je verwachten van deze studio. En kan nog zoveel opnoemen, maar t mooiste vind ik dat alles in de game gemaakt is om het rogue like aspect "logisch" (verklaarbaar) te maken in de game wereld. Ipv telkens losse runs met progressie op de achtergrond, maakt hier de hele game wereld progressie.

Net als met Hollow Knight, vind ik Hades bijna perfect in wat het probeert te doen. En dat zonder gierige onzin om je daarvoor gevoelige klanten uit te buiten. Gewoon een hele goede game die tijdens early acces fantastisch gepolijst is. En daarbovenop gemaakt zonder crunch. Daar heb je niks aan als je het speelt, maar het is een mooi gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Ik krijg die eerste boss, Meg, al gewoon echt niet dood..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:03

GforceNL

Out of memory....

Nee het duurt even voor je sterk genoeg bent om die te verslaan. Timing is ook alles bij die boss. :)

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

GforceNL schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 08:37:
Nee het duurt even voor je sterk genoeg bent om die te verslaan. Timing is ook alles bij die boss. :)
Mwua, niet helemaal waar ;)

Er is een speedrun categorie, waarbij je met een nieuwe file een hele run doet. Hier een linkje naar zo'n run met commentaar van de devs. Maar goed, speedrunners zijn een apart volkje en wij gewone stervelingen kunnen daar alleen met verbazing naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Toevallig net Meg voor het eerst verslagen :) maar ik had ook wel geluk met mijn power-ups. Soms krijg je hele sterke.

Nog tips over wie ik het beste kan bevrienden met nectar?

Ik zag trouwens ook dat je je spiegel kon upgraden met meer sleutels.. ik dacht dat sleutels alleen voor wapens waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Piet_Piraat7 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 09:41:
Toevallig net Meg voor het eerst verslagen :) maar ik had ook wel geluk met mijn power-ups. Soms krijg je hele sterke.

Nog tips over wie ik het beste kan bevrienden met nectar?
spoiler:
Volgens mij geven veel characters je een keepsake als je ze de eerste nectar geeft, die je weer helpen later in de game. Ik zou in het begin dan ook vooral zo veel mogelijk characters 1 geven.
Ik zag trouwens ook dat je je spiegel kon upgraden met meer sleutels.. ik dacht dat sleutels alleen voor wapens waren.
Nee, je hebt sleutels nodig om de volgende tiers aan unlocks van de spiegel te unlocken, maar later (als je alle wapens en tiers unlocked hebt) worden ze wel een stukje waardelozer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
@Gropah ah het helpt dus niet als je meerdere nectars aan één persoon geeft om de 'relatiestatus' te verbeteren? Ik weet niet of het überhaupt kan hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Piet_Piraat7 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 09:52:
@Gropah ah het helpt dus niet als je meerdere nectars aan één persoon geeft om de 'relatiestatus' te verbeteren? Ik weet niet of het überhaupt kan hoor.
Dat kan zeker.

spoiler: of het nut heeft om 1 relatie te maxen
En dat heeft ook zeker zijn voordelen, maar bij maar een zeer selecte groep (4 uit mijn hoofd) volgt daar iets uit voor je runs. Dus ik zou in het begin gewoon iedereen 1 geven.

spoiler: Wat er gebeurd bij iederen 1
Je krijgt keepssakes. De goden geven keepsakes die er voor zorgen dat de eerste boon die je vind in een level van hun is (wat erg handig kan zijn om een build een bepaalde kant op te duwen). Andere characters zullen iets geven wat (lichtelijk) aan hun gerelateerd is. De keepsake van skelly zal je bijvoorbeeld een extra death defiance geven

spoiler: Wat er gebeurd als je een character relatie maxt
4 van de characters zullen je een quest geven voor de laatste 4 keepsakes (die helemaal onderaan staan). De rest zal het vrij weinig boeien, maar sommige story dingen enzo zitten achter een aantal hartjes gelockt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokumouse
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-01 07:51

mokumouse

LOLstoel User

Piet_Piraat7 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 09:52:
spoiler:
Je kan het zien in je codex :) als er een strikje in een hartje staat betekend het dat je een keepsake krijgt, is dat hartje gevuld dan heb je de keepsake gekregen . Meer hartjes unlocken, geeft meer dialoog vooral.

net te laat haha...

Blaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Thanks voor de tips! Ik vind Hades lekker verslavend maar ik ben er niet goed in. Het idee dat je met één healthbar (plus death defiance dan) het hele spel moet redden klinkt als een onmogelijke taak voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokumouse
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-01 07:51

mokumouse

LOLstoel User

Piet_Piraat7 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 10:04:
Thanks voor de tips! Ik vind Hades lekker verslavend maar ik ben er niet goed in. Het idee dat je met één healthbar (plus death defiance dan) het hele spel moet redden klinkt als een onmogelijke taak voor mij.
Als je het echt pittig vind, er zit een "god-mode" in, onder de opties. Deze kan je elk moment aan en uitzetten. Als je hem aanzet begin je met 20% damage reduction, elke keer dat je dood gaat in de "modus" komt er 2% bij, tot een max van 80%, voor de rest kleven er geen nadelen aan. Game blijft precies hetzelfde.

Blaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
@mokumouse goede tip :) die gebruik ik wel als ik het ècht niet red, voorlopig vermaak ik me nog wel ondanks het vele dood gaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tricto
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:32
Man man man, heb nu een paar uurtjes in de PS5 versie zitten, maar wat is dit een vette game zeg. In het begin had ik nog zoiets van hmm, het speelt wel lekker maar is dit het nu? Maar naar mate ik meer dingen heb unlocked, verder kom en 3 potjes denk; oke nog ééntje dan, snap ik het. De flow is heerlijk. De gameplay is goud. Ben nog redelijk in t begin. Ga nu vooraal dood bij de eindbaas van Elysium.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GRDavies75
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13:31

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

Piet_Piraat7 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 11:03:
@mokumouse goede tip :) die gebruik ik wel als ik het ècht niet red, voorlopig vermaak ik me nog wel ondanks het vele dood gaan
Ik loop ook te sappelen, geen god-mode voor mij (voorals nog, het kriebelt af en toe, maar de euforie als je het wel lukt op een gegeven moment, is stukken fijner).

Ik heb gister eindelijk voor het eerst de 3e eindbaas verslagen en kon in 1 ruk door naar eindbaas 4 (maar moest helaas daar wel het loodje leggen). Maar ik zit ondertussen ook ergens in run #44 oid.

Dat vind ik zo geweldig aan deze game, dat je merkt dat je steeds verder komt en dan de spaarzame toevoeging van 'nieuwe' content als beloning. Heerlijke game!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
@Tricto @GRDavies75 verslavend hè? Telkens denk ik 'oke nog één run'.

Ik ben nog niet voorbij de 4e boss gekomen. Als ik het al red om daar te komen heb ik vaak nog maar een paar HP over en geen death defiance.

Het laatste wapen wat je unlockt vind ik trouwens he-le-maal niks. Doe mij maar de speer :Y

[ Voor 17% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 23-08-2021 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRDavies75

GRDavies75

Piet_Piraat7 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 14:18:
@Tricto @GRDavies75 verslavend hè? Telkens denk ik 'oke nog één run'.

Ik ben nog niet voorbij de 4e boss gekomen. Als ik het al red om daar te komen heb ik vaak nog maar een paar HP over en geen death defiance.

Het laatste wapen wat je unlockt vind ik trouwens he-le-maal niks. Doe mij maar de speer :Y
Yep, dat staat onder mijn vriendengroep de kreet "Just one more" ;)

Ik heb geen echte voorkeur voor een specifiek wapen, wel de voorkeur voor een "effectieve" dash-attack (en/of dash-special zoals bij de Fists), dus de boog en adament rail zal ik minder snel kiezen. Hoewel ik voor 95% van de tijd het wapen selecteer vanwege de Dark Thirst. Ik heb wel m'n initiële Titan blood gebruikt om de Adament Rail te upgraden naar 22 kogels, dat maakt 'm al stukken bruikbaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
GRDavies75 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 14:29:
[...]
Ik heb wel m'n initiële Titan blood gebruikt om de Adament Rail te upgraden naar 22 kogels, dat maakt 'm al stukken bruikbaarder.
Ik snap nog niet goed wanneer ik Titan Blood kan gebruiken om een wapen te upgraden. Ineens kon dat bij de speer. Is dat pas mogelijk als je een wapen X aantal keer gebruikt hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Piet_Piraat7 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 15:02:
[...]

Ik snap nog niet goed wanneer ik Titan Blood kan gebruiken om een wapen te upgraden. Ineens kon dat bij de speer. Is dat pas mogelijk als je een wapen X aantal keer gebruikt hebt?
spoiler:
Uit mijn hoofd: in principe hebben alle wapens vanaf het moment dat je alle wapens hebt en met dat wapen de final boss er mee hebt verslagen 3 optie's om titan's blood aan uit te geven. Elk wapen heeft ook een 4e aspect, maar die moet je op een andere manier unlocken en hoe je dat doet verschilt per wapen (ik heb er zelf nog geen geunlocked).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
@Gropah thanks :) de final boss heb ik nog nooit verslagen maar ik kon wel de speer upgraden.

Ik was heel blij dat ik de laatste boss (denk ik dan) bijna verslagen had, tot

spoiler:
hij een tweede health bar krijgt :( niet tof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Nu online
GRDavies75 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 14:29:
[...]

Yep, dat staat onder mijn vriendengroep de kreet "Just one more" ;)

Ik heb geen echte voorkeur voor een specifiek wapen, wel de voorkeur voor een "effectieve" dash-attack (en/of dash-special zoals bij de Fists), dus de boog en adament rail zal ik minder snel kiezen. Hoewel ik voor 95% van de tijd het wapen selecteer vanwege de Dark Thirst. Ik heb wel m'n initiële Titan blood gebruikt om de Adament Rail te upgraden naar 22 kogels, dat maakt 'm al stukken bruikbaarder.
Probeer eens de Zeus attack boon op de railgun. Dan is ie ook met 16 kogels nogal effectief. :) Als je big damage nummers wil zien is de derde aspect de moeite. Dan doe je na elke reload absurd veel damage. Als je dat koppelt aan Artemis (+%damage en x% crit chance) gaat het heel hard. Al moet I k zeggen dat ik vaak nogal leunde op mijn special met de railgun. De beste hammer upgrades voor railgun zijn voor de special., eler de rocket icm 3 specials snel kunnen schieten kan heel snel overpowered worden met Artemis of Aprohodite (die laatste door de boon dat je x% damage extra doet tegen weak enemies).

Dat is overigens een aardige leidraad voor nieuwkomers in Hades: je maakt je leven makkelijker als je status effects op snelle wapens (fists, railgun) zet en %damage op tragere wapens (alle andere) zet. Focus daarbij tijdens het bouwen van je skills op 1 of 2 dingen die echt damage doen. Als je alles een beetje doet wordt het vanaf het derde gebied nogal pittig. De boon list in run erbij pakken om te zien welke goden nou een aardige upgrade bieden is ook nogal handig.

Het mooie van dit spel is wel dat veel stijlen kunnen werken. @uchiha tijntje speelde het uit als een normale actie game. Ik maakte builds waardoor ik nauwelijks hoefde na te denken in gevechten. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Exactor it op 23-08-2021 20:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:26

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Exactor it schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 20:27:
[...]

Probeer eens de Zeus attack boon op de railgun. Dan is ie ook met 16 kogels nogal effectief. :) Als je big damage nummers wil zien is de derde aspect de moeite. Dan doe je na elke reload absurd veel damage. Als je dat koppelt aan Artemis (+%damage en x% crit chance) gaat het heel hard. Al moet I k zeggen dat ik vaak nogal leunde op mijn special met de railgun. De beste hammer upgrades voor railgun zijn voor de special., eler de rocket icm 3 specials snel kunnen schieten kan heel snel overpowered worden met Artemis of Aprohodite (die laatste door de boon dat je x% damage extra doet tegen weak enemies).

Dat is overigens een aardige leidraad voor nieuwkomers in Hades: je maakt je leven makkelijker als je status effects op snelle wapens (fists, railgun) zet en %damage op tragere wapens (alle andere) zet. Focus daarbij tijdens het bouwen van je skills op 1 of 2 dingen die echt damage doen. Als je alles een beetje doet wordt het vanaf het derde gebied nogal pittig. De boon list in run erbij pakken om te zien welke goden nou een aardige upgrade bieden is ook nogal handig.

Het mooie van dit spel is wel dat veel stijlen kunnen werken. @uchiha tijntje speelde het uit als een normale actie game. Ik maakte builds waardoor ik nauwelijks hoefde na te denken in gevechten. :)
toon volledige bericht
Klopt helemaal. Je kunt het inderdaad op verschillende manieren spelen. Ik houd er totaal niet van om bezig te zijn met optimalisaties van builds. Na 80 uur in de game snap ik nog steeds maar de helft van wat je zegt :P. Boon list? Wtf is dat dan weer... :+

Geef mij maar mijn elite controller met back buttons en ik dash door alles en iedereen heen :P. Ook al doe ik 5 DPS, Hades gaat wel neer, alleen dan heb ik er een uur voor nodig in plaats van 18 minuten :P.

Uiteindelijk begreep ik wel wat meer over hoe je je build goed bouwt. Mede dankzij jou :). Maar met name ook als je wat meer runs met hetzelfde wapen doet. Mijn favoriet was de railgun met volgens mij de hidden aspect. Je schoot dan een magma laser als attack met een special waarbij je een bom kon gooien die je zelf kon opblazen door op hem te schieten. Met 2 hammers (eentje om drie bommen snel achter elkaar te kunnen gooien en eentje om de blastradius te vergroten) was dat echt een bizarre combinatie. Dat in combinatie met de dash van Poseidon. Onverslaanbaar. :)

In een game als Slay the Spire heb je alleen maar deck building, in Hades kun je ook erg ver komen als je gewoon een goede reactievermogen hebt en inzicht in patronen van bosses. :) Niet heel vaak gehad dat ik zo hooked was aan een game in de 1e week.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Ik heb voor het eerst het einde gehaald *O* met de cursed blade (waarbij je jezelf geneest als je slaat). Dat is tot nu toe echt de fijnste power-up vind ik.

Ik moet wel zeggen dat

spoiler:
ik het een beetje een anti-climax vond. Ik had verwacht in Olympus te komen. De goden te ontmoeten. Echt sterke power-ups te krijgen voor nieuwe runs. Maar helaas zie je je moeder kort en keer je daarna weer terug en is alles weer bij het oude. Het geeft een beetje het gevoel van 'what's the point'. Terwijl ik het spel heel leuk vind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 15:30:
Ik heb voor het eerst het einde gehaald *O* met de cursed blade (waarbij je jezelf geneest als je slaat). Dat is tot nu toe echt de fijnste power-up vind ik.

Ik moet wel zeggen dat

spoiler:
ik het een beetje een anti-climax vond. Ik had verwacht in Olympus te komen. De goden te ontmoeten. Echt sterke power-ups te krijgen voor nieuwe runs. Maar helaas zie je je moeder kort en keer je daarna weer terug en is alles weer bij het oude. Het geeft een beetje het gevoel van 'what's the point'. Terwijl ik het spel heel leuk vind.
spoiler:
Nee, je hebt een run afgerond, maar hebt nog zeker niet het verhaal ten einde gebracht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Ok good to know :)

Ik heb inmiddels de meesten wel 1 nectar gegeven voor een item, wat doe ik met de overige nectar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Piet_Piraat7 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 13:58:
Ok good to know :)

Ik heb inmiddels de meesten wel 1 nectar gegeven voor een item, wat doe ik met de overige nectar?
Je kunt ze altijd verhandelen in de shop, maar je kunt sowieso meer nectar aan characters geven om meer verhaal te unlocken

spoiler: en...
een paar characters hebben nog iets meer te unlocken als je hun relatie maxed en een soort van quest voor ze doet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tricto
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:32
Zo, gisteren in poging 42 eindelijk het einde gehaald.

Het blijft me verbazen hoe heerlijk deze game speelt. Ook heel nice zijn alle dingen die je unlocked om het leuk en interessant te houden om gelijk weer een run te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Tricto schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 12:43:
Ook heel nice zijn alle dingen die je unlocked om het leuk en interessant te houden om gelijk weer een run te beginnen.
Absoluut :) ik heb bij bijna alle goden nog 1 of 2 boons over die niet unlocked zijn. Ik lijk die ook nooit tegen te komen.. of zijn het bepaalde speciale / zeldzame boons?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GRDavies75

GRDavies75

Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 13:08:
[...]

Absoluut :) ik heb bij bijna alle goden nog 1 of 2 boons over die niet unlocked zijn. Ik lijk die ook nooit tegen te komen.. of zijn het bepaalde speciale / zeldzame boons?
Op een gegeven moment speel je vrij dat de Boon-informatie op te vragen is in de Codex, daar kan je zien of bepaalde boons voorwaarden hebben om te unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:22
Ik ben ook nog volop aan het genieten van de game, zit ergens rond de 55 runs en ben rustig door aan het grinden om iedereen dronken te voeren en alle aspects te levelen.

Maar wat me nou al een paar keer opgevallen is, als ik niet direct aan het begin van de game al een attack boon krijg (bv omdat ik voor special ga) dan wordt het vaak heel erg lastig om er nog een te krijgen, zelfs met fated persuasion. Meestal is dat prima want ga ik voor attack óf special samen met een dash boon om twee status effecten te hebben, maar soms wil ik special en attack en wil dat maar niet lukken...

Hebben meer mensen dat ervaren? Ik kan er helemaal niks over vinden. Vraag me af of er misschien in Tartarus een zwaardere weging in de roll zit op attack en special boons en dat als je daar voorbij bent je ze nog maar weinig tegenkomt.

Had net bv een run met Eris rail, met de hammer die je special groter en veel sterker maakt maar jezelf schade doet (slechte combi met Eris, maar ja) en wou tussen de specials nog wel wat gewoon schieten maar dat was het grootste gedeelte van de run maar prut damage omdat er maar geen boon voor wilde droppen.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:06
Goedemorgen iedereen,

Een oude thread naar boven halen.. ik durf nogal! ;-)

Naar aanleiding van de reward heb ik de game even getest en direct gekocht op Steam - ziet er mij een zalige "tijdverdrijver' uit als je even snel wil "hack & slashen"! :) Zijn er tips voor iemand die begint ? Het lijkt allemaal zo veel en zo hectisch... :)

Blijkbaar resetten alle updates als je "sterft" en is het logisch je in het begin maar 2-3 levels kan doorgaan en al snel health verliest en "doodgaat"... ? :)

Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GRDavies75

GRDavies75

Zonder al te veel spoilen, maar al vrij rap in het verhaal krijg je permanente upgrades die afhankelijk van je niveau wel of niet bij elkaar moet grinden. Ook geen grote verassing is dat je meerdere wapens gaat vrij spelen , die je wel of niet gaan liggen. En hoewel je misschien de drang is om voor 1 build / 1 wapen te gaan, is het advies om toch "gewoon" het wapen te selecteren die bonus geeft op de grondstoffen (waarmee je dus ook de permanente upgrades mee kan betalen).

spoiler:
Dat laatste is 1 manier om er voor te zorgen dat spelers steeds verschillende keuzes te maken.
Ze hebben nog een systeem waarmee je de duurdere grondstoffen als beloning krijgt die ook diversiteit stimuleren. Zeg maar ingame achievements al dan niet samenhangend met de verschillende wapens en/of de boons die je kiest

Maar hoe dan ook, gewoon genieten, Supergiant Games heeft weer een pareltje geleverd.

[ Voor 6% gewijzigd door GRDavies75 op 27-12-2021 11:38 . Reden: extra uitleg ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 08-06 16:10
Vanmiddag Hades op de Switch gekocht nadat ik de comments heb gelezen.

Maareh...ik heb het gevoel alsof melee attacks niet goed zijn. Want de vijanden slaan je snel terug. Dus je loopt snel risico op damage.

Merk dat ik het makkelijker kan doen door lange afstand attacks te spammen.

Of doe ik het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Atsiz schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 17:42:
Vanmiddag Hades op de Switch gekocht nadat ik de comments heb gelezen.

Maareh...ik heb het gevoel alsof melee attacks niet goed zijn. Want de vijanden slaan je snel terug. Dus je loopt snel risico op damage.

Merk dat ik het makkelijker kan doen door lange afstand attacks te spammen.

Of doe ik het verkeerd?
Er is niet echt een verkeerd, wat voor jou werkt is goed. Maar ik vond het zwaard waar je mee begint ook eigenlijk het minste melee wapen. Hij is niet echt snel genoeg om vijanden te stunlocken en de range en damage zijn ook niet top.

Wat je kunt proberen is veel meer je dodge gebruiken. Geef een klap, dodge door vijand heen en mep hem 1 of 2 keer in zijn rug, als hij naar je toe draait dodge je weer. Lang stil staan is over het algemeen een erg slecht idee.

Maar als je door speelt zul je al vrij snel ook andere wapens vrij spelen. Ik heb, toen dat eenmaal kon, een hele tijd voornamelijk met een ranged wapen gespeeld, maar door toch ook de verschillende wapens te gaan proberen (vooral steeds degene met bonus pakken zoals hierboven ook al iemand zei) toch ook beter geworden met melee (en is het laatste melee wapen wat je krijgt uiteindelijk mijn favoriet geworden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 08-06 16:10
Ik heb momentele moeite om de stier + gast met schild heen te komen.
Tot daar was het best ok te doen. Maar deze 2 is erg lastig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackAvery
Atsiz schreef op woensdag 29 december 2021 @ 07:53:
Ik heb momentele moeite om de stier + gast met schild heen te komen.
Tot daar was het best ok te doen. Maar deze 2 is erg lastig.
Dit is vrij normaal. Oefenen :)

Persoonlijk focus ik altijd eerst op de minotaurus. Hou de twee uit elkaar zodat je maar één boss tegelijk bevecht. Leer hun aanvalspatronen, leer correct dodgen, gebruik de omgeving in je voordeel. Vanaf je beter begrijpt hoe je builds werken, ga je ook consistent beter je wapens opbouwen, zal je damage output etc. beter worden en gaat alles makkelijker worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

JackAvery schreef op woensdag 29 december 2021 @ 08:14:
[...]

Dit is vrij normaal. Oefenen :)

Persoonlijk focus ik altijd eerst op de minotaurus. Hou de twee uit elkaar zodat je maar één boss tegelijk bevecht. Leer hun aanvalspatronen, leer correct dodgen, gebruik de omgeving in je voordeel. Vanaf je beter begrijpt hoe je builds werken, ga je ook consistent beter je wapens opbouwen, zal je damage output etc. beter worden en gaat alles makkelijker worden.
Klopt.

Ik vind het wel grappig dat je de minotaur focust. Ik focus juist Theseus als eerste.

spoiler:
Ik vind zijn enrage mechanic als de minotaur down is namelijk echt moeilijk om door te komen. Plus, ik vind Theseus sowieso moeilijker om te damagen. Het is mij regelmatig gebeurd dat ik, ondanks de focus op Theseus, de minotaur als eerste dood had :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Finraziel
Gropah schreef op woensdag 29 december 2021 @ 11:40:
[...]

Klopt.

Ik vind het wel grappig dat je de minotaur focust. Ik focus juist Theseus als eerste.

spoiler:
Ik vind zijn enrage mechanic als de minotaur down is namelijk echt moeilijk om door te komen. Plus, ik vind Theseus sowieso moeilijker om te damagen. Het is mij regelmatig gebeurd dat ik, ondanks de focus op Theseus, de minotaur als eerste dood had :+
Toen ik de game voor het eerst door speelde las ik online ook dat de meeste mensen jouw volgorde makkelijker vinden, maar ik ben het met @JackAvery eens.

spoiler:
Hoe moeilijk die enrage is hangt sterk af van welke god Theseus helpt. Ik vind een van de ergste Demeter, erg moeilijk te ontwijken, maar ik had Demeter bijna altijd zelf (meestal op dash om makkelijk een 2e status effect te hebben) en dan krijgt Theseus die dus niet. Er is nog één andere geloof ik met van die hele grote area attacks maar de meesten zijn vrij simpel imho.
Verder vind ik T bijzonder simpel te ontwijken, maar niet als er ook een Minotaur op je af stormt :+
Dus ik blijf gewoon een beetje aan de rand waar ik makkelijk kan schuilen van T zijn speer en maak eerst M een kopje kleiner.
Ik geloof dat je zelfs hele dikke schade tegen T kunt doen tijdens de god power omdat hij dan niet blockt, maar weet dat niet meer heel precies want begon dat eigenlijk pas meer in de end game te doen als je hem ook met je companion kunt nuken en hij meestal heel snel na M neer ging voor de enrage veel kon doen.

Pagina: 1 2 Laatste