Vraag

• Floss010
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01-02 09:08
Mijn vraag
ga ik voor een 55" of 65" televisie?
Tv zal.opgehangen worden.

Relevante software en hardware die ik gebruik
huidige tv is 42"

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
ik heb met schildertape de groottes op de muur getaped.

Afstand van ooghoogte tot de tv is 330cm.

Ik zal voor het gemak de foto's toevoegen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P_blA1o52T-tFvFKL0Ix5joDOTA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gfQ8gppSdJOGsWq56O9eC31B.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z_x1MR3fnhA_WmEqt-SSWT_QeoE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jKqNlkFjjGnVaCwY2NGxDywI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fS0tSIPLmLrPuZN1_gJJE9zYrxo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OCKodbMJsszwlaj1piayWOoP.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via Floss010 op 24-09-2020 19:46)

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:05

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

100 % kiezen voor 65 inch.

Dat bied een veel intensere beleving met film/serie kijken, door het grotere beeld wordt je veel meer erin getrokken.

Daarbij kun jij de grotere behuizing van een 65 heel goed kwijt daar aan de muur.

Na mijn 42 inch plasma kwam er een 55 inch plasma en ik heb nu 65 inch LCD hangen.

Ik heb zelfs bewust een "minder goede" grotere TV genomen (de full HD KDL-65W855c van Sony) ipv een kleinere 55 inch (met 4K) die beduidend beter was (mijn broertje heeft bijv een panasonic, ik meen een 55CX800) ongeacht het type is die TV veel beter in zijn weergave maar ik zou echt niet mijn beeldformaat er voor in willen wisselen.

Pak die 65 inch, daar ga je echt geen spijt van krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y7STUwUK6rlutPEU2yDTZbWF2kw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i85cZ9bvuAXP2X6pcimHwpBP.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door Fraggert op 23-09-2020 11:03 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Laatst online: 08:02

Mavamaarten

Omdat het kan!

Wat kijk je zoal? Ik zou, als mijn budget het toelaat, gewoon meteen voor 65 gaan. Zeker voor films in goeie kwaliteit ga je daar plezier van hebben. Kijk je enkel live tv in 1080p dan is het niet zo nuttig, maar zelfs nog steeds aangenaam.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

SR8

65, daar ben je zo aangewend. Eerst denk je nog dat het te groot is, maar daarna wil je niet anders (of juist nog groter :P)

[ Voor 12% gewijzigd door SR8 op 23-09-2020 10:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:19
65" indien het te betalen is, en de andere personen in het huishouden het ook willen.

Persoonlijk vind ik het best passen in je huis (de 65").

• Floss010
Kijken vooral netflix / HBO en ik sport zoals voetbal en evt F1.

Heel soms live tv zeg maar.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Dat bied een veel intensere beleving met film/serie kijken, door het grotere beeld wordt je veel meer erin getrokken.

Daarbij kun jij de grotere behuizing van een 65 heel goed kwijt daar aan de muur.

Na mijn 42 inch plasma kwam er een 55 inch plasma en ik heb nu 65 inch LCD hangen.

Ik heb zelfs bewust een "minder goede" grotere TV genomen (de full HD KDL-65W855c van Sony) ipv een kleinere 55 inch (met 4K) die beduidend beter was (mijn broertje heeft bijv een panasonic, ik meen een 55CX800) ongeacht het type is die TV veel beter in zijn weergave maar ik zou echt niet mijn beeldformaat er voor in willen wisselen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y7STUwUK6rlutPEU2yDTZbWF2kw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i85cZ9bvuAXP2X6pcimHwpBP.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door Fraggert op 23-09-2020 11:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:07

Chiron

Moderator Discord
Met 330cm kijkafstand, het zal je niet verbazen, neem de 65 inch. Zeker als je voornamelijk films en series kijkt.

Je foto's vertekenen trouwens wel een beetje, door de groothoeklens lijkt de tape mock up wel kleiner dan in het echt volgens mij.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Chiron schreef op woensdag 23 september 2020 @ 11:05:
Met 330cm kijkafstand, het zal je niet verbazen, neem de 65 inch. Zeker als je voornamelijk films en series kijkt.

Je foto's vertekenen trouwens wel een beetje, door de groothoeklens lijkt de tape mock up wel kleiner dan in het echt volgens mij.
Ook vertekent het links en rechts verdelen van het verschil een beetje de extra "scherm"beleving die je gaat krijgen.

Zet je het extra schermoppervlakte aan één kant dan zie je sneller wat voor een extra "wow"-effect je gaat krijgen door het grotere oppervlakte.

http://www.displaywars.com/55-inch-16x9-vs-65-inch-16x9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yZrMLPD1W7HNkTgwWGWI1CXskvk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JADI8HNHeJxnPVhHuL8s0SeG.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:07

Chiron

Moderator Discord
Fraggert schreef op woensdag 23 september 2020 @ 11:13:
[...]

Ook vertekent het links en rechts verdelen van het verschil een beetje de extra "scherm"beleving die je gaat krijgen.

Zet je het extra schermoppervlakte aan één kant dan zie je sneller wat voor een extra "wow"-effect je gaat krijgen door het grotere oppervlakte.

[Afbeelding]
Nu ja, dat wow effect wen je snel aan hoor.. hier met 4 meter kijkafstand van 42" naar 70" gegaan. B)

In het begin hadden we wel iets van "is dit niet een beetje te", en als we vrienden over de vloer hebben zeggen die nog steeds steevast elke keer "tering wat groot" (komt ook door de hele dunne rand om het display waardoor het nog groter lijkt), maar nu weten we niet beter.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Chiron schreef op woensdag 23 september 2020 @ 11:17:
[...]

Nu ja, dat wow effect wen je snel aan hoor.. hier met 4 meter kijkafstand van 42" naar 70" gegaan. B)

In het begin hadden we wel iets van "is dit niet een beetje te", en als we vrienden over de vloer hebben zeggen die nog steeds steevast elke keer "tering wat groot" (komt ook door de hele dunne rand om het display waardoor het nog groter lijkt), maar nu weten we niet beter.
Des te meer reden om tussen de 55 en 65 inch voor de grootste maat te gaan. :P

77 " was geen optie in de OP van de TS maar ik zou ook liever nog groter gaan.

Dit was destijds mijn keuze gebaseerd op formaat, wensen, en budget.

Een 77 inch maakt (een enkele uitzondering daargelaten) volgens mij nog steeds een beduidend grotere stap in prijs dan een 65incher ten opzichte van 55.

Persoonlijk zou ik overschakelen op een projector mocht mijn TV de geest geven. Dan zet ik er een goedkope 55 neer voor ff snel youtube (een TV abo hebben we al jaren niet meer met de hedendaagse bagger) en een mooi dropdown spanscherm voor series en films

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• coazter
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-05 18:12
Hier vind je ook 3 pagina's aan tips:
65" vs 55" tv in een relatief kleine ruimte

TL:DR, 65" ;)

• Floss010
Fraggert schreef op woensdag 23 september 2020 @ 11:13:
[...]

[Afbeelding]
Klopt, inderdaad. Dan wordt het valk nog groter zeg maar wat erbij komt. Dank voor de verduidelijking. Hier had ik.nog niet aan gedacht.

Ik had het op deze manier geplakt omdat het zeg maar in het midden van het tv meubel is.

• Floss010
Dank voor de tip. Zag dat iemand met 2.30 cm zelfs voor een 65 inch wilde gaan. Dat lijkt m'n persoonlijk iets te gek.

65" is inderdaad goed voor deze ruimte:)

• Floss010
Aangezien jullie allemaal hebben gereageerd. Wil ik jullie ook vragen wat jullie de beste plek vinden voor de tv.

Iets aan de rechterkant van het midden? Aangezien daar mijn hoekbank staat en je op die manier EG maar recht voor de tv zit en ruimte hebt voor decoratie (dat maakt vrouwlief blij)

Of precies uitmeten en dan het midden pakken zeg maar.

Andere tips zijn uiteraard ook welkom:)

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-05 12:58
Tjaa het eerste wat in mij op kwam was 65". Maar dit is voor iedereen anders.

Wat ik zelf gedaan heb, om het nog beter te kunnen inbeelden is je huidige TV zo plaatsen dat het lijkt alsof hij 55" of 65" is. Hoe? Ga op de bank zitten en zet de TV op een tafeltje en schuif het tafeltje verder naar voren of achter totdat de grootte en plaatsing van het scherm (dus excl randen) correspondeert met het vlak uitgezet met de schilderstape. Ga dan maar een uurtje kijken. Uiteraard moet je wel in gedachten houden dat je focusafstand nu veel kleiner is. Maar de grootte komt uiteraard wel overeen, hier kun je je dus op focussen (no pun).

Misschien helpt het je keuze te versterken, misschien ook niet.

Kleine toevoeging over de plaatsing:

We kunnen niet helemaal zien hoe de bank staat, maar ik zou de TV zelf wat verder naar links houden. Als je de TV tafel netjes in het midden van de muur zet, lijkt mij het mooiste. Rechts staat het strak op de muur, en links heb je een klein half metertje dus dan zou de TV ongeveer 25cm naar links gaan.

edit: Ah ik zie nu het stopcontact rechts zitten. Deze zou dan net buiten het meubel vallen. Dat is dan wel een minpunt. Dat wordt sleuven maken en opnieuw stucen en schilderen :+

[ Voor 27% gewijzigd door LoeWn op 23-09-2020 12:18 ]

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Floss010 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 12:11:
Aangezien jullie allemaal hebben gereageerd. Wil ik jullie ook vragen wat jullie de beste plek vinden voor de tv.

Iets aan de rechterkant van het midden? Aangezien daar mijn hoekbank staat en je op die manier EG maar recht voor de tv zit en ruimte hebt voor decoratie (dat maakt vrouwlief blij)

Of precies uitmeten en dan het midden pakken zeg maar.

Andere tips zijn uiteraard ook welkom:)
voor de beste beeldbeleving pak je natuurlijk het midden. Mijn vrouw maakt het allemaal wat minder uit, dus ik zit pal in het midden.

(extreem) schuine kijkhoeken vermijden, daar wordt je echt niet blij van.

Het ligt ook aan de TV die je op het oog hebt, de ene tv is vergevingsgezinder met kijkhoeken dan de andere.

Zet gewoon de TV neer en kijken even samen waar je op uitkomt.

Maar zoals je zegt, een huishouden samen vraagt soms om compromissen. Ik denk dat je je al in je handjes mag krijpen dat je hieruberhaupt de vraag kan komen stellen of een 65inch niet beter zou zijn :P

• Floss010
LoeWn schreef op woensdag 23 september 2020 @ 12:15:
Tjaa het eerste wat in mij op kwam was 65". Maar dit is voor iedereen anders.

Wat ik zelf gedaan heb, om het nog beter te kunnen inbeelden is je huidige TV zo plaatsen dat het lijkt alsof hij 55" of 65" is. Hoe? Ga op de bank zitten en zet de TV op een tafeltje en schuif het tafeltje verder naar voren of achter totdat de grootte en plaatsing van het scherm (dus excl randen) correspondeert met het vlak uitgezet met de schilderstape. Ga dan maar een uurtje kijken. Uiteraard moet je wel in gedachten houden dat je focusafstand nu veel kleiner is. Maar de grootte komt uiteraard wel overeen, hier kun je je dus op focussen (no pun).

Misschien helpt het je keuze te versterken, misschien ook niet.

Kleine toevoeging over de plaatsing:

We kunnen niet helemaal zien hoe de bank staat, maar ik zou de TV zelf wat verder naar links houden. Als je de TV tafel netjes in het midden van de muur zet, lijkt mij het mooiste. Rechts staat het strak op de muur, en links heb je een klein half metertje dus dan zou de TV ongeveer 25cm naar links gaan.

edit: Ah ik zie nu het stopcontact rechts zitten. Deze zou dan net buiten het meubel vallen. Dat is dan wel een minpunt. Dat wordt sleuven maken en opnieuw stucen en schilderen :+
toon volledige bericht
Het voordeel van dit tv meubel is dat hij uit twee delen bestaat. Kan je zeg maar uit elkaar schuiven. Ik zou het even in het midden kunnen zetten. Ja, het stopcontact moet aan de binnenkant blijven van het tv meubel. Dat is het mooiste..want ik kan er nog wat voor zetten om die kabels niet te laten zien. Als tv eenmaal hangt wil ik alle kabels netjes wegwerken. Jij zegt 25cm naar link?

Of is jou advies muur opmeten en middelpunt pakken?

• Floss010
Fraggert schreef op woensdag 23 september 2020 @ 12:21:
[...]

voor de beste beeldbeleving pak je natuurlijk het midden. Mijn vrouw maakt het allemaal wat minder uit, dus ik zit pal in het midden.

(extreem) schuine kijkhoeken vermijden, daar wordt je echt niet blij van.

Het ligt ook aan de TV die je op het oog hebt, de ene tv is vergevingsgezinder met kijkhoeken dan de andere.

Zet gewoon de TV neer en kijken even samen waar je op uitkomt.

Maar zoals je zegt, een huishouden samen vraagt soms om compromissen. Ik denk dat je je al in je handjes mag krijpen dat je hieruberhaupt de vraag kan komen stellen of een 65inch niet beter zou zijn :P
Haha, ja zeker. Eerst goed uitzoeken, onderzoek plegen, vragen stellen en dan de vrouw overtuigen:p wat betreft kijkhoek zal wel goed zitten met de tv die ik op het oog heb.

Ik zat te denken aan een Oled 65B9 en wil deze aanschaffen met black friday verwacht deze dan rond de €16 á €1700 aan te kunnen schaffen.

Wel zit ik nog met het vraagstuk qua lichtinval. Direct zonlicht heb ik niet op mijn tv. Wel heb ik redelijk wat lichtinval wat spiegelerig kan zijn op mijn huidige tv.

Ik heb nog even de tijd om keuze te maken tussen Qled of Oled.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zou zeggen 75" maar dat is geen optie zeker?

Qua positionering zou ik vooral kijken wat het mooiste oogt in de ruimte. Het zal hooguit om een centimeter of 30 verschil gaan, dat is mijn inziens niet genoeg om echt impact te hebben op de beleving. Mooiste is het kastje iets naar links schuiven, dan staat hij het mooist voor de muur, en dan de tv op de rechterkant van het kastje plaatsen.

Met OLED goed oppassen voor lichtinval. Ik hen geen directe zon op het scherm maar wel een zeer lichte woonkamer wat voor aardig wat reflecties kan zorgen. Eenvoudig de ruimte wat kunnen verduisteren is dan wel aan te bevelen. Bijvoorbeeld wat vitrage of vouwgordijen die half dicht kunnen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Floss010
Tsurany schreef op woensdag 23 september 2020 @ 12:46:
Ik zou zeggen 75" maar dat is geen optie zeker?

Qua positionering zou ik vooral kijken wat het mooiste oogt in de ruimte. Het zal hooguit om een centimeter of 30 verschil gaan, dat is mijn inziens niet genoeg om echt impact te hebben op de beleving. Mooiste is het kastje iets naar links schuiven, dan staat hij het mooist voor de muur, en dan de tv op de rechterkant van het kastje plaatsen.

Met OLED goed oppassen voor lichtinval. Ik hen geen directe zon op het scherm maar wel een zeer lichte woonkamer wat voor aardig wat reflecties kan zorgen. Eenvoudig de ruimte wat kunnen verduisteren is dan wel aan te bevelen. Bijvoorbeeld wat vitrage of vouwgordijen die half dicht kunnen.
Top, dat je reageert. Hoop dat jij doorslaggevend kan zijn in mijn keuze aangezien jij de ervaring hebt.
Ik zal straks even foto's maken van mijn ramen, dan heb je een goed beeld.

Als je daarop zou willen reageren zou ik erg kunnen waarderen.

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Floss010 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 12:44:
[...]

Haha, ja zeker. Eerst goed uitzoeken, onderzoek plegen, vragen stellen en dan de vrouw overtuigen:p wat betreft kijkhoek zal wel goed zitten met de tv die ik op het oog heb.

Ik zat te denken aan een Oled 65B9 en wil deze aanschaffen met black friday verwacht deze dan rond de €16 á €1700 aan te kunnen schaffen.

Wel zit ik nog met het vraagstuk qua lichtinval. Direct zonlicht heb ik niet op mijn tv. Wel heb ik redelijk wat lichtinval wat spiegelerig kan zijn op mijn huidige tv.

Ik heb nog even de tijd om keuze te maken tussen Qled of Oled.
kijk voor de scherpste OLED prijzen even hier :

[Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2

maar let op!!! lees de topicwarning goed door in verband met het genadeloze ZeroTolerance beleid :P

Dus geen offtopic vragen stellen of je zit een week op de reservebank :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Floss010 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 12:48:
[...]

Top, dat je reageert. Hoop dat jij doorslaggevend kan zijn in mijn keuze aangezien jij de ervaring hebt.
Ik zal straks even foto's maken van mijn ramen, dan heb je een goed beeld.

Als je daarop zou willen reageren zou ik erg kunnen waarderen.
Geef dan gelijk even aan hoe de zon loopt ten opzichte van de ruimte. Ik heb de TV muur op het zuiden staan aan de linker kant een raampartij op het oosten gericht. Daar komt 's ochtends aardig wat licht door naar binnen waardoor ik in de tv de muur achter de bank gereflecteerd zie. Op termijn willen we daar vouwgordijnen hebben wat in dit geval ook het licht beter kan doseren. Soms het zonnescherm uit om het ergste licht weg te houden.
Dus zelfs als de tv en de muur daarvan geen direct licht vangt zie ik alsnog aardig wat reflecties omdat de ruimte simpelweg te licht is.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Floss010 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 12:39:
Ja, het stopcontact moet aan de binnenkant blijven van het tv meubel. Dat is het mooiste..want ik kan er nog wat voor zetten om die kabels niet te laten zien. Als tv eenmaal hangt wil ik alle kabels netjes wegwerken.
even outside the audiomeubel box gedacht....

je kunt je WCD in het ergste geval (als je toch moet/wilt gaan schuiven) nog in de muurkleur verven of een grijze of zwarte uitvoering gebruiken. Dat ziet er al heel anders en sjieker uit dan dat witte plastic.

Stroomsnoeren van je apparatuur ook zwart doen, geeft een heel ander gezicht dan een kluwen van die witte snoeren.

• Floss010
Tsurany schreef op woensdag 23 september 2020 @ 12:54:
[...]

Geef dan gelijk even aan hoe de zon loopt ten opzichte van de ruimte. Ik heb de TV muur op het zuiden staan aan de linker kant een raampartij op het oosten gericht. Daar komt 's ochtends aardig wat licht door naar binnen waardoor ik in de tv de muur achter de bank gereflecteerd zie. Op termijn willen we daar vouwgordijnen hebben wat in dit geval ook het licht beter kan doseren. Soms het zonnescherm uit om het ergste licht weg te houden.
Dus zelfs als de tv en de muur daarvan geen direct licht vangt zie ik alsnog aardig wat reflecties omdat de ruimte simpelweg te licht is.
Ik ben niet zo goed in het uitleggen van zuid en oost etc. Ik zal een zo goed mogelijke uitleg proberen te geven.

Zoals op de foto's te zien is, zijn onze ramen van shutters voorzien.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_hluiSe18xbVJw3IRL5i1QN1Xh4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vUgmFCUebjntD2TCwcMTVqHc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wIftsyV2u9Wc0N3EAxjMSaCMAVs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1doLwNj6Mr8DOgktF7WL6oN2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v4eAPnchmYzO2GEA3cW10whjZkE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fHYFRS13WRoKILtHQfljr4ln.jpg?f=fotoalbum_large

Van links naar rechts (raam 1,2 & 3&4) op foto 1 is de indeling van de woonkamer te zien is.

Op foto 2 zie je al wat weerspiegeling op de tv "Panasonic Viera TX-P42X50E" volgens mij plasma tv.

Op foto 3 zie je de buitenkant van moment van nemen (tijdstip 13:26) schijnt de zon op de zijgevel foto 1, 2. Die gaat na verloop van tijd (na 16:00u naar de voorgevel foto 3&4)

Heb ik het op deze manier duidelijk uitgelegd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-05 12:58
Floss010 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 12:39:
[...]

..Jij zegt 25cm naar link?

Of is jou advies muur opmeten en middelpunt pakken?
Ah ik ging er vanuit dat het één meubel was. Die zou ik in het midden plaatsen.

Maar puur kijkend naar de TV zou ik het het mooiste vinden als de TV een stukje naar links zou gaan. Maar zeker niet in het midden van de muur, dat lijkt me weer te ver gezien de bank.

Maar aangezien jij het stopcontact binnen het meubel wilt houden kun je de TV niet naar links hangen, of hij hangt/staat niet meer in het midden van het hoge plankje van het meubel, wat ik zeker wel aan zou houden. (yep OCD)

edit: Oké, kijkend naar je nieuwe foto's.. Op zich is helemaal rechts zoals je nu hebt gemarkeerd ook wel mooi. Dus als je @Fraggert's (goede) oplossing niets vind, zou ik de TV plaatsen zoals je nu hebt gemarkeerd.

[ Voor 14% gewijzigd door LoeWn op 23-09-2020 13:41 ]

• Floss010
Fraggert schreef op woensdag 23 september 2020 @ 13:01:
[...]

even outside the audiomeubel box gedacht....

je kunt je WCD in het ergste geval (als je toch moet/wilt gaan schuiven) nog in de muurkleur verven of een grijze of zwarte uitvoering gebruiken. Dat ziet er al heel anders en sjieker uit dan dat witte plastic.

Stroomsnoeren van je apparatuur ook zwart doen, geeft een heel ander gezicht dan een kluwen van die witte snoeren.
Outsider the box. Ik like it. Het is inderdaad een goed idee om de wcd mogelijk van kleur te veranderen. Zelf zat ik eraan te denken om een koffer /schatkist / mooie doos (decoratie) eronder te plaatsen zodat de kabels niet te zien zijn. Indd een goed idee om van kleur te wisselen zodat het nog minder opvalt:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Floss010 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 13:37:
[...]

Outsider the box. Ik like it. Het is inderdaad een goed idee om de wcd mogelijk van kleur te veranderen. Zelf zat ik eraan te denken om een koffer /schatkist / mooie doos (decoratie) eronder te plaatsen zodat de kabels niet te zien zijn. Indd een goed idee om van kleur te wisselen zodat het nog minder opvalt:)
Dekenkist, altijd +10 punten bij de vrouwlief natuurlijk 8)
LoeWn schreef op woensdag 23 september 2020 @ 13:36:
[...]

Ah ik ging er vanuit dat het één meubel was. Die zou ik in het midden plaatsen.

Maar puur kijkend naar de TV zou ik het het mooiste vinden als de TV een stukje naar links zou gaan. Maar zeker niet in het midden van de muur, dat lijkt me weer te ver gezien de bank.

Maar aangezien jij het stopcontact binnen het meubel wilt houden kun je de TV niet naar links hangen, of hij hangt/staat niet meer in het midden van het hoge plankje van het meubel, wat ik zeker wel aan zou houden. (yep OCD)

edit: Oké, kijkend naar je nieuwe foto's.. Op zich is helemaal rechts zoals je nu hebt gemarkeerd ook wel mooi. Dus als je @Fraggert's (goede) oplossing niets vind, zou ik de TV plaatsen zoals je nu hebt gemarkeerd.
ik zou me overigens doodergeren aan de poot van dat meubel zo op de hoek van de muur in de loop van die gang/ruimte daar rechtsachterin.

Ik heb ook een soort OCD........ik heb CDO.....dat is OCD maar dan met de letters in de juiste volgorde :+

• Floss010
Fraggert schreef op woensdag 23 september 2020 @ 13:55:
[...]

Dekenkist, altijd +10 punten bij de vrouwlief natuurlijk 8)

[...]

ik zou me overigens doodergeren aan de poot van dat meubel zo op de hoek van de muur in de loop van die gang/ruimte daar rechtsachterin.

Ik heb ook een soort OCD........ik heb CDO.....dat is OCD maar dan met de letters in de juiste volgorde :+
Dekenkist staat bij mij in de mancave. die is qua afmeting stukken. Groter. Of zijn deze ook kleiner te vinden? Zou wel mooi staan onderin denk ik.

Hahaha, jij bedoeld de houten plank naar beneden Aan de rechterzijde (onder de tv zeg maar). Ik irriteer me er niet aan eerlijk gezegd. Leg het me ook niet uit waarom jij je irriteert anders zit ik vanavond te kijken en ga ik me ergeren:p

Wat OCD betekend weet ik niet??

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

LoeWn schreef op woensdag 23 september 2020 @ 12:15:

dit is overigens een hele slimme, ik reageer nu pas omdat ik hem even 28 x keer moest lezen :+

goed bedacht _/-\o_ d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Floss010 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:04:
[...]

Dekenkist staat bij mij in de mancave. die is qua afmeting stukken. Groter. Of zijn deze ook kleiner te vinden? Zou wel mooi staan onderin denk ik.

Hahaha, jij bedoeld de houten plank naar beneden Aan de rechterzijde (onder de tv zeg maar). Ik irriteer me er niet aan eerlijk gezegd. Leg het me ook niet uit waarom jij je irriteert anders zit ik vanavond te kijken en ga ik me ergeren:p

Wat OCD betekend weet ik niet??
Het zou mij gaan om het bijna in de loop zetten van die hoek van het meubel, maar nu ik beter kijk zie ik dat er rechts aardig wat ruimte is om om het meubeltje heen te lopen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sl7Rd1Nl6-Bs--z9bo7NhObGIp8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sRUKuAOG4SNMNCooXooQRdFQ.jpg?f=user_large

dekenkistjes of wat voor houten opbergdingen zijn er te kust en te keur te vinden, ook op het formaat dat jij allicht straks nodig hebt :)

OT:
OCD is Obsessive Compulsory Behavior, dwangmatige handelingen/grdrag maar ook als je last hebt als iets niet "is zoals jij vind dat het moet horen" even heel simplistisch gesteld.

CDO ipv OCD is gewoon een flauw grapje ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uuQWUHUv2_2wkfyIkZrTbooBuCU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tstlEaAkYfM3fp4TN1gzcil9.jpg?f=user_large

[ Voor 14% gewijzigd door Fraggert op 23-09-2020 14:14 ]

• Floss010
Fraggert schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:09:
[...]

Het zou mij gaan om het bijna in de loop zetten van die hoek van het meubel, maar nu ik beter kijk zie ik dat er rechts aardig wat ruimte is om om het meubeltje heen te lopen.

[Afbeelding]

dekenkistjes of wat voor houten opbergdingen zijn er te kust en te keur te vinden, ook op het formaat dat jij allicht straks nodig hebt :)

OT:
OCD is Obsessive Compulsory Behavior, dwangmatige handelingen/grdrag maar ook als je last hebt als iets niet "is zoals jij vind dat het moet horen" even heel simplistisch gesteld.

CDO ipv OCD is gewoon een flauw grapje ;)

[Afbeelding]
toon volledige bericht
Hahaha, volgens mij heb ik ook OCD en dan ook aangeven terwijl de ander er mogelijk niet op zit te wachten;)

Het valt me.inderdaad zo op, op de foto in het echt valt het reuze mee, volgens mij:p

Dank voor het meedenken en de adviezen een mooie houten opbergkist staat nog op de lijst om aan te schaffen (zoektocht).

Ik wacht nog even op reactie van Tsurany, hopelijk kan hij/zij meedenken of adviseren ivm spiegeling en belichting dan ben ik weer een heel stuk verder in mijn keuzes en afwegingen:)

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

you're welcome en idd aan @Tsurany heb je een goeie met dit soort inzichten/adviezen.

• Floss010
Chiron schreef op woensdag 23 september 2020 @ 11:05:

Klopt inderdaad. Zal een foto toevoegen zonder verbrede lense.. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/859O5CnvsNIHCPy4B3RFdV5LmXU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KkbsB3rPvqOYecB2JzfFKHho.jpg?f=fotoalbum_large

• coazter
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-05 18:12
Ik word zelf heel onrustig van die slordige berg met snoeren, misschien ook wat OCD. Persoonlijk had ik een industrieel meubel met kastjes en plank gekocht zodat je alle aansluitmateriaal in het kastje hebt liggen. Als je graag een net geheel wilt, en niet wil gaan boren/frezen, is het -afhankelijk van budget natuurlijk- het overwegen waard een QLED met One Connect Box te kopen. Mits je een goed model hebt zie je nagenoeg geen reflecties, heb je ondanks tegenlicht prima beeld en heb je van je kast (dekenkist) naar tv slechts 1 dun kabeltje lopen. Mits je hem ophangt natuurlijk.Met voet zie je helemaal niks lopen

• Floss010
coazter schreef op woensdag 23 september 2020 @ 15:36:
Ik word zelf heel onrustig van die slordige berg met snoeren, misschien ook wat OCD. Persoonlijk had ik een industrieel meubel met kastjes en plank gekocht zodat je alle aansluitmateriaal in het kastje hebt liggen. Als je graag een net geheel wilt, en niet wil gaan boren/frezen, is het -afhankelijk van budget natuurlijk- het overwegen waard een QLED met One Connect Box te kopen. Mits je een goed model hebt zie je nagenoeg geen reflecties, heb je ondanks tegenlicht prima beeld en heb je van je kast (dekenkist) naar tv slechts 1 dun kabeltje lopen. Mits je hem ophangt natuurlijk.Met voet zie je helemaal niks lopen
Jaa, zeker een berg snoeren. Vind het zelf ook niet ideaal. Ik ga er pas mee aan de slag als ik een nieuwe tv gekocht heb. Tot die tijd is het even doorbijten of een mooie kist vinden;)

Qua tv is Qled met one connect box zeker een optie! Opzich is vrezen en boren ook een optie als de tv er is. Alleen heel zuur als ik en Oled aanschaf ga vrezen en vervolgens super veel reflectie heb.

Een Qled met one connect box gaat op mijn lijstje naast de lg Oled B9 65.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Floss010 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 13:35:
[...]

Ik ben niet zo goed in het uitleggen van zuid en oost etc. Ik zal een zo goed mogelijke uitleg proberen te geven.

Zoals op de foto's te zien is, zijn onze ramen van shutters voorzien.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Van links naar rechts (raam 1,2 & 3&4) op foto 1 is de indeling van de woonkamer te zien is.

Op foto 2 zie je al wat weerspiegeling op de tv "Panasonic Viera TX-P42X50E" volgens mij plasma tv.

Op foto 3 zie je de buitenkant van moment van nemen (tijdstip 13:26) schijnt de zon op de zijgevel foto 1, 2. Die gaat na verloop van tijd (na 16:00u naar de voorgevel foto 3&4)

Heb ik het op deze manier duidelijk uitgelegd?
toon volledige bericht
Lijkt wel mee te vallen, ik denk dat je die shutters goed kan gebruiken om de hoeveelheid licht te doseren om weerspiegelingen tegen te gaan.

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Fraggert schreef op woensdag 23 september 2020 @ 11:02:

[Afbeelding]
toon volledige bericht
Toffe kat, subtiele speakertjes, maar vooral een wijs advies :D Inderdaad in dit geval 100% voor het 65" model gaan.

Thuis zit ik véél dichter op de tv dan TS en ik heb een 55" model. Dat leek in het begin toch wel erg groot, maar nu kijkt het heerlijk. Zeker bij content van goede kwaliteit. Bagger kwaliteit ziet er helaas extra bagger uit...

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Rossi46 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 09:45:
[...]

Toffe kat, subtiele speakertjes, maar vooral een wijs advies :D Inderdaad in dit geval 100% voor het 65" model gaan.

Thuis zit ik véél dichter op de tv dan TS en ik heb een 55" model. Dat leek in het begin toch wel erg groot, maar nu kijkt het heerlijk. Zeker bij content van goede kwaliteit. Bagger kwaliteit ziet er helaas extra bagger uit...
thanks :) het vertekent wel een beetje, die zuilen zijn 179cm hoog :P

wat betreft je advies voor 65" aan @Floss010 , hij zoekt gelukkig een kwalitatief betere TV dan mijn huidige Sony.

zeker bij een minder goede bron zoals sommige filmpjes op youtube is het beeld bij mij een stuk minder dan bij Netflix of een BluRay of gamen op de PS4 of gewoon 1080 op youtube.

Een slechte bron laat de zwakheden van de Sony flink zien, blackcrush maar vooral ook verticale banding.

Gelukkig komt het niet zo veel voor en kijkt TS naar een betere TV en zal daar minder snel tot geen last van hebben :)

• Floss010
Fraggert schreef op donderdag 24 september 2020 @ 09:51:
[...]

thanks :) het vertekent wel een beetje, die zuilen zijn 179cm hoog :P

wat betreft je advies voor 65" aan @Floss010 , hij zoekt gelukkig een kwalitatief betere TV dan mijn huidige Sony.

zeker bij een minder goede bron zoals sommige filmpjes op youtube is het beeld bij mij een stuk minder dan bij Netflix of een BluRay of gamen op de PS4 of gewoon 1080 op youtube.

Een slechte bron laat de zwakheden van de Sony flink zien, blackcrush maar vooral ook verticale banding.

Gelukkig komt het niet zo veel voor en kijkt TS naar een betere TV en zal daar minder snel tot geen last van hebben :)
Ik heb nog niks aangeschaft maar ik kijk er wel alvast naar. Goed om mee te nemen. En mijn vraag van gisteren is zeker beantwoord. Het word 100% 65" televisie, nu nog even afwachten tot Black friday en hopen op een mooie aanbieding.

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Floss010 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 11:07:
[...]

Ik heb nog niks aangeschaft maar ik kijk er wel alvast naar. Goed om mee te nemen. En mijn vraag van gisteren is zeker beantwoord. Het word 100% 65" televisie, nu nog even afwachten tot Black friday en hopen op een mooie aanbieding.
in mijn post stond 2 x het woord "kijken" en ik heb per ongeluk alleen de eerste keer dat woord verandert in "zoekt".

want ik bedoelde namelijk met "kijkt naar" natuurlijk "zoekt naar" :)

Goed dat je de knoop doorhakte op 65 inch, daar ga je echt geen spijt van krijgen. De eerste tijd zul je wel even schrikken van de grootte, al helemaal als je de doos in de woonkamer hebt staan :P

maar geloof ons, het went snel en van die 55 had je spijt gaan krijgen.

ik had je deze nog laten weten: [Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2

daar zie je de beste prijzen, allicht hoef je dan BF niet af te wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floss010
Fraggert schreef op donderdag 24 september 2020 @ 11:12:
[...]

in mijn post stond 2 x het woord "kijken" en ik heb per ongeluk alleen de eerste keer dat woord verandert in "zoekt".

want ik bedoelde namelijk met "kijkt naar" natuurlijk "zoekt naar" :)

Goed dat je de knoop doorhakte op 65 inch, daar ga je echt geen spijt van krijgen. De eerste tijd zul je wel even schrikken van de grootte, al helemaal als je de doos in de woonkamer hebt staan :P

maar geloof ons, het went snel en van die 55 had je spijt gaan krijgen.

ik had je deze nog laten weten: [Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2

daar zie je de beste prijzen, allicht hoef je dan BF niet af te wachten.
toon volledige bericht
Met alleen kijken, kom ik er wel goedkoop van af :P
ik hou het topic in de gaten en reageer daar vooral niet. Hopelijk komt er snel een mooie prijs voorbij.

Mijn voorkeur gaat uit naar de LG OLED B9 65". nu nog een mooie prijs:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online
Mbt reflectie, die Panasonic die er nu staat heeft een lichtgrijs scherm als hij uit staat. Een Oled is echt pikzwart, en hoewel niet mat, dempt dat ook de reflectie.
Daarnaast is de lichtopbrengst van je Oled ook stukken hoger dan je panasonic, waardoor het effect van reflecties ook minder is (bij een helder beeld/scene).
Mbt reflectie, hoek van inval is hoek van uitval, dus je kan zo bepalen waar vanaf je zitplaats eventuele reflectie vandaan moet komen om er last van te hebben. Dit is wat anders dan direct licht op je scherm, dat moet je altijd zien te vermijden, ongeacht welk toestel je hebt/koopt.

Ik denk dat je met een Oled B65 voor z'n prijs echt een geweldige deal hebt. Daar ga je heel veel kijkplezier aan beleven. Mijn persoonlijke advies zou ook Oled zijn ivm blacklevel.

Hier moet alle shit staan die ik heb.

• Floss010
Skynett schreef op donderdag 24 september 2020 @ 18:09:
Mbt reflectie, die Panasonic die er nu staat heeft een lichtgrijs scherm als hij uit staat. Een Oled is echt pikzwart, en hoewel niet mat, dempt dat ook de reflectie.
Daarnaast is de lichtopbrengst van je Oled ook stukken hoger dan je panasonic, waardoor het effect van reflecties ook minder is (bij een helder beeld/scene).
Mbt reflectie, hoek van inval is hoek van uitval, dus je kan zo bepalen waar vanaf je zitplaats eventuele reflectie vandaan moet komen om er last van te hebben. Dit is wat anders dan direct licht op je scherm, dat moet je altijd zien te vermijden, ongeacht welk toestel je hebt/koopt.

Ik denk dat je met een Oled B65 voor z'n prijs echt een geweldige deal hebt. Daar ga je heel veel kijkplezier aan beleven. Mijn persoonlijke advies zou ook Oled zijn ivm blacklevel.
Dankjewel! Wat een top reactie. Je hebt me overtuigd. Irriteer me aan deze tv in deze woning. En om die reden angstig voor spiegelerig. Die angst heb jij weggenomen. Dankje
Pagina: 1