65" vs 55" tv in een relatief kleine ruimte

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:32
Hi mede-tweakers,

Ik hoop een beetje input/advies te kunnen verzamelen welke tv het beste zou passen in mijn interieur. Het is uiteraard ook deels smaak/voorkeur, maar zit wel een beetje met een duivelse dilemma. Vooraf dacht ik dat ik sowieso 65" zou willen, maar nu de andere meubels erin staan, begin ik wel een klein beetje te twijfelen over de ruimte die ik over houd. De muur waar de tv (en tv meubel) gaat staan wordt namelijk gedeeld met de eettafel en keukenblok.

Als je puur kijkt naar de kijkafstand (wat bij mij netto 4 meter is), zou een 65" tv ideaal zijn (lekker groot), maar 55" zou in principe ook voldoen (misschien wat aan de kleine kant, maar is ook voorkeur uiteraard). Bij een 65" tv zou een 1.50m meubel genomen worden, en bij een 55" is dat een 1.20-1.30m tv meubel. In het kort hieronder een lijstje met de afwegingen.

65"
  • Lekker groot, mooier/betere kijkervaring
  • Je doet lang met een tv, dus future-proofing als je gaat verhuizen naar een grotere woning
  • Relatief groot scherm voor de ruimte
  • Minder ruimte over aan de muurzijde
55"
  • Grootte past misschien beter bij de ruimte
  • Een kans dat ik 55" te klein ga vinden
  • De ruimte oogt groter en er is meer ruimte aan de eettafel
  • Bij verhuizing naar een grotere ruimte past een 65" potentieel beter
Hieronder nog twee plattegronden waarbij de indeling te zien is (de tv meubel is enkel ter referentie).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6_W_Pbgj-nHImJCzm9R-UGtSt7k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FYySdbVzSHsW1Ttj797qmSqZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OE5Y5OHcUuzbfcOD8fxDjVzMKsU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zxFIKmMjhVLxrXl77ZNkftxM.jpg?f=fotoalbum_large

Hoewel dit ook erg subjectief is, hoop dat ik wat advies van jullie kan krijgen of ervaringen met mij kan delen. Wellicht zie ik dingen ook over het hoofd of zijn er zaken waar ik ook rekening mee moet houden.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 24-09 16:13
Zelf heb ik een kartonnen bord van 55 inch en 65 inch opgehangen.
Daardoor krijg je een beetje een idee hoe groot 55 inch nou eigenlijk wel is. Zelden zie ik een woonkamer en denk ik van wow hier komt 65-75 inch echt tot zijn recht. 55 inch is gewoon een mooie sweetspot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 19:58
Die 'ideale' kijkafstand lijkt vooral samen te hangen met de resolutie, omdat je als je te dichtbij zit nog de pixels ziet. Met een HD-ready tv zou 48" de 'ideale' tv-maat zijn. Ben je minder geld kwijt, en je houdt ook nog ruimte over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:50
CVTTPD2DQ schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 22:35:
Die 'ideale' kijkafstand lijkt vooral samen te hangen met de resolutie, omdat je als je te dichtbij zit nog de pixels ziet. Met een HD-ready tv zou 48" de 'ideale' tv-maat zijn. Ben je minder geld kwijt, en je houdt ook nog ruimte over.
Ik zou eerder zeggen dat ideale kijkafstand afhangt van de kijkhoek die je comfortabel vind.
Met het aantal pixels slechts als limiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Torac schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 22:33:
Zelf heb ik een kartonnen bord van 55 inch en 65 inch opgehangen.
Daardoor krijg je een beetje een idee hoe groot 55 inch nou eigenlijk wel is. Zelden zie ik een woonkamer en denk ik van wow hier komt 65-75 inch echt tot zijn recht. 55 inch is gewoon een mooie sweetspot.
Oh ja, goeie! Ik ga kijken of ik een vuilniszak op maat kan knippen zodat ik de groottes kan vergelijken! Al het karton heb ik helaas al weggegooid :$

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:40
Volgens mij is 65" wel echt over the top in deze ruimte. 165 cm, schuin dan weliswaar, is bijna 1/3 van je totale wandlengte waar zoals je zegt nog wel meer moet staan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:50
Amps schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 22:41:
[...]

Oh ja, goeie! Ik ga kijken of ik een vuilniszak op maat kan knippen zodat ik de groottes kan vergelijken! Al het karton heb ik helaas al weggegooid :$
Of gebruik de Coolblue app: https://www.coolblue.nl/a...rtueel-een-televisie.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amps
Bedankt voor de suggesties! Wat ook natuurlijk kan is een 65" tv ophangen en een kleiner 120-130cm tv meubel eronder plaatsen 🤔 Keuzes, keuzes, keuzes..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Amps schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 10:01:
Bedankt voor de suggesties! Wat ook natuurlijk kan is een 65" tv ophangen en een kleiner 120-130cm tv meubel eronder plaatsen 🤔 Keuzes, keuzes, keuzes..
Ik zou zeggen kijk dan ook gelijk naar die zwevende tv meubels, dan oogt het ook gelijk wat ruimer ;)

Afbeeldingslocatie: https://cdn.hoogebeen.nl/media/uploads/2017/06/Spectral-Next-modern-hangend-tv-meubel.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cdn.hoogebeen.nl/media/uploads/2015/06/Spectral-Scala-zwevend-tv-dressoir.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Greatsword op 23-08-2020 10:11 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:27
Kijkafstand is ook tsja.. ik zit op 4/4,5 meter afstand naar 158” te kijken en ik zie met 1080p geen pixels (projectie ofc maar toch).

Maar zoals hierboven a is aangegeven, hang even een stuk karton o.i.d. op om een idee te krijgen :)

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizard91
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-12-2023
Het is natuurlijk voor iedereen persoonlijk, maar voorheen had ik een zelfde soort opstelling als je screenshots maar dan met 3 meter afstand.

Heb altijd een 55” gehad maar vond het toch te klein. Na veel twijfelen toch de gok genomen en een 65” 4K gehaald. De eerste 4 dagen was het even slikken en dacht ook echt dat het te groot was maar inmiddels zou ik nooit meer anders willen.

65” is voor mij de perfecte grote voor op 3 - 4.5m afstand.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:28
Papier of karton pakken en aan de muur plakken, een iets te grote tv went wel, een net te kleine niet.

Trouwens tv aan de muur hangen lijkt die een stuk kleiner dan op een meubel.

En het maakt ook uit of je veel films/series kijkt etc of alleen maar kort random liniair tv.

[ Voor 21% gewijzigd door mr_evil08 op 23-08-2020 11:08 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01:15
Zou persoonlijk lekker de 65 inch pakken. Zit zelf op 5m naar een 82inch te kijken en dat bevalt echt prima. Alleen eerste dagen lijkt het groot maar dat went zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:59
Sowieso ophangen. Dat oogt kleiner, staat minder ‘in’ de kamer.

Het kastje eronder kan dan ook minder diep zijn (y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:09
Wizard91 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 11:04:
De eerste 4 dagen was het even slikken en dacht ook echt dat het te groot was maar inmiddels zou ik nooit meer anders willen.
Even lekker uit context getrokken (pun intended), maar helemaal eens met de uitspraak dat een grote tv vanzelf went.
Vergelijk het met meer inkomen of een gehaktballetje extra in de soep. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:55
De afstand van mijn tv tot de plek waar ik zit is ongeveer 3,7 meter (hele huiskamer is ongeveer 4 meter breed), en ik ben nog geen jaar geleden van 55" naar 65" overgegaan. Geen moment spijt van gehad, went supersnel, en ik kan me allang niet meer voorstellen dat ik 55" groot genoeg vond :+

Aangezien je 65" al aan het overwegen bent, zou ik daar gewoon lekker voor gaan. "Een maatje groter had toch eigenlijk ook nog wel gekund" is een opmerking die ik geregeld hoor als mensen een nieuwe tv kopen, zeer zelden tot nooit hoor ik dat ze toch beter een kleinere hadden kunnen kopen.

The devil is in the details.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Hahn schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 11:42:
De afstand van mijn tv tot de plek waar ik zit is ongeveer 3,7 meter (hele huiskamer is ongeveer 4 meter breed), en ik ben nog geen jaar geleden van 55" naar 65" overgegaan. Geen moment spijt van gehad, went supersnel, en ik kan me allang niet meer voorstellen dat ik 55" groot genoeg vond :+

Aangezien je 65" al aan het overwegen bent, zou ik daar gewoon lekker voor gaan. "Een maatje groter had toch eigenlijk ook nog wel gekund" is een opmerking die ik geregeld hoor als mensen een nieuwe tv kopen, zeer zelden tot nooit hoor ik dat ze toch beter een kleinere hadden kunnen kopen.
Mijn ouders had ik mijn 43 inch gegeven maar die wilden toch graag terug naar een 32 inch omdat die andere toch veel te groot was. Sommige mensen...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:40

Theo

moederbord

Mocht je geen karton hebben liggen, plak dan zonder op voorhand te meten met schilderstape op de muur af waar jij graag een tv zou willen hebben, en meet daarna op wat de diagonaal is van jouw gecreeerde 'ideale' tv vlak.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:52

mr.paaJ

generatie cmd+z

Meet ook even de afstand naar de stoel: dat brede meubel komt wel erg dichtbij denk ik.

Ophangen en apparatuur elders plaatsen kan wel met 65 denk ik.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:16
Mijn huidige woonkamer heeft bijna exact dezelfde afmetingen, keuken bij jou even wegdenken. Ik heb een paar maanden geleden een 65" gekocht. Twee dagen leek het groot, nu had ik liever gelijk een 77" gehad. Mijn ervaring met TV's is dat het erg snel went, in die ruimte zou ik zeker voor een 65" gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elleP
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:43
Ik ben niet de goede doelgroep voor deze discussie (ik ben blij met mijn 37") maar:

Ik zou zeker even het vlak dat de tv in gaat nemen op de muur met iets zwarts markeren, als je tv uit staat is dat namelijk precies het zwarte gat dat in je kamer achterblijft.

elleP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Als het budget het toelaat: koop een 55" met spijt of een 65" met tevredenheid.

Afzender: een 55" bezitter die ook op 4m kijkafstand zit en spijt heeft, maar toentertijd helaas niet het budget had :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Een 55" gaat absoluut beter in die ruimte passen, het is een zeer kleine kamer die helemaal volgepakt zit. Een 65" tv gaat daar enorm opvallen en direct de aandacht trekken.

Toch zou ik voor 65" gaan, zelf wen je er wel aan en als je films kijkt is het prachtig om naar te kijken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:25
ik heb jaren geprojecteerd. 72" op 2,70 m afstand!! Ik ben verhuisd en ben mijn dedicated HT room kwijt, maar god, wat mis ik dat grote scherm en die ervaring! Conclusie: gewoon 65"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Bedankt voor jullie ervaringen! Mijn gedachte op dit moment in lijn met die van @Tsurany: 55" past beter bij de ruimte, maar 65" is wel vet :P

Ik denk dat ik sowieso voor een 120cm tv meubel ga (i.p.v. een 150cm die ik aanvankelijk heb besteld). Hierdoor wordt er weer meer ruimte gecreëerd aan de muurzijde. Bij een 55" tv gaat hij staand op de meubel (met een soundbar ervoor) en bij een 65" tv wordt hij aan de muur gemonteerd.

Morgen ga ik aan de hand van cut-outs op de muur even in het echt 'ervaren' + even kijken aan de hand van een AR app hoe hij er bij staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Praktijkonderzoek met de kijker zelf:
https://www.consumentenbond.nl/tv/ideale-kijkafstand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnMercable
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 08:35
Tv's wennen echt heel snel. Toen ik een nieuwe wou haken zei vrouwlief ook dat 65" wel erg groot was. Nu die er staat is ze blij dat we geen 55" gehaald hebben en vind ze het helemaal niet zo groot.

Ik zou dus als je echt twijfelt toch een maatje groter nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KngfCnns
  • Laatst online: 24-11-2024
In de woonkamer al aantal jaar een 65 inch op 5m. Vond ik toen al indrukwekkend groot en heel mooi na tien jaar 40 inch, dacht groter is niet per se nodig. Sinds afgelopen mei op een gekke middag een 65 inch gekocht voor mn game kamer op 2-2.75 meter afstand. Daar ben ik inmiddels al zodanig op gewend dat het totaal niet meer groot oogt, vrij ideaal formaat zelfs. Twijfelde enorm of dit formaat een overkill zou zijn, ben nu blij dat ik niet voor kleiner heb gekozen. De woonkamer op 5m sla ik mede daarom nu vaak over...

PSN: llllIIIIllllIIIlIlI - Movies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-09 23:39

Oekol

waka waka hey hey

Wizard91 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 11:04:
Het is natuurlijk voor iedereen persoonlijk, maar voorheen had ik een zelfde soort opstelling als je screenshots maar dan met 3 meter afstand.

Heb altijd een 55” gehad maar vond het toch te klein. Na veel twijfelen toch de gok genomen en een 65” 4K gehaald. De eerste 4 dagen was het even slikken en dacht ook echt dat het te groot was maar inmiddels zou ik nooit meer anders willen.

65” is voor mij de perfecte grote voor op 3 - 4.5m afstand.
Dit kan ik wel beamen. Eerste dagen veel te groot. Bias lighting gekocht en nu is het fantastisch, zonder bias lighting achter TV kregen we hoofdpijn, wat een bak licht :D

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:47
Mijn oude woonkamer was 485cm en huidig woonkamer 518cm breed en er hangt hier een 75 inch aan de muur. Vind het de ideale grootte.
Er hing 5 jaar lang in mijn oude woonkamer een 48 inch. Het was in het begin wel even wennen, maar ik zou niets anders willen nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Hahn schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 11:42:
En iedereen die bij je binnenkomt ziet als eerste je televisie. Met zo'n kamerbreedte zou ik zelf dat absoluut niet willen. Valt veel te veel op maar ieder z'n ding hoor.

Maar het zal wel verlichting aanzetten schelen :P

[ Voor 4% gewijzigd door RodeStabilo op 24-08-2020 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Laatst online: 19:28
mark-k schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 11:57:
[...]

Mijn ouders had ik mijn 43 inch gegeven maar die wilden toch graag terug naar een 32 inch omdat die andere toch veel te groot was. Sommige mensen...
Dat zullen vast ook type mensen zijn wat af en toe tv kijken zoals het 8 uur journaal of andere liniair tv zaken.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:08

Chiron

Moderator Discord
Ik zit ook 4 meter van mn TV af, en heb daarom een 75" gekocht :)

Volgens 'de' standaarden zou je met 4 meter kijkafstand zelfs naar 80-85" moeten.

Het hangt er ook af van wat je ermee kijkt, als het voornamelijk voor normale tv en het journaal etc. is, is 55" prima. Kijk je vooral films en series, dan is 65", of nog groter, wel fijner met die kijkafstand.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Niet online
mr_evil08 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 10:18:
[...]

Dat zullen vast ook type mensen zijn wat af en toe tv kijken zoals het 8 uur journaal of andere liniair tv zaken.
Ik heb 40 inch staan, al 5 jaar. Zit zelf op 4 meter afstand van de TV. Vind het zelf een ideaal maatje, ook voor films. Kijk nooit journaal, als ik naar m'n TV kijk is het Netflix wat op staat.

Een grote TV vind ik ook echt een ontsiering van m'n woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Zoals verwacht is het grotendeels smaak/voorkeur ook. Ben vandaag bezig geweest met het nodige knip en plak werk en ik denk dat het volgende het beste beeld weergeeft. De Ikea verhuisdozen moeten de breedte van de tv meubel voorstellen (120cm) en het karton de 65” tv en vuilniszak de 55”.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YXitqn1xJbjIxO1ejpnzG8DILPo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IK3oqHiQdPOJUxiPx3Y8skBb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

En heb je al een voorkeur ontwikkeld... die erg persoonlijk is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
RodeStabilo schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 08:54:
[...]

En iedereen die bij je binnenkomt ziet als eerste je televisie. Met zo'n kamerbreedte zou ik zelf dat absoluut niet willen. Valt veel te veel op maar ieder z'n ding hoor.
En wat is daar mis mee? Ik krijg inderdaad vaak een "zo, da's een grote tv"-opmerking, en dan zeg ik blij "ja, vet hè!", omdat ik er heel blij mee ben :D

Veel mensen kijken dagelijks uren tv, wat is precies het probleem met dat ding dan ook een prominent iets in je huiskamer te laten zijn? En nog veel belangrijker: waarom zou je een kleinere tv nemen, omdat anders mensen misschien wel iets van je zouden kunnen vinden?

[ Voor 9% gewijzigd door Hahn op 24-08-2020 17:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik vind het een heel beperkt onderzoek. Een korte periode, niet laten wennen en je hebt geen idee waar ze naar keken. Journaal heeft een heel andere ervaring dan een actiefilm bijvoorbeeld.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Elk onderzoek kan beter/langer als je maar tijd en geld hebt, dus je doet steekproeven die passen bij de grootte van het onderzoek.
En als je maar opschrijft wat en hoe het gedaan is, kan iedereen zijn/haar mening vormen.

In de publicatie van dit onderzoek stond dus:
Daarbij zagen ze de ene keer full hd-beelden en de andere keer 4K/ultra hd-beelden op een 4K/ultra hd-tv, maar zonder dat ze dat wisten.
Ik vind juist het randomiseren van de beelden keuze prima. Ben wel eens bij iemand geweest met hij een een prachtig scherm vond met wat hij keek.... daar zat een flink portie biasing bij... Ik vond het beeld 3x niks...
Bij autos heb je dat ook... hoe veel je ook test... en er wat wat afgetest.... uit alle metingen (Duitse en Nederlandse wegenwacht, consumentenbond pech statistieken, etc...), overal staat Toyota bovenaan... en toch koopt maar een deel van de consumenten die autos. Tis toch verbazingwekkend zelfs dat zelfs de slechtste auto uit de test nog steeds verkocht wordt/blijft worden..... maar die mensen hebben vaak een klik met die auto en vinden de Toyota's maar saai... Tja daar is niks tegenin te brengen, je respecteert hun mening.

Met zo'n onderzoek heb je iig de mogelijkheid om er eens zonder of met heel veel minder biasing naar de resultaten te kijken. Uiteindelijk bepaalt de koper zelf wat de doorslag geeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Niets. Ik zeg alleen dat ik het niets vind om in zo'n kleine kamer zo'n grote tv te hebben staan. Dat is niets meer dan mijn mening.

[ Voor 5% gewijzigd door RodeStabilo op 25-08-2020 07:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Koehandelaar schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 10:48:
[...]

Ik heb 40 inch staan, al 5 jaar. Zit zelf op 4 meter afstand van de TV. Vind het zelf een ideaal maatje, ook voor films. Kijk nooit journaal, als ik naar m'n TV kijk is het Netflix wat op staat.

Een grote TV vind ik ook echt een ontsiering van m'n woonkamer.
Helemaal eens, alsof je hele woonkamer om dat ding draait en de mensen die er wonen geen goed gesprek kunnen voeren. Ik zou eigenlijk helemaal geen TV willen, we kijken ook zeer weinig TV, maar uiteindelijk voor een 43 inch The Frame van Samsung gegaan. Schilderijtje erop en het valt niet op dat het een TV is.

Een grote TV ziet er toch zo fout patserig uit altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:59
Amps schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 11:07:
Zoals verwacht is het grotendeels smaak/voorkeur ook. Ben vandaag bezig geweest met het nodige knip en plak werk en ik denk dat het volgende het beste beeld weergeeft. De Ikea verhuisdozen moeten de breedte van de tv meubel voorstellen (120cm) en het karton de 65” tv en vuilniszak de 55”.

[Afbeelding]
Dat is echt een klein tv hoekje, hoe gaat dat als je de stoel naar achter schuift? Ik zou voor het mooi ook iets verder van de verwarming af willen zitten. Denk ook om de hoogte ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:12
Die verwarming zo dicht bij je tv gaat ook niet veel goeds doen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmanen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-08 09:45
Als ik het zo zie zou ik duidelijk voor de 55" gaan, gezien de beperkte ruimte tussen tafel en radiator. Maar ik ben van het type casual gamer die een 45" in een veel grotere ruimte heeft staan en dat eigenlijk gewoon prima vindt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

route99 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 20:07:

Met zo'n onderzoek heb je iig de mogelijkheid om er eens zonder of met heel veel minder biasing naar de resultaten te kijken. Uiteindelijk bepaalt de koper zelf wat de doorslag geeft...
Dat is volstrekt irrelevant als de testmethode niet correct is. Gewenning dient zeker mee genomen te worden als je kijkt naar beeldschermformaat, evenals het type content dat bekeken wordt.

Kijk alleen al naar de ervaringen in dit topic, waar mensen aangeven dat ze na een tijd gewend zijn geraakt en niet meer een kleinere tv willen. Voor een goed onderzoek moet je dat dus ook meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-09 23:01

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Amps schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 11:07:

[Afbeelding]
65! maar zou wel de tv iets naar rechts doen en wat hoger op de muur. maar das mijn voorkeur.

andere optie zou nog zijn om die kachel daar weg te halen?

[ Voor 4% gewijzigd door Hubert op 25-08-2020 10:46 ]

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

@Thalaron Er stond ook bij:
Elk onderzoek kan beter/langer als je maar tijd en geld hebt, ..
Dit is zo'n punt van aandacht.Maar daarmee is de rest van het onderzoek nog niet irrelevant.
Maar op dat vervolg onderzoek gaat de TS vermoedelijk niet zitten te wachten. Dus de punten zijn hiermee wel mee uitgewisseld waar het beter zou kunnen.

[ Voor 27% gewijzigd door route99 op 25-08-2020 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:53
Hier 5m van een nu nog 49 inch. Heb een 65 inch Grundig gekocht in Duitsland, maar die gaat weer terug voor een LG 65 inch waarschijnlijk die bij Real in de aanbieding is omdat de Grundig niet de functionaliteit heeft vd 49 inch LG. Ik kijk veel via de ext schijf aan de tv ipv op de pc want kijkt prettiger dus ik zou gewoon voor 65 inch gaan.

De 49 inch zien jullie overigens wellicht snel op V&A staan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Amps
Erg leuk om te zien hoe de meningen hierover verschillen en om de voor en tegens te lezen.
Smobbo schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 08:12:
[...]

Dat is echt een klein tv hoekje, hoe gaat dat als je de stoel naar achter schuift? Ik zou voor het mooi ook iets verder van de verwarming af willen zitten. Denk ook om de hoogte ;)
muffstuff schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 09:11:
Die verwarming zo dicht bij je tv gaat ook niet veel goeds doen denk ik.
Hij rustte voor het beeld even op de dozen (had geen sterk genoeg tape op dat moment om hem aan de muur te blijven houden. De verwarming loopt niet door tot aan de achterste muur. Er zit nog zo'n 25 cm tussen de verwarming en muur. Denk dat dat dan niet zo'n probleem op gaat leveren?
Hubert schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 10:45:
[...]

65! maar zou wel de tv iets naar rechts doen en wat hoger op de muur. maar das mijn voorkeur.

andere optie zou nog zijn om die kachel daar weg te halen?
Verwarming weghalen is geen optie aangezien het een huurwoning is.

Inmiddels is de tv besteld en wordt hij morgen geleverd! En het is geworden... Een 65" LG OLED tv! Uiteindelijk toch nog dus voor de 65" gegaan. Het nemen van de 55" en achteraf denken dat hij toch een slag groter had gemogen woog zwaarder op dan een 65" nemen en de ruimte toch iets te klein ervoor vinden. Plus dat een grote tv snel went (ook een 55" zal waarschijnlijk wennen).

Bedankt voor jullie input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-09 23:01

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Inmiddels is de tv besteld en wordt hij morgen geleverd! En het is geworden... Een 65" LG OLED tv! Uiteindelijk toch nog dus voor de 65" gegaan. Het nemen van de 55" en achteraf denken dat hij toch een slag groter had gemogen woog zwaarder op dan een 65" nemen en de ruimte toch iets te klein ervoor vinden. Plus dat een grote tv snel went (ook een 55" zal waarschijnlijk wennen).

Nou zit ik zelf 3 meter van een 55 inch vandaan. kan niet zeggen dat het een klein scherm is :D
maar gefeliciteerd met je aankoop! laat ons het eindresultaat nog eens zien :)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:29

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Amps schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 22:40:
Erg leuk om te zien hoe de meningen hierover verschillen en om de voor en tegens te lezen.

[...]

[...]

Hij rustte voor het beeld even op de dozen (had geen sterk genoeg tape op dat moment om hem aan de muur te blijven houden. De verwarming loopt niet door tot aan de achterste muur. Er zit nog zo'n 25 cm tussen de verwarming en muur. Denk dat dat dan niet zo'n probleem op gaat leveren?

[...]

Een mooie keuze!
En je kan beter voor iets groter gaan, dan achteraf spijt hebben van het kopen van een te kleine tv.

Ik zou de LG met een platte muurbeugel ophangen, dan hangt ie lekker dicht op de muur. En hang hem wel hoger dan in jouw voorbeeld!
Wil je wat flexibiliteit? Dan kun je ook voor een draaibare beugel gaan. Dan kun je het toestel bijvoorbeeld de hoek in draaien als er mensen aan de eettafel zitten. Die hebben dan wat meer ruimte om te bewegen. En... Je kan tv kijken als je aan de tafel zit :)

Edit: Héél belangrijk nog! Een OLED scherm vindt direct zonlicht echt niet leuk. Je gaat vlekken krijgen. Ik zie dat er een groot raam vlakbij is (balkonduer?). Zorg dus dat er geen direct zonlicht op het paneel schijnt...

[ Voor 6% gewijzigd door Nyarlathotep op 26-08-2020 14:19 ]

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:02
Dit is nou echt een topic voor Televisies & Beamers, waarbij dit onderwerp ook geregeld langskomt. Tikje WVB >>> TB

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Amps
Nyarlathotep schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 14:17:
[...]
Een mooie keuze!
En je kan beter voor iets groter gaan, dan achteraf spijt hebben van het kopen van een te kleine tv.

Ik zou de LG met een platte muurbeugel ophangen, dan hangt ie lekker dicht op de muur. En hang hem wel hoger dan in jouw voorbeeld!
Wil je wat flexibiliteit? Dan kun je ook voor een draaibare beugel gaan. Dan kun je het toestel bijvoorbeeld de hoek in draaien als er mensen aan de eettafel zitten. Die hebben dan wat meer ruimte om te bewegen. En... Je kan tv kijken als je aan de tafel zit :)

Edit: Héél belangrijk nog! Een OLED scherm vindt direct zonlicht echt niet leuk. Je gaat vlekken krijgen. Ik zie dat er een groot raam vlakbij is (balkonduer?). Zorg dus dat er geen direct zonlicht op het paneel schijnt...
Ik heb deze muurbeugel gekocht voor de tv.

Zijn deze vlekken permanent? Ik heb inderdaad een grote raam/balkondeur op het westen staan. Weet nog niet of er volle zon op gaat staan. Is dit effect alleen wanneer hij aan staat?
Hubert schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 10:13:
[...]
Nou zit ik zelf 3 meter van een 55 inch vandaan. kan niet zeggen dat het een klein scherm is :D
maar gefeliciteerd met je aankoop! laat ons het eindresultaat nog eens zien :)
De tv is inmiddels binnen en de tv meubel in elkaar gezet. Volgende week maandag gaan we de tv ophangen en installeren.

Een tussenstand:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QTl0yReDCvaAndwZdxHglSgslNo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wWmGZG2zUYIK8NwYxcVqyyKy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GIQTWJKj1MFgZVZxJNY75MN_4dw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RCA1kTJmguAz4E24Kg7OTW7q.jpg?f=fotoalbum_large

• Hahn
Je hebt je tv binnen, maar je kijkt nog steeds tegen een stuk karton aan? :+ Indien dat echt waar is, waarom niet tijdelijk even de tv op de voet neerzetten, totdat je 'm echt gaat ophangen?

• Amps
Hahn schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 00:38:
Je hebt je tv binnen, maar je kijkt nog steeds tegen een stuk karton aan? :+ Indien dat echt waar is, waarom niet tijdelijk even de tv op de voet neerzetten, totdat je 'm echt gaat ophangen?
Haha dat klopt :P Ik woon er nog niet, dus heeft geen haast. Tevens is de tv op de voet zetten ook een 2-mans klusje lijkt me.

• Hahn
Amps schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 00:40:
[...]

Haha dat klopt :P Ik woon er nog niet, dus heeft geen haast. Tevens is de tv op de voet zetten ook een 2-mans klusje lijkt me.
Bij mijn 65" was het me in m'n eentje gelukt, maar heel makkelijk ging het niet :P Maar er nog niet wonen is een goede reden om het nog niet te doen ;)

• gron74
  • Laatst online: 24-09 21:33
Is de 'regel' niet 10 inch voor iedere meter die je van de tv af zit? Ik zou liever een goede 55" kopen dan een slechtere 65".

• Hahn
gron74 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 00:44:
Is de 'regel' niet 10 inch voor iedere meter die je van de tv af zit?
Nee. Waar zou die 'regel' op gebaseerd zijn?

6,5 meter van een 65" tv af moeten zitten is echt zwaar overdreven. Ik zit ongeveer 4 meter van mijn 65" af, en een meter dichtbij zou echt totaal geen kwaad kunnen. Soms ga ik op nog geen 2 meter afstand zitten, en dan pas zie ik wat afbreuk aan het beeld als de bron niet geweldig is.
Ik zou liever een goede 55" kopen dan een slechtere 65".
Dat mag, ieder z'n eigen voorkeur :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• colorsone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:01
kever678 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 11:08:
Zou persoonlijk lekker de 65 inch pakken. Zit zelf op 5m naar een 82inch te kijken en dat bevalt echt prima. Alleen eerste dagen lijkt het groot maar dat went zo.
Jup, hier dezelfde situatie. Na een week waren we er al aan gewend en mag het de volgende keer nog wat groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:36
Hier 65” op 3 meter, volgende tv wordt ieg niet kleiner, waarschijnlijk groter 😉

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Amps
Jullie hadden nog een laatste update van mij tegoed. Hieronder het eindresultaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-pKmDXfjQnoWCXLZix-RcNZVFZM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gzmT8jtGyqy5HcdKESokIbB5.jpg?f=fotoalbum_large

Ben blij dat ik voor de 65" ben gegaan. Zo'n grote beeld is toch wel fijn kijken :) Ik gebruik hem in combinatie met een LG SL9YG soundbar.

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Mooie prominente plek :P ;) (in principe wel te prijzen dat ie niet veel te hoog hangt natuurlijk)

[ Voor 59% gewijzigd door apis29 op 10-09-2020 19:54 ]

• PietB51
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 10:38
Mooi, tv kastje had ik wat breder gekozen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amps
Ik heb juist een iets minder brede tv kast genomen om meer ruimte te creëeren voor de eettafel. Aanvankelijk had ik inderdaad een wat breder meubel besteld.

Achteraf gezien had ik beter een vaste muurbeugel kunnen nemen i.p.v. één met een uittrekbare arm. Hij zit nu iets verder van de muur dan ik had gewild en de arm is niet heel 'stevig' waardoor de tv naar voren of horizontaal neigt te kantelen als je aan de arm zit.. Hierdoor durf ik ook niet aan de arm te zitten.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:56
Amps schreef op donderdag 10 september 2020 @ 23:48:
Ik heb juist een iets minder brede tv kast genomen om meer ruimte te creëeren voor de eettafel. Aanvankelijk had ik inderdaad een wat breder meubel besteld.

Achteraf gezien had ik beter een vaste muurbeugel kunnen nemen i.p.v. één met een uittrekbare arm. Hij zit nu iets verder van de muur dan ik had gewild en de arm is niet heel 'stevig' waardoor de tv naar voren of horizontaal neigt te kantelen als je aan de arm zit.. Hierdoor durf ik ook niet aan de arm te zitten.. :/
Dan koop je toch alsnog een vaste tvbeugel! Een degelijke vaste tvbeugel hoeft je niet meer dan €17,90 incl. verzending te kosten, daar zou ik het niet voor laten.
Zie bijvoorbeeld:
https://www.tectake.nl/tv...600x400-kantelbaar-401081

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Zo groot mogelijk! Een nieuwe TV die wellicht groter is dan de oude lijkt groot voor.... 2 weken, daarna ben je er aan gewend en zit je bij wijze van spreken alweer voorover op de bank en had je best iets groter gewild!

Dus altijd zo groot als mogelijk wat mij betreft.

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:45
Mooie keuze. Lijkt op de foto net of bij beetje scheef hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Vulcan750 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 10:20:
[...]
Dan koop je toch alsnog een vaste tvbeugel! Een degelijke vaste tvbeugel hoeft je niet meer dan €17,90 incl. verzending te kosten, daar zou ik het niet voor laten.
Zie bijvoorbeeld:
https://www.tectake.nl/tv...600x400-kantelbaar-401081
Heb op dit moment niet de juiste tools (of personen) om hem op te hangen. Dit is voor nu wel prima :)
ppatrick schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 14:27:
Mooie keuze. Lijkt op de foto net of bij beetje scheef hangt.
Volgens mij is dit niet alleen op de foto helaas :') Had aan de beugel gezeten om hem verder tegen de muur aan te drukken waardoor hij weer verschoven is |:( Heb hem enigszins nog gecorrigeerd, maar weet niet of ik het erger maak door eraan te zitten :/

• schalk84
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 15-09 17:50
ik heb eenzelfde dillema maar dan met een kijkafstand van 2.45m. Zouden jullie hier ook voor de 65" gaan? Ik kan als alternatief namelijk een beamer op de zolder hangen. Dan laat ik in de woonkamer de 43" staan voor tv shows.

Het argument dat je 120" op een beamer kunt kijken vanaf 2.5/3m vind ik niet helemaal opgaan. Een tv is naar mijn ervaring eigenlijk een lamp waar je in kijkt. Ik kan me voorstellen dat te dicht op een 65" oled zitten veel vermoeiender is dan naar een 120" projectiescherm te kijken. (hoop dat ik dit duidelijk uitleg)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y2vI0fUUSm8l53c_j71VOkoIwG4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kTbEmJns9uMC4EzQUOuEL81r.jpg?f=fotoalbum_large

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

De vraag is of je graag naar zolder wilt om een film te kijken, neem je dan ook je speakers mee of ga je dan een nieuwe set neerzetten?
En wat heb je dan qua beleving wat je niet hebt met een 65" OLED beneden?

Ik merk dat ik na een paar uur kijken niet vermoeid bent. Hooguit dat het beeld te fel is 's avonds maar je switched zo naar een nacht stand :)

• schalk84
Tsurany schreef op donderdag 17 september 2020 @ 17:48:
De vraag is of je graag naar zolder wilt om een film te kijken, neem je dan ook je speakers mee of ga je dan een nieuwe set neerzetten?
En wat heb je dan qua beleving wat je niet hebt met een 65" OLED beneden?
ik heb nog een revox 5.1 set. En de dalis gaan misschien ook naar de zolder ivm vervanging.

Beneden loopt mijn vriendin langs om in de keuken te rommelen, komt de hond op me kwijlen en is er veel daglicht. Op zolder is de beleving iets meer "cinema". Volledig donker enz. Maar ik heb nog nooit een film op oled gekeken moet ik zeggen.

Oled trekt me dan weer aan vanwege het gebruiksgemak en het beeld natuurlijk.

Maar zou je hier ook voor een 65" gaan?
(Zat ook nog te denken om de 65" op zolder te hangen maar weet niet of een beamer met 120" niet een leukere manier om te kijken is. teveel opties.. )

• Amps
schalk84 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 17:38:
ik heb eenzelfde dillema maar dan met een kijkafstand van 2.45m. Zouden jullie hier ook voor de 65" gaan? Ik kan als alternatief namelijk een beamer op de zolder hangen. Dan laat ik in de woonkamer de 43" staan voor tv shows.

Het argument dat je 120" op een beamer kunt kijken vanaf 2.5/3m vind ik niet helemaal opgaan. Een tv is naar mijn ervaring eigenlijk een lamp waar je in kijkt. Ik kan me voorstellen dat te dicht op een 65" oled zitten veel vermoeiender is dan naar een 120" projectiescherm te kijken. (hoop dat ik dit duidelijk uitleg)

[Afbeelding]
2.5m is wel een stuk dichter bij. Ik denk dat een 55" voor die afstand op zich wel voldoet. Bij 65" moet je rekening houden dat je waarschijnlijk je hoofd heen en weer moet bewegen als je de ondertiteling leest. Ik denk hoe dan ook, ook een 65" zal gaan wennen.

• schalk84
2.40m met 65" is prima te doen. Well overkill voor tv natuurlijk maar voor films perfect. Ga alles naar de zolder verplaatsen, in onze woonkamer ziet het niet uit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kmFQFminRjZzU_zPAixQUfJUb9o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rj0G2tXH7hIIdh0vcLDV7f0e.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdp794
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 18-09 16:46
Amps schreef op donderdag 17 september 2020 @ 20:48:
[...]

2.5m is wel een stuk dichter bij. Ik denk dat een 55" voor die afstand op zich wel voldoet. Bij 65" moet je rekening houden dat je waarschijnlijk je hoofd heen en weer moet bewegen als je de ondertiteling leest. Ik denk hoe dan ook, ook een 65" zal gaan wennen.
Ik zit zelf ook naar een tv te zoeken, zit op 2 - 2,5 m afstand. Wil het liefst een LG OLED CX kopen, ook vanwege alle positieve reacties die ik online gelezen heb. Zal hem vooral voor gamen (PS5) en wat films gebruiken. Ik wilde op die korte afstand eigenlijk het kleinste model hebben (48''), maar die is best wat duurder dan 55''. Maar 55'' met die afstand is dus nog wel te doen? Of is dat net te groot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaraNostra
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13-09 18:37
Zelfde soort dillema:

LG OLED55CX6LA 55 inch of 65 inch voor een afstand van ongeveer 3.5 meter? Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Mvdp794 schreef op zondag 27 september 2020 @ 21:46:
[...]
Ik zit zelf ook naar een tv te zoeken, zit op 2 - 2,5 m afstand. Wil het liefst een LG OLED CX kopen, ook vanwege alle positieve reacties die ik online gelezen heb. Zal hem vooral voor gamen (PS5) en wat films gebruiken. Ik wilde op die korte afstand eigenlijk het kleinste model hebben (48''), maar die is best wat duurder dan 55''. Maar 55'' met die afstand is dus nog wel te doen? Of is dat net te groot?
Voor gamen zou ik een slag groter gaan. Denk dat je al snel naar voren leunt om het net iets beter te kunnen zien.
SaraNostra schreef op zondag 27 september 2020 @ 21:55:
Zelfde soort dillema:

LG OLED55CX6LA 55 inch of 65 inch voor een afstand van ongeveer 3.5 meter? Iemand suggesties?
Mocht je het budget en ruimte ervoor hebben, zou ik voor 65" gaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:44
Ik zit op 5.5m afstand en heb een 55". Voor wat wij de TV gebruiken is dat prima. Af en toe een serie en de kids Nflix kids. Verder wordt de TV niet gebruikt.

Films kijk ik er niet op, dat vind ik hele maal NIKS op zo'n postzegel :D ... ik kijk films op 130" PJ scherm.

Dus als je van films kijken houdt....dan is 55"op die afstand het gewoon weer net niet qua beleving.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schalk84
persoonlijk zou ik op 2.5 meter 55" doen en op 3.5 65". Zeker als je er ook op moet gamen.
Ik gebruik de 65" nu in een kleine home cinema set up. Zit op 2.5 meter maar vind het alleen voor films fijn. de meeste tv shows kijk ik liever op een kleinere tv in de woonkamer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mvdp794
  • Laatst online: 18-09 16:46
Amps schreef op zondag 27 september 2020 @ 22:19:
[...]

Voor gamen zou ik een slag groter gaan. Denk dat je al snel naar voren leunt om het net iets beter te kunnen zien.
Top, dankjewel! Het is dus niet zozeer een vraag of het 48" of 55" moet zijn maar eerder 55'' of 65'', haha. Denk overigens wel dat ik dan de 55'' pak (ook qua budget). Lees ook overal dat je heel snel aan zo'n groot scherm went, dus dat moet met die afstand dan ook wel lukken. Maakte mij vooral zorgen dat het 55'' te groot zou zijn voor de afstand van bijna 2,5m, maar die zorg is wel weg genomen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suaffiee
  • Laatst online: 20-04-2021
Hier ook een dilemma:

Voor mijn game kamer ga ik binnenkort ook een tv bestellen.
Zit hier op 2 - 2,5 meter en twijfel tussen een 55'' of een 65'' OLED tv.

Zit nu bij mijn 43'' curve al binnen 1 meter van de tv dus wil voor de 65'' gaan. Maar is dit niet to much?
Ga de tv dus vooral voor gamen gebruiken maar zal hier ook een filmpje op pakken en in de weekenden formule/voetbal op kijken.

Ben ook benieuwd als ik voor de 65'' ga er geen beeldkwaliteit verlies is doordat ik zo dichtbij zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:53
Ik zit op ongeveer 5m van een 49 inch(had het in het begin van het jaar anders staan en toen was ie groot genoeg op 3,5m). Ik heb in Augustus een (duits merk)65 inch gehaald in Duitsland, maar omdat ie het kwalitatief niet haalde bij de huidige weer ingeleverd. Merkte wel verschil, maar kan ik beter voor een beamer gaan.
Pagina: 1