Tip aansluiten nieuwe set-up

Pagina: 1
Acties:

• MagnoliaPTA
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 14-06 13:23
Hi allen!

Ben vooral een actieve 'lurker' hier op Tweakers, met heel af en toe een reactie hier en daar. Nu zit ik echter wel met een aantal vragen waar ik denk het beste voor bij jullie kan aankloppen.

Gistermiddag heb ik - na lang wikken en wegen - besloten om een geheel nieuwe audio/video set-up aan te schaffen ter vervanging van mijn Pioneer HTP-072 en een LG 4K 49UJ634V

Mijn keuze is uiteindelijk gevallen op de LG OLED55CX6LA en de Marantz NR1711. Daarmee moet ik voor de aankomende jaren toch echt wel goed zitten.

Nu ben ik erachter gekomen dat ik sowieso voor een nieuwe subwoofer moet gaan kijken, omdat die van de HTP-072 passief is en daar is geen aansluiting voor op de NR1711. Daarom is mijn eerste vraag dan ook, hebben jullie tips voor een (betaalbaare) actieve woofer die hier op kan. Ik zat zelf naar dit model te kijken, maar los van de Yamaha naam heb ik geen idee of dat een degelijke woofer is.

Ten slotte ben ik nog benieuwd of ik nog op bepaalde zaken/volgordes moet letten als het gaat om het aansluiten van de apparatuur. In de woonkamer staan nu een PS4 Pro, Switch en een TV boxje. Dan lees ik wel veel over de eARC aansluitingen maar dan raak ik in de war hoe ik alles moet inregelen. Moet ik bijvoorbeeld alles op de TV aansluiten en die het geluid naar de receiver laten sturen, of juist alles in de receiver gooien en die het splitswerk laten doen?

Nog één laatste vraag dan (;)): De speakers die nu bij de Pioneer zitten wil ik graag (voorlopig) gaan gebruiken op de NR1711, die sluit ik nu op de Pioneer receiver aan middels de standaard zwart/rode speaker kabels. Is dit nog mogelijk met de Marantz of heb ik daar speciale stekkers voor nodig?

Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/xE6L3AyBgVn/1200x358.jpg

Sorry voor het lange topic en alvast mijn dank voor alle moeite! :P

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-10 23:41

M14

Alle apparatuur op de Marantz aansluiten, zowel beeld als geluid gaat over HDMI. Je receiver haalt het geluid er uit en stuurt het beeld door naar je TV. Met de receiver wissel je tussen de apparaten en gaat het geluid mooi mee.

Stel dat je TV als bron wordt gebruikt (bijvoorbeeld met een app als Netflix, Youtube, [..]), dan moet het geluid van de TV bij de receiver uit komen. Daar is ARC voor. Dan gaat het geluid via de HDMI kabel van je TV naar je receiver.

Betreft subwoofer: Kijk eens door Het Grote Subwoofer Topic

De kabels kun je direct op je receiver aansluiten, het zijn gecombineerde klem/banaan terminals.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
@MagnoliaPTA Wat is je budget? Dan kunnen we eventueel ook nog andere merken aanraden :)

• MagnoliaPTA
vinom schreef op woensdag 23 september 2020 @ 10:41:
@MagnoliaPTA Wat is je budget? Dan kunnen we eventueel ook nog andere merken aanraden :)
Hahaha, goede vraag. Ik heb als het gaat om audio niet mega hoge eisen dus verder dan 200 euro hoef ik echt niet te gaan. Heb zelf ook wel wat rondgespeurd en gerealiseerd dat je daar niet veel subwoofer voor krijgt, maar kan altijd beter zijn dan de passieve sub die ik nu gebruik :)

• MagnoliaPTA
M14 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 10:04:
Alle apparatuur op de Marantz aansluiten, zowel beeld als geluid gaat over HDMI. Je receiver haalt het geluid er uit en stuurt het beeld door naar je TV. Met de receiver wissel je tussen de apparaten en gaat het geluid mooi mee.

Stel dat je TV als bron wordt gebruikt (bijvoorbeeld met een app als Netflix, Youtube, [..]), dan moet het geluid van de TV bij de receiver uit komen. Daar is ARC voor. Dan gaat het geluid via de HDMI kabel van je TV naar je receiver.

Betreft subwoofer: Kijk eens door Het Grote Subwoofer Topic

De kabels kun je direct op je receiver aansluiten, het zijn gecombineerde klem/banaan terminals.
Dank voor je heldere antwoord!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 08:28

FeaR

In GoT we trust

MagnoliaPTA schreef op woensdag 23 september 2020 @ 09:18:
Daarom is mijn eerste vraag dan ook, hebben jullie tips voor een (betaalbaare) actieve woofer die hier op kan. Ik zat zelf naar dit model te kijken, maar los van de Yamaha naam heb ik geen idee of dat een degelijke woofer is.
Ik zou je willen verzoeken om voor de subwoofer een topic te openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies. Vul dan wel de template in want termen als "betaalbaar" zijn voor iedereen anders. Om je dan met de shortlist wat te helpen: persoonlijk zou ik zelf niet kiezen voor Yamaha als het gaat om subwoofers. Let bij Yamaha op dat het opgegeven bereik veelal niet gemeten is bij -3 dB maar veel lager. Een losse actieve subwoofer zal sneller beter zijn dan een passieve uit een all-in-one setje. Ik zou dan eerder een Klipsch neerzetten of als het budget het toelaat een (tweedehands) BK of SVS.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1