Enige tijd geleden heb ik deze topic aangemaakt. Nu is het tijd voor een vervolg:
Afgelopen week heb ik een nieuwe speakerset aangeschaft, het is de KEF KHT3005SE geworden.
Ik heb deze set aangesloten op mijn Denon Versterker, type AVR-X1300W.
De speakers heb ik 'standaard' ingesteld m.b.v. de Audyssey microfoon.
Bij het beluisteren van muziek (mp3 van NAS) is direct het verschil in geluid hoorbaar.
Het geluid is 'warmer', 'voller' en vooral over de kwaliteit van de subwoofer ben ik te spreken.
Indien ik het geluid van de televisie over de versterker laat afspelen ervaar ik echter dezelfde irritaties als die ik had met mijn Yamaha speaker set.
Met regelmaat zijn de stemmen niet goed hoorbaar.
Hierbij krijg je het gevoel alsof de personen achter een dik gordijn staan, het geluid klinkt dof, mono, niet helder.
Ik ervaar dit vooral bij de Nederlandstalige zenders van de televisie i.c.m. achtergrond geluid.
Een serie als Wie is de Mol zou ik dan ook nooit over mijn versterker afspelen net zoals een Formule 1 wedstrijd.
Bij het casten van series/films vanaf Netflix is deze irritatie veel minder aanwezig.
Ik begrijp gewoon niet goed wat ik in de instelling moet aanpassen om dit te kunnen oplossen.
De instelling Dialoog volume staat al ingesteld op +8DB.
Onderstaand mijn overige instellingen.
Crossovers
Audessey Dynamic EQ: Aan
Audessey Dynamic Volume: Uit
Iemand suggesties? Tips?
Afgelopen week heb ik een nieuwe speakerset aangeschaft, het is de KEF KHT3005SE geworden.
Ik heb deze set aangesloten op mijn Denon Versterker, type AVR-X1300W.
De speakers heb ik 'standaard' ingesteld m.b.v. de Audyssey microfoon.
Bij het beluisteren van muziek (mp3 van NAS) is direct het verschil in geluid hoorbaar.
Het geluid is 'warmer', 'voller' en vooral over de kwaliteit van de subwoofer ben ik te spreken.
Indien ik het geluid van de televisie over de versterker laat afspelen ervaar ik echter dezelfde irritaties als die ik had met mijn Yamaha speaker set.
Met regelmaat zijn de stemmen niet goed hoorbaar.
Hierbij krijg je het gevoel alsof de personen achter een dik gordijn staan, het geluid klinkt dof, mono, niet helder.
Ik ervaar dit vooral bij de Nederlandstalige zenders van de televisie i.c.m. achtergrond geluid.
Een serie als Wie is de Mol zou ik dan ook nooit over mijn versterker afspelen net zoals een Formule 1 wedstrijd.
Bij het casten van series/films vanaf Netflix is deze irritatie veel minder aanwezig.
Ik begrijp gewoon niet goed wat ik in de instelling moet aanpassen om dit te kunnen oplossen.
De instelling Dialoog volume staat al ingesteld op +8DB.
Onderstaand mijn overige instellingen.
Crossovers
- Frond 80Hz
- Center 100Hz
- Surround 60Hz
- Front L 3.5dB
- Frond R 3.5dB
- Center 6.5dB
- Subwoofer 6.0dB
- Surround L 5.0dB
- Surround R 5.0dB
Audessey Dynamic EQ: Aan