Onterechte negatieve beoordeling van handelaar Rob59

Pagina: 1
Acties:
  • 1.782 views

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Acradavos
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-09 09:47

Acradavos

Poetsfanaat

Topicstarter
Beste moderators,

Een tijdje geleden topic gemaakt voor het verzoeken van de verwijdering van de review van handelaar Rob59:

Beoordeling van Rob59

De review bleef staan, omdat koop op afstand niet zou gelden voor particulieren. Dat zei moderator Microkid:

Microkid in "Beoordeling van Rob59"

Nu blijkt echter dat jullie nu Rob59 wél als de handelaar/bedrijf zien dat hij ook gewoon is.

Graag mijn account op anoniem.

Rob59 heeft immers een topic aangemaakt met het verzoek zijn account te anonimiseren, omdat Tweakers hem ziet als handelaar/bedrijf.

Particulieren mogen bestellingen altijd annuleren bij bedrijven. Daarom zou ik graag alsnog zijn review verwijderd zien.

Dit is de link naar de betreffende review:

https://tweakers.net/aanbod/rating/784394/

Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:41
Microkid is hier toch duidelijk in geweest? Link
@Acradavos In de DM lees ik het volgende:

Acradavos: [Gaat akkoord met de prijs, vraagt wanneer lang te komen]

Rob59: [Geeft aan wanneer thuis te zijn]

Jullie zijn het dus eens over het product, prijs en overdracht. Daarmee is er een overeenkomst. Die verbreek jij echter eenzijdig. De beoordeling door @Rob59 is dus volledig terecht en wordt niet verwijderd.
Daarnaast: koop op afstand geldt niet voor particulieren.
Je komt je afspraken niet na. Begrijpelijk met 50 euro verschil, jazeker. Maakt dit de beoordeling onterecht, absoluut niet.
Wees een vent en accepteer deze gewoon en ga niet door rare hoepels springen om je eigen gedrag goed proberen te praten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-09 16:17
De negatieve beoordeling is toch niet ‘onterecht’ omdat je met een handelaart handelt? Imo. mag zelfs Coolblue jou als consument een negatieve beoordeling geven als je een order van hun annuleert zonder dat Coolblue hier debet aan is.

Waarom zou een consument een bedrijf wel mogen raten, maar een bedrijf een consument niet? Het idee van Tweakers is juist dat consumenten een beoordeling hebben, ook als zij koper zijn (dat is de definitie van consument toch?)

[ Voor 4% gewijzigd door nino_070 op 21-09-2020 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acradavos
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-09 09:47

Acradavos

Poetsfanaat

Topicstarter
nino_070 schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:27:
De negatieve beoordeling is toch niet ‘onterecht’ omdat je met een handelaart handelt? Imo. mag zelfs Coolblue jou als consument een negatieve beoordeling geven als je een order van hun annuleert zonder dat Coolblue hier debet aan is.

Waarom zou een consument een bedrijf wel mogen raten, maar een bedrijf een consument niet? Het idee van Tweakers is juist dat consumenten een beoordeling hebben, ook als zij koper zijn (dat is de definitie van consument toch?)
Dus als een consument zijn wettelijk recht om te mogen annuleren wil uitoefenen, dan moet hij dat altijd bekopen met een negatieve review? Welk bedrijf dat klanten wil behouden doet dit? Zeer onprofessioneel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:24
Acradavos schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:38:
[...]

Dus als een consument zijn wettelijk recht om te mogen annuleren wil uitoefenen, dan moet hij dat altijd bekopen met een negatieve review? Welk bedrijf dat klanten wil behouden doet dit? Zeer onprofessioneel.
edit: zal me er niet tegenaan bemoeien.

Je vindt dat je wettelijk recht hebt om je afspraken niet na te komen. De partij die je daarmee benadeeld (particulier/bedrijf) heeft ook het recht om daar iets van te vinden.... >:)

[ Voor 4% gewijzigd door Tens op 21-09-2020 12:43 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 28-09 19:15
Volgens mij heb je bij een bedrijf altijd het recht om je order te wijzigen of annuleren. Ook al is hij al onderweg naar je deur.

Even een kleine conclusie;

acradavos laat een review achter als consument naar bedrijf.
Deze review is onterecht beoordeeld door tweakers omdat Rob59 geen bedrijf is.
Nu een tijd later komt tweaker terug op die uitspraak en geven hun aan dat Rob59 toch een bedrijf is.
Omdat de review geplaatst is voor de uitspraak van tweakers vraagt acradavos nu aan tweakers om deze uitspraak te herzien. Aangezien Rob59 toch een bedrijf blijkt te zijn; volgens tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lezen is een kunst die TS blijkbaar niet beheerst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is het hele WKOA verhaal niet zo relevant. De regels over V&A feedback achterlaten op Tweakers zijn voor zover mij bekend voor handelaren/bedrijven niet anders dan voor particulieren. Dus tja, of je nou eenzijdig met een bedrijf, of particulier, je overeenkomst op het Tweakers V&A verbreekt, heeft de wet daar weinig over te zeggen mbt. V&A feedback...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 15:08
het zit je wel dwars zo te zien

vergeet die meuk er zijn wel belangrijkere dingen om je druk over te maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 14:20
Verwijderd schreef op maandag 21 september 2020 @ 14:11:
Lezen is een kunst die TS blijkbaar niet beheerst.
Lekker olie op het vuur gooien gaat ook vast helpen.

Ik heb overigens de situatie bekeken. Ondanks dat je in je recht staat om de betreffende review te schrijven vind ik het wel ongelooflijk kinderachtig. Hij heeft gewoon elders het product goedkoper gevonden. Als je daar als handelaar niet tegen kan, dan kan je maar beter wat anders gaan doen.

Idempotent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Laat het een les zijn voor de toekomst: dit soort "handelaren" zitten niet voor niets te vissen in de vijver voor consumer-2-consumer handel. Dan heb je vaak toch wel te maken met de wat "shady" handelaren en de wat minder professionele types. Misschien geen perfecte vergelijking, maar de louche autohandelaar met een grote bek vind je op dit soort platformen. De nettere garagebedrijven hebben andere kanalen, want die zoeken een heel ander publiek.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.