Post weg halen ivm de regels FS Topic

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:42
Even een vraag ik heb nu vandaag al 3 post zien verwijderen omdat ze offtopic lijken te gaan ..

dit gaat over het en in het FS2020

ravw in "Microsoft Flight Simulator (2020)"

Een User is hier bezig met een PC te maken ( hardware spraak was niet gewenst in het FS topic )
Daar hebben we deze voor Desktop Aankoopadvies

Maar ik wijs hem er op dat hij gewoon veel te veel betaalt voor het systeem ook ook voor zijn windows 10

maar nu worden de Hardware vragen niet verwijderd maar de Windows 10 antwoorden wel terwijl mensen alleen maar willen geloven dat je windows alleen kunt kopen voor 130 euro , hier op laat ik zien dat het veel te veel is , legaal kan je hier veel goedkoper aankomen , maar wat gebeurd er tot mijn verbazing , die stukjes worden weggehaald

ook de verwijzing naar BOL wat dus gewoon een legale verkoper is ( is verwijderd)

Nou gaat het mij niet alleen om het weg halen , maar als je dan een goede lijn wil hanteren dan zou je ook alle hardware naar de andere topic moeten verwijzen ( hier ben ik ook geen voorstander van ..)
zoals zo vaak eerder in het topic gebeurd is

kijk als het niet legaal is dan begrijp ik het maar de sites en dingen die ik gaf zijn erkende sites en dus 100% legaal , dus niets verkeer mee , maar toch worden deze verwijderd

ik weet ook dat er zat site zijn die in een gebied vallen die niet 100% betrouwbaar zijn dus die zal ik ook hier niet posten maar gewoon site die ook door MS worden erkent en door andere belanghebbende bedrijven dan is daar niets verkeerds aan ..
dat daar de windows nu tijdelijk in de aanbieding is en voor een 10% van de normale prijs .. ja daar kan ik niets aan doen maar dat wil nog niet zeggen dat het dan gelijk maar weggemod moet worden omdat er gelijk vanuit gegaan word dat het grijs is ...

Dus waarom word hardware praat in het FS topic (wat OFF TOPIC is wat dat is eerder bevestig door een mod ..... en dat nu wel word toegestaan ... en dan wil je iemand helpen om een gewoon legale manier een windows te kopen die goedkoper is en word het weggemod.

toch wle erg vreemd op een site waar je juist op dit soort zaken elkaar helpen en willen helpen

PS topic hoofd moet zijn geen REGEN maar REGELS :o (telefoon woordenboek) kan dat even veranderd worden

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

De modbreak is toch wel duidelijk?

Het is én off-topic (je eerste post die is gemodereerd is niets meer dan een rant) én het is een onderwerp waar al vaker verhitte discussies over zijn gevoerd. Posts over licenties van een tientje laten makkelijk het hele topic ontsporen. Zoek op het forum even naar windows-licenties en je snapt hopelijk wat ik bedoel.

In tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht is de crew geen verzameling 'regeltjes dictators'. Dus ik kan me goed voorstellen dat soms een off-topic post getolereerd wordt, maar dat off-topic posts waarvan je op je vingers kunt natellen dat die makkelijk een draadje laten ontsporen -imho terecht- geknipt worden vóórdat het kwaad geschied is. Dat is de inschatting die een modje moet maken: wat is wijsheid? Laten gaan of tijdig ingrijpen?

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:42
Maar
is deze dan zo erg om een discussie uittelokken

https://www.bol.com/nl/p/...ZIwA.1_20.23.ProductTitle

dit is gewoon een erkende site en gewoon legaal te verkrijgen

dus wat zou hier over gediscuseert moeten worden of een topic uit de hand moeten lopen omdat Bol hem voor 40 / 50 euro goedkoper verkoopt
oke het is geen NL versie maar die kan je in windows zelf veranderen de taal , dus probleen opgelost

maar het spaart wel mensen een hoop geld uit zeker als ze dan gaan praten over dat windows 10- 130 euro moet kosten en niet minder omdat het dan grijsgebied is ... NOT

mede ook omdat hij zelf helemaal niet in Pricewatch vermeld word terwijl hij toch een veel lagere prijs heeft ...
ook iets wat ik wel vaker tegen komt
want hij staat er niet bij dus vandaar dat ik het juist even melde ...
https://tweakers.net/best...e-en_p442576/vergelijken/

Oke het is tijdelijk maar toch

8)

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:18
Microsoft heeft een tijdje een uitspraak gedaan over dit soort grijze keys, als het niet van een authorized reseller of microsoft zelf komt is het 99% van de tijd in conflict met de licentie overeenkomst, en dus ongewenst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

ravw schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 22:11:
Maar
is deze dan zo erg om een discussie uittelokken

https://www.bol.com/nl/p/...ZIwA.1_20.23.ProductTitle

dit is gewoon een erkende site en gewoon legaal te verkrijgen

dus wat zou hier over gediscuseert moeten worden of een topic uit de hand moeten lopen omdat Bol hem voor 40 / 50 euro goedkoper verkoopt
oke het is geen NL versie maar die kan je in windows zelf veranderen de taal , dus probleen opgelost

maar het spaart wel mensen een hoop geld uit zeker als ze dan gaan praten over dat windows 10- 130 euro moet kosten en niet minder omdat het dan grijsgebied is ... NOT

mede ook omdat hij zelf helemaal niet in Pricewatch vermeld word terwijl hij toch een veel lagere prijs heeft ...
ook iets wat ik wel vaker tegen komt
want hij staat er niet bij dus vandaar dat ik het juist even melde ...
https://tweakers.net/best...e-en_p442576/vergelijken/

Oke het is tijdelijk maar toch

8)
offtopic:
Ik probeer uit de discussie te blijven, maar toch een korte reactie: er is weinig mis met die bol.com link van windows10 HOME voor 89 €, maar je stelt ook duidelijk dat je windows PRO koopt voor 11€. Daarbij verwijs naar een site die in zijn FAQ expliciet noemt dat de mogelijkheid bestaat dat keys niet werken. Geen nood dan leveren we een andere... Dat is op zijn zachtst gezegd dubieus...

Waar het om gaat is dat een modje een afweging moet maken en dat het dan inderdaad kan voorkomen -en dat was je 'klacht' dat de ene offtopic-post ongemoeid wordt gelaten en de andere inderdaad wordt gemodereerd.

[ Voor 14% gewijzigd door Lustucru op 18-09-2020 22:42 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1