Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-12-2024
Hai,

Ik ben al een tijdje op zoek naar vervanging voor mijn Nokia 9. Nu twijfel ik tussen de s20+ en de xiaomi. (De one plus 8pro leek me eigenlijk wel wat, maar de prijs is me te gortig)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Voor mij is de camera het belangrijkste. Ik heb geen losse camera en al zou ik die hebben, heb je die niet elk moment vd dag bij de hand. Ik maak graag, spontane, fotos van mijn dochter en over een tijdje komt er een baby bij.

Welke vragen heb je hier nog over?
[i]Welke van deze telefoons zouden jullie adviseren qua fotografie? Met name dus regelmatig bewegende kinderen, portret fotografie. Ik snap dat een losse camera altijd beter zal zijn, maar het gaat me nu om de beste keuze qua telefoon fotografie.

In het Samsung topic werd aangehaald dat juist bij kinderen de foto's vaker tegenvallen. En dan icm het prijsverschil, is de Xiaomi wellicht een heel goede optie/i]

Beste antwoord (via michellep77 op 21-09-2020 17:35)

Anoniem: 472287

DXOMark is een goede plek om mobiele cameraprestaties na te kijken.

Niet alleen krijgen ze een duidelijke score, maar de reviews van toestellen gaan echt diep in op de voor/nadelen van de camerasetups en de zwakke en sterke punten van specifieke toestellen.

De Mi 10 Pro scoort daar iig hoger dan de S20+, met momenteel als aanvoerder de Mi 10 Ultra.

Ik heb zelf de Mi 9, van toen dat het "flagship" was, en heb er echt geen dag spijt van gehad. Wat een fijn toestel.

https://www.dxomark.com/category/smartphone-reviews/

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:55
In de Pricewatch is de Oneplus 8 Pro net zo duur als de Samsung S20+ 5G.
Ik weet niet waar je zit met je mobiele abonnement, maar bij KPN kun je in de winkel een telefoon halen met korting zonder te hoeven verlengen. T-Mobile geeft extra korting met verlengen en afsluiten, idem Belsimpel.
Dus... misschien zit de OP8 Pro er dan toch wel in?

• michellep77
Mijn abonnement is pas in april afgelopen, dus verlengen zit er niet in helaas. Aangezien er een baby onderweg is, wil ik niet dan nog met een telefoon zitten die niet betrouwbaar is qua camera.

Ik heb nu Vodafone.

Wel hebben we thuis kpn, qua tv en overstappen na afloop van mijn abonnement staat wel id planning, maar wordt dus lastig op deze termijn.

Het wordt dus een losse aankoop.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:47
beide toestellen kunnen prima foto's maken, 90% is toch "een lucky shot". Je moet net geluk hebben dat de baby leuk erop staat, en alles scherp is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michellep77
Ik maak meestal een stuk of wat foto's achter elkaar en dan zit er meestal een goede tussen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
Mijn man heeft een duidelijke voorkeur voor Samsung, want bekender merk.

Mijn voorkeur gaat denk ik toch uit naar de Xiaomi vanwege, wat ik denk, betere camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
michellep77 schreef op zondag 20 september 2020 @ 18:06:
Mijn man heeft een duidelijke voorkeur voor Samsung, want bekender merk.

Mijn voorkeur gaat denk ik toch uit naar de Xiaomi vanwege, wat ik denk, betere camera.
Haha, mijn advies is altijd om je hart te volgen, je voelt je altijd beter bij wat je zelf hebt, en anders laat je je man foto's maken met een Samsung en gebruik je zelf de Xiaomi. Ze liggen in ieder geval niet ver van elkaar, dus denk dat beide prima kunnen, en voor support kun je altijd hier terecht:
[Xiaomi Mi 10 (Pro)] Ervaringen & Discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
Thanx!

Daar heb ik inderdaad al zitten lezen en een vraag gesteld.

Ik vind het oprecht wel lastig, want het is wel een flinke bak geld. En als je op Google reviews zoekt, is de eerste gelijk iets over het geld niet waard zijn haha

Ook in het mi 10 topic, lees ik wel eea over dat de prijzen wel flink zijn.

Maar ja, ik wil gewoon een toffe camera en goede batterij. En in veel vergelijkingen scoort de xiaomi zelfs beter of iig gelijk aan de s20 ultra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
michellep77 schreef op zondag 20 september 2020 @ 18:55:
Thanx!

Daar heb ik inderdaad al zitten lezen en een vraag gesteld.

Ik vind het oprecht wel lastig, want het is wel een flinke bak geld. En als je op Google reviews zoekt, is de eerste gelijk iets over het geld niet waard zijn haha

Ook in het mi 10 topic, lees ik wel eea over dat de prijzen wel flink zijn.

Maar ja, ik wil gewoon een toffe camera en goede batterij. En in veel vergelijkingen scoort de xiaomi zelfs beter of iig gelijk aan de s20 ultra.
Xiaomi is begonnen als budget merk (net als Samsung overigens) en werkt zich naar de top om echt een A merk te worden overal. Prijzen zijn nog steeds best strak, maar wel een stuk hoger dan voorheen. Dus krijg je klachten. Echter ik ben het eens dat je voor de beste camera's gewoon meer betaald. Er zijn goedkoper ook goede foto's te maken maar dan lever je vaak snelheid e.d. in (Pixel 4a bijvoorbeeld).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-05 19:54
Heb zelf een S20+ Ultra en die maakt uitstekende fotos van mijn kinderen. Stuk beter dan mijn vorige telefoon, de LG v30 die ook bekend stond voor z'n foto kunsten.

Weet niet of de S20+ camera hetzelfde is als de Ultra versie, maar zal toch niet zoveel verschillen lijkt me. Kan je in Nederland de telefoon niet uitproberen voor een paar dagen en als het niet bevalt, inruilen voor een ander model?

Woon zelf al 10 jaar niet meer in Nederland, dus ben niet op de hoogte van de mogelijkheden met mobiele telefoonabbonementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
mrFoce schreef op zondag 20 september 2020 @ 19:49:
Heb zelf een S20+ Ultra en die maakt uitstekende fotos van mijn kinderen. Stuk beter dan mijn vorige telefoon, de LG v30 die ook bekend stond voor z'n foto kunsten.

Weet niet of de S20+ camera hetzelfde is als de Ultra versie, maar zal toch niet zoveel verschillen lijkt me. Kan je in Nederland de telefoon niet uitproberen voor een paar dagen en als het niet bevalt, inruilen voor een ander model?

Woon zelf al 10 jaar niet meer in Nederland, dus ben niet op de hoogte van de mogelijkheden met mobiele telefoonabbonementen.
Zitten behoorlijk grote verschillen in de camera's van die 2 modellen, ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
@mrFoce uitproberen gaat niet, voor zover ik weet.

De ultra en de plus hebben toch wel flink verschil in de specs en lenzen. Jammer ook dat de prijs van de ultra zo hoog is (en de telefoon zo groot) anders was ik wsl daarvoor gegaan.

In veel vergelijkingen wordt de xiaomi vergeleken met de ultra omdat ze beide 108mp lens hebben en de plus 64mp.

@swhnld op zich vind ik het niet erg meer te betalen (jawel, dat vind ik wel, want het is gewoon veel geld) maar ik heb al jaaaaren geen gewone camera gekocht, juist omdat ik altijd zoek naar de voor mij beste camera telefoon. Die heb ik gewoon altijd bij me en bij de hand. Ok, de foto's zijn meestal niet geschikt om uitvergroot aan de muur te hangen, maar dat doe ik toch niet.

Maar ook al doe ik dat niet, ik vind van mijn zelf dat ik best redelijk kan fotograferen en probeer ook altijd wat moois te maken. Mijn man, drukt een paar x en vind het dan wel prima. Ik stel gewoon meer eisen.

Ik denk dat ik het gewoon soort spannend vind zo een voor mij onbekend merk te gaan. Nadat ik dik 20 jaar Nokia heb gehad. Maar teveel ellende meer gehad, software matig, etc

@ChinaGeek de specs van de xiaomi komen toch enigszins overeen met de ultra?

[ Voor 3% gewijzigd door michellep77 op 20-09-2020 20:19 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

DXOMark is een goede plek om mobiele cameraprestaties na te kijken.

Niet alleen krijgen ze een duidelijke score, maar de reviews van toestellen gaan echt diep in op de voor/nadelen van de camerasetups en de zwakke en sterke punten van specifieke toestellen.

De Mi 10 Pro scoort daar iig hoger dan de S20+, met momenteel als aanvoerder de Mi 10 Ultra.

Ik heb zelf de Mi 9, van toen dat het "flagship" was, en heb er echt geen dag spijt van gehad. Wat een fijn toestel.

https://www.dxomark.com/category/smartphone-reviews/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
@Anoniem: 472287

Top!

Ik ben er nu nog zekerder van. Komende week even bestellen dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• michellep77
Afgelopen zondag, eh, gisteren dus, de Xiaomi binnengekregen. Nu is het lastig om dan al gelijk een goed oordeel te geven, maar ik ben voorlopig echt al heel blij.

De eerste foto's zijn veelbelovend, batterij ook. Is supersnel opgeladen, werkt fijn. Prima te customizen naar mijn smaak en voorkeuren.

Dus vooralsnog, heel blij mee! En bedankt voor de adviezen.
Pagina: 1