Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HajoK
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-08 12:55
Ik zoek een
relatief kleine kast, wit / licht, waar wel een 3-slots GPU in past.

Wat is je budget?
Ongeveer 100 - 150

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur, maar de Lian Li tu150 lijkt me erg mooi. Onze TV-meubel is wit, dus het liefst wit (of zilver).

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het gaat om een (relatief) small form factor PC maar wel met een 3-slots GPU.

Beste mede-tweakers,

Ik ben van plan om onder mijn TV een kleine(re) PC te bouwen met een hoogte van maximaal 40 cm ongeveer zodat ie onder de TV-meubel past. Nou heb ik m'n oog op een (3-slots) GPU van de RTX-3080 serie en vroeg ik me af of deze wel in een Lian Li TU150 zou passen.

Ik hoor graag jullie ideeën hierover en eventuele andere tips qua cases (liefst wit/licht).

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kamato
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
ja, in de TU150 zou dat moeten passen, aangezien die 3 PCIe brackets heeft. je verliest dan wel de mogelijkheid om onderin fans te plaatsen, maar mogelijk dat dit niet uitmaakt als je GPU rechtstreeks lucht van buiten aanzuigt.
let wel even op dat deze case geen stoffilters onderin heeft, en dat je daar dus zelf iets voor moet regelen. er zijn aftermarket stoffilters te koop, die je zou kunnen monteren, maar sommige tweakers lossen dit ook op met een stuk panty (werkt ook prima). als je niks doet zuigt je GPU rechtstreeks stof van buiten de kast in zichzelf, en dat is niet gezond.
als je zeker wilt weten dat de GPU past, zou je ook in de micro-atx hoek kunnen zoeken. die cases hebben minimaal 4 PCIe brackets, dus zolang je een moederbord neemt waarbij de PCIe-x16 slot op de 'bovenste' rij zit werkt het dan sowieso.
hier is een selectie van micro-atx cases, onder 150 eu, wit/zilver, lager dan 40 cm:
https://tweakers.net/behu...fUcwjaF6pivxe7oSyYZEXfti8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HajoK
Oh wat super. Hartstikke bedankt voor het uitgebreide antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na het pas-en-meet werk gaat het volgende probleem de warmte van de video kaart zijn. Deze zal voor een fors deel langs de cpu moeten, wat desastreuze gevolgen kan hebben voor de stabiliteit van het geheel (extreem voorbeeld van dit probleem, met een andere mitx kast: ITX Game systeem ).

Persoonlijk zou ik het, met zo een klein systeem, er enkel op wagen met een volledige mesh voorpaneel en voor zowel de video kaart als de cpu een aparte, en royale, verse luchtstroom. Zelfs dan zou ik er nog rekening mee houden dat het systeem een andere behuizing behoeft.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2020 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanderneut
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22:04
De nr200 serie van Cooler Master, bijv. https://tweakers.net/pric...masterbox-nr200p-wit.html, schijnt wel behoorlijk goed te zijn qua airflow. Helaas wel slecht leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HajoK
Bedankt voor jullie bijdrages.
Zal nog eens goed kijken wat het beste zal passen qua formaat en koeling.
Pagina: 1