Hi allemaal!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
=> Belangrijkste doel is Cities Skylines op 4k te spelen vanaf de bank, de rest is minder relevant.
Wat mag het systeem gaan kosten?
=> Ca 1000-1200 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
=> 4k scherm dat hergebruikt wordt is de Samsung QLED 75Q90R (75 inch TV) (pricewatch: Samsung QLED 75Q90R Zwart)
=> Videokaart dat hergebruikt wordt is de PowerColor Radeon RX 5700 XT Red Dragon
(pricewatch: Powercolor Red Dragon Radeon RX 5700 XT)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
=> Dit is de beoogde setup:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
=> Nee, ik volg het advies van jullie tweakers!
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
=> Behuizing blijft in het zicht in de woonkamer binnen HDMI kabellengte van de Samsung TV one-connect box. Voor betere airflow wil ik hem niet in een kast wegstoppen. Hij moet er estetisch strak uitzien vandaar de keuze voor de Kolink Rocket, en bij voorkeur geen opzichtige RGB kleuren, en daarnaast uiteraard zo stil mogelijk (relatief voor een ITX systeem dan). Op termijn wanneer ik een 92mm AIO waterkoeler kan vinden zou ik de CPU (of misschien zelfs GPU) willen koelen hiermee om hem stiller te krijgen.
Ga je overklokken?
=> Nee (heeft iig weinig prioriteit)
Wat verwacht je van ons?[i]
=> Zijn de onderdelen compatible met elkaar?
Past de voeding in de Kolink Rocket case? Is het RAM geheugen snel genoeg, of raad je iets anders aan?
Gaat de Kolink Rocket riser cable werken met het mobo en de 5700 XT? Zien jullie mogelijkheden er nog een watergekoelde CPU/GPU in kwijt te kunnen? Zo ja, weten jullie waterkoelers die kleiner dan 120mm zijn? (Bijv een 92mm single-fan AIO waterkoeler voor de CPU zou passen volgens deze site: https://pcpartpicker.com/b/GPjypg
Gaat de 5700 XT goed werken met de Samsung 4k TV?
Verwachten jullie freesync issues?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
=> Belangrijkste doel is Cities Skylines op 4k te spelen vanaf de bank, de rest is minder relevant.
Wat mag het systeem gaan kosten?
=> Ca 1000-1200 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
=> 4k scherm dat hergebruikt wordt is de Samsung QLED 75Q90R (75 inch TV) (pricewatch: Samsung QLED 75Q90R Zwart)
=> Videokaart dat hergebruikt wordt is de PowerColor Radeon RX 5700 XT Red Dragon
(pricewatch: Powercolor Red Dragon Radeon RX 5700 XT)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
=> Dit is de beoogde setup:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600X Boxed | € 218,- | € 218,- |
1 | Moederborden | Asus ROG Strix B450-I Gaming | € 153,90 | € 153,90 |
1 | Behuizingen | Kolink Rocket | € 170,01 | € 170,01 |
1 | Processorkoeling | Noctua NH-L9a-AM4 | € 39,95 | € 39,95 |
1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT BLS2K16G4D32AESB | € 148,99 | € 148,99 |
1 | Voedingen | Corsair SF600 (2018) | € 119,60 | € 119,60 |
1 | Solid state drives | Intel 660p 2TB | € 206,90 | € 206,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.057,35 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
=> Nee, ik volg het advies van jullie tweakers!
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
=> Behuizing blijft in het zicht in de woonkamer binnen HDMI kabellengte van de Samsung TV one-connect box. Voor betere airflow wil ik hem niet in een kast wegstoppen. Hij moet er estetisch strak uitzien vandaar de keuze voor de Kolink Rocket, en bij voorkeur geen opzichtige RGB kleuren, en daarnaast uiteraard zo stil mogelijk (relatief voor een ITX systeem dan). Op termijn wanneer ik een 92mm AIO waterkoeler kan vinden zou ik de CPU (of misschien zelfs GPU) willen koelen hiermee om hem stiller te krijgen.
Ga je overklokken?
=> Nee (heeft iig weinig prioriteit)
Wat verwacht je van ons?[i]
=> Zijn de onderdelen compatible met elkaar?
Past de voeding in de Kolink Rocket case? Is het RAM geheugen snel genoeg, of raad je iets anders aan?
Gaat de Kolink Rocket riser cable werken met het mobo en de 5700 XT? Zien jullie mogelijkheden er nog een watergekoelde CPU/GPU in kwijt te kunnen? Zo ja, weten jullie waterkoelers die kleiner dan 120mm zijn? (Bijv een 92mm single-fan AIO waterkoeler voor de CPU zou passen volgens deze site: https://pcpartpicker.com/b/GPjypg
Gaat de 5700 XT goed werken met de Samsung 4k TV?
Verwachten jullie freesync issues?
[ Voor 13% gewijzigd door grgr op 17-01-2020 18:16 . Reden: iets compactere text ]