Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter_Utrecht
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 10-11-2024
Over Withings: Wikipedia: Withings (helaas geen Nederlandstalige pagina)

Over de Scanwatch: https://www.withings.com/nl/en/scanwatch

De Withings Scanwatch is al eerder dit jaar aangekondigd maar pas onlangs officiëel bechikbaar gekomen. voor het publiek. Het is een zg. hybrid watch (en geen volwaardige smartwatch) met de nadruk op het monitoren van belangrijke gezondheids functies. Er is een app beschikbaar voor iOS en Android.

De Scanwatch kan rechtstreeks in de webshop van de fabrikant worden besteld (geen verzendkosten) en zal ook terecht gaan komen in de bekende grote Nederlandse webshops (Bol.com. Coolblue, Media Markt, Amazon.nl)

De vele recente recensies zijn dan ook vooralsnog in het Engels maar ik neem aan dat dit voor julie geen onoverkomelijk probleem hoeft te zijn.

In willekeurige volgorde zijn dit enkele relevante reviews:

Withings ScanWatch review: https://www.techradar.com/reviews/withings-scanwatch

Withings ScanWatch review: health-tracking watch with 30-day battery: https://www.theguardian.c...watch-with-30-day-battery

Withings ScanWatch review: a peerless hybrid health watch: https://www.wareable.com/...ngs-scanwatch-review-8085

Withings ScanWatch review: A watch that’s after your heart: https://www.androidauthor...scanwatch-review-1151731/

Withings ScanWatch review: The high-tech hybrid with a price to match: https://www.gearbrain.com...id-review-2647535046.html

Withings ScanWatch review (hands-on): https://www.tomsguide.com/reviews/withings-scanwatch

Withings ScanWatch Review: In-depth health tracking, day and night: https://www.digitaltrends...ithings-scanwatch-review/

Withings ScanWatch Review: Good-Looking Watch That Outshines Apple Watch In 3 Ways: https://www.forbes.com/si...es-apple-watch-in-3-ways/

Withings’ ScanWatch is the best hybrid smartwatch I've tried so far: https://www.engadget.com/...n-ifa-2020-070001875.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

We krijgen in korte tijd een aantal topicreports met de vraag of dit geen spam is.

Kan je toelichten wat je zo interesseert in dit apparaat, want dat wordt niet echt duidelijk uit je startpost.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter_Utrecht
Jazeker, kan ik dat.

Ik ben op een leeftijd gekomen (70) dat mijn gezondheid me meer en meer gaat bezighouden. Ik ben een levenslange Apple fanboy maar vind de Apple Watch niet interessant. Het dupliceert veel van wat mijn iPhone al doet in een, naar mijn mening, spuuglelijk apparaat. Bovendien staat 'connectivity' heel laag op mijn verlanglijstje. Ik doe niet al die social media.

Ik heb dus dagenlang online onderzoek gedaan naar alternatieven voor de gezondheidsfuncties van smartwatches. De meer bekende namen (FitBit, Garmin, etc.) doen het niet voor mij: of te beperkt in functionaliteit, of teveel gericht op fitheid (ik realiseer me het belang daarvan, maar ben nooit heel sportief geweest). Uiteindelijk liep ik tegen een tot dan toe onbekende naam aan: Withings.

Hun hybrid watch tikte alles aan op mijn wensenlijstje: smaakvol horloge voor iemand van mijn leeftijd, volgens alle reviews een uitstekend pakket aan health monitoring functions en een aanvaardbare priis.

Op Tweakers was vrijwel niets te vinden over Withings en de Scanwatch was (nog) niet in beeld.
Het kwam me voor dat er wellicht gelijkgestemden onder de leden zijn die, evenals ik, interesse zouden kunnen hebben voor een alternatief voor de meer gangbare merken in dit segment.

Dat is de reden dat ik er een topic aan heb gewijd.

Ik heb mijn tekst zo neutraal mogelijk proberen te houden, de lezer moet via de gelinkte reviews zijn of haar eigen mening vormen. Ook heb ik het horloge niet en ben ik niet betaald om dit artikel te plaatsen.

Nog even voor alle duidelijkheid: spam of adverteren is absoluut niet mijn ding.
Als ik een regel heb overtreden hoor ik dat graag en verwacht ik dat u gepaste maatregelen neemt.

Als relatieve nieuwkomer op Tweakers (heel veel jaren een niet geregistreerde lurker en pas kortgeleden geregistreerd vanwege de pricewatch functionaliteit) ben ik nog niet helemaal op de hoogte van alle regels en best practices. Ik heb m'n best gedaan om mijn bevindingen op een nette manier op de naar mijn mening meest geschikte plek onder de aandacht te brengen.

Tot slot: ik ben al jarenlang als moderator en administrator werkzaam op een groot (internationaal) Engelstalig Apple forum en het Engelstalige web is mijn online leven. Vandaar mijn misschien wat ongebruikelijke aanpak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Dank je wel, je (of eigenlijk moet ik u schrijven) hebt het helemaal duidelijk gemaakt voor mij.

Ik ben het met u eens dat de meeste smartwatches spuuglelijk zijn en dat dit apparaat er inderdaad mooi uit ziet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V_Kb3CNjgw0BWEKfU_tKCKDS8dg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ShdRshfwIEBnu3HvPjo7hFV1.jpg?f=fotoalbum_large

Wel ben ik benieuwd hoe de ondersteuning van zo'n kleinere partij op de langeduur is. Ben je afhankelijk van hun software of werkt het ook allemaal via de standaard aanwezige software van Apple en Google?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• Peter_Utrecht
Dank voor de reactie!

Ik heb begrepen dat Withings voor zowel iOS als Android een ondersteunende app beschikbaar stelt die volgens de reviews prima functioneert. Via die app kunnen veel van de waarnemingen in een doorlopend historisch perspectief worden bekeken om zo een overzicht te bieden van wat er met je gebeurt.

En het horloge biedt de enige (voor mij) nuttige interactie: email alerts.

Het is een tijdloos design dat niet onderhevig is aan de frequente hardware update cycles waar de smartwatch industrie onder gebukt gaat. Alleen software patches. Ook niet onbelangrijk is dit
The expected lifespan for the battery in the ScanWatch is 500 full-charge cycles, which with a long battery life about 30 days, should theoretically last more than 40 years.
Tot slot: het feit dat zoveel sites van enige faam de ruimte hebben genomen voor een uitgebreide review doet mij vermoeden dat dit horloge geen gadget is. Het bedrijf bestaat al lang en heeft in de loop der tijd een reputatie ogebouwd v.w.b. gezondheids gerelateerde hardware.

Er zijn overigens nog andere (en goedkopere) horloges in portefeuille, elk met specifieke features.
Ik verwijs naar de website.

[ Voor 66% gewijzigd door Peter_Utrecht op 20-09-2020 01:11 ]

• scanwatch
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 19-09-2020
Scanwatch een gemakkelijk installatie, voor voor de meeste waarschijnlijk,
Mijn verbinding wordt verbruiken tijdens het invullen van de bluetooth code.
Ik heb alles gedaan wat er op de helppagina van Withings staat. zelfs m'n gsm gereset en de uurwerk.
Nog geen succes. Nu wachten op antwoord van Withings zelf.

[YouTube: scanwatch Withings]

:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MFR90
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 09:04
Ik heb de Scanwatch gisteren binnengekregen. Het is een mooie hybride horloge, maar mijn eerste ervaringen zijn een beetje underwhelming.
Wat me met name tegenvalt is de integratie met "partner apps". Je kunt de data van Healthmate workouts wel doorsturen naar bijvoorbeeld Strava of Runkeeper, maar de horloge niet gebruiken als hartslagmeter voor deze apps, wat ik wel had verwacht n.a.v. wat er op de website beschreven stond.
Ik twijfel zeer om 'm te retourneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-05 04:52

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik ben erg tevreden met mijn scanwatch.
Batterij gaat erg lang mee.
Ik heb een cardioloog laten kijken naar de ECG metingen, en hoewel er verstoring zichtbaar is (op je pols meten is natuurlijk nooit zo nauwkeurig als een ziekenhuis-ECG) zijn de resultaten als indicatie wel bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_vander_burgh
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-06-2024
MFR90 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:51:
Ik heb de Scanwatch gisteren binnengekregen. Het is een mooie hybride horloge, maar mijn eerste ervaringen zijn een beetje underwhelming.
Wat me met name tegenvalt is de integratie met "partner apps". Je kunt de data van Healthmate workouts wel doorsturen naar bijvoorbeeld Strava of Runkeeper, maar de horloge niet gebruiken als hartslagmeter voor deze apps, wat ik wel had verwacht n.a.v. wat er op de website beschreven stond.
Ik twijfel zeer om 'm te retourneren.
Ik heb dezelfde ervaring, maar ga hem niet retourneren. Ik denk dat de Healthmate app genoeg te bieden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPC60
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-04 14:07

MPC60

Game on

Ik ben hartpatiënt en op zoek naar een horloge dat ECG doet. Vooral de looks van dit horloge spreken mij aan in tegenstelling tot andere horloges. Zijn er mensen die dit horloge hebben en er iets over willen vertellen?

Xbox: SendexNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tuxken
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07:40
MPC60 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 12:06:
Ik ben hartpatiënt en op zoek naar een horloge dat ECG doet. Vooral de looks van dit horloge spreken mij aan in tegenstelling tot andere horloges. Zijn er mensen die dit horloge hebben en er iets over willen vertellen?
Ik heb deze horloge 2d geleden gekocht en mijn eerste indrukken zijn goed.

Hiervoor heb ik fitbit sense gehad en heb ook nog een apple watch series 6 maar het concept van deze horloge sprak me aan.
Dit zijn mijn eerste korte persoonlijke indrukken :

- integratie met apple health is zeer goed ( gebruik deze met een iphone 12 mini )
- nog maar 1 bug gehad in de app ( wizard laat meldingen zien welke al gelezen zijn ) maar is reeds gekend bij de developers en wordt wel opgelost
- batterij duur uiteraard zeer goed ( 95% na 2d ) met zuurstofsateratie continu tijdens slapen en ademhalingscan auto.
- meldingen werken goed en vibratie is subtiel maar zeer goed voelbaar. Meldingen leesbaar door de scrollende tekst.
- gebruik/navigatie van de horloge eenvoudig ( 1 enkele knop )
- app gebruiksvriendelijk en oogt modern. Rapporten kunnen ook gegenereerd en gedeeld worden.
- slaap heeft geen REM, enkel licht en diep
- workouts zijn eenvoudig maar voldoende voor mij ( gemiddeld tempo, afstand, hartslagzones, duur, energie, kaart met gekleurde hartslagzones )
- ecg lijkt correct in vergelijking met mijn apple watch
- je hebt ook trends en doelen welke je kan instellen
- meldingen van atriumfibrilleren
- alarm functie eenvoudig maar werkt goed
- analoge wijzers zichtbaar in het donker
- heeft do not disturb

Als je nog vragen hebt stuur je me maar een PM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MPC60

MPC60

Game on

Hartstikke bedankt man! Ben van plan binnen een week er een te halen en je reactie heeft zeker geholpen. :) Ik zal mijn bevindingen ook in dit topic posten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:53
Heb de mijne al 4 maanden, en ook nog steeds zeer tevreden,

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPC60

MPC60

Game on

Morgen komt hij binnen. Ben voor de 42mm gegaan. (grote man ben ik. :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny73
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20-05 06:40
Ik had vandaag de door mij bestelde 38mm binnengekregen maar die is alweer retour.
Deze was toch wel erg klein en te klassiek.
De 42mm heeft toch wel een bezel eromheen die niet op de 38mm zit.

Helaas kan je nu nergens kijken hoe ze eruit zien, alles is op bestelling.

24x LG Mono Full Black 320Wp, SMA Sunny Tripower 6000TL/ Atlantic 270 L WP-Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik moet zeggen dat ik al vanaf de aankondiging overweeg zo’n scanwatch te kopen. Ik denk dat de accelerometer- en andere sensorfuncties van de scanwatch erg interessant zijn. Het belangrijkste punt dat me er van af houdt is eigenlijk dat ik voor de tijdsweergavefunctie geen nieuw horloge nodig zou hebben, en dat ik bij een smartwatch op zich graag nfc-functies zie (betalen etc)...

Wat ik me nu vooral afvraag is hoe de notificatie en wekfuncties door mensen worden ervaren. Welke telefoonnotificaties kunnen, gekoppeld aan Android en iOS-apparaten, worden weergegeven. Is dat alles? Alleen (bepaalde) apps/messengers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Heeft iemand overigens al eens gekeken naar hoe groot de afwijking in de klok is als het ding pakweg een week of zo niet met een telefoon verbinden is geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
Nee, hoe kan iemand dat testen? Je telefoon een week uitzetten? En je hebt je telefoon nodig om de geregistreerde data over te brengen van de scanwatch.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
guido66 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 06:26:
Nee, hoe kan iemand dat testen? Je telefoon een week uitzetten? En je hebt je telefoon nodig om de geregistreerde data over te brengen van de scanwatch.
Je telefoon een week niet verbinden met het horloge zou op zich al genoeg zijn lijkt me. Ik vraag het ook omdat ik bij een commentaar bij een review had zien staan dat de afwijking al merkbaar is bij een dag niet verbinden. In de praktijk zal dat in de meeste gevallen niet vaak gebeuren, maar het is op zich wel prettig te weten hoe accuraat het horloge de tijd zelfstandig bijhoudt. En ook hoe groot de buffer is voor gegevens trouwens.

IMHO zou de afwijking in de tijd niet meer dan een of twee seconden per dag mogen zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door begintmeta op 02-02-2021 07:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danvis
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 17-05-2023
Hallo,

Ik heb het horloge nu 3 dagen in bezit, maar heb nog een paar dingen waar ik niet uit kan komen. Het is jammer dat er geen Nederlandse handleiding te vinden is.
Waar ik nu mee zit zijn de volgende punten (wellicht is het alleen ergens een vonkje zetten😀)
* ik kan de button voor het activeren van de ECG niet vinden
* mijn slaap wordt niet geregistreerd (ik zie de slaap niet terug in de app)
* als ik ga fietsen wordt dit automatisch als stappen geregistreerd

Ik vind het wel een mooi horloge, zit prima.

Ben zeer benieuwd naar de reacties.

Vrgrt Danny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-05 04:52

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

ECG gewoon de zijknop 5 seconden ingedrukt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPC60

MPC60

Game on

Slaap registreert hij pas na 4 uur. Als je gaat fietsen de workout fietsen aanzetten? Ik heb zelf dit probleem niet trouwens dan ziet hij zelf heel goed of ik fiets of loop. Ik heb wel het probleem dat hij drummen als lopen ziet.

Be er nog steeds heel tevreden over en zit te denken aan een upgrade naar de duiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

https://www.withings.com/it/en/scanwatch-horizon

Die moest ik even opzoeken, ook best leuke klok... Edit: Maar 10ATM is geen duiker helaas

[ Voor 16% gewijzigd door franssie op 18-04-2022 17:26 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan VDP
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 04-05-2023
Om één of andere reden laadt mijn withing scanwatch niet meer op.
Ligt het aan de oplader of het toestel?
withing reageert niet op mijn vragen en opmerlkingen.
Hebben jullie daar ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Jan VDP schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 12:13:
Geen ervaring met helemaal niet meer opladen, wel dat ie vrij kritisch is op de plaatsing. Kan je meten of er 5 volt staat op de lader?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
Jan VDP schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 12:13:
In mijn ervaring reageert Withings support zeer vlot via Twitter direct message.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emilio_TT
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-05 18:46

Emilio_TT

Never fear...I is here!

Ik had onlangs ineens praktisch twee halve horloges vast: de metalen achterkant van mijn Scanwatch kwam volledig los van de rest van de horlogekast. Alleen de flex-PCB die met de sensoren en laadpuntjes verbindt hield de boel aan elkaar 👀

Heb overwogen contact met Withings op te nemen, maar zat al ruim buiten welke garantie ook, en ben dus zelf gewoon met lijm in de weer gegaan. Resultaat is zo dicht tegen perfectie aan als ik het kan krijgen, maar waterdicht zal het horloge niet meer zijn.

Verder doet alles het nog volledig naar behoren en ben ik nog altijd zeer tevreden met deze smartwatch die ik niet elke dag maar elk kwartaal moet opladen! 🎉

Learning to fly is learning how to throw yourself at the ground and miss...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
@Emilio_TT

Dan heb je bijna alle functies uit staan? Ik haal max 10 dagen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
@guido66, ik haal pakweg 20-30 dagen, nu een paar dagen minder dan toen het ding net nieuw was. Ik heb lang niet alles uit staan, maar ik gebruik bijvoorbeeld maar zelden de workout-tracking en zo (dan draag ik het ding niet...)

@Jan VDP, de plaatsing kan nogal nauw luisteren, ik had het ding ook eens neergelegd en kwam er dan een paar uur later achter dat niet was geladen. Er leek wat stof in het kuiltje tussen de laadpunten te zitten dat ervoor zorgde dat het niet helemaal lekker lag. Na een grote schoonmaak werkte het weer.

@Emilio_TT Ik hoop niet dat mij dat overkomt, maar het biedt misschien wel perspectief op een batterijwissel tzt (IMHO toch wel een groot minpunt dat de accu niet kan worden gewisseld).

[ Voor 54% gewijzigd door begintmeta op 02-05-2023 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ik haal ook max een dag of veertien, maar heb alle scan opties wel aan staan (slaap, saturatie, ademhaling) etc. Workouts doe ik niet behalve wandelen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
@guido66, @franssie , net even gespiekt, bij mij staat oxygen saturation op monitor during sleep, respiratory scan op Automatic, Signs of AFib op on (dus elk kwartaal geloof ik (meen dat dat wel aardig stroom vreet als het echt werk doet)), Automatic activity detection staat ook aan. Daarnaast komen notificaties binnen, maar alleen bepaalde, dus dat is niet heel veel.

[ Voor 9% gewijzigd door begintmeta op 02-05-2023 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emilio_TT
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-05 18:46

Emilio_TT

Never fear...I is here!

@guido66 Een kwartaal is natuurlijk wat overdreven, maar een week of 6-8 haal ik er echt wel mee.
Ik moet altijd moeite doen om nog te weten wanneer de vorige oplaadsessie was.

Hier staat zo ongeveer alles op 'automatic'. Dus niet iedere nacht een ademhaling- en saturatiemeting, maar wanneer Withings het weer eens tijd vindt. Hartslag en Afib staan wel vol aan.

Ik gebruik hem af en toe tijdens een rondje hardlopen, maar dan meer als vergelijkingsmateriaal. Bij workouts gaat er standaard een Garmin mee.

Learning to fly is learning how to throw yourself at the ground and miss...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik heb mijn Apple Watch weggedaan omdat ie altijd leeg, ik het gros van de functies niet gebruik en hij echt heel lelijk is. Nu zag ik dat de de Scanwatch 2 is aangekondigd, de vorige versies waren al mooi, maar deze is wmb nóg mooier :)

Vraag voor jullie:
Ik heb een Android en een iPhone, ik weet dat de app op beide platforms beschikbaar is, maar kan je het horloge makkelijk van de ene aan de andere telefoon koppelen? (Zonder opnieuw te beginnen of gegevens te verliezen)

[ Voor 39% gewijzigd door jodeltje op 10-09-2023 03:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
jodeltje schreef op zondag 10 september 2023 @ 03:44:
Ik heb mijn Apple Watch weggedaan omdat ie altijd leeg, ik het gros van de functies niet gebruik en hij echt heel lelijk is. Nu zag ik dat de de Scanwatch 2 is aangekondigd, de vorige versies waren al mooi, maar deze is wmb nóg mooier :)

Vraag voor jullie:
Ik heb een Android en een iPhone, ik weet dat de app op beide platforms beschikbaar is, maar kan je het horloge makkelijk van de ene aan de andere telefoon koppelen? (Zonder opnieuw te beginnen of gegevens te verliezen)
Ja supersimpel, kwestie van inloggen met je emailadres en er volgt een mailtje met een code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
guido66 schreef op zondag 10 september 2023 @ 15:50:
[...]

Ja supersimpel, kwestie van inloggen met je emailadres en er volgt een mailtje met een code.
Perfect. Dankjewel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
@jodeltje Als je omschakelt wel even de Bluetooth uitschakelen op je "oude" telefoon, anders gaat de scanwatch niet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
Bedankt voor de tips.
Hopelijk gaat het leveren een beetje vlot, er is alleen nog een pre order mogelijkheid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Dit topic is niet erg levendig, is deze horloge niet Populair in Nederland?
Ik loop nu met een apple watch, maar irriteer me toch aan de batterijduur. Nu ben ik een beetje rond aan het kijken naar iets nieuws, hoe bevalt het horloge bij jullie? (Scanwatch 2). Is de app een beetje werkbaar zonder het abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

hellboy123 schreef op maandag 19 februari 2024 @ 19:44:
Ik loop nu met een apple watch, maar irriteer me toch aan de batterijduur. Nu ben ik een beetje rond aan het kijken naar iets nieuws, hoe bevalt het horloge bij jullie? (Scanwatch 2). Is de app een beetje werkbaar zonder het abonnement?
Ik denk dat het horloge niet erg populair is. Je kan er niet mee showen dat je een smartwatch hebt, want veel mensen met een Apple Watch (yuch lillik) vragen aan mij "waarom heb jij geen smartwatch?". De mensen met een echt horloge (klassiek dus, die ik ook draag) vragen nooit aan mij waarom ik een smartwatch draag, hooguit wat voor horloge het is.

Maar het doet wat ie moet doen, al is mijn eerste scanwatch overleden door een paar keer van het badmeubel op de grond te vallen (stenen vloer) maar dat viel toch tegen.

Maar de smart functionaliteit is erg bepertkt, de hebt de gezondheidsmetingen, en je kan berichten op je telefoon krijgen maar geen navigatie, geen besturing van je audio bij het hardlopen of wat dan ook.
\Ik zou dat laatste ook wel willen maar het design van de smart watches die dat wel kunnen zijn voor mij te 1982, dan lieven een klassieke Casio :+

edit: van een abonnement ben ik mij overigens niet bewust.

[ Voor 3% gewijzigd door franssie op 19-02-2024 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrien
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
hellboy123 schreef op maandag 19 februari 2024 @ 19:44:
Ik heb sinds 2018 een Withings, dit is mijn tweede horloge (Scanwatch 1)
Voor mij persoonlijk is hij perfect: Ziet eruit als een normaal horloge, maar heeft voor mij genoeg meetopties en een duidelijke app waar alles zeer overzichtelijk in terug te vinden is.
Ik draag hem ook s'nachts, dus om de 3 a 4 weken opladen is erg fijn.

Navigatie of audio via mijn horloge heb ik niet nodig, daar heb ik mijn telefoon voor ;)

http://www.avfoto.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
Hier ook goede ervaringen, maar gebruik alleen de gezondheidsfuncties.

Helaas na 3 jaar gebruik, heb ik nu blijkbaar ineens een nikkelallergie, waardoor ik de scanwatch niet meer kan dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomexergie
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 27-05 14:47
Ik heb ook sinds een week een smartwatch. Dit voor mijn gezondheid. Deze saaie watch is precies wat ik nodig heb. ECG, O2 metingen en lange batterij duur. Mooie ecg grafieken die je gemakkelijk door kunt mailen.
Mails, navigatie enz doe ik toch op mijn iphone en niet op zo'n klein prutsding.

Mijn ervaring plus:
Medische functie voldoet uitstekend.
Batterijduur; geen slaaf van de smartwatch
s'nachts afleesbaar
Min:
Onduidelijke handleiding. Het ding schijnt veel meer te kunnen dan ik tot nu toe ontdekt heb.
Toch wel een erg klein scherm met hele kleine lettertjes.
Geen secondewijzer

Omdat de wijzerplaat voor het grootste deel niet voor digitale functies wordt gebruikt zou een PV paneeltje de oplaadtijd kunnen verlengen, zoals bij Citizen horloges.
Waar vind ik een handleiding voor mail enz instellingen? De NL handleiding op mijn iPhone geeft alleen medische zaken.
Pagina: 1