Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Feedback op nieuw 3080 systeem

Pagina: 1
Acties:

• Williebrord
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04-05 23:08
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het is puur voor gamen momenteel op 1440p 144hz, ik wil graag consistent de 144 fps aantikken dus vandaar dit lijstje.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zou het graag rond de 1600 euro houden indien mogelijk, ik had mezelf eerst 1500 voorgenomen maar als ik voor 100 euro extra wat betere componenten kan halen vind ik dat prima.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een 1440p/144hz monitor (LG 27GL850) heb ik al, ook heb ik al muizen, toetsenbord etc. Dus ik heb alles behalve het systeem.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het lijstje wat ik heb samengesteld leek mij wel ongeveer wat ik zou willen hebben.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor de CPU graag AMD en de videokaart graag Nvidia, verder maakt het mij niet zoveel uit als het maar kwaliteit is en betrouwbaar.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou het systeem wel graag een beetje stil houden, niet dat ik de hele tijd die pc hoor brullen. Hier heb ik zelf niet echt veel verstand van dus mochten er nog tips zijn qua koeling hoor ik ze graag.

Ga je overklokken?
Ik ben niet van plan te overklokken.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik denk dat ik zelf al een redelijk lijstje heb met componenten, maar ik ben niet zo technisch als sommige hier. Dus ik zou graag wat feedback hebben op het systeem of er niet mogelijk compatibileitsproblemen zijn, of dat ik wellicht beter een andere voeding of geheugen bij wijze van zou kunnen halen. Of dat het in het gunstigste geval allemaal al goed eruit ziet ;)

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed€ 290,-€ 290,-
1MoederbordenMSI MAG B550 Tomahawk€ 160,14€ 160,14
1VideokaartenMSI GeForce RTX 3080 Ventus 3X 10G OC€ 719,-€ 719,-
1BehuizingenFractal Design Meshify C - Dark TG€ 85,18€ 85,18
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 59,90€ 59,90
1VoedingenCorsair RM750 (2019)€ 108,90€ 108,90
1Solid state drivesSamsung 970 EVO 1TB€ 135,95€ 135,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.559,07

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11 23:19

[ Voor 18% gewijzigd door Djarune op 17-09-2020 16:38 ]

• Williebrord
Bedankt voor de reactie, ik zat toevallig zelf ook nog naar dat geheugen en de SSD te kijken. Wat betreft de processorkoeling, ik was onder de veronderstelling dat de CPU al met een koeler kwam? Of is het dus beter om een aparte koeler te kopen?

• laurens362
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16-11 22:06
Ik was ook geinteresseerd in fractal design maar met de GPU is het behoorlijk krap.. Fractal design S2 ga ik waarschijnlijk aanschaffen mede door dit..

• Williebrord
laurens362 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 19:52:
Ik was ook geinteresseerd in fractal design maar met de GPU is het behoorlijk krap.. Fractal design S2 ga ik waarschijnlijk aanschaffen mede door dit..
Ik las ook iets dergelijks maar vooral met de grotere modellen, en ik geloof zelfs dat er gezegd werd dat dit enkel het geval was als er een ventilator voor in het midden zat. Ik denk dat ik toch de gok ga wagen op deze kast.

• Djarune
@Williebrord er zit inderdaad maar een centimeter speling tussen de kast en de GPU.

Wat betreft de koeler. Een aparte processorkoeler is absoluut niet nodig. De Wraith Prism doet prima zijn werk. Als je hem beter gekoeld en wat stiller wil laten draaien is een tower koeler aan te raden.

• Williebrord
@Djarune Bedankt voor de hulp tot nu toe, ik stel het erg op prijs. Nog een vraagje over die voeding, Nvidia raadt aan om een 750W PSU te halen vandaar de bovenstaande keuze, maar nu lijkt het mij ook erg onwaarschijnlijk dit ooit aan te tikken. Maar zou ik dan dus met die 650W ook wel safe zitten? En is het verschil in die fan kwaliteit zo goed te merken?

• Djarune
Als ik Nvidia zou zijn zo ik het ook roepen ipv alle voedingen op een QVL te zetten. Er zijn genoeg voedingen van 650W, 700W en 750W of zelfs meer opgegeven vermogen die niet geschikt zijn en maar 500W stabiel kunnen leveren. Het kan liggen aan de topologie van de voeding (double forward, ACRF of LLC Resonant ), de regulatie (groeps regulatie of DC-DC) of het aantal 12V rails en het aantal PEG kabels (je wilt er 2 hebben en niet 2 aansluiting op 1 kabel).

De Straight Power 11 heeft alle goede eigenschappen (LLC resonant, DC-DC, meerdere 12V rails en PEG kabels). Bovendien een zeer goede actieve fan die fluisterstil is.

RTX 3080 = 320W TDP. Er zijn sinds vandaag en gisteren ook testen uit waaruit dat blijkt in praktijk.
De rest van het systeem met R7 3700X (65W TDP) op full load (gaat niet voorkomen in praktijk) is 150W
320+150=470W. Dus heb je nog bijna 200W aan headroom. Dat is echt meer dan genoeg.

Aangezien de mindere RM750 voor ongeveer dezelfde prijs over de toonbank gaat, kun je dus beter de SP 11 650W Gold nemen.

edit: ik voel me trouwens net een verkoper :?, maar ik heb heus geen aandelen ofzo.

[ Voor 3% gewijzigd door Djarune op 17-09-2020 22:55 ]

• Williebrord
Bedankt voor de uitleg, ik kan me idd ook niet echt voorstellen dat ik bijna 300W speling nodig zal hebben. Ik denk dat ik jouw suggesties meeneem en de lijst een beetje ga aanpassen, de videokaart komt er deze week toch nog niet aan dus er is nog tijd zat voordat ik ga bestellen ;)
Pagina: 1