Deurbel op trafo aansluiten ipv batterijen

Pagina: 1
Acties:

• DingDong1
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 17-09-2020
Ik wil mijn deurbel op trafo zetten ipv oplaadbare batterijen, moet ik dan de batterijen verwijderen of laten zitten?

Modbreak:Afgesplitst uit Ring video doorbell 2 aansluiten op bestaande gong en trafo ging niet om een Ring

[ Voor 38% gewijzigd door SA007 op 17-09-2020 13:48 ]

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:34

JME

zeg maar Jamie

Hangt er van af. Bij een Ring moet je de accu laten zitten (continue druppellading) maar bij een ander merk/type misschien wel niet. Al in de handleiding gekeken?

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:58

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Als het om een simpele deurbel op batterijen gaat, batterijen eruit en een gestabiliseerde voeding met de juiste spanning koppelen.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:22
@DingDong1
Ofwel: wat voor een bel hebben we het over?

Repareren doe je zo.

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
memphis schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:31:
Als het om een simpele deurbel op batterijen gaat, batterijen eruit en een gestabiliseerde voeding met de juiste spanning koppelen.
Ja, maar dan moet er toch één belangrijke vraag worden beantwoord, namelijk hoeveel stroom de bel trekt als hij wordt bediend. Vaak is dat bij accu-gevoede bellen een stevige stroom, en dientengevolge wordt dat dan ook een voeding die dat moet kunnen leveren. Gestabiliseerd is nergens voor nodig, een bel vindt het totaal geen probleem dat de netspanning een beetje schommelt.

Maar aangezien je die ingebouwde oplaadbare batterij hebt, zou ik die gewoon laten zitten en kiezen wat al is genoemd, druppellading. De voeding heeft dan maar een één ding te voldoen, gelijkspanning die een klein beetje hoger is dan de batterij spanning. En hij mag gerust, omdat het alleen om druppellading gaat, een heel gering vermogen hebben,

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:58

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Onduidelijk wat TS heeft. Ik denk dat hij praat over een standaard deurbel op AA batterijen. Als het een ingebouwde accu heeft moet die ook een laadpoort hebben met een voeding/laadstekker.

Stroom zal wel meevallen, op dat soort lage spanningen zal een simpele klasse-D versterkertje zoals een PAM840x niet meer dan 2 of 3 watt maximaal aan vermogen verbruiken en kom je uit op een 1A voeding.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Pagina: 1