Ring video doorbell 2 aansluiten op bestaande gong en trafo

Pagina: 1
Acties:
  • 54.375 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:47

JME

zeg maar Jamie

Topicstarter
Ik heb in mijn meterkast een vrij antiek uitziende ETAF beltrafo hangen, output 3-5-8V en 0,5A bij 8V. Die trafo zit op een montageplaatje op de muur geschroefd en zijn input haalt ie met een stekker uit een stopcontact ernaast. Output zijn 2 laagspanningssnoertjes: het ene snoer gaat naar de huidige voordeurbel (gewoon zo'n knopje) en het andere snoer gaat naar een mechanische gong in huis. De voordeurbel sluit de aders van het eerste snoer kort, waarop de mechanische gong z'n dingdong doet.

Nu wil ik die mechanische gong graag houden en op de voordeur een Ring Video Doorbell 2 plaatsen. Idee is dat als iemand op de Ring drukt, gewoon de mechanische gong gaat en ik dus niet uitsluitend afhankelijk ben van de Ring app, maar de Ring wel gewoon zijn opnames maakt. Ik weet dat er een Ring Chime bestaat om de gong mee te vervangen, maar die wil ik niet.

De Ring maakt gebruik van een interne accu, maar hij kan ook bedraad worden aangesloten. In dat geval werkt ie nog steeds op de accu, maar wordt de aansluiting gebruikt als druppellader voor de accu. Volgens de handleiding heeft ie daarvoor 8-24VAC nodig, maar de handleiding specificeert niet hoeveel ampère. Er wordt wel benadrukt dat het AC moet zijn en dat DC niet wordt ondersteund.

Kan ik nu gewoon de Ring aansluiten op de draden bij de voordeur? Staat daar überhaupt spanning op of gaat de spanning alleen naar de gong? En als er spanning op staat, mag ik er dan van uit gaan dat dat AC is? En moet ik dan nog iets doen om te zorgen dat ie voor 8V gaat (de maximale spanning van de trafo is de minimale spanning die de Ring nodig heeft)? En zou die 0,5A dan voldoende zijn?

Geen probleem als dit uitdraait op vervanging van de beltrafo, maar waar moet ik dan op letten zodat het ding doet wat ik zoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Een beltrafo levert vziw DC (gelijkstroom) en geen AC (wisselstroom). Dan moet jij al weten dat je die draadjes ws niet kunt gebruiken zoals ze nu aangesloten zijn. Wellicht met een andere voeding.

Kijk ook even naar het opgegegeven wattage van die Ring. Als dat er wel staat: P=V x A. Oftewel, vermogen = volt maal ampere en kun je dus aantal A uitrekenen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Topicstarter
Dank je voor je reactie. Beltrafo’s zat die AC leveren bij Conrad dus ik ben daar minder zeker van. Nu nog uitvlooien wat die van mij doet. Wattage erbij zoeken is een goeie, zal eens op de accu kijken of het daar op staat (want dat is het ding dat gaat verbruiken, niet de bel zelf want die gaat weer op de accu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foekie01
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-07-2024
De beltrafo kan zeker wel AC zijn. Die van mij is bijvoorbeeld 12V AC.
Om er zeker van te zijn kun je met een multimeter de draden bij jouw deur meten. Eerst op AC stand meten en als je een spanning ziet dan weet je genoeg

Zou de 0.5A voldoende zijn? Of je doet moeilijk en rekent het uit of je probeert (na het meten met de multimeter) het gewoon uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Beltrafo's zijn idd AC. Vroeger werden daar ook ouderwetse 50Hz trafo's rechtstreeks aangehangen en dat zijn ook aardige sluipverbruikers. Gelet op OP's omschrijving heeft hij er waarschijnlijk ook 1. Tegenwoordig zijn die DIN rail beltrafo's nog steeds AC maar dat sluipverbruik hebben ze wel wat aan gedaan. Lang leve moderne energienormen.

Ik heb de handleiding van dat ding erbij gepakt en zo te zien heeft hij ook een schakel output voor een mechanical bell. Ik zou zeggen gewoon aansluiten dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Topicstarter
Dat advies kreeg ik inmiddels ook van een vriendelijk meedenkende leverancier. Onderspanning is geen risico, dus als vervolgens de gong het niet doet en/of de accu langzaam leeg loopt dan kan ik altijd nog een zwaardere trafo kopen.
Nu we toch bezig zijn: stel, ik ga voor een zwaardere trafo. Dan ben ik ook meteen van dat sluipverbruik af. Maar wat is dan een goede keuze qua spanning V en stroomsterkte A? De deurbel en de gong zijn in serie geschakeld, dus ze verdelen de spanning. De gong is 8V, maar mij is niet helemaal duidelijk of hij dat continu pakt of alleen als er wordt aangebeld. De Ring deurbel heeft 8V tot 24V nodig, dus ik neem aan dat die gewoon pakt wat er overblijft. Klopt mijn redenering dat ik dan een 24V beltrafo moet nemen? Zodat ik max. 24V op de draad zet en de Ring dus ook nooit meer dan 24V kan krijgen (en waarschijnlijk 24-8=16V)? Maakt de stroomsterkte dan nog iets uit? Geldt hoe hoger hoe beter, of is hier juist een lagere waarde verstandig omdat het als druppellader moet gaan dienen en je niet continu een hoge stroomsterkte op die accu wilt zetten? En slotvraag: die oude draden waren tot nu toe voldoende voor 8V. Vervangen bij 24V?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genius-General
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 25-06 15:56

Genius-General

Expect the Unexpected

JME schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 16:04:
Dat advies kreeg ik inmiddels ook van een vriendelijk meedenkende leverancier. Onderspanning is geen risico, dus als vervolgens de gong het niet doet en/of de accu langzaam leeg loopt dan kan ik altijd nog een zwaardere trafo kopen.
Nu we toch bezig zijn: stel, ik ga voor een zwaardere trafo. Dan ben ik ook meteen van dat sluipverbruik af. Maar wat is dan een goede keuze qua spanning V en stroomsterkte A? De deurbel en de gong zijn in serie geschakeld, dus ze verdelen de spanning. De gong is 8V, maar mij is niet helemaal duidelijk of hij dat continu pakt of alleen als er wordt aangebeld. De Ring deurbel heeft 8V tot 24V nodig, dus ik neem aan dat die gewoon pakt wat er overblijft. Klopt mijn redenering dat ik dan een 24V beltrafo moet nemen? Zodat ik max. 24V op de draad zet en de Ring dus ook nooit meer dan 24V kan krijgen (en waarschijnlijk 24-8=16V)? Maakt de stroomsterkte dan nog iets uit? Geldt hoe hoger hoe beter, of is hier juist een lagere waarde verstandig omdat het als druppellader moet gaan dienen en je niet continu een hoge stroomsterkte op die accu wilt zetten? En slotvraag: die oude draden waren tot nu toe voldoende voor 8V. Vervangen bij 24V?
Ik snap je verhaal niet helemaal maar als je die 2 in serie zet komt er naar mijn weten 12V op beide apparaten.. Werken ze niet gewoon op 24v? Beide bellen in paralel zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Topicstarter
Je hebt toch een serieschakeling nodig om de gong te laten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:40
Ik heb mijn Ring (v 2) aangesloten op een bestaande deurbel en 8v-1a trafo, ruim een half jaar geen probleem, maar nu in eens laad de batterij niet meer op, en gaat ook de interne bel niet meer over.
Net (heel duur) ruim 45 minuten aan de lijn gehangen met Support van Ring, maar die wijzen op de bedrading (nee, gecontroleerd bij de Ring aansluiting, 8v) de hardware bel (nee, als ik ring losmaak en de draden elkaar laat aanraken gaat de bel gewoon) en nu dus de trafo, 8V was goed, 1A moest zijn 10VA?? Err, dat is een hoop kosten maken (ik kan hem zelf niet vervangen, ga met mijn trillende handen niet in een stoppenkast zitten roeren) voor waarschijnlijk een kapotte Ring, maar de dame was glashard, het was niet hun probleem, het MOEST aan de trafo liggen :-(
Iemand een zinnige mening?

Update:
Inmiddels de trafo laten vervangen door een 8-12-24 V 1.88 A, geschikt voor alle Ring en Nest video deurbellen, poef 80 Euro.
Let op, er zijn dus trafo's die speciaal geschikt zijn voor Ring en dergelijke, als je niet een dergelijke versie hebt zullen ze je altijd eerst pushen bij problemen om die te vervangen!
Helaas loste het probleem niet op, weer in de telefoon geklommen, en de medewerker die ik nu aan de lijn kreeg was een stuk beter te volgen en doortastender als de dame van de eerste keer.
Na mijn uitleg dook ie in de logs van de bel, en melde dat hij vele korte momenten kon zien dat de bel wel spanning opnam van de bedrading, maar er dan weer mee ophield.
Ik legde uit wat de voorgaande keer gebeurde met mijn vraag, en hij was verbaast dat men toen niet direct in de logs gekeken had, het was klip en klaar, de elektronische detectie van de Ring die moet zien of er voldoende spanning op de hardwired aansluiting staat was kapot.
Ik heb een nieuwe gekregen, en de oude retour gezonden.
Nu enkel weer geheel nieuwe problemen, geen/zwarte event video's :(

[ Voor 40% gewijzigd door RoosW op 20-07-2018 10:12 . Reden: Nieuwe informatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaij45
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 25-11-2024
Hallo, nu iedereen toch zo leuk in gesprek is over deurebellen van Ring en trafo's. Gisteren heb ik een ring 2e generatie aangesloten op een TS8/8 beltravo van ABB. de bel wordt u gevoed door de trafo. Als ik kijk bij de gezondheidstatus van de Ring staat daarin een rsi van -43 en dat hij gevoed word bedraad, zover nog goed nieuws dus. Alles werk dus o.k in zoverre. Alleen mijn gong doet niks, iemand enig idee hoe dit kan ?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaij45
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik zag op het forum voorbij komen dat je de gonginstelling kon doen in de app, nu doet de gong het wel alleen als ik nu naar de gezondheid status van de Ring kijk blijft die op batterij staan.............klopt dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-07 00:01

SA007

Moderator Tweaking
Dit wel een hele oude kick voor een vaag-gerelateerde vraag.

Denk dat je beter een topic kan starten in het Domotica subforum.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.