https://twitter.com/janme.../1325783384858177536?s=19
Dit gaat een grote tering zooi worden wanneer de PS5 online komt(10x meer vraag ook)
Dit gaat een grote tering zooi worden wanneer de PS5 online komt(10x meer vraag ook)
Sure. Online en winkel zijn gescheiden van elkaar.Lekkerboeie86 schreef op maandag 9 november 2020 @ 21:43:
Een online MediaMarkt pre-order moet je nooit afhalen filiaal kiezen. Dan kom achteraan de rij van de pre-orders die al vanaf 15 july zijn geplaatst.
Haters everywhere but I don’t really care
Zeg ook nergens dat dit normaal is, maar het wel een keuze met een groter risico op fouten. Het filiaal heeft ook nog eigen voorraad. Dus had je graag in fysieke winkel willen ophalen, had je beter in de winkel kunnen bestellen vanaf 15 july.matthijst schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 05:20:
[...]
Sure. Online en winkel zijn gescheiden van elkaar.
Als je winkel jouw artikel weggeeft dan hebben ze 'm effectief gestolen
Let's hope hope so! Zo niet, dat de 2de levering zeer snel komt.Darklight_93 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 03:27:
[...]
Je had ook geen geluk! Ik zit ook net buiten de boot voor de digitaal versie... Ik heb de console ook op 17 sept om 10:10 uur gereserveerd...Ik ben zelf nummer 18. Ik hoop dat ze meer consoles dan verwacht gaan kregen!
Die bellen pas een dag van te voren.Terrestra schreef op maandag 9 november 2020 @ 22:54:
Iemand al iets gehoord van mm ekkersrijt.
Heb hem in juli al ge-preorderd in de winkel maar heb nog niks gehoord..
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Vond het dit jaar ook vrij laat. Normaliter bellen/mailen zij veel eerder.Oxigeon schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 07:22:
Ik vind het gewoon gek dat zoon bedrijf pas een dag van tevoren belt... wordt dit gedaan zodat mensen niet gaan shoppen bij andere bedrijven in de tussentijd? Ze zullen nu toch wel weten hoeveel exemplaren ze binnen krijg als ze die niet al hebben
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Je vrouw houdt wel van een uitdaging begrijp ik...crimby schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 07:32:
Toestemming van de vrouw om er eentje te kunnen scoren, hopelijk 18 november een beetje geluk!
Of ze kan nu geld uitgeven zonder dat het uitgegeven gaat worden omdat de kans toch zo klein is dat het mij luktcronixx schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 07:33:
[...]
Je vrouw houdt wel van een uitdaging begrijp ik...
Hehe ja je vrouw kan nu wel ja zeggen! kans is natuurlijk nihil dat je er 1 scoort.crimby schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 07:32:
Toestemming van de vrouw om er eentje te kunnen scoren, hopelijk 18 november een beetje geluk!
Ik had gister even de lokale intertoys gebeld en die wisten nog “eigenlijk nog niks zeker qua aantallen en accessoires”.Mesque schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 07:40:
Heeft iemand al wat gehoord van zijn fysieke pre-order bij Intertoys? Ik sta #4 op ‘de lijst’ maar heb na het telefoongesprek waarin ik de reservering deed nog niets van ze gehoord.
Geen email, geen aanbetaling, geen bevestiging? Ze hebben misschien alleen je telefoon nummer?Mesque schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 07:40:
Heeft iemand al wat gehoord van zijn fysieke pre-order bij Intertoys? Ik sta #4 op ‘de lijst’ maar heb na het telefoongesprek waarin ik de reservering deed nog niets van ze gehoord.
Wat moet je horen dan? De release is de 19e en het is vandaag de tiende.rrikkert schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 07:33:
Is er hier IEMAND met een pre-order van de PS5 (maakt niet uit welke versie) bij YGZ.nl? En heeft diegene er iets van gehoord?
Ik heb namelijk een Digital edition besteld en betaald met CC, dit is toen ook direct afgeschreven en tot op heden niks gehoord. Ik ga er eerlijk gezegd gewoon vanuit dat deze geleverd gaat worden maar ergens kan ik me ook weer niet voorstellen dat YGZ volledig ontkomt aan de misere die bij andere webwinkels gaande is (vandaar mijn vraag).
p.s. Tevens vanmorgen de Dualsense met wat korting kunnen kopen bij GM https://www.gamemania.nl/...ense-draadloze-controller
Bij mij staat nu weer de originele prijs maar dat is wellicht omdat ik er al 1 besteld heb (levering is wel "pas" de 13e vanwege een of andere feestdag, maar ik heb toch nog geen PS5 voor die tijd)
PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL
WijsneusNotSoSteady schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 07:50:
[...]
Wat moet je horen dan? De release is de 19e en het is vandaag de tiende.
Het erge is nog dat sommige mensen die op 22 september een pre order hebben gedaan bij BCC vandaag niks binnenkrijgen maar de mensen die gister geluk hadden bij BCC wel. Ook hoor ik van mensen dei bij intertoyts hebben gepre-orderd niks hebben gehoord of gaan ontvangen, ik zou dit toch wel ff in de gaten houden als je hier een ps5 hebt gepre-orderdRawChild schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 07:52:
Heb het pre order topic voor de series x gisteren wat in de gaten gehouden. Coolblue was drama, ik heb geen enkele tweaker gezien die daar heeft kunnen kopen, site lag plat. Toch uitverkocht.
Bcc kwam toen iets onverwacht met een aantal beschikbaar en daar hebben een aantal nog wel kunnen bestellen, zonder problemen.
Dat wordt wat volgende week. Topic zal nog harder gaan dan die van Xbox en Coolblue zal wel weer drama worden, of die gaan nog iets wijzigen de komende dagen.
Ehm nee dat is gewoon niet waar. Sony heeft aan het begin altijd gezegd dat ze "zouden laten weten wanneer het zo ver was". Het feit dat een groot gedeelte van de webshops m dan gelijk om 12 uur na de State of Play op de 17e open heeft gegooid hoort daar niet bij. Bol.com is toch ook nooit aangekondigd?Erapaz schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 02:38:
[...]
De ochtend na de aankondiging kon je 20 minuten lang bestellen bij Bol.com, rond half 9 ‘s ochtends. Geen wachtrij, geen fouten op de site, niks traag. Valt mee toch hoe rommelig dat is? Iedereen die hem graag had willen hebben en het nieuws een beetje gevolgd heeft had hem kunnen bestellen.
Bol.com heeft anders wel van te voren een e-mail verzonden. Dus ja, ze hebben het zo in principe aangekondigd.MarijnK98 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 08:10:
[...]
Ehm nee dat is gewoon niet waar. Sony heeft aan het begin altijd gezegd dat ze "zouden laten weten wanneer het zo ver was". Het feit dat een groot gedeelte van de webshops m dan gelijk om 12 uur na de State of Play op de 17e open heeft gegooid hoort daar niet bij. Bol.com is toch ook nooit aangekondigd?
Een vrouw is een prachtige creatie, ze geeft melk zonder gras te eten, ze bloed zonder zich te bezeren, wordt nat zonder dat het regent, zuigt zonder stroom en ze kan een man laten komen zonder dat ze roept.
Yep alleen naam en telefoonnummer. Ze hadden een papieren lijst en hebben het daar opgeschreven en zouden bellen zodra ze de PS5 binnenkregen. Ik heb er dan ook niet heel veel vertrouwen in, maar heb gelukkig ook een pre order bij MM en Amazon FR.Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 07:48:
[...]
Geen email, geen aanbetaling, geen bevestiging? Ze hebben misschien alleen je telefoon nummer?
Ah oké fair, bol had ik geen idee van. Ik had zelf de voorstelling dat ze m gewoon maar open hadden gegooid.Niek_1981 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 08:14:
[...]
Bol.com heeft anders wel van te voren een e-mail verzonden. Dus ja, ze hebben het zo in principe aangekondigd.
Snap ook niet dat iedereen zo vast houd aan dat verhaal van Sony, je kon op je vingers natellen dat het anders zou gaan lopen, zeker toen Microsoft er opeens tussendoor kwamen gefietst.
Gedane uitspraken bieden immers geen garantie voor de toekomst, dat blijkt maar weer.
Was je rond die periode scherp geweest dan had je nu zo goed als zeker een PS5 gehad.
Mail kwam volgensmij om 08u en hij ging 30m later open. Ik werd 9:20 wakker :'lMarijnK98 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 08:17:
[...]
Ah oké fair, bol had ik geen idee van. Ik had zelf de voorstelling dat ze m gewoon maar open hadden gegooid.
Nee, maar helaas kreeg niet iedereen die e-mail, dat was het enige minpunt.MarijnK98 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 08:17:
[...]
Ah oké fair, bol had ik geen idee van. Ik had zelf de voorstelling dat ze m gewoon maar open hadden gegooid.
Een vrouw is een prachtige creatie, ze geeft melk zonder gras te eten, ze bloed zonder zich te bezeren, wordt nat zonder dat het regent, zuigt zonder stroom en ze kan een man laten komen zonder dat ze roept.
Niet iedereen heeft die melding gehad van Bol.Niek_1981 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 08:14:
[...]
Bol.com heeft anders wel van te voren een e-mail verzonden. Dus ja, ze hebben het zo in principe aangekondigd.
Snap ook niet dat iedereen zo vast houd aan dat verhaal van Sony, je kon op je vingers natellen dat het anders zou gaan lopen, zeker toen Microsoft er opeens tussendoor kwamen gefietst.
Gedane uitspraken bieden immers geen garantie voor de toekomst, dat blijkt maar weer.
Was je rond die periode scherp geweest dan had je nu zo goed als zeker een PS5 gehad.
als je 10.000 consoles hebt en 100.000 kopers, gaat maar 10% blij zijn. Je kan nog zoveel aankondigingen doen als je wil. Maar er is meer vraag dan aanbod.Segafreak83 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 08:26:
[...]
Niet iedereen heeft die melding gehad van Bol.
Waarom mag je Sony daar niet op pakken, dat ze "beloofd" hebben dat ze tijdig aan zouden kondigen wanneer pre-orders live gingen. Belofte maakt schuld, maar blijkbaar pikt iedereen dat omdat het Sony is, bizar.
Het was en is gewoon een grote shitshow, deze hele release. En dan bedoel ik vanuit Sony, en winkels die of geen voorraad krijgen, maar deze wel verkopen en een CB die met bombarie aankondigd, maar ook plat gaat.
Alsof Sony er baat bij heeft om met elke retailer in tal van landen strenge afspraken hierover te maken. Dat is simpelweg de moeite niet waard.Segafreak83 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 08:26:
[...]
Waarom mag je Sony daar niet op pakken, dat ze "beloofd" hebben dat ze tijdig aan zouden kondigen wanneer pre-orders live gingen. Belofte maakt schuld, maar blijkbaar pikt iedereen dat omdat het Sony is, bizar.
Het was en is gewoon een grote shitshow, deze hele release. En dan bedoel ik vanuit Sony, en winkels die of geen voorraad krijgen, maar deze wel verkopen en een CB die met bombarie aankondigd, maar ook plat gaat.
Dat zeg ik later toch ookSegafreak83 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 08:26:
[...]
Mijn dank is groot. Besteld!cronixx schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 08:30:
Voor de geïnteresseerde de Pulse 3D Wireless Headset is te bestellen @ Coolblue:
https://www.coolblue.nl/p...se-draadloze-headset.html
Nu dus.. @ CoolblueDannyJutten schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:39:
Ik heb de mail ook. Ben alleen vergeten de headset en media remote te bestellen. Iemand enig idee waar je deze nog kan krijgen voor de 19e? Hoop ergens dat ze mss nog ergens in de winkel liggen deze week.
Daar heb ik op dit moment nog het meeste vertrouwen in als ik geen PS5 zou hebben, vang je hem bij CB dan is het puur bonus gezien het debacle van gisteren.ryanator schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 08:32:
Hoe zit het met bcc? Die xboxen gister kwamen random online en op twitter geven ze tegenstrijdige antwoorden? Mn laatste hoop toch wel
Ik nu dus ook.. 19e heb ik die ps5 boys.Niek_1981 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 08:34:
[...]
Daar heb ik op dit moment nog het meeste vertrouwen in als ik geen PS5 zou hebben, vang je hem bij CB dan is het puur bonus gezien het debacle van gisteren.
Jij bent goed bezig! Ook besteld.cronixx schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 08:30:
Voor de geïnteresseerde de Pulse 3D Wireless Headset is te bestellen @ Coolblue:
[ Voor 13% gewijzigd door Ulti23 op 10-11-2020 08:43 ]
I pitty the fools who took my game-station.....
Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 08:36:
[...]
Jij bent goed bezig! Ook besteld.
Console
Laad station
extra controller
Headset
Maar nog geen games gekocht

[ Voor 8% gewijzigd door IJS-T op 10-11-2020 08:41 ]
Ga er maar vanuit dat het nog een dag gaat duren.Ulti23 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 08:40:
Lekker dan, gisteren al vroeg op de dag een T&T gekregen van bol.com dat alles vandaag tussen 14 - 16 uur geleverd zou worden, status is nu veranderd naar morgen tussen 13 - 16 uur... Dat was niet de bedoeling![]()
Wordt dus nog een dagje wachten dus...
Bedrag is ook nog niet van mijn CC afgeschreven, wel al 2x gereserveerd geweest.
SPiET
https://www.bol.com/nl/p/...ps4-ps5/9300000007898257/spietie schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 08:55:
Weet er iemand die 3D Pulse headset staan op BOL, staat er precies niet tussen
Console id: Dr Stream | Playstation 5 | Xbox series X | LG 65 CX | Iphone 11 Pro 256 GB | AirPods Pro | MacBook Pro 16 inch
Ik heb hem besteld met levering vanavond (was 4 euro extra, maar was te benieuwd of ze dat ook echt doenlaurens700 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 08:59:
Te laat voor de Pulse headset bij CoolBlue, jammer. Dacht eigenlijk dat ze die 11 of 12 november online zouden brengen.
Verwijderd
Dat komt doorgaans helemaal goed.cronixx schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:01:
[...]
Ik heb hem besteld met levering vanavond (was 4 euro extra, maar was te benieuwd of ze dat ook echt doen)
Console id: Dr Stream | Playstation 5 | Xbox series X | LG 65 CX | Iphone 11 Pro 256 GB | AirPods Pro | MacBook Pro 16 inch
Dat klopt, maar de releasedatum is officieel pas de 12e, vandaar mijn benieuwdheid.
Verwijderd
Ah, excuses. Dat wist ik niet. Dan ben ik ook zeer benieuwd haha.cronixx schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:03:
[...]
Dat klopt, maar de releasedatum is officieel pas de 12e, vandaar mijn benieuwdheid.
Hopelijk volgende week dan ook voor de PS5cronixx schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:03:
[...]
Hoezo, je naam staat op die doosLekkerboeie86 schreef op maandag 9 november 2020 @ 23:04:
[...]
Het is ook zeker krom. Maar het is ook duidelijk een grote kans op fouten. In dat centrale magazijn komen een paar duizend consoles binnen. 1 moet naar filiaal Eindhoven. 2 naar den Haag. 1 naar Utrecht. Etc. Terwijl die winkels ook hun eigen voorraad krijgen. Dat loopt door elkaar heen.
Haters everywhere but I don’t really care
Bedankt maar ik ben helaas te laat.cronixx schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 08:30:
Dat het een groter risico op fouten geeft doordat de afwikkeling iets complexer wordt geef ik je na, hoewel een professionele partij met de omvang van Media Markt toch geacht mag worden om de goederenstromen voor online en offline bestellingen moeiteloos gescheiden te kunnen houden.Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 06:21:
[...]
Zeg ook nergens dat dit normaal is, maar het wel een keuze met een groter risico op fouten. Het filiaal heeft ook nog eigen voorraad. Dus had je graag in fysieke winkel willen ophalen, had je beter in de winkel kunnen bestellen vanaf 15 july.
Hopelijk komt het nog in orde voor hem. Maar heb afgelopen maanden al gezien dat MediaMarkt filialen allemaal een andere aanpak hebben.
Met de xbox hebben ze ook problemen lees ik. Mensen krijgen een bericht wegens Covid en beperkte oplage ze de bestelling niet kunnen leveren en of mensen hun geld terug willen hebben.Celeone schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:09:
BCC reageert nu op Twitter dat ze niet zeker weten wanneer ze de console binnenkrijgen en of dit überhaupt wel op release gebeurt (hopen ze wel, maar 'kunnen we niet garanderen'). Wel vreemd dat sommige winkels geen idee hebben van het hoeveel en wanneer.
Sultana?
:fill(white):strip_exif()/f/image/Z4eIFeEv4D87x7qFrRf3LIrP.png?f=user_large)
Het is idd gewoon een naaistreek. De enige reden dat die specifieke doos namelijk naar de winkel wordt verstuurd is omdat jij hem hebt besteld en betaald met de optie hem in die winkel op te halen.Jamesl schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:17:
De hoop begint voor @Blissain en mij wel steeds kleiner te worden met onze kwestie bij MediaMarkt.
Zijn tweet is niet hoopvol beantwoord.
[Afbeelding]
We hopen de order nog om te kunnen zetten naar laten bezorgen maar als de voorraad echt gealloceerd is aan de winkel dan zal die wel vergeven zijn.
Hoe dan ook, dit is in mijn ogen niet klantvriendelijk en wordt je hier als klant ook wel een beetje opgelicht. Ik heb nu een aanbetaling van €500 gedaan om in een pre-order lijst te komen waar andere mensen €50 voor hebben betaald en krijg dat nu 1 week van tevoren te horen.
Overal adverteerden ze 'online besteld, op dag van release in huis' en nergens hebben ze iets verteld over deze constructie.
En het is ALS ze overige voorraad hebben. Vanuit de voorraar worden ook de pre orders die eerder geplaatst zijn verzonden.Celeone schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:09:
BCC reageert nu op Twitter dat ze niet zeker weten wanneer ze de console binnenkrijgen en of dit überhaupt wel op release gebeurt (hopen ze wel, maar 'kunnen we niet garanderen'). Wel vreemd dat sommige winkels geen idee hebben van het hoeveel en wanneer.
Inderdaad. En de enige reden dat ik heb überhaupt KON bestellen was omdat er ONLINE voorraad was, dus er is ergens in de online voorraad wel een X-1 afgegaan, want anders stond er online wel dat die uitverkocht was.cronixx schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:19:
[...]
Het is idd gewoon een naaistreek. De enige reden dat die specifieke doos namelijk naar de winkel wordt verstuurd is omdat jij hem hebt besteld en betaald met de optie hem in die winkel op te halen.
Wat een trieste bedoeling zeg... hoop dat je er nog iets mee kan.Jamesl schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:21:
[...]
Inderdaad. En de enige reden dat ik heb überhaupt KON bestellen was omdat er ONLINE voorraad was, dus er is ergens in de online voorraad wel een X-1 afgegaan, want anders stond er online wel dat die uitverkocht was.
Ik dacht dat BCC geen pre-orders had voor de PS5, alleen voor de Xbox? Of heb ik die dan ook gemist?ryanator schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:20:
[...]
En het is ALS ze overige voorraad hebben. Vanuit de voorraar worden ook de pre orders die eerder geplaatst zijn verzonden.
Je hebt ergens wel gelijk. En er klopt ook geen hout van. Misschien komt het omdat ik eerder wel eens online bij MediaMarkt wat heb gekocht, met keuze voor afhalen. Die producten kwamen uit de voorraad van hun eigen winkel. Dus online kopen met keuze afhalen, maakt je geen in sommige gevallen geen webshop klant.Antifon schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:15:
[...]
Dat het een groter risico op fouten geeft doordat de afwikkeling iets complexer wordt geef ik je na, hoewel een professionele partij met de omvang van Media Markt toch geacht mag worden om de goederenstromen voor online en offline bestellingen moeiteloos gescheiden te kunnen houden.
Maar in dit geval gaat het niet om een fout, maar om verondersteld beleid vanuit MM. Beleid dat volgens mij gewoon onjuist is en niet volgens afspraken. Dus je aanhoudende ondertoon dat de persoon in kwestie dit min of meer over zichzelf heeft afgeroepen is onzinnig. De MM vestiging in kwestie levert hier gewoon een streek.
Er waren echt mega sterke geruchten dat ie na de State of Play verkocht zou worden of de dag erop. Vanwege vraag en aanbod zullen er altijd mensen naast de pot pissen. De eerste lichting is voor de echte fans die beloond worden voor een stukje extra inzet. En zo hoort het ook, kan niet beter dus.MarijnK98 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 08:10:
[...]
Ehm nee dat is gewoon niet waar. Sony heeft aan het begin altijd gezegd dat ze "zouden laten weten wanneer het zo ver was". Het feit dat een groot gedeelte van de webshops m dan gelijk om 12 uur na de State of Play op de 17e open heeft gegooid hoort daar niet bij. Bol.com is toch ook nooit aangekondigd?
Echt ongelooflijk dit ja. Ze stellen een aantal ps5's beschikbaar en zeggen dat je bij een bestelling de console op release ontvangt, zonder daarbij onderscheid te maken tussen bezorgen of afhalen. Vervolgens bevestigen ze dit nog eens voor alle online bestellingen, zonder onderscheid te maken tussen bezorgen en afhalen. Je betaalt het volledige bedrag. En dan een week van tevoren krijg je te horen dat jouw bestelling naar je afhaallocatie gestuurd wordt en daar aan iemand anders wordt gegeven. Iemand die hem niet had ontvangen als jij de bestelling niet had gedaan en betaald..Jamesl schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:17:
De hoop begint voor @Blissain en mij wel steeds kleiner te worden met onze kwestie bij MediaMarkt.
[Afbeelding]
We hopen de order nog om te kunnen zetten naar laten bezorgen maar als de voorraad echt gealloceerd is aan de winkel dan zal die wel vergeven zijn.
Hoe dan ook, dit is in mijn ogen niet klantvriendelijk en wordt je hier als klant ook wel een beetje opgelicht. Ik heb nu een aanbetaling van €500 gedaan om in een pre-order lijst te komen waar andere mensen €50 voor hebben betaald en krijg dat nu 1 week van tevoren te horen.
Overal adverteerden ze 'online besteld, op dag van release in huis' en nergens hebben ze iets verteld over deze constructie.
Ik snap je redenatie, en natuurlijk zal ik nooit meer dit op deze manier doen.Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:26:
[...]
Je hebt ergens wel gelijk. En er klopt ook geen hout van. Misschien komt het omdat ik eerder wel eens online bij MediaMarkt wat heb gekocht, met keuze voor afhalen. Die producten kwamen uit de voorraad van hun eigen winkel. Dus online kopen met keuze afhalen, maakt je geen in sommige gevallen geen webshop klant.
Als je dit weet of hebt meegemaakt, weet je dat online en fysieke winkels verschillende bedrijven zijn. Daardoor is de kans op deze vergissingen een stuk groter.
Ik heb helaas precies hetzelfde probleem als jullieJamesl schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:17:
[Afbeelding]
Ja top, ik denk dat we met zijn allen hier zoveel mogelijk werk van moeten maken.sfm schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:38:
[...]
Ik heb helaas precies hetzelfde probleem als jullieGa vanmiddag maar eens langs bij de Mediamarkt in Maastricht om hun versie van het verhaal te horen, maar vrees dat ik de console voorlopig op mijn buik kan schrijven...terwijl door MM nooit het verschil tussen de beide leveropties is aangegeven bij online bestellen. Daarnaast heb ik ook al twee keer via DM gevraagd naar de status, maar nooit een reactie ontvangen op mijn vraag. Dramatische service maar wel lekker de 500 euro bijschrijven zonder klanten goed te informeren over de voorwaarden van de aankoop.
"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."
BCC had pre orders, die worden geleverd uit de voorraad die ze krijgen. Wat overblijft wordt op de site gezet maar hoor zojuist dat er hoogstwaarschijnlijk niks overblijft, als ze al genoeg ontvangen om pre orders te voldoen.Celeone schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:25:
[...]
Ik dacht dat BCC geen pre-orders had voor de PS5, alleen voor de Xbox? Of heb ik die dan ook gemist?
Vanwege mijn werk zit ik door het hele land en mijn partner werkt in de zorg en is dus overdag ook niet thuis. Om te voorkomen dat de bezorger voor een gesloten deur zou staan heb ik dus voor die optie gekozen, zodat ik zelf een passend tijdstip kon kiezen waarop ik de console zelf bij de MM kon afhalen. als ik dit allemaal had geweten had ik dat natuurlijk nooiit gedaan.Ozzie schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:43:
Dat is wel heel lullig, maar waarom zou je voor afhalen kiezen en niet voor thuisbezorgen? Is toch veel fijner als het gewoon word thuisbezorgd? Of wilde je dan om 9 uur op de stoep staan zodat je hem de hele dag in huis had?
1. Zekerheid dag release in huisOzzie schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:43:
Dat is wel heel lullig, maar waarom zou je voor afhalen kiezen en niet voor thuisbezorgen? Is toch veel fijner als het gewoon word thuisbezorgd? Of wilde je dan om 9 uur op de stoep staan zodat je hem de hele dag in huis had?
Verwijderd
Het is wel makkelijk als je de hele dag niet thuis bent, als PostNL laat bezorgd of als je adres niet zo makkelijk te vinden is, zoals in mijn geval. Maar achteraf blij dat ik gewoon voor thuisbezorgen ben gegaan.Ozzie schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:43:
PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL
Beide kan, ik weet niet zeker of ik dan de hele dag thuis ben en geen zin om hem weer mee te laten door de postbezorger. Als ik om 9 uur wel tijd had was ik hem inderdaad gaan ophalen.Ozzie schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:43:
Verwijderd
Specifiek een account bij Tweakers aangemaakt voor dit alles. Diegene ben ik. Net zoals jullie heb ik ervoor gekozen om mijn PS5 af te halen in de winkel omdat dit qua logistiek voor mij handiger is (ik woon op 5 min. rij afstand van een Media Markt). Nergens is er geen enkele woord gerept dat als je ''afhalen in de winkel'' kiest je dan achterin de rij komt te staan van de winkel pre-orders.Jamesl schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:39:
[...]
Ja top, ik denk dat we met zijn allen hier zoveel mogelijk werk van moeten maken.
Ik zie op Twitter dat iemand anders ook al in de aanval gaat haha.
Via Facebook biedt ene Evi van de klantenservice aan mijn artikel te annuleren, ik begin een beetje cynisch te lachen...![]()
[ Voor 51% gewijzigd door Nfear op 10-11-2020 09:48 ]
In de avond was het op amazon ook probleemloos meerdere uren te bestellen.Erapaz schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 02:38:
[...]
De ochtend na de aankondiging kon je 20 minuten lang bestellen bij Bol.com, rond half 9 ‘s ochtends. Geen wachtrij, geen fouten op de site, niks traag. Valt mee toch hoe rommelig dat is? Iedereen die hem graag had willen hebben en het nieuws een beetje gevolgd heeft had hem kunnen bestellen.
Nogmaals! Succes!Stantana schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:14:
[...]
Bedankt maar ik ben helaas te laat.
Wel raar dat ik hier geen mail/sms over ontvang, ik heb een aantal dagen geleden namelijk de knop houd mij op de hoogte ingedrukt
Onzin dat dit te voorspellen en dus logisch is. MM is een franchise organisatie en meerdere medewerkers hebben aangegeven dat de online voorraad vanuit de centrale organisatie zou komen en gescheiden is van die van de winkels. Dat er doorgaans onder 'normale omstandigheden' direct uit voorraad van de winkel geleverd wordt, doet daar niets aan af. De verdere toezeggingen van leveringsgarantie maken dat nog erger. Het is gewoon van de zotte dat je keuze van levering hier bepalend is voor het wel of niet ontvangen van gegarandeerde(!) consoles.Casual_T schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:44:
Als je gewoon logisch nadenkt (no offense) dan had je dit natuurlijk kunnen voorspellen. Als ik namelijk bij een artikel wat wél reeds op voorraad is, klik op afhalen in winkel, dan staat daar ook of de betreffende winkel het artikel wel op voorraad heeft. Het blijft zeker zuur, ook met dat ze promoten met online besteld, op dag van release in huis, maar het is wel een beetje helder nadenken..
Hoop dat jullie in ieder geval compensatie krijgen, wellicht dat de winkels jullie in hun eerste batch kunnen plaatsen. Maar gezien het verleden en hoe het bestelsysteem werkt, kunnen ze die claim wel afwijzen ..
Met deze bestellingen plaatsen in de eerste batch komt dit probleem naar boven: wat als er mensen zijn die eerder dan deze bestellingen van 17 september in de winkel hebben besteld en hierdoor nu consoles mislopen, terwijl ze wellicht nu al te horen hebben gekregen dat ze er een binnenkrijgen op release. Reserveren in de winkel kon al in Juli, dus is wel eerlijker als die dan eerder krijgen.Casual_T schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:44:
Als je gewoon logisch nadenkt (no offense) dan had je dit natuurlijk kunnen voorspellen. Als ik namelijk bij een artikel wat wél reeds op voorraad is, klik op afhalen in winkel, dan staat daar ook of de betreffende winkel het artikel wel op voorraad heeft. Het blijft zeker zuur, ook met dat ze promoten met online besteld, op dag van release in huis, maar het is wel een beetje helder nadenken..
Hoop dat jullie in ieder geval compensatie krijgen, wellicht dat de winkels jullie in hun eerste batch kunnen plaatsen. Maar gezien het verleden en hoe het bestelsysteem werkt, kunnen ze die claim wel afwijzen ..
Yep hier nu ook besteld 👍Nfear schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:47:
Op CB kon ik de headset net weer bestellen.
Same here. Zojuist besteldNfear schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:47:
Op CB kon ik de headset net weer bestellen.
- Creating more joy for people who interact with our digital world
Wat is dat nou voorn rare actie van hun??Jamesl schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:39:
[...]
Via Facebook biedt ene Evi van de klantenservice aan mijn artikel te annuleren, ik begin een beetje cynisch te lachen...![]()
Let me know wat ze in Maastricht zeggen qua voorraad. Ik sta er op plek 35 ongeveer... Dus ben heel benieuwd of zij nog gaan bellen / mailen etc?sfm schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:38:
[...]
Ik heb helaas precies hetzelfde probleem als jullieGa vanmiddag maar eens langs bij de Mediamarkt in Maastricht om hun versie van het verhaal te horen, maar vrees dat ik de console voorlopig op mijn buik kan schrijven...terwijl door MM nooit het verschil tussen de beide leveropties is aangegeven bij online bestellen. Daarnaast heb ik ook al twee keer via DM gevraagd naar de status, maar nooit een reactie ontvangen op mijn vraag. Dramatische service maar wel lekker de 500 euro bijschrijven zonder klanten goed te informeren over de voorwaarden van de aankoop.
Verwijderd
Eerlijker dan diegene die €500,- hebben betaald tegenover de €50,- die ze in de winkel hebben aanbetaald? Afgezien van het feit dat het in sommige van jullie ogen ''eerlijker'' is doet dat niets af aan de statement van Media Markt van een paar weken geleden. Alle online orders zijn op 19 november gegarandeerd. Er stond nergens een asterisk met verdere info: Uitgezonderd consumenten die hebben gekozen voor afhalen in de winkel.Houthuizen96 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:51:
[...]
Met deze bestellingen plaatsen in de eerste batch komt dit probleem naar boven: wat als er mensen zijn die eerder dan deze bestellingen van 17 september in de winkel hebben besteld en hierdoor nu consoles mislopen, terwijl ze wellicht nu al te horen hebben gekregen dat ze er een binnenkrijgen op release. Reserveren in de winkel kon al in Juli, dus is wel eerlijker als die dan eerder krijgen.
Haha, bij mij antwoorden ze gewoonweg al 4 dagen nietJamesl schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:39:
[...]
Ja top, ik denk dat we met zijn allen hier zoveel mogelijk werk van moeten maken.
Ik zie op Twitter dat iemand anders ook al in de aanval gaat haha.
Zal het later vandaag laten weten. Ook wel interessant om dan te weten wanneer jij hem daar besteld hebt als je op plek 35 staat.Raikkonen_WC schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:54:
[...]
Let me know wat ze in Maastricht zeggen qua voorraad. Ik sta er op plek 35 ongeveer... Dus ben heel benieuwd of zij nog gaan bellen / mailen etc?
Het zou ze wel sieren door het beter te stroomlijnen ipv wat er nu gebeurd is.Baska88 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 08:29:
[...]
Alsof Sony er baat bij heeft om met elke retailer in tal van landen strenge afspraken hierover te maken. Dat is simpelweg de moeite niet waard.
Neemt niet weg dat het wellicht onhandig van ze was om te zeggen, maar vooruit.
No offence, maar mensen die hebben gekozen voor afhalen in een MM winkel kunnen dit op hun buik schrijven. Ondanks dat dit een naaistreek is, maar wat kan je doen? Zelfs juridisch kan je niets bereiken.Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:55:
[...]
Eerlijker dan diegene die €500,- hebben betaald tegenover de €50,- die ze in de winkel hebben aanbetaald? Afgezien van het feit dat het in sommige van jullie ogen ''eerlijker'' is doet dat niets af aan de statement van Media Markt van een paar weken geleden. Alle online orders zijn op 19 november gegarandeerd. Er stond nergens een asterisk met verdere info: Uitgezonderd consumenten die hebben gekozen voor afhalen in de winkel.
Iedereen die dus online heeft besteld heeft recht op een PS5 op 19 november. Zo simpel is het.
De mensen die in de winkel besteld hebben, gaan ook gewoon €500 afrekenen en waren in sommigen gevallen ruim twee maanden eerder met hun pre-order dan online bestellingen. Als je online voor afhalen in de winkel had gekozen, had je ook in de winkel een bestelling kunnen plaatsen. Het is inderdaad slecht gecommuniceerd vanuit de Media Markt, maar denk dat het qua voorraad in winkels nu first come-first serve zal zijnVerwijderd schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:55:
[...]
Eerlijker dan diegene die €500,- hebben betaald tegenover de €50,- die ze in de winkel hebben aanbetaald? Afgezien van het feit dat het in sommige van jullie ogen ''eerlijker'' is doet dat niets af aan de statement van Media Markt van een paar weken geleden. Alle online orders zijn op 19 november gegarandeerd. Er stond nergens een asterisk met verdere info: Uitgezonderd consumenten die hebben gekozen voor afhalen in de winkel.
Iedereen die dus online heeft besteld heeft recht op een PS5 op 19 november. Zo simpel is het.
In juli.... Toen het op de website kwam te staan... En toen bleken ze in Maastricht al 4 weken bezig te zijn met de pre-orders....sfm schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:57:
[...]
Zal het later vandaag laten weten. Ook wel interessant om dan te weten wanneer jij hem daar besteld hebt als je op plek 35 staat.
| Wel zin in gezellig (offtopic) kletsen? Daarvoor kun je terecht op de Tweakers Discord |
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq