Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Future proof 1080p systeem (800-850)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DLB28
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 23-05-2023
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Focus ligt op gamen, met name high end raiden in World of Wacraft: Shadowlands. Daarnaast af en toe Esport titels (Overwatch, Valorant etc.) en mainstream titels (Witcher 3, Red Dead 2, GTA 5, Tarkov en Cyberpunk). Daarnaast wil ik ook af en toe streamen en eventueel wat aan video editing doen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zou graag rond de 800 blijven (inclusief de onderstaande SSD die reeds al is aangeschaft)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Crucial MX500 2,5" 1TB Daarnaast heb ik de standaard randapparatuur inclusief een 1080p 60hz beeldscherm

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Componenten met een hoog "bang for buck" gehalte.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor alles, echter neig ik eerlijk gezegd wat betreft CPU meer naar de AMD gezien de prijs/kwaliteit verhouding. Daarnaast heb ik altijd Nvidia GPU's gehad waardoor ik eerder die kant op zou gaan.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn plan is, met de naderende releases vanuit Nvidia en AMD, om een goede basis nu neer te zetten die aansluit bij mijn wensen maar die voor in de toekomst wel mogelijkheden biedt qua upgraden.

Ga je overklokken?
Eventueel later, geen prioriteit voor nu in ieder geval.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb zelf inmiddels al wat research gedaan, echter zou ik graag feedback krijgen op mijn build en vooral ook op mijn plan wat betreft het uitbreiden in de toekomst. Dit is mijn eerste PC build en tevens ook mijn eerste ervaring wat betreft echt research te doen naar de verschillende componenten. Het is dus voornamelijk een laatste check voordat ik alles ga bestellen en aan de slag kan gaan.

Mijn idee is dus om nu een "fundering" te leggen die aansluit bij mijn eisen, maar waarbij het mogelijk is om hem verder uit te breiden in de toekomst. Hierbij zou de GPU dan als eerste in de rij staan. De nieuwe 3000 kaarten van Nvidia zien er fantastich uit en ik dacht er dan ook aan om de 3060 te halen. Echter wordt deze pas later gereleased en wil ik deze pc toch wel echt voor de release van de nieuwe World of Warcraft expansion (27 oktober) draaiende hebben. Dan zou ik eventueel later in 2021 nog de overstap kunnen maken.

CPU: De Ryzen 5 3600 sluit perfect aan bij mijn eisen en is qua prijs ook erg aantrekkelijk.

GPU: Na enigzins te wikken en wegen heb ik toch gekozen voor de 1660 Super. Ik twijfelde in eerste instantie tussen deze kaart en de 5600XT .Ik had uiteindelijk toch het idee dat deze kaart voor nu goed genoeg is voor mijn eisen zonder teveel geld uit te hoeven geven. Dit ook natuurlijk vanwege het feit dat ik de kaart relatief snel wil upgraden.

MOBO: Hier ben ik nog steeds onzeker over. Met name tussen B450 of B550. Om hem futureproof te maken kan ik haast niet om B550 heen lijkt mij. Daarnaast zou ik graag willen weten of het huidige MOBO wat ik heb gekozen aanbevolen kan worden, of dat ik toch beter voor een andere kan gaan. De ingebouwde WIFI speelt wel een rol, aangezien ik (helaas) voorlopig geen toegang heb tot bedraad internet.

Voor de overige componenten heb ik eigenlijk voornamelijk overgenomen wat in andere topics of reviews werd aangeraden en zodoende is de huidige lijst tot stand gekomen. Mochten er hier nog op- of aanmerkingen voor zijn, hoor ik die natuurlijk graag!

Alvast bedankt!

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed€ 184,-€ 184,-
1MoederbordenMSI B550M PRO-VDH WIFI€ 113,59€ 113,59
1VideokaartenGigabyte GeForce GTX 1660 Super OC 6G€ 228,90€ 228,90
1BehuizingenCooler Master NR400 (without ODD)€ 65,42€ 65,42
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK€ 79,-€ 79,-
1VoedingenCooler Master MWE Bronze 550W V2€ 54,99€ 54,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 725,90

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09:23
Op zich prima, hoogst waarschijnlijk draait de RTX3060 ook wel op een b450 bord, maar b550 heeft net wat extra's. (ook de prijs is net wat extra helaas). Als je niet de 3060 gaat , is een A520 of B450 bord genoeg.
Qua behuizing zou je ook nog voor een be quiet pure base 500 kunnen gaan, die is wat stiller.
Ik zou net andere RAM sticks pakken, deze zijn relatief duur. pricewatch: G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB is dan een betere keuze.
Als je voor een RTX3060 gaat in toekomst, pak dan sowieso een betere voeding. Bijvoorbeeld een pricewatch: BitFenix Formula Gold 650W . Helaas is de 550 watt op dit moment niet te koop.

ps, een nvme ssd is toch wel een stukje sneller dan een SATA600 ssd...

• locodemoto
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09-10-2022
Hey, je bouwt ongeveer hetzelfde systeem als ik!

Voor tips kan je ook even in mijn topic kijken
1080 gamen voor €800

Het mobo dat jij kiest zag ik net nog als beste keus in die prijsklasse bij hardware unboxed, voor wat het waard is :)

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11 23:19
locodemoto schreef op woensdag 16 september 2020 @ 11:40:
Het mobo dat jij kiest zag ik net nog als beste keus in die prijsklasse bij hardware unboxed, voor wat het waard is :)
hardstikke leuk die video's van hardware unboxed, maar heeft die gast ook de wifi getest? Waarschijnlijk niet, want die is nogal brak.

Je kunt beter de pricewatch: Asus Prime B550M-A (WI-FI) nemen als wifi een eis is.

• DLB28
99ruud99 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 11:27:
Op zich prima, hoogst waarschijnlijk draait de RTX3060 ook wel op een b450 bord, maar b550 heeft net wat extra's. (ook de prijs is net wat extra helaas). Als je niet de 3060 gaat , is een A520 of B450 bord genoeg.
Qua behuizing zou je ook nog voor een be quiet pure base 500 kunnen gaan, die is wat stiller.
Ik zou net andere RAM sticks pakken, deze zijn relatief duur. pricewatch: G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB is dan een betere keuze.
Als je voor een RTX3060 gaat in toekomst, pak dan sowieso een betere voeding. Bijvoorbeeld een pricewatch: BitFenix Formula Gold 650W . Helaas is de 550 watt op dit moment niet te koop.

ps, een nvme ssd is toch wel een stukje sneller dan een SATA600 ssd...
Bedankt voor de tips! Ik denk dat ik mijn optie graag open houd dus toch iets meer betaal en voor een B550 ga. Wat betreft de behuizing wil ik echter wel graag voor een mATX gaan. Zijn er andere behuizingen van dat formaat die je mij zou kunnen aanraden? Ik had inderdaad niet nagedacht over het feit dat een 3060 een betere voeding zou hebben, top!
Wat betreft de SSD, deze had ik gehaald toen die in de aanbieding was voor ongeveer 90 euro, dus kon hem niet laten liggen haha

• DLB28
locodemoto schreef op woensdag 16 september 2020 @ 11:40:
Hey, je bouwt ongeveer hetzelfde systeem als ik!

Voor tips kan je ook even in mijn topic kijken
1080 gamen voor €800

Ik zie het inderdaad! Totaal over het hoofd gezien haha. Ik zal jou topic ook even doornemen en het naast elkaar leggen.

• DLB28
Djarune schreef op woensdag 16 september 2020 @ 13:17:
[...]

hardstikke leuk die video's van hardware unboxed, maar heeft die gast ook de wifi getest? Waarschijnlijk niet, want die is nogal brak.

Je kunt beter de pricewatch: Asus Prime B550M-A (WI-FI) nemen als wifi een eis is.
Kijk dat is dus ook iets waar ik zelf nog niet over na had gedacht om naar te kijken, bedankt voor je tip! Is dat Asus bord qua kwaliteit vergelijkbaar met het MSI bord? WIFI zou natuurlijk mooi meegenomen zijn maar het belangrijkste is natuurlijk een kwalitatief goed MOBO wat zijn werk doet, zonder (al te veel) gedoe. Ik zou desnoods altijd nog een WIFI adapter los kunnen kopen namelijk.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09:23
tsja, en nu is de -stuk snellere- nvme ssd voor 96 euro standaard prijs :P

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11 23:19
DLB28 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 16:22:
Is dat Asus bord qua kwaliteit vergelijkbaar met het MSI bord?
Ja, zeer vergelijkbaar. Ze hebben vergelijkbare features en kwaliteit stroomvoorziening (VRM). Wat verschilt zijn de extra features. De MSI heeft een USB-C header en de Asus biet. De Asus heeft veel betere wifi ontvangst met externe antenne en wifi 6 / bluetooth 5. De MSI niet. Een vergelijkbare wifi ontvanger los kopen kost ongeveer 30 of 40 euro.
Pagina: 1