Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 11:22
Hi,

Geen idee bij welk forum onderdeel een vraag als deze moet, dus maar bij deze gedaan.

Ik heb een fotoshoot kunnen regelen met een mooie Italiaanse sportwagen en nu vroeg ik me af er toevallig mensen zijn die leuke shoot plekken weten in de omgeving van Amersfoort? Ik dacht meteen aan de rijtuigenloods in Amersfoort alleen wordt deze momenteel gebruikt als corona rijlaan :P

Iets industrieel of urban-achtig lijkt me tof, in ieder geval geen inspiratieloze plek zoals een weiland. De auto is rood dus misschien een plek waar die kleur mooi in op gaat. Ik ben zelf ook uiteraard aan het zoeken maar wellicht heeft iemand een gouden tip! Als het kan uiteraard een rustige plek.

Danku!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Zoals je heel gemakkelijk in F&V Beleid had kunnen lezen hoort dit in FVW.
Ik zet hem dus even goed. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:13
Lastige, in de omgeving Amersfoort is er niet bar veel meer te vinden op de oude stads muur na, het oude ziekenhuis is ook al een tijdje weg.

| Asus ROG X570-E | AMD 5800X | 4x8GB DDR4 | Nvidia Geforce 3080 XC3 Ultra Gaming | Corsair AX860 | Crucial MX300 1,05TB | Samsung 970 500GB | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
@Verderf Hoeft ook zeker niet in Amersfoort zelf, ik denk dat een afstand van ongeveer 20 minuten van Amersfoort vandaan mogelijk is.

Een bebost plek zoals de Lage Vuursche zie ik niet zitten. Wel mooi hoor, daar niet van.

[ Voor 25% gewijzigd door Westland1940 op 15-09-2020 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-04 10:49
Op de weg naar Utrecht (N237) ter hoogte van Soesterberg of zo heb je misschien een paar oprijlanen die vrij toegankelijk zijn. Dus niet achter een hek maar smalle straten die ergens heen leiden. Misschien heb je daar wat aan. Wel vrij donker, maar kan me voorstellen dat het rood er mooi bij uitspringt (bij donkergroene bomen aan weerszijden, zoals hier: https://www.google.com/ma...PCme_g!2e0!7i13312!8i6656)

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:00

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Westland1940 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 17:17:
@Verderf Hoeft ook zeker niet in Amersfoort zelf, ik denk dat een afstand van ongeveer 20 minuten van Amersfoort vandaan mogelijk is.
Met een beetje Italiaanse sportwagen, is dat dus een straal van 80km rondom Amersfoort?

Geen idee wat je kan regelen of wie er snel bij kan helpen: vliegbasis Soest (oude vliegveld naast museum)? Muiderslot? Strand Horst? Einde dag zonsondergang Loosdrechtse Plassen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Westland1940
@Malfoi Mooie weg inderdaad, maar dat zie ik niet zitten als een fotoshoot plek.

@MAX3400 Een Ferrari. Muiderslot vind ik te cliché, ik wil de focus wel leggen op de auto, niet op de achtergrond met het kasteel. Vliegbasis Soesterberg is wel tof, alleen moet ik even uit zoeken of je er zo op kan. Zag op Google dat mensen er wel trouwfoto's schieten.

Ik dacht zelf aan een historische dorp met mooie architectuur alleen ben ik bang dat je daar nergens rustig even kan schieten...

• Troubled
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08-04 14:15
Ik denk dat je, in overleg met het museum, wel op de oude landingsbaan van Soesterberg mag komen. Supervette locatie als dit lukt. Ga je de foto's ook in dit topic plaatsen?

• Westland1940
Ik zal is een hengel uitgooien naar Soesterberg en kijken wat de opties zijn. Ja hoor, ik wil deze foto's dan best delen hier!

Ga vooral door met andere suggesties. :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-05 14:43
Op de A2 kan je een timelapse laten maken als je hard genoeg rijdt >:)

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:57
Met een rode Ferrari zou ik toch eerder iets klassieks zoeken, zoals het er in Modena uit zou kunnen zien. Eigenlijk alles waar je in een Ferrari niet zou willen rijden: Smalle straatjes, kinderkoppen, rijtjeshuis-garages en dergelijke zaken.
Eerste wat in me op komt is iets zoals Oudheusden, wat veel te ver is denk ik, maar wellicht een optie; zolang je maar niet in het weekend gaat.

Omgekeerd zou je kunnen kijken naar een enorm contrast, dus een Ferrari in de ingang van een hooi-schuur of boerderijloods, met mooi laat tegenlicht. Da's wel een behoorlijke challenge om de belichting en kleur rood eruit te laten komen.
Heel erg urbex (graffiti tunnel) of industrieel met spiegelglas en aluminium zou ik met een Ferrari niet zo snel doen, hoewel het optisch natuurlijk heel mooi kan zijn.

• Westland1940
Mij lijkt een shoot in een historische dorpje ook tof, en verkies ik dat ook boven een plek zoals vliegbasis Soesterberg, alleen zie ik veel nadelen zoals dat Jan en alleman door de shoot heen kan lopen en een Ferrari veel aandacht trekt. Je kan niet even rustig schieten.

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Westland1940 Wat dacht je van een studio of loods huren, dan zou je hele mooie commerciële foto's kunnen schieten.

Zie bijvoorbeeld het werk van Karl Taylor https://karltaylor.com/objects

[ Voor 12% gewijzigd door Greatsword op 16-09-2020 11:31 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Westland1940 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 11:22:
... Je kan niet even rustig schieten.
Alles is een kwestie van de juiste hoeveelheid pecunia! :+

Als je dat er voor over hebt; kun je bij wijze van spreken een locatiescout inhuren en/of video/filmsets inzetten. Alles kan... (maar of je dat wilt en kunt, is een ander verhaal) ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Amersfoort zelf is toch ook prachtig.
Hier ook een rode Italiaanse (sport)auto in Amersfoort.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/pZb1Yjq/DSC-2812.jpg
de foto zelf is helaas niet geweldig

[ Voor 16% gewijzigd door Cheesy op 16-09-2020 11:57 ]

• Westland1940
@Greatsword Nee, dat zie ik niet zitten.

@Cheesy Ja dat vind ik top. Zo'n mooi oud Nederlands straatje. Echter, rijden met een Ferrari door bijvoorbeeld de historische binnenstad van Amersfoort gaat niet lukken zonder aandacht te trekken, daarna nog de auto in een straat te laten staan zonder dat er mensen doorheen lopen of rekening houden met ander verkeer. Continue moeten wachten lijkt me niks. Als er nou een ander leuk dorpje is en een stuk rustiger...

Ik heb meerdere opties nodig zodat ik deze kan voorleggen aan de eigenaar om te horen wat hij wil en haalbaar is. :)

• FordFiasco
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 14:19
Cheesy schreef op woensdag 16 september 2020 @ 11:47:
Amersfoort zelf is toch ook prachtig.
Hier ook een rode Italiaanse (sport)auto in Amersfoort.

[Afbeelding]
de foto zelf is helaas niet geweldig
Vind ik veel beter passen dan de 'standaard' locaties op bedrijventerreinen. Behalve Amersfoort is Naarden (of andere oude stad) wellicht wat. En anders een landgoed of bosrijke omgeving in de buurt? Imo mooier dan sec een foto van een auto.

Daarom is de foto met de Fiat een goed voorbeeld; zelfs met een normale auto is het een interessant beeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:29

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Ik denk dat je je nog verkijkt op hoeveel aandacht je trekt. Een Ferrari kan best een mooi ding zijn, maar mensen laten er ook niet alles voor uit hun handen vallen om als vliegen naar stroop op straat samen te scholen ;) De meesten zullen een keer extra omkijken in het voorbijgaan, en dat was het.

Betekent dit trouwens ook dat we een showcase in het vooruitzicht hebben? :P

• Westland1940
Zo erg bedoel ik ook zeker niet, maar volgens mij kunnen we het er over eens zijn dat in de meeste gevallen je juist een plek zoekt waar je rustig kan schieten zonder rekening te hoeve houden met andere mensen of verkeer. :)

Met showcase bedoel je of ik de foto's later deel hier? Ja zeker!

[ Voor 12% gewijzigd door Westland1940 op 16-09-2020 13:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-05 22:58

Barrycade

Through the...

Tja wat voor style zoek je dan naar?
We hebben hier een tijdgeleden een topic gehad met auto foto's en daarin zaten toch een aantal vaste punten die steeds terugkomen: lege parkeergarage, industriegebied met van die loodsen op de achtergrond, zeker als er meerdere shots vanuit alle kanten werden gemaakt.

Kijk [Verzamel] Autofotografie hier eens zou ik zeggen.

• Westland1940
@Barrycade Dat heb ik aangegeven, misschien iets industrieels, urban, historische Nederlandse dorpje (leuk straatje, muurtje etc). Ik sta er best open in, het wordt ook echt niet een top notch shoot waar alles perfect moet zijn. Ik heb gewoon de leuke mogelijkheid om een Ferrari voor mijn lens te krijgen en dan is een leuke setting mooi meegenomen, ik hoef er echt niet alles uit te halen. :)

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Naarden-Vesting?

• Cheesy
  • Niet online
Als aanvulling op mijn vorige post, zelf vind ik de locatie minder belangrijk. Ik vind het fijner als ik de ruimte heb, teleshoots kan maken, laag bij de grond, vanachter een boompje/hekje/etc. Maar auto wel altijd op verharde ondergrond plaatsen. Een auto op gras hoort niet ;)

Het gebied achter het station vind ik tegenwoordig ook best leuk ingericht, volgens mij noemde je de rijtuigenloods al maar er zijn daar meer leuke plekjes:

Hierzo: https://www.google.nl/map...sTcf_A!2e0!7i13312!8i6656

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-05 22:58

Barrycade

Through the...

Westland1940 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 14:16:
@Barrycade Dat heb ik aangegeven, misschien iets industrieels, urban, historische Nederlandse dorpje (leuk straatje, muurtje etc). Ik sta er best open in, het wordt ook echt niet een top notch shoot waar alles perfect moet zijn. Ik heb gewoon de leuke mogelijkheid om een Ferrari voor mijn lens te krijgen en dan is een leuke setting mooi meegenomen, ik hoef er echt niet alles uit te halen. :)
Maar wil je je focussen op de auto, of wordt het een autoshoot in een mooie omgeving?

Wat voor soort shoot wil je doen?

Als je aan dorpjes en smalle straatjes denkt, snap ik de link niet met een Ferrari.

Ik verwacht met een Ferrari minimaal een leuk bochtige dijkweggetje of wellicht het lege parkeerterrein van Zandvoort /Assen met autoreclame op de achtergrond.

Dat schattige straatje hoort zo'n 500 in zoals hierboven als voorbeeld imho.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:08

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je urban / Industrial wil, kijk eens bij https://defabrique.nl/ in de buurt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• metalant
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-12-2024
SndBastard schreef op woensdag 16 september 2020 @ 10:21:
Eerste wat in me op komt is iets zoals Oudheusden, wat veel te ver is denk ik, maar wellicht een optie; zolang je maar niet in het weekend gaat.
Je bedoeld Heusden. Heusden is het vestingstadje. Oudheusden is het nieuwe dorp dat er tegenaan gebouwd is buiten de vesting. Qua naamgeving is het verwarrend.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hier in 't dorp hebben we een 'tunnel' onder de A2 welke in de jaren '90 aangelegd is vanwege een toen nog in gebruik zijnde spoorwegverbinding (Duits / Diesel lijntje, dus geen bovenleiding). Die 'tunnel' mág tegenwoordig gebruikt worden door Graffity Artistiesten en daar worden dus ook regelmatig de nodige 'shoots' gemaakt met auto's / motoren.... De achtergrond veranderd om de week.... (serieus écht mooie tekeningen / kunstwerken daar. Als er domme 'Tags' gezet worden dan zijn die dingen meestal binnen een paar dagen weer weg 'gespoten').

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 16-09-2020 14:40 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Cheesy
  • Niet online
The Eagle schreef op woensdag 16 september 2020 @ 14:25:
Als je urban / Industrial wil, kijk eens bij https://defabrique.nl/ in de buurt.
Haha leuke locatie, ik heb wel eens gehoord dat ze (bij wijze van spreken) daar direct met een factuur bij je komen als je daar ongevraagd / zonder toestemming wat plaatjes komt schieten.

Enerzijds wel logisch, het is hun terrein. Anderzijds wel jammer als hobbyfotograaf.
Maar vooraf toestemming vragen hoort eigenlijk logisch te zijn.

• Westland1940
@Barrycade Op de auto natuurlijk, de omgeving voor de sfeer. Ferrari is een merk met historie, en de auto's zijn net kunst, dat past volgens mij perfect in historische dorpjes/omgeving. Een dijkweggetje met wat weilanden en sloten lijkt me niks. Als het nou wegen waren tussen de bergen door met een prachtig uitzicht... dat is wat anders, maar dat ga je hier niet vinden, misschien in Limburg.

Industrieel kan dus ook erg goed uitpakken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/26-6DyTvi91meM5mPAeUIEl1pf4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YPc8oIszhxFjaYya0eG7Bk9z.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Zqqsz5ytNExGX3C9-qTOWGXER0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RBkmmdX96DQZhAnpOB6ADrVM.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XgQND2rgUPgJvnTK09TXvfWUfFo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mSlCkboU6p48CYljQigVWl0K.jpg?f=fotoalbum_tile

• The Eagle

The Eagle

Om welk model ferrari gaat het eigenlijk? Een nieuw model of een echte klassieker? Maakt nogal uit voor wat er goed bij past lijkt me :)

U have DM btw :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:00

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Westland1940 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 15:48:
@Barrycade Op de auto natuurlijk, de omgeving voor de sfeer. Ferrari is een merk met historie, en de auto's zijn net kunst, dat past volgens mij perfect in historische dorpjes/omgeving.
Even een kleine tegen-mening: Ferrari is zeker een historisch merk. Moet / wil de eigenaar van de auto dan een dorpje / bruggetje / stil plaatje? En ongeveer heel West-Europa valt in het niet bij een verzameling oude stenen zoals Maranello of Sant'Agata Bolognese ;)

Zelfs Pagani (oke, zonder de historie maar minstens zo exotisch qua prijs als design) zit in een 13-in-een-dozijn kantoorgebouw op een afstands industrie-terrein met letterlijk 1 garage-deur als uitrit van de fabriek. Echter, ik zou mijn Pagani graag in de bergen en/of herfst gefotografeerd hebben, niet op een willekeurig / droevig kantorenpark.

Ieder zijn heug en meug; dus misschien toch eens de eigenaar polsen wat hij/zij verwacht van de foto's?

Andere tip misschien alsnog: Driebergen heeft een outdoor kart-circuit. Wie weet dat je daar wat plaatjes kan schieten met pylons, asfalt, kerbs, etc? Heb je (ook / extra) dus nog een paar racey shots?

/edit: I stand somewhat corrected; Pagani is verhuisd echter voorheen zaten ze op dit pittoreske terreintje

[ Voor 13% gewijzigd door MAX3400 op 16-09-2020 17:09 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Westland1940
@The Eagle Misschien heel flauw, maar dat ga ik niet zeggen... in ieder geval geen nieuwe/recente. Ik heb zo het idee dat er dan meteen een hoop reacties komen van dat een bepaalde locatie er niet bij past, of dat het echt anders moet. Ik zit niet te wachten op zulke reacties en discussies. IK zoek een locatie en hoop op tips, punt. (ik waardeer het meedenken hoor ;) )

@MAX3400 De eigenaar staat er aardig open in. Ik zoek meerdere opties, die zal ik voorleggen, en dan kijken wat meneer te zeggen heeft. Het is overigens ik die de shoot voorstelde, dus er zijn geen eisen van de eigenaar. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Westland1940 op 16-09-2020 17:28 ]

• FordFiasco
Als het een Testarossa is kun je wellicht een knipoog naar Miami Vice maken. De stijl (kleuren), palmbomen, Art Deco, etc.

Als het een Dino of V8-model (308, 355, etc) is kun je het sportieve element accentueren, bij de 550, 612 e.d. het GT-aspect.

Geeoon wat ideetjes :)

• Westland1940
@FordFiasco Stel het is inderdaad een jaren 80 Ferrari, waar zou je dan voorstellen om te gaan schieten? Palmbomen/Miami Vice setting in Nederland?;)

Heeft iemand enig idee of er zoiets is als de 1e plek waar ze deze Porsche fotograferen? Een soort industriële setting.

• FordFiasco
@Westland1940 Waren gewoon wat ideetjes voor een Testarossa, hè. Omdat die bekend is van Miami Vice. Nu ken ik die serie niet echt, maar daar is de TR wel bekend van natuurlijk. Palmbomen worden moeilijk, maar een jachthaven in NL is te doen.
Ik moest aan deze locatie (België) denken, zelfde stijl als wat veel in Miami is. En ik vind het gewoon een mooie, bijzondere bouwstijl. Zet er een Testarossa voor, en profil, en je hebt in mijn optiek een sterk beeld met een verhaal. Zonder dat huis rechts natuurlijk.

Afbeeldingslocatie: https://gowiththevlo.nl/wp-content/uploads/2019/01/jette-belgie-art-deco-huis-voorzijde-go-with-the-vlo.jpg

Een 328 of iets dergelijks doet het wellicht leuk op de veluwe, mooie bochtige wegen daar. Mooie omgeving, etc.

Zijn hersenspinsels hè, jij vraagt ideeën, ik roep maar wat.

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:26

Sméagol

Master of Mayhem

Ik heb de laatste tijd als hobby het virtueel rondstruinen door Google maps (voor fietsroutes), en ik was benieuwd of ik iets kon vinden voor je.

Eerste wat ik zag was de Nijerkerkerssluis, maar die's niet al te indrukwekkend als industrial omgeving, en volgens mij kan je met een auto niet ergens komen waar die als goede achtergrond dient.

Verder vond ik ook het militair museum, maar daar ben je al mee bezig. Die's dicht op maandag blijkbaar, overigens.

Ik zat zelf te kijken naar de Soesterduinen. Misschien vind je dat niks als je weilanden ook niks vind, maar ik kan me voorstellen dat al dat zand juist een leuk contrast geeft. Maar logistiek zal het een probleem zijn, geen idee of je er überhaupt kan komen, en dan nog zal het lastig zijn.

Ik zat verder naar je industriegebied in de omgeving te kijken, maar 't meeste zijn saaie loodsen / industriekantoren langs de weg als ik zo snel kijk. Ik zag misschien iets interessants bij Hartog recycling:
https://www.google.com/ma...OuksKg!2e0!7i16384!8i8192

En Skatepark Vathorst:
https://www.google.com/ma...65101-fo100!7i7200!8i3600

Verder denk ik dat 't in principe mogelijk moet zijn om in je eigen binnenstad leuke foto's te maken, als je hit 'n run tactieken gebruikt (ben nooit in Amersfoort geweest, maar 't ziet er niet zo druk uit als Utrecht. En in deze tijden..). Maar kan me voorstellen dat je daar geen zin in hebt, zeker niet met anderman's ferrari.

Make lovecraft not warcraft.

• Westland1940
@FordFiasco Nee juist leuk voor het meedenken! Ik snap wat je bedoelt als het gaat om een soort 80s setting met een Testarossa.

@Sméagol Ik zit ook momenteel rond te kijken op Google maps voor mogelijke plekken. Ik had gehoopt iets te vinden op het nieuwere industrieterrein bij de Ikea, maar zelfs daar zie ik niks interessants. Het hoeft niet per se binnenstad Amersfoort, wellicht een ander historische dorpje wat nog rustiger is. T'blijft nog lastig...

@ehtweak Hieronder, +1 :P

[ Voor 3% gewijzigd door Westland1940 op 17-09-2020 09:07 ]

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Of, als het allemaal te veel, te lastig en te duur wordt om een goede locatie te vinden:

Positioneer de auto, goed uitgelicht, voor een neutrale wand (groen/blauw/whatever) en pp de gewenste achtergrond erbij/naast/achter. ;)

Mooie Plaatjes   

• The Eagle

The Eagle

Oud station een idee? Zie www.stoomtrein.org. Da's ook niet zo ver rijden vanaf Amersfoort volgens mij :)

• bobcom
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:44

bobcom

Dedicated dabbler

The Eagle schreef op donderdag 17 september 2020 @ 10:27:
Oud station een idee? Zie www.stoomtrein.org. Da's ook niet zo ver rijden vanaf Amersfoort volgens mij :)
Wist niet eens dat het bestond. Maar die stoomtreinen in het museumstation Beekbergen zouden natuurlijk een mooi contrast kunnen opleveren. Vast wel een scoutingtripje waard.

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

• Westland1940
@The Eagle Een verlaten station met veel sporen en wat wagons zou een geinige optie zijn ja, maar ik denk niet dat ik daarvoor ga. Dan kies ik eerder voor je 1e optie;).

Maar niemand heeft enig idee of er zoiets is als in mijn geplaatste video hierboven? Een soort ingang naar een ondergrondse parkeerplaats. Een simpele maar toffe locatie waarbij je ook shots kan maken van boven, geen ladder nodig :)

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:26

Sméagol

Master of Mayhem

Westland1940 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 11:44:
@The Eagle Een verlaten station met veel sporen en wat wagons zou een geinige optie zijn ja, maar ik denk niet dat ik daarvoor ga. Dan kies ik eerder voor je 1e optie;).

Maar niemand heeft enig idee of er zoiets is als in mijn geplaatste video hierboven? Een soort ingang naar een ondergrondse parkeerplaats. Een simpele maar toffe locatie waarbij je ook shots kan maken van boven, geen ladder nodig :)
Ik heb een paar garages bekeken bij jou in de stad.. Je hébt ondergrondse garages in de buurt. Ik neem aan dat je ze allemaal bekeken hebt en ze allemaal niet bevallen zijn?

Ik weet niet of je naar Rotterdam wilt komen.. Maar Schouwburgplein heeft zo'n ondergrondse garage met zo'n soort ingang.

https://parkereninrotterd...t-1280x777-1445182317.jpg

Deze kende ik verder niet, want ik heb al jaren nauwelijks in een auto gezeten.
https://parkereninrotterd...garage/schouwburgplein-2/
(je kan op de pijltjes klikken voor meerdere foto's)

En als de Rotterdamse skyline je bevalt dan is er ook deze:
https://www.apcoa.nl/park.../apcoa-parking-westblaak/
(je kan hier ook op de foto klikken)

Behoorlijk groot, meerdere verdiepingen en zelfs een dak dat hoog genoeg is dus om de skyline mee te pakken als je wilt.

Maar da's dus Rotterdam. Als Amersfoort geen geschikte parkeergarages heeft, lijkt me dat Utrecht ze wel heeft?

Edit:
Ik zit even in Utrecht te kijken, en Springweg is misschien wat.
https://www.bezoek-utrech...32/parkeergarage-spingweg
Schijnt vaak helemaal leeg te zijn, en heeft ook een dak met de skyline van de Utrechtse binnenstad beschikbaar.

[ Voor 11% gewijzigd door Sméagol op 17-09-2020 15:03 ]

Make lovecraft not warcraft.

• The Eagle

The Eagle

Die oude parkeergarage kan ook prima een laad/los dock zijn verwacht ik? Zoek een logistiek centrum in de buurt, zijn er zat van daar in de regio.

• Westland1940
@Sméagol Weer bedankt voor het meedenken, maar ik doelde niet op parkeergarages zelf. In de video leek het op een soort bocht naar een ondergrondse parkeergarage, meer niet :P. Parkeergarage Eemplein in Amersfoort is overigens wel een mooi nieuw gebouw... wie weet. En nee dankje, ik ga voor geen goud naar Rotterdam ;)

Edit:
Parkeergarage Springweg ziet er wel gaaf uit hoor! Wel dat lelijke jaren 70 design maar toch, ook dat het dak bereikbaar is met een uitzicht over Utrecht. Zeker een optie.

[ Voor 22% gewijzigd door Westland1940 op 17-09-2020 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiewatwaar
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-04 16:11

wiewatwaar

whatever

In Amsterdam zijn nog wel oude fabrieken op rustige plekken. Denk aan het oude werkspoorterrein straat: Jacob-Bontuisplaats. Daar kun je gwoon met de auto komen en sta je buiten werktijden niemand in de weg.
Bovendien geen direct zonlicht. Ook fijn bij auto's

Fotoalbum: https://jp.vroemen.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
@Westland1940 Ik weet niet of het te ver is (ik denk het net wel) maar het pand van de Fabrique in Utrecht is super in mijn ogen. Een oud collega van me heeft zijn eigen auto daar geschoten voor zichzelf en die zijn in mijn ogen érg geslaagd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Laatst online: 16:47
@Westland1940 Op het Smallepad (in A’foort) zou je ook nog kunnen overwegen, thv het oude station (waar nu Gibson in huist). Mooi klassiek pandje. Eventueel op achtergrond nog het oude treinrijtuig als je de hoek goed krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
@lolgast Als je daar gratis in kan zijn dat top zijn.

Thanks voor alle andere tips. Zo te zien is het de aankomende 14 dagen matig weer dus voorlopig zal de shoot nog niet doorgaan. Even afwachten :)
Pagina: 1