Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• famouz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-12-2023
Hallo,

Ik kan bij een bedrijf in het Zuiden een baan krijgen. Het bedrijf zoekt nog een Business Analyst en een Systems Architect, ik mag kiezen waar ik voor ga.

Beide banen lijken mij wel leuk, maar een vriend vertelde dat in zijn bedrijf de Architectenrol de betere baan is. Is dit bij de meeste bedrijven zo?

Ook als je bv. op termijn een meer leiddinggevende rol wilt hebben?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:52
Misschien is dat een discussie die je met je toekomstige werkgever moet gaan voeren ?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morty
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-09 09:13
Met zo weinig informatie valt hier echt geen zinnig woord over te zeggen. Die rollen verschillen enorm per bedrijf.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• marshallq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
In je eerdere topic lieten mensen al weten dat je erg weinig info geeft, waarom dan niet hier beginnen met iets meer info?

Wat is een realistisch salaris voor een beginnend Architect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-09 18:36
Dat zijn enorm verschillende functies. Heb je zelf geen enkele voorkeur? Waarom willen ze je dan aannemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

famouz schreef op maandag 14 september 2020 @ 12:51:
...zijn bedrijf de Architectenrol de betere baan is. Is dit bij de meeste bedrijven zo?
Architect is vast de betere baan als je kantoren / huizen ontwerpt. :)

Ja en? En wat nu als je dat niet wil maar dat ze dat wel van je "verwachten" over 7 jaar ofzo? Neem je dan ontslag en ga je ergens anders analyst of architect spelen?

Andersom: wie is nu je leidinggevende? Hoe is hij/zij dat geworden? Welke trajecten zijn in zijn/haar loopbaan daaraan vooraf gegaan?

[ Voor 47% gewijzigd door MAX3400 op 14-09-2020 13:49 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Hallo,

Ik kan bij een bedrijf in het Zuiden een baan krijgen. Het bedrijf zoekt nog een Business Analyst en een Systems Architect, ik mag kiezen waar ik voor ga.

Beide banen lijken mij wel leuk, maar een vriend vertelde dat in zijn bedrijf de Architectenrol de betere baan is. Is dit bij de meeste bedrijven zo?

En in welke van de 2 rollen ben je beter? Dat is meestal een veel slimmere move als je carrière wil maken. Kijk ook even wat je leuk vindt, en wat deze compleet nietszeggende labels in dit geval betekenen...

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ikbenmeereendje
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 31-07 00:17
Ik weet niet hoe de rest hierover denkt maar een (software) architect zie ik toch echt niet als een baan voor iemand zonder ervaring in SE. Je groeit er meestal naar vanuit medior / senior level software developer of vanuit een aanverwant vakgebied.

Zou je zelf gelukkig zijn in zo'n functie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:31
Er bestaat geen woordenboekdefinitie van deze rollen. Zonder verdere informatie valt hier niets over te zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• waterfles
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-05-2021
Ik ben zelf BA. Beiden functies verschillen enorm kan ik je vertellen. Beiden functies hebben verder niks te maken met een leidinggevende rol. Wel vreemd dat je uit twee functies kan kiezen waar je geen verstand van hebt. Het is net alsof je een gerecht gaat bestellen in een Frans restaurant. Je kan de menukaart niet lezen vanwege de Franse taal en de gerechten komen waarschijnlijk niet bekend voor vanwege de Franse keuken.

• descon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-09 19:35
Hallo,

Vind het al vreemd dat je voor beide functies in aanmerking komt / of overweegt aangezien je in een ander topic al aangaf dat je een arbeidsvoorwaardengesprek had. (helemaal omdat ze normaal gesproken hele andere vaardigheden vereisen)

Neem aan dat je dan al een beeld hebt van de functie en bij behorende verantwoordelijkheden. Kies wat je leuk vind en waar in je verder wil. Niet wat een ander de betere baan vind.

Wat betreft leiding geven, er zijn verschillende vormen van leiding geven. Kan een project team zijn maar je kan ook de architectuur richting bepalen.

Vraag je zelf ook af waarom je leiding wil geven ? Je kan ook leiding geven bij de vulploeg van de locale supermarkt ;)

[ Voor 3% gewijzigd door descon op 16-09-2020 09:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Ik ben benieuwd of we nog een keer wat van de TS gaan horen. Er zijn twee topics met allerlei reacties, maar vervolgens komt er geen reactie van TS meer :?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Pagina: 1