Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• famouz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-12-2023
Hi all,

Ik heb over 2 weken een arbeidsvoorwaardengesprek. Het gaat om de functie van "System Architect". Ervaring heb ik al opgedaan als Business Analist, en ook heb ik verschillende jaren vele IT klussen gedaan.

Mijn opleidingsniveau is WO en ik ben 29 jaar.

In de vacature stond dat salariëring begint bij €3000, maar ik heb dus als architect nog geen ervaring. Wat zou een redelijk salarisvoorstel van mijn kant zijn?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-09 20:54

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Met 1 zin aan "informatie" valt hier niets zinnigs over te zeggen. Een functietitel is met alle respect ook het meest onzinnige om maar iets van waarde aan toe te kennen. Niet alleen dat men zelf soms wat dingen verzint, de ene titel heeft soms als functiebeschrijving een totaal andere dekking bij bedrijf X, Y of Z.

Dan is het type bedrijf nog een afhankelijkheid, je voorgaande ervaringen, etc. etc.

Daarbij; als iemand nu "50 euro!" roept als antwoord, of "5000 euro!!", met de gegeven context van je eigen vraag, wat gaat dat voor waarde geven? - "Maar beste mw/mevr - iemand op Tweakers zei dat 5000 wel redelijk was" ;)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

System Architect van "wat"?

Want Business Analist kan ook een marktonderzoek van 6 jaar zijn geweest naar het reilen en zeilen van geelgeschubte amoebes in een straal van 25km van de vulkaan Krakatau; heeft weinig te maken met misschien de komende functie dus begin je (allicht) op een salaris van 3000 als instapper / beginner?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Draai de vraag om: Wat vinden zij jou waard voor die functie? Laat de ander het openingsbod doen, 9 van de 10 keer laten ze niet het achterste van hun tong zien en zit daar nog wel ruimte in. Maar pas ook op, dat je niet te inhalig gaat worden. Uiteindelijk moet je het ook waar gaan maken, mocht je worden aangenomen.

Daarnaast gaat het natuurlijk om meer dan alleen salaris. Wat zijn de secundaire voorwaarden? Denk aan pensioen, evt. lease auto, bonussen, overige vergoedingen, etc. Maar denk ook aan doorgroei potentieel.

Ik kan wel roepen dat 5.000 euro het minimum zou moeten zijn (ik zit overigens niet in de ICT), maar daar heb je weinig aan. Heb liever 3.000 euro bruto p/m en een eindloon pensioenregeling die voor 100% wordt vergoed en een paar leuke individuele bonussen (die ook echt door mijn inzet wel/niet behaald worden), dan dat ik 4.000 euro bruto p/m krijg, geen (of zeer karig) pensioenregeling en geen bonussen.

Ik pak het meestal als volgt aan:
Ik schrijf (voor mijzelf) op wat een salaris is waar ik "blij" van word (en ook nog realistisch is). Ik schrijf wat secundaire voorwaarden op en zet daar een bedrag achter, wat het mij waard is om aan "salaris" op in te leveren als ik het krijg / bij te krijgen als ik het niet krijg (net afhankelijk hoe jij je salaris hebt ingestoken).
In je hoofd vervolgens het lijstje "afwerken" tijdens het gesprek en na het gesprek vragen of zij het e.e.a. kunnen uitwerken, alvorens je ergens akkoord op geeft. Dan kan je voor jezelf nog eens gaan narekenen of dat je er tevreden mee bent.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 10:33
famouz schreef op maandag 7 september 2020 @ 13:59:
Hi all,

Ik heb over 2 weken een arbeidsvoorwaardengesprek. Het gaat om de functie van "System Architect". Ervaring heb ik al opgedaan als Business Analist, en ook heb ik verschillende jaren vele IT klussen gedaan.

Mijn opleidingsniveau is WO en ik ben 29 jaar.

In de vacature stond dat salariëring begint bij €3000, maar ik heb dus als architect nog geen ervaring. Wat zou een redelijk salarisvoorstel van mijn kant zijn?
System Architect; afhankelijk wat voor system architect domein en de schaarste.

Je geeft aan dat je Business Analist bent geweest, leuk wat voor business. Ook geef je aan vele IT klussen te hebben gedaan, lekkere dooddoener, voor hetzelfde geld heb je domweg patch kabeltjes onder bureau's lopen weg werken.

Ik ben zelf Architect voor Eind gebruiker services, 10+ jaar ervaring in zowel Werkplekbeheer, Applicatie Virtualisatie en Packaging en Citrix/VMWare oplossingen.

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:22
MAX3400 schreef op maandag 7 september 2020 @ 14:16:
System Architect van "wat"?

Want Business Analist kan ook een marktonderzoek van 6 jaar zijn geweest naar het reilen en zeilen van geelgeschubte amoebes in een straal van 25km van de vulkaan Krakatau;[..]
Tering ik ging stuk :*) _/-\o_

*sowieso

Pagina: 1