Muis in huis..

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blefke
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05-07-2022
Sinds enkele weken hebben we een muis in huis..
Overal lokdoosjes maar dat kreng eet negens aan..
Om de paar dagen zie dat er weer geknapt is aan het kozijn...
Wij weten nu niet wat er precies gebeurd bij ons in huis..
In onze berging 1 aangevreten doos gezien.. de rest allemaal in orde.

Weet iemand wat ik het beste zou kunnen doen om dat beest weg te krijgen..

Grzzz Blefke
https://ibb.co/L8PsDPh

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Zet daar dan een muizenval neer met een beetje pindakaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blefke
ik heb vergif met pindakaas er opgesmeerd...
Heeft een "kenner" mij verteld
Maar ze vreten nergens aan..
Heb ik door het hele huis staan en ook buiten

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Muizenval langs de muren zetten, muizen lopen (bijna) altijd strak langs muren. Dus de val kant open naar de muur zetten en de rug naar de open ruimte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viewty
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:14
Zorgen dat de muis niet binnen kan komen door alle gaten dicht te kitten. Hier ook een tijd last gehad van muizen, maar sinds het dichten van gaten geen 1 meer gezien. In de kruipruimte staan daarbij nog wat gifdoosjes.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:37
Een kat kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
jeroen3 schreef op maandag 14 september 2020 @ 09:41:
Zet daar dan een muizenval neer met een beetje pindakaas.
Dit, en dan wel zoveel mogelijk voorkomen dat jouw 'mensengeur' aan de val/pindakaas zit.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 00:30
Blefke schreef op maandag 14 september 2020 @ 09:45:
ik heb vergif met pindakaas er opgesmeerd...
Heeft een "kenner" mij verteld
Maar ze vreten nergens aan..
Heb ik door het hele huis staan en ook buiten
Hebben ze ergens anders een mogelijkheid om bij eten te kunnen?
Als ze d'r eigen daar vol vreten gaan ze niet aan de pindakaas beginnen.

PV Output

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hellfighter87
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:56
wat je ook kan doen, alles in de voorraad kast in dozen / plastic bakken (maakt het organiseren ook nog makkelijker). Muizen komen over het algemeen omdat er eten te halen valt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• il-Principe
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-05 20:13
Weet je ook wat voor een muis het is? Spitsmuizen zijn een soort van mislukte egels (en geen muizen), als je die weg wil hebben, heb je een ander plan van aanpak nodig dan b.v. een "echte" huismuis.

De weinige keren dat ik de ervaring had met een huismuis in huis is dat deze zo brutaal was dat ik deze relatief eenvoudig met de hand kon vangen. Ik hoorde 'm knagen aan eten in een bak en toen zodanig opgejaagd dat hij de andere kant op schoot waar ik een lange glazen vaas/pot had gelegd en toen afgedekt en opgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-05 13:46
Muizen zijn vrij schuw - ze houden van donker, en houden niet van open ruimtes. Ze beperken zich vaak dan ook tot hoekjes en kruip-door-sluip-door routes in huis. Als dat niet lukt, zullen ze altijd langs de muur rennen.

Zoek eerst eens naar keutels. Dat is een vrij goede indicatie van waar ze zich ophouden. Zet vervolgens vallen uit op plekjes waar ze graag komen, en dan het liefst op plekjes waar ze eigenlijk wel moeten passeren.

Zoals aangegeven doe je het zetten van een val het beste zonder de val aan te raken. Muizen zijn van nature wel nieuwsgierig, maar zijn ook mensenschuw. Sommige muizen wagen het er niet op als ze mensen ruiken.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
Sinds ik een kat heb heb ik niet eens meer vliegen in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Gif wat je als particulier kan kopen werkt matig.

Gewoon vallen alleen met pindakaas. En zorgen dat er ergens anders niet iets te eten is. Laat ook even je buren weten, want daar kunnen ze ook zitten. Bij de voorraadkast met zaden voor de groentetuin in de schuur bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:30
Let wel op met dat consumentengif. Als het de muis al doodt dan is het maar de vraag of het de muis uitdroogt. Zo niet dan kan het enorm gaan stinken.

Zet wat vallen neer, neem een kat of schakel een expert in. Doe alleen #2 en #3 niet gelijktijdig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-05 08:18

Bene

list incomprehension

Ik heb ook ieder jaar als het koud wordt wel een muis die mijn huis in vluchten (en dit jaar ook tijdens de hittegolf één). Tot nu toe heb ik het weten op te lossen met een combinatie van wat hier wordt voorgesteld. Gaten rondom leidingen heb ik dichtgegipst, muizen zijn klimmers en kunnen door bizar kleine kiertjes. Alles schoonmaken rondom de vogelkooi. Dan uitzoeken waar ze dan nog van eten, dat weghalen en op die plaats een muizenval met pindakaas neerzetten. Het staat tot nu toe 6-1 voor mij (die éne heeft er zelf maar de brui aangegeven en is weer vertrokken. Hoop ik).

Ik heb de eerste keer een expert laten langskomen, die voegde weinig toe buiten de adviezen die al gegeven zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:58
Gif helpt weinig, muizen zijn tegenwoordig resistent. Paar dagen ziek en weer verder, nog resistenter.

Enige wat helpt is vallen zetten met kaas en een likje pindakaas. Let erop dat ze echt op scherp staan en met blazen al af gaan, bij wijze van. Anders eten ze alles er zo af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Marc-
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-03 06:45
Kier dichtsmeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
voor mijn kat woonde er een muis in een kastje in de keuken die ik af en toe eten gaf. toen bleef hij in de kast. Ik ben er wel mee gestopt tzt en toen was ie snel dood, maar je kan het ook zo bekijken....

Een kat nemen gaat natuurlijk wat ver, al is het weinig onderhoud, maar die vermaakt zich prima met een muis. Alleen het idee dat die kat er loopt is al genoeg vaak. Dus even er een lenen voor paar weken kan helpen, maar zo als gezegd heb ik al 10 jaar geen ervaring meer met kleine beestjes

[ Voor 41% gewijzigd door LucyLG op 14-09-2020 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-05 17:08
Ik heb wel eens gif gebruikt wat ik via via van een boer heb gekregen, zeer sterk. Dit werkte wel, muizen volledig uitgedroogd teruggevonden zonder stankoverlast.

Ik heb er nu gelukkig geen last meer van, ik gebruikte de zwarte vallen van HG met pindakaas of spek en goed diep (niet met je vinger) in het rondje doen zodat de muis er echt op moet om ervan te kunnen eten.

Verder geen etenswaren open en bloot, ook geen kruimels, alles in plastic bakken.
Als er niks meer te halen valt gaan ze vanzelf weg.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stimpy68
  • Laatst online: 04-05 20:09
Begin dit jaar werd ik ook geterroriseerd door 1 muis in huis, van alles gedaan, vallen gezet, lokdozen etc etc. Pindakaas geprobeerd in de vallen, vogelzaad (want daar kwam hij steeds op af, heb dwergpapegaaien, pikte het eten uit de bakjes, dus ook als ik niet thuis was bakjes er uit gehaald en s nachts ook)
Maar werd steeds brutaler, kroop gewoon overdag en in de avond als ik in de kamer was in de vogelkooi.
Uiteindelijk te pakken gekregen met een lijmplankje (ja, dieronvriendelijk etc etc, maar als je al weken geterroriseerd word door zo'n beest die alles onder zeikt/poept (en dat stinkt vreselijk!) en ziektes verspreid, dan is de beslissing snel genomen kan ik je vertellen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:37
Stimpy68 schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:26:
Begin dit jaar werd ik ook geterroriseerd door 1 muis in huis, van alles gedaan, vallen gezet, lokdozen etc etc. Pindakaas geprobeerd in de vallen, vogelzaad (want daar kwam hij steeds op af, heb dwergpapegaaien, pikte het eten uit de bakjes, dus ook als ik niet thuis was bakjes er uit gehaald en s nachts ook)
Maar werd steeds brutaler, kroop gewoon overdag en in de avond als ik in de kamer was in de vogelkooi.
Uiteindelijk te pakken gekregen met een lijmplankje (ja, dieronvriendelijk etc etc, maar als je al weken geterroriseerd word door zo'n beest die alles onder zeikt/poept (en dat stinkt vreselijk!) en ziektes verspreid, dan is de beslissing snel genomen kan ik je vertellen...
En na die ene muis geen last meer gehad? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je maar last hebt van 1 muis. Zodra je (over)last hebt van een muis, dan heb je in de meeste gevallen altijd last van meerdere muizen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:19

Whuzz

Dodgeball!

GioStyle schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:32:
[...]

En na die ene muis geen last meer gehad? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je maar last hebt van 1 muis. Zodra je (over)last hebt van een muis, dan heb je in de meeste gevallen altijd last van meerdere muizen.
Als je een kat hebt, is het soms wel één muis.
Kat vangt muis -> Muis speelt "dood" -> Kat neemt muis naar binnen -> Muis zegt "dikke doei" en verstopt zich ergens.

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01 08:26

ATS

Of lenen...

Een keer een kat in huis gehad van een collega die een paar weken naar het buitenland ging. Die zat de eerste ochtend vrolijk met een nog half-levende muis te spelen... :*)

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Kijk naar de elektrische muizenvallen, zeer tevreden over.

Gewoon 'in de loop' zetten en dan is het gebeurd, hoef je niet te kloten met pindakaas of andere troep. Soms leg ik er een ham-kaas chipje in, als het chipje weg is en er wel een dode muis ligt heb ik er dus nog 1.

Een mechanische muizenval is toch een beetje twijfelachtig of het lukt (soms mist hij, soms niet in een keer dood, soms gaat hij niet af, soms zitten je eigen vingers ertussen). Gif is gewoon troep, dat wil ik eigenlijk niet in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blefke
THANKS iedereen ;-)

Ik ga van die lijm planken halen.....
Of ik meer muizen heb weet ik nu niet..
Buiten op het dakterras heb ik vorige week wel 1tje te pakken gekregen en uitgezet 1 km verder..

We hebben in de berging alles uitgemest en in bakken gedaan...
Waarschijnlijk zal dat nog een keertje moeten gebeuren..

Het gat dichtsmeren heeft nu nog geen zin naar mijn mening... die muis weet de weg en begint daar weer aan te vreten...

Ik ga dat kreng krijgen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy68
  • Laatst online: 04-05 20:09
GioStyle schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:32:
[...]

Ik had dat wel verwacht, maar was dus niet zo. Ik was natuurlijk begonnen met alle alle etenswaren weg te halen af te sluiten etc. Misschien dat toen een deel al weggegaan is, maar deze brutale is achtergebleven.
Heb ook nooit zijn verstopplek gevonden, dacht eerst achter de keukenkastjes oid omdat hij daar steed heen vluchtte, maar tijdje er na de keuken verbouwd en niks gevonden. Blijft een mysterie. Was ook voor het eerst in 20 jaar dat ik hier een muis in huis gehad heb (en dan ook nog eens een hele irritante/brutale).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob0876
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 10-04-2021
Zelfde hier, in de garage, meerdere klemmen gezet en lokdoosjes van Rentokill, duurde uiteindelijk 3 weken voordat ie erin zat, later nog een keer een en die hadden we binnen een dag, geduld hebben soms.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-05 21:43

Racing_Reporter

Contentmaker

Leuk al die duimpjes maar een kat is een levend wezen en meer dan een muizenvanger, al doet hun gedrag je soms anders geloven. In het kort: ik zou niet aanraden om een kat te kopen gezien de investering (dierenarts, eten) en dergelijke.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bartosy
  • Laatst online: 30-04 10:05
Blefke schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:46:
THANKS iedereen ;-)

Buiten op het dakterras heb ik vorige week wel 1tje te pakken gekregen en uitgezet 1 km verder..

Het gat dichtsmeren heeft nu nog geen zin naar mijn mening... die muis weet de weg en begint daar weer aan te vreten...

Lijmplanken zijn volgens mij tegenwoordig illigaal en zorgen ook voor een onnodige langdurige stress voor het arme beestje. Kan uren duren en vaak knagen ze ook nog door hun eigen pootjes heen om los te komen. Ik heb zelf ook tijdje muizen gehad en gewoon de humane tripvallen gebruikt dat werkte als trein icm met alles wat al eerder hier is gezegd.

Zorg ervoor dat al je eten in glazen potten zit of hard plastic zodat ze er niet bij kunnen.
Meerdere vallen op verschillende plekken.
Openingen van buiten dichtmaken met staalwol(daar komen ze niet doorheen) en pur schuim. Let ook goed op waterleidingen bij bijvoorbeeld het keukenblok.

Ik weet uit ervaring dat ze terugkomen elk jaar weer. Wil je echt een 99% oplossing en zoek je een metgezel voor het leven dan kijk je voor een kat. Een kat lenen schiet niet op want..

Als de kat van huis is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xvo|IA
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-12-2023
Wij hebben afgelopen winter/voorjaar ook last gehad van muizen. Dit kwam door de lange natter periode en daardoor trokken ze veelal naar woningen aan het rand van het dorp. Ik heb zelf de stootvoegen, welke nog open waren, gevuld met bijenbekjes en de buurman van onze twee-onder-een-kap ook gevraagd dit te doen.
Tevens staalwol rond de leidingen die het huis binnenkomen (meterkast).

Daarna was het de beurt aan de muizen die al binnenwaren. Ik had geen geluk met de vallen die ik had gezet. Samen met de expert gif geplaatst. Dit lijkt op de consumenten versie. Het zijn fel roze schijven die verpakt zijn in papier. Hij deed een stuk of 6 aan een ijzerdraadje en dat op iedere verdieping boven de spotjes op het plafond.

Na 3 dagen ben ik gaan kijken en zag dat alle schijven wel aangevreten waren, sommige erger dan andere. Qua geur hebben wij niets vernomen maar binnen een week was de "plaag" wel over.

De expert gaf aan dat volgens regels dit vergif vanaf 2021 (?) waarschijnlijk niet meer mag. Dan kom je dus wel in het "consumenten-segment" waar zoals hierboven al gemeld is volgens mij resistentie voor is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-05 14:58
Can confirm: meerdere slachtoffers per dag. Soms ruimen ze zelfs de slachtoffers op. Scheelt weer brokjes.

[ Voor 14% gewijzigd door Gamebuster op 14-09-2020 13:50 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-05 12:50

immetjes

HIER is BERN-E

il-Principe schreef op maandag 14 september 2020 @ 10:04:
Weet je ook wat voor een muis het is? Spitsmuizen zijn een soort van mislukte egels (en geen muizen), als je die weg wil hebben, heb je een ander plan van aanpak nodig dan b.v. een "echte" huismuis.

De weinige keren dat ik de ervaring had met een huismuis in huis is dat deze zo brutaal was dat ik deze relatief eenvoudig met de hand kon vangen. Ik hoorde 'm knagen aan eten in een bak en toen zodanig opgejaagd dat hij de andere kant op schoot waar ik een lange glazen vaas/pot had gelegd en toen afgedekt en opgesloten.
Een spitsmuis is inderdaad familie van de egel, geen knaagdier en iets kleiner dan de huismuis. Leeft van insecten,spinnen, wormen en slakken. Komt eigenlijk alleen binnen als het kouder wordt en er voldoende insecten binnen zijn. Als je overlast heb van spitsmuizen (ze schijnen erg te kunnen stinken) mag je ze niet doden. Alle soorten spitsmuizen zijn een beschermde diersoort in Nederland.

[ Voor 2% gewijzigd door immetjes op 14-09-2020 14:26 . Reden: typo en een spitsmuis is familie vd egel en kleiner dan de huismuis. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Toevallig zag ik een week geleden ook een muis lopen in mijn keuken. Wat ik in de tussentijd heb geleerd/gedaan:

- Uit m'n kruipruimte zitten gaten met leidingen naar keuken. Ik ben net verhuisd en het stond nog op m'n lijstje dit af te dichten. Nu inmiddels gedaan. Met rvs staalwol, want door purschuim knagen ze in no-time heen.
- Kleinere gaatjes (ze schijnen door gaatjes van 5mm te kunnen!) heb ik in de kruipruimte dichtgekit met speciale anti-muizenkit (MouseShield). Deze kit blijft binnenin een beetje zacht en er zitten kleine stukjes glas in. Muizen houden dan op met er aan knagen.
- Muizenvallen gezet (tot nu toe niks gevangen, waarschijnlijk omdat het nu goed is afgedicht) met speciale lokstof (Provoke heet het)

Wat daarnaast ook schijnt te werken is plukken kattenhaar neerleggen. Werkt een week of 3.

Blijf weg van gif en plakstrips. Met gif blijven die beesten nog een week leven. Naast dat het m.i. inhumaan is, kunnen ze ook sterven op een plek waar jij er last van gaat hebben. Een rottende muis op een plek waar je niet bij kan is niet echt lekker.

Plakstrips zijn niet voor niets verboden.

Oh nog een leuk feitje: het schijnt dat als je 2 muizen hebt en ze ongecontroleerd hun gang kunnen gaan, het er na een jaar 2600 kunnen zijn :+

[ Voor 6% gewijzigd door sOid op 14-09-2020 13:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-05 10:06

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heb je 'm wel een rugnummer gegeven? Dan kan je 'm gewoon herkennen want grote kans dat ie gewoon weer bij je binnen zit. Muizen leven in families/groepen en 1km is simpel terug te lopen.

Daarnaast, de kans dat een gemiddelde consument het verschil ziet tussen een huismuis en bosmuis is ongeveer 0% echter de bosmuis mag je niet zomaar bestrijden in huis met gif want het is een (gedeeltelijk) beschermd diertje. En je bent helemaal de sjaak als je toevallig een spitsmuis binnen hebt; daar moet je bijna een praatgroep en commissie voor laten aantreden; die mag je als particulier helemaaaal niet bestrijden.

Erg tegenstrijdig allemaal; je bent het snelste van overlast af als die muizen gewoon a.s.a.p. doodgaan echter het is lastig om ze dood te krijgen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• il-Principe
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-05 20:13
immetjes schreef op maandag 14 september 2020 @ 13:55:
[...]

Een Spitsmuis is gewoon een muizensoort en iets groter dan de huismuis. Leeft van insecten,spinnen, wormen en slakken. Komt eigenlijk alleen binnen als het kouder wordt en er voldoende insecten binnen zijn. Als je overlast heb van spitsmuizen (ze schijnen erg te kunnen stinken) mag je ze niet doden. Alle soorten spitsmuizen zijn een beschermde diersoorten in Nederland.
Een spitsmuis is geen knaagdier, normaal gesproken kleiner dan een huismuis en komt eigenlijk niet binnen. Net zoals een vleermuis ook geen muis is (goed, je zou kunnen zeggen dat een vampiervleermuis een "knaagdier" is).

Blijft nog wel staan dat je de val afstemt op het overlastdier, muizenvallen zullen lastig werken bij vleermuizen. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:37
Racing_Reporter schreef op maandag 14 september 2020 @ 13:03:
[...]

Leuk al die duimpjes maar een kat is een levend wezen en meer dan een muizenvanger, al doet hun gedrag je soms anders geloven. In het kort: ik zou niet aanraden om een kat te kopen gezien de investering (dierenarts, eten) en dergelijke.
Het was dan ook een grapje, hoewel ze er zeker wel goed in zijn. Ik ga er echter vanuit dat je niet alleen een huisdier neemt voor de muizen.

[ Voor 5% gewijzigd door NotSoSteady op 14-09-2020 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-05 21:43

Racing_Reporter

Contentmaker

NotSoSteady schreef op maandag 14 september 2020 @ 14:20:
[...]

Het was dan ook een grapje. Ik ga ervan uit dat je geen huisdier neemt voor de muizen.
Je kwam wel vrij serieus over zonder emoji's hoor. Maar nee zelf zou ik dat idd ook nooit doen! O-)

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Blefke schreef op maandag 14 september 2020 @ 09:39:
Sinds enkele weken hebben we een muis in huis..
Overal lokdoosjes maar dat kreng eet negens aan..
Om de paar dagen zie dat er weer geknapt is aan het kozijn...
Wij weten nu niet wat er precies gebeurd bij ons in huis..
In onze berging 1 aangevreten doos gezien.. de rest allemaal in orde.

Weet iemand wat ik het beste zou kunnen doen om dat beest weg te krijgen..

Grzzz Blefke
https://ibb.co/L8PsDPh
Als het realistisch is zoek dan uit waar je een gat hebt waar ze weg komen.. maak dat dicht. Desnoods met pur.

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Hier na de eerste muis twee katten in huis genomen (wilde al een poosje een kat). Een van de twee is een muizenjager, de ander vangt muggen.... Tegenwoordig doe we ruilhandel, hij brengt ons een muis en ruilt tegen snoepjes.... Hij haalt ze tegenwoordig van buiten, maar ook ander ongedierte inmiddels (voor een rat geef ik hem 5 snoepjes trouwens... al 2x jackpot in het afgelopen jaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Luxicon schreef op maandag 14 september 2020 @ 14:22:
[...]

Als het realistisch is zoek dan uit waar je een gat hebt waar ze weg komen.. maak dat dicht. Desnoods met pur. staalwol
Pur is een speeltje voor die teringbeesten; daar gaan ze nog sneller doorheen dan een holle boom, aangestampte aarde of ander "natuurlijk" obstakel wat ze ooit tegenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
MAX3400 schreef op maandag 14 september 2020 @ 14:23:
[...]

Pur is een speeltje voor die teringbeesten; daar gaan ze nog sneller doorheen dan een holle boom, aangestampte aarde of ander "natuurlijk" obstakel wat ze ooit tegenkomen.
Dat ligt er denk ik aan. Maar het is zaak om gaten af te dichten, dan is er geen ingang meer. Dat heb ik hier ook gedaan, deels kit en wat grotere openingen met pur.

...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lollercopter
  • Registratie: December 2017
  • Nu online
Zijn plakstrips verboden ? Ze werken extreem efficiënt en ik heb laatst nog een aantal gekocht online bij een nederlandse webshop, het is eigenlijk het enige wat goed werkt. Inhumaan me dikke reet. Mijn aardappels die opgeten worden dat is inhumaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudoo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:51
Hier ook ooit alles geprobeerd, gif dozen via bestrijdings-bedrijf, zelf vallen zetten, brood, zaden, pindakaas. Zelf een val maken a.d.h.v. youtube filmpjes. Niks werkte.
Tot ik het zat was en overging op de onvriendelijke manier. de lijmplankjes. Dat werkt echt goed, maar wel echt zielig.

Het is echt verveld als je er last van hebt. Succes met vangen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Luxicon schreef op maandag 14 september 2020 @ 14:24:
[...]

Dat ligt er denk ik aan....
Dat ligt er dus niet aan. Pur & kit is ongeveer even goed om (gedreven) knaagdieren buiten te houden zoals jij met een auto een natte kartonnen doos in tweeen rijdt. Allicht is het bij jou thuis een tijdelijke barriere of is jouw huis niet (meer) interessant genoeg waardoor ze wegblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
MAX3400 schreef op maandag 14 september 2020 @ 14:28:
[...]

Dat ligt er dus niet aan. Pur & kit is ongeveer even goed om (gedreven) knaagdieren buiten te houden zoals jij met een auto een natte kartonnen doos in tweeen rijdt. Allicht is het bij jou thuis een tijdelijke barriere of is jouw huis niet (meer) interessant genoeg waardoor ze wegblijven.
En hier helpt het helemaal perfect, dus blijkbaar ligt het er maar net aan. Niet ieder gat is geschikt om bijvoorbeeld staalwol in te drukken. Bijvoorbeeld omdat het niet goed af te werken is, of omdat het gat door te klein voor is. Bijvoorbeeld tussen de betonnen vloer en een plint / plaat met kleine openingen is afdichten met kit een prima oplossing. Daarnaast worden kokers en dergelijke standaard afgedicht met pur.

Of in het kort, gebruik je gezonde verstand om per gat te beslissen wat een handige oplossing is. Net zo goed is het beter om beton aan te maken en een gat daar mee af te dichten.

[ Voor 34% gewijzigd door Luxicon op 14-09-2020 14:36 ]

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-05 16:02
Wij hebben hier ook van alles geprobeerd.
Twee van die rot beesten waren binnen gekomen toen we een keer de voordeur vergaten dicht te doen.

Ze hebben zich bij ons gesetteld en voor ik het doorhad hadden we een hele bende...
S'avonds op de bank zittende, kwamen we erachter dat ze vogelzaad gingen halen bij onze vogel. Zo over de gladstalen poten omhoog klimmend...

Toen van alles geprobeerd, valemmers, muizenklemmen met pindakaas, met vogelzaad, met (fabel...) kaas maar niets hielp
Last resort waren muizenplanken met in het midden wat vogelzaad. Verkoop is niet illegaal, gebruik wel. Ik snap het ook wel, mega zielig, maar er was gewoonweg geen andere oplossing voor ons...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Laatst online: 17:49

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
THANKS iedereen ;-)

De lijmplanken zijn wel te koop, maar illegaal om daar muizen mee te vangen. Gebruik goede muizenvallen, zoals deze:
Afbeeldingslocatie: https://agfstorage.blob.core.windows.net/misc/AGF_nl/2020/05/12/Xignal_mousetrap4.jpg
Een ongediertebestrijder zal in plaats van pindakaas een ander goedje opsmeren, wat ze goed lokt.

Gif is tevens ongewenst, bovendien wil je niet dat ze ergens in een hoekje overlijden en eventueel geuroverlast veroorzaken of andere ongemakken. En er zijn speciale kit soorten die een ongediertebestrijder heeft, daar knaagt een muis niet aan.
Daar heb ik wel eens gebruik van gemaakt of uit te sluiten of de muizen ergens vandaan kwamen. Later alsnog het gat permanent dichtgemaakt met cement.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudoo
  • Laatst online: 12:51
tweakduke schreef op maandag 14 september 2020 @ 14:38:
[...]
Een ongediertebestrijder zal in plaats van pindakaas een ander goedje opsmeren, wat ze goed lokt.
Wij hebben toen zo'n bedrijf laten komen, van die zwarte kastjes werden neergezet met een of ander roze schuim erin. Muis is er nooit aan geweest.

Heb zelf ooit ook nog een lokmiddel gekocht, hielp ook niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Rudoo op 14-09-2020 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-04 17:17
Alle manieren om hem zelf te vangen werken matig of hebben nadelen in de zin van dieronvriendelijk, gif kan in het milieu komen etc. Een kat lenen of nemen is de enige echt goede oplossing. Zelfs die pindakaas vallen trapten ze echt niet in toen onze kat uit logeren was. Kat terug, muizen weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Laatst online: 17:49

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Rudoo schreef op maandag 14 september 2020 @ 14:43:
[...]

Wij hebben toen zo'n bedrijf laten komen, van die zwarte kastjes werden neergezet met een of ander roze schuim erin. Muis is er nooit aan geweest.

Het zal per geval verschillen, maar bij mij werkte het toen prima. 3 Muizen in een avond gevangen en toen was ik gelukkig snel achter de oorzaak gekomen :X

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
tweakduke schreef op maandag 14 september 2020 @ 14:38:
[...]

De lijmplanken zijn wel te koop, maar illegaal om daar muizen mee te vangen. Gebruik goede muizenvallen, zoals deze:
[Afbeelding]

Gif is tevens ongewenst, bovendien wil je niet dat ze ergens in een hoekje overlijden en eventueel geuroverlast veroorzaken of andere ongemakken. En er zijn speciale kit soorten die een ongediertebestrijder heeft, daar knaagt een muis niet aan.
Daar heb ik wel eens gebruik van gemaakt of uit te sluiten of de muizen ergens vandaan kwamen. Later alsnog het gat permanent dichtgemaakt met cement.
Dus eigenlijk wat ik al schreef :+ (Provoke heet dat spulletje.)

Maar goed, als TS plakstrips wil halen moet 'ie dat vooral doen. Ik zou er niet prettig door slapen; beesten die hun eigen poten doorknagen en vervolgens creperend van de pijn liggen te verhongeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-05 16:02
Rudoo schreef op maandag 14 september 2020 @ 14:43:
[...]

Helemaal vergeten, dat hebben wij ook gedaan.
Die gast had wat doosjes onder de keuken gegooid met iets van blauw spul erin.
Moesten we zelf vogelzaad aanleveren om ook dat erin te toen.
Nooit van gevroten, wel 85 euro lichter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dukejan
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-05 20:01
Veel tips, maar vanuit mijn kant ook mijn verhaal.

Helaas heb ik al 3 jaar lang last van muizen. We hebben voornamelijk gif geprobeerd. Daar wordt wel van gegeten, maar we hoorde ze nog steeds lopen over de plafond.

4 weken geleden het roer omgegooid. Alle gaten, kieren en doorgangen dicht gemaakt met staalwol + allesopvuller. Vervolgens alle roosters voorzien van vogelgaas zodat daar niet lang er meer doorheen kan worden gelopen. Vergeet ook de verwarmingsbuizen niet. Juist het rooster naar buiten toe was heel belangrijk. Nadat deze dicht zat kwam ik daar regelmatig nog een muisje tegen dat schijnbaar niet meer naar binnen kon.

Alles, ook het niet eetbare, in plastic bakken stoppen. Zo kunnen ze zich er niet nestelen en kunnen ze er niet van eten. En je weet zelf ook zeker dat het hygiënisch is.

Vervolgens op meerdere plekken een HG muizenval neergezet. Super makkelijk op scherp te zetten en op te ruimen. Inderdaad met een handschoen erbij zodat je niet je eigen geur achterlaat. Dit heeft al 10 muizen gevangen. Dezelfde val ook paar keer buiten in de schuur gezet, om de muizen buiten ook weg te krijgen.

Inmiddels is het rustig in huis m.b.t. de beesten. De vallen staan nog, maar hebben al even niets gevangen.

Belangrijkste tip nog wel is dat het heel belangrijk is om de buren op de hoogte te brengen. Zeker bij oudere huizen deel je vaak holtes in je huis en is de kans goed aanwezig dat je de muizenplaag deelt. En als dan de buurman niets doet, dan hebben ze alsnog hun voedingsbron. Schaam je er niet voor! maar betrek ze erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noppus
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-05 12:18
Eten muisveilig opbergen is bijna niet te doen. Of je moet wel heel weinig voorraad hebben. Bij mij thuis vreten ze de chipszakken en kroepoekzakken open. En de chocoladeletterverpakkingen.

Ik heb een val die ze levend vangt (mevrouw noppus vindt het anders zielig) en ik heb wekenlang elke dag wel een of twee muizen gevangen. Je moet ze een eind van je huis uitzetten, anders lopen ze weer terug. Heb een verhaal gehoord van iemand die stippen nagellak op de rug deed en de muizen van twee kilometer verderop uitzetten weer terug zag komen. Ik nam de val altijd mee naar mijn werk en stopte onderweg even.

Als je niks vangt toch de val nog even een paar dagen laten staan. Ze zijn niet zo maar allemaal weg.

Ik deed er een stukje brood met pindakaas in. Soms was het binnen het half uur al raak.

Edit: Ik heb twee katten rondlopen, helpt nauwelijks.

[ Voor 3% gewijzigd door noppus op 14-09-2020 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
  • Nu online
noppus schreef op maandag 14 september 2020 @ 15:46:
Edit: Ik heb twee katten rondlopen, helpt nauwelijks.
Ik heb er ook 2, een is bang van, de andere leeft zich helemaal uit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Laatst online: 22-04 14:51

stuffer

Ondertietel

Ik kan de bestelbon niet meer vinden maar google leerde mij dat BOL hem ook verkoopt.
https://www.bol.com/nl/p/...izenval/9200000026764138/
Die ik had besteld koste echt maar de helft of zoiets.

Had er ook 1 begin dit jaar en geen enkele val werkte behalve deze.

(redelijk) dier vriendelijk en mijn zoon vond het ook nog leuk om hem te bekijken. Daarna uitgezet bij de singel waar we wonen.

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartosy
  • Laatst online: 30-04 10:05
stuffer schreef op maandag 14 september 2020 @ 15:52:
Ik kan de bestelbon niet meer vinden maar google leerde mij dat BOL hem ook verkoopt.
https://www.bol.com/nl/p/...izenval/9200000026764138/
Die ik had besteld koste echt maar de helft of zoiets.

Had er ook 1 begin dit jaar en geen enkele val werkte behalve deze.

(redelijk) dier vriendelijk en mijn zoon vond het ook nog leuk om hem te bekijken. Daarna uitgezet bij de singel waar we wonen.
met dit soort vallen heb ik ook goede ervaringen. heb zelf meegemaakt dat er soms 2 inzaten (hoe dat zo kan weet ik ook niet maar van de 20+ die ik gevangen heb is dat 2 x gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArchitectOfDoom
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-03-2023
Hier ook een tijdje last gehad van een muis. Muis kwam binnen via de kieren vanuit de kruipruimte die naar de keuken leiden. Die gaten zaten vlak onder de kastjes met eten (Pasta e.d.) . Ik heb daarom alles wat eetbaar is verplaatst naar de bovenste kasten die niet te bereiken zijn voor de Jerries. Daarnaast een aantal vallen (HG) geplaatst met pindakaas. Uiteindelijk is de muis in een van de vallen getrapt en heeft daarbij, ja, zeg maar, het leven achter zich gelaten.

Sindsdien geen keuteltjes meer gevonden in m'n keukenlades (waarschijnlijk omdat er niets te halen valt en er een muis minder is, wat tot een enorme schok heeft geleidt in de lokale muizencommunity).

[ Voor 3% gewijzigd door ArchitectOfDoom op 14-09-2020 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filthymushroom
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18:30
Met dit type val heb ik ook zeer goede ervaringen, 3 stuks standaard in huis staan.

De meeste andere tips die ik ken zijn al gegeven in het topic zie ik, succes TS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krulliebol
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08-01 18:52
eric.1 schreef op maandag 14 september 2020 @ 10:54:
Zet wat vallen neer, neem een kat of schakel een expert in. Doe alleen #2 en #3 niet gelijktijdig.
Een kat is toch een expert? :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mastermind--
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02:25
Vervelend dat je hier hinder van ondervind. Zelf heb ik ook erg last gehad van muizen! Vooral als de buren aan het verbouwen zijn of als je in bepaalde gebieden in de stad woont komen ze graag langs. En zodra je een muis ziet, is de familie-expansie al begonnen! Binnen no-time heb je een hele kolonie.

Belangrijkste is alle voedselbronnen wegnemen. Zowel het eten zelf alsmede de geuren. Dus alles in afgesloten potten en bakjes. Met het koken heb ik ook een nieuw motto: 'niks voor de muizen' !

Met andere woorden: goed de kruimels en stukjes die wellicht uit de pan vliegen of van het aanrecht vallen opruimen.

Het vervelende is dat je ze de hele dag niet kan zien of horen, maar zodra het licht uit gaat en je in je bed ligt je ze hoort lopen of knagen aan hout of ander materiaal. Verschrikkelijk!

Van alles heb ik geprobeerd, wijs en onwijs. Zo heb ik bijvoorbeeld sterker gif uit Frankrijk laten komen, en dit tussen de holle spouwmuren geplaatst. Tevens overal plinten geplaatst en elk gaatje, hoekje en streepje in mijn oude huis dicht gekit en geductaped. Elke holte die ik kon vinden volgepropt met staalwol.

Dat mocht niet baten. De familie knaag koos hoogstens een andere route. Uren heb ik op m'n knieën gezeten... maar helaas!

Muizenvallen uiteraard ook geprobeerd. Die goedkope houten dingen waren een heel euvel om te plaatsen, maar werkte wel beter dan de luxere vallen zoals in dit topic naar voren kwamen. Dat was thans mijn ervaring. Beide geprobeerd. Je kunt ze inderdaad het beste langs de muren en andere looproutes zetten. Zo heb ik er toch een paar te pakken gekregen.

Echter was het probleem daarmee niet opgelost, en mijn nachtrust niet wedergekeerd. De volgende stap was inderdaad de elektrische muizenval, of het éénrichtingskooitje. Deze werkte voor geen meter.

Uiteindelijk de lijmplaten geprobeerd. Het kon me na maanden slecht slapen niks meer schelen dat deze muisjes zouden lijden. Stiekem beschouwde ik dat inmiddels als pluspunt... Hier heb ik zowel eten alsmede speciale muizenlok-snoepjes op geplaatst. Je kunt de vallen vouwen tot een driehoek of als plaat plaatsen. Maar helaas, geen succes.

Toch terug naar de bron. Waarom bleven die verdomde beesten komen? Waar zat het nest? En hoe overleven ze zonder duidelijke voedselbron?

Tijd om als ingenieur te denken en elektronische hulpmiddelen te gebruiken. Zodoende kwam ik er achter dat muizen geen blaas hebben en dus overal waar ze lopen urine-druppeltjes achterlaten. Totaal geen fris idee, maar de wanhoop was groot. Dus na enig zoeken heb ik een blacklight-zaklampje gekocht welke de urinesporen kan laten zien.

Dat beeld krijg ik niet meer uit m'n kop. Overal waren ze geweest. Bij m'n bank, m'n bed en m'n bureau. Tsja, dan kijk je wel even anders tegen je veilige vertrouwde woonkamer aan. Maar je weet tenminste wel waar je grondig moet schoonmaken! (En in mijn geval, een goede reden hebben voor een nieuwe bank :+ ).

Deze tactiek leidde tot succes! Na veel speuren met een knoop in mijn maag kwam ik er achter dat ook in het geval van de familie knaag meerdere wegen naar hun Rome leidde.

En dat was het balkon van mijn buurman!

Wat bleek? Die voerde graag de vogels met voer of etensresten. Maar elke kruimel die de duiven en meeuwen lieten liggen werd gretig gegeten door de minuscule viervoeters! Voedselbron gevonden!

Na goed overleg staakte de beste buurman met zijn praktijken en was de voedselbron weggenomen. Dat maakte het probleem / de overlast in eerste instantie alleen maar erger. De familie knaag moest nu namelijk op zoek naar eten. En dat deden ze natuurlijk het liefst vanaf het moment dat ik ging slapen, zonder rekening te houden met hun decibelproductie.

Echter na een maand of twee begon de overlast af te nemen. En vier maanden later was de overlast zo goed als verdwenen.

Eindstand heb ik na ruim een jaar ellende een goede hoeveelheid motivatie overgehouden om op alle kruimels en etensresten te letten. Tevens is mijn huis * ietsje * meer geïsoleerd.

tl;dr en moraal van het verhaal: zoek de voedselbron en wees geduldig. Is de voedselbron weg dan verhuizen ze vanzelf. Dit werkt 100x beter dan alle eerdergenoemde maatregelen.

Hopelijk heb je iets aan dit uitgeschreven hoofdstuk van mijn leven. Veel succes!

There is no real life, there is just AFK.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• michielRB
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online

michielRB

Back 2 the Future

* michielRB moet een beetje glimlachen vanwege de commotie over 1 muis. Je zal er maar last van hebben... :)
Ik woon in een boeren dorp met letterlijk een boerderij en koeienstal op een paar 100 m van mn huis. Hier stikt het van de muizen en de katten komen dagelijks hun buit aanbieden.
En een kat in huis is waarschijnlijk de meest doeltreffende oplossing. Overigens _NOOIT_ met gif beginnen. De vergiftigde muizen zijn weer prooi voor andere dieren (katten of stootvogels) die er vervolgens ook aan overlijden. Nog te zwijgen over een muizenkadaver dat enekele weken op een onvindbare plaats ligt te vergaan. Dan heb je pas echt overlast van die muis.
Succes met de jacht... :D

[ Voor 11% gewijzigd door michielRB op 14-09-2020 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Laatst online: 20:30
Als je het goed treft. Onze huidige kat is zeker een expert, om ze levend naar binnen te slepen :+, dan heb je opeens een muis achter de boekenkast zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:44

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Muizen vinden hun weg ook wel zonder eten voor de hand. Bij mij zaten ze dit voorjaar op zolder, twee verdiepingen boven het dichtstbijzijnde eten. Vallen werden leeggevroten zonder dat de plaag afnam (of de val beet had). Gif werd gemeden, ook dat van de professionele verdelger. Zijn oplossing: kieren dichtpurren (met staalwol afsluiting), en de tip om wat lijmplankjes neer te zetten (wat hij niet voor ons kon doen, omdat het voor professionals verboden is - voor particulieren niet).

De pur heeft het lek gedicht, de lijmplankjes hebben de restjes opgeruimd. Niet vriendelijk, maar we hadden ook wel echt te lijden onder de overlast. En nee, we hebben geen muis gezien die een pootje afknaagde ;)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o1o92o2o
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 30-09-2020
Ooit in jaren '30 huis ook eens muizen. Hadden onder een slaapkamer aan de voorkant hun eetkamer gezien de resten van noten en boven de keuken aan de achterkant hun nest / WC gezien de lekkage door het plafond...

Toen de spouw gevuld werd met EPS parels was het afgelopen met de muizen.

Ofwel; ga eens wat aan kierdichting doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:46
Ha. Nog niet zo lang geleden had ik ook een muis. Een quote van mezelf:
leecher schreef op maandag 13 april 2020 @ 22:03:
Er is daar niks eetbaars te halen
Dat klopte dus niet :+ Er lagen een paar zakjes Oxbow Critical Care, waarvan er 1 al was aangebroken. Dat spul is dwangvoeding voor slecht etende konijnen en knaagdieren waar een sterke anijsgeur aan zit. Zeg maar super smakelijke doping voor zieke huisdiertjes die er snel bovenop moeten komen. Als je muis dat niet lust zou ik gaan verhuizen. Te koop bij elke willekeurige dierenarts.
Dit spul is voor muizen wat bullit energy drink is voor vmbo'ers en een vriezer vol ben&jerrys voor je vriendin. Wel je val goed zetten want zometeen is dat beest nog vadsiger dan de gemiddelde kat.

[ Voor 10% gewijzigd door leecher op 14-09-2020 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polderviking
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 03-05 11:40
Ik weet niet hoe je bent met beesten maar niets werkt zo goed als een kat.
Tijdje in zo'n oubollig krot geleefd via één of andere pandjesmelker waar het gewoon een plaag was waar niets aan gedaan werd.
Kat neergezet, twee keer een dooie muis aangetroffen, daarna nooit meer een muis gezien. En ik had sinds dien een makkertje thuis (twee eigenlijk). :)

Maargoed moet je wel zin hebben in een dier die je (een beetje) moet verzorgen.

[ Voor 7% gewijzigd door Polderviking op 14-09-2020 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
  • Laatst online: 13:26
Polderviking schreef op maandag 14 september 2020 @ 18:36:
Ik weet niet hoe je bent met besten maar niets werkt zo goed als een kat.
Tijdje in zo'n oubollig krot geleefd via één of andere pandjesmelker waar het gewoon een plaag was waar niets aan gedaan werd.
Kat neergezet, twee keer een dooie muis aangetroffen, daarna nooit meer een muis gezien.

Maargoed moet je wel zin hebben in een dier die je (een beetje) moet verzorgen.
Varieert per kat. Wij hadden twee katten. De eerste vangt er ontzettend veel en eet ze meestal ook nog op (alleen geen liefhebber van staartjes, dus staartjes door het huis zijn meestal het enige bewijs dat er achterblijft ;-)), de tweede wilde zo graag een muis vangen, maar was zo dom dat ie het nooit voor elkaar kreeg.

Die laatste joeg ze meestal onder de kast en begon dan te mauwen. Helaas heeft de eerste niet altijd interesse en dan zit je met een muis onder je kast en een mauwende kat de hele avond of nacht. Tot de andere het in de gaten krijgt en het karwei afmaakt.

[ Voor 0% gewijzigd door __fred__ op 14-09-2020 18:43 . Reden: 1 kat overleden, verleden tijd gemaakt. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Mijn buurvrouw had 2 katten. En last van muizen.
Ik had ze geen van beiden :+

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310408

Poes.

Weekje een poes lenen en je bent er voor maanden vanaf.

[ Voor 85% gewijzigd door Anoniem: 310408 op 14-09-2020 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japiooo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:58
Bartosy schreef op maandag 14 september 2020 @ 16:46:
[...]

met dit soort vallen heb ik ook goede ervaringen. heb zelf meegemaakt dat er soms 2 inzaten (hoe dat zo kan weet ik ook niet maar van de 20+ die ik gevangen heb is dat 2 x gebeurt.
Tot 2 maal toe 3 muizen tegelijk in zo’n houten muizeval. Met een stukje spek.
Muizen bleken erg gek op spek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-05 11:27
Naast al het advies mbt eten opruimen:

- stop metalen sponsjes in gaten in de muur/vloer - hebben ze een hekel aan
- cement hielp niet bij mij, beton houdt ze wel buiten
- gebruik (zoals @michielRB al zei) liever geen gif - je doodt er de muizenvangers (katten) van de buren mee
- als je een kruipruimte hebt, zorg dat deze "schoon" is. Meeste liggen vol met troep, wat uitstekende muizennestjes maakt. Een oude handschoen is al voldoende voor een gezellige kraamkamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind--
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02:25
leecher schreef op maandag 14 september 2020 @ 18:32:
Dit spul is voor muizen wat bullit energy drink is voor vmbo'ers en een vriezer vol ben&jerrys voor je vriendin.
offtopic:
_O- _O- _O- _O- _/-\o_

There is no real life, there is just AFK.

• dukejan
  • Laatst online: 03-05 20:01
Ik wil nog wel toevoegen. Inmiddels kom ik (zeer waarschijnlijk) dezelfde muis tegen in mijn woonkamer. Zowel 'snachts als overdag. Zeer waarschijnlijk omdat dit beest geen voedsel meer kan vinden. (hoop ik, anders is dit een teken van een plaag)

Inmiddels veel vallen met verse pindakaas neergezet en het gif echt volledig weggehaald. Hopelijk is het na 1 hapje klaar en kan ik het valletje legen en genieten van de rust.

• trebium
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-05 19:02
Zelf heb ik vorig jaar in de val nutella gebruikt in plaats van pindakaas. Binnen een uur zat de muis vast in de val. Daarna geen overlast meer gehad.
Pagina: 1