dikke muis of kleine rat?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-07 19:51
Ik vond op de vliering iets wat op muizenkeutels leek dus voor de gelegenheid een wifi camera met infrarood neergezet. Wat blijkt: Ik heb een verstekeling: https://imgur.com/2UxHk3E

Er is daar niks eetbaars te halen, huis staat wel langs een bosrand en er zit een ventilatieventiel in het dakbeschot dat niet-muisbestendig is afgeschermd.

Ik wil het beest eerst vangen, dan de rotzooi opruimen, vliering hier en daar wat netter dicht maken en alles geordend in plastic bakken weer terugzetten. De vang techniek hangt een beetje af van of het een muis of een rat is. Die laatste schijnen slimmer te zijn waardoor niet elke val zonder meer zal werken als ik Shawn Woods mag geloven.

Het formaat en de staart doen me denken aan een kleine rat maar misschien is het gewoon een vadsige muis, wat vindt tweakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02:57

sanzut

It's always christmas time

Beiden komen nooit alleen, dis als je er een ziet zijn er waarschijnlijk meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• satunya
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-06 12:23

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-07 22:14

Barrycade

Through the...

Ziet er als muis uit.
Maar je kan het aan de keutels zien.
Hagelslag: muis.
Groter/anders: rat.
Klemmetje met pindakaas en je kan m van dichtbij bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 13:01
Ik zet mn geld in op een muis. Je hebt muizenvallen waar je ze mee kan vangen zonder ze pijn te doen, een soort buis met een klepje aan de ene kant, en een hendeltje om die klep te laten sluiten aan de andere kant. Je smeert een pasta die muizen lekker vinden rukken op dat hendeltje, muis likt eraan, triggert klepje en vervolgens kan je de muis naar buiten zetten :)

[ Voor 5% gewijzigd door Widow op 13-04-2020 22:20 ]

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
Widow schreef op maandag 13 april 2020 @ 22:19:
Ik zet mn geld in op een muis. Je hebt muizenvallen waar je ze mee kan vangen zonder ze pijn te doen, een soort buis met een klepje aan de ene kant, en een hendeltje om die klep te laten sluiten aan de andere kant. Je smeert een pasta die muizen lekker vinden rukken op dat hendeltje, muis likt eraan, triggert klepje en vervolgens kan je de muis naar buiten zetten :)
ik zat meer te denken aan zo'n rolling log mouse trap maar die schijnen dus niet te werken met ratten. Zo te horen is het een muis dus gaan we dat eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:52

Klippy

Still Game

Lijkt me een muis.
Woon ook langs open veld met daarachter bos, dus heb ze hier ook vaker lopen.
Ratten ook soms, maar die zijn toch groter en zou ik niet in huis willen hebben. Een muisje komt ook hier wel eens binnen en ziet er wel uit als op je filmpje (ronde oren).
In het echt zie je het zo, ratten zijn véél groter en dit lijkt me geen jonge rat.

Als je bij natuur woont hoeft het niet meteen te betekenen dat je hele huis vol zit. Je ziet in elk geval waar ze binnen komen. Muis vangen, zo goed mogelijk afdichten en zorgen dat er niks eetbaars ligt moet voldoende zijn als begin.

Over het vangen moet je zelf weten hoe je dat doet, ik zet gewoon zo'n HG val indien nodig, die zijn beter dan die houten prullen, zowel qua gebruiksgemak als "diervriendelijkheid" want veel sterker, dus ze zijn meteen dood.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
Dit is een normale muis, ik gaf zulke regelmatig aan mijn slangen.
Gewoon een muizenval zetten, eventueel zelf een val maken (zie youtube voor instructies) en dan ben je er wel vanaf.
In huis kan je af en toe een muis hebben, zijn vaak enkelingen. Maar hou het voor de zekerheid nog even in de gaten zodra je hem gevangen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Klippy schreef op maandag 13 april 2020 @ 22:24:

Over het vangen moet je zelf weten hoe je dat doet, ik zet gewoon zo'n HG val indien nodig, die zijn beter dan die houten prullen, zowel qua gebruiksgemak als "diervriendelijkheid" want veel sterker, dus ze zijn meteen dood.
Nee niet nodig. Op Youtube vind je echt 100-en DIY mousetraps:

https://www.youtube.com/results?search_query=diy+mouse+trap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
Duidelijk, het is een muis. Ik zal wel een foto posten als ik hem te pakken heb met een diy valstrik 8)

[ Voor 10% gewijzigd door leecher op 13-04-2020 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07:25

Aganim

I have a cunning plan..

Ik heb jarenlang tamme ratten gehad, dit is inderdaad een muis. Ratten zijn langgerekter en grover van bouw, de kop is anders gevormd en hebben ovalere oren, welke doorgaans naar verhouding ook wat kleiner zijn ten opzichte van de kop.

Net te lang gewacht met verzenden van mijn post :P

[ Voor 13% gewijzigd door Aganim op 13-04-2020 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
  • Laatst online: 24-07 14:29
Ik heb ook wel eens muizen rond mijn woning (buurman heeft kippen) en af en toe vind er een z'n weg naar de zolder. Wat ik in je plaatje langs zie lopen lijkt behoorlijk op de muisjes die ik heb. af en toe zijn ze ca 10 cm (grote) en af en toe maar de helft..

De beste ervaring heb ik met een "Super Cat" muizenval (google maar 's). voor een euro of 3 heb je er 2 geloof ik. Als hij leeg is (vliegen en ander ongedierte eet 't ook wel op) kun je er zo pindakaas opsmeren en hij gaat weer door.
Bij buiten plaatsen wel even een touwtje eraan, soms pakt een ander beest je dode muis op en ben je weer en val kwijt

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:58

Bob Popcorn

Plop!

100% zeker een muis. Valletjes met pindakaas langs de looproutes zijn zeer effectief.

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:35

Agent47

I always close my contracts.

Nu ben ik wel benieuwd naar de vangst:)
Tag me even als je hem hebt :)

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:02
Bob Popcorn schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 11:57:
100% zeker een muis. Valletjes met pindakaas langs de looproutes zijn zeer effectief.
Dit, gewoon een ouderwetse val met wat pindakaas. Als je ze levend vangt en buiten uit zit zitten ze even later weer binnen, heeft niet echt zin. En als je aan een bosrand woont horen muizen er nou eenmaal af en toe bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:33

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Dit lijkt ook mij een muis (een exemplaar met laser eyes zo te zien aan de film ;) ). Meestal zijn deze dieren niet alleen. Houdt er dus rekening mee dat het mogelijk nog niet over is wanneer je deze hebt gevangen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-07 12:00
WVB >>> AZ

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
@leecher ik heb elektrische muizenvallen en ben er erg tevreden over.
Ook heb je geen risico dat je vingers ertussen zitten, je een half dode muis hebt of dat je andere beesten vergiftigd of raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ik heb gewoon bij de dierenwinkel een diervriendelijke val gehaald voor de muis in m'n kamer. Zo'n hokje waar je aan een haakje wat pindakaas hangt, als eraan geknabbeld wordt valt het luikje dicht. Kan je de muis meenemen naar buiten (wel VER weg, niet naast je huis natuurlijk) en daar weer vrijlaten.

I have stability. The ability to stab.

Pagina: 1