Toon posts:

Adventure Fans

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heej, ik ben dus een echt adventure gamer en ik heb ff een vraagje. WANNEER KOMT ER NOU WEER EENS EEN GOEDE ADVENTURE UIT!!!

Ik bedoel een game met het gehalte van blade runner, of pandora directive, gewoon een goede adventure dus, ik wist al dat deze games niet veel meer gemaakt werden, maar ik zie er de laatste tijd zo weinig, wie o wie geeft mij licht in deze situatie :)

Ook een game zoals grim fandango vind ik een goede adventure...

Please, er moeten er toch wel weer meer uitkomen, i am an addict, a big addict.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, aan de "vele" reacties te zien hier is adventure echt aan het uitsterven. Zijn er dan alleen nog maar agressieve spellen die mooi gevonden worden :?

Verwijderd

ehm alone in the dark 4?

Verwijderd

Tja het zit zo..

Gamedesigners denken dat de consument alleen nog maar 3D accepteert. Is het geen 3D? Dan mot men het niet.

Ok, dat is wel heel overdreven.. maar het komt toch aardig in de richting van wat ik bedoel.

Ook de replay-value van een Adventure is ten opzichte van een 3D-shooter bijvoorbeeld een stuk minder.

Maar toch.. ik ben ook een adventure-fan. Laatst nog Curse of Monkey Island gekocht :D

• mradem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-03-2024
Ik vond nintendo altijd geweldig in de adventure games. De beste adventure die ik gespeeld heb vond ik zelda the ocarina of time.

• Ecco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-01 00:46
Ik vond Discworld Noir ook geweldig, maar dat komt denk ik meer omdat ik alle boeken ken. Hij haalde het overigens niet bij 1 & 2.
Maar of er nog nieuwe uitkomen... Het is een (helaas) uitstervend genre lijkt het :(

• Theeboon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-02 08:48

Theeboon

theebonen bestaan!

Op donderdag 09 augustus 2001 23:27 schreef mradem het volgende:
Ik vond nintendo altijd geweldig in de adventure games. De beste adventure die ik gespeeld heb vond ik zelda the ocarina of time.
Da's een RPG.

Anyway, nog weinig boeiends op komst qua adventuregaming geloof ik.

Kijk eens hier ofzo.

"I sit in my room and imagine the future."

Verwijderd

uhm dat bedoelt hij niet met Adventure..

Ik ga niet uitleggen wat een Adventure precies is.. maar Zelda is meer een Realtime-RPG. Ook al gebruik het niet het RPG systeem van Hitpoints e.d.

Maar ok, Zelda was wel tof ;)

Verwijderd

Je kunt natuurlijk ook weer eens de oude Sierra klassiekers uit de kast halen :)

Echt veel adventures worden er niet meer gemaakt, maar dat kan ook een modeverschijnsel zijn. Ik meen dat ze bezig zijn met een deeltje 3 in de Broken Sword serie.

Verwijderd

Inderdaad er moeten weer wat goede adventures komen, advertunes zoals indiana jones en monkey island waren echt te gek, of de humor adventures van larry e.d.

Verwijderd

Broken Sword 3 is ook in aantocht.. :)

Verwijderd

Topicstarter
broken sword 3 klinkt goed..

Alone in the dark 4 is al done...

En met een adventure bedoel ik DUS ABSOLUUT [b]GEEN[/b] rpg. Ik heb een gloeiende teringhekel aan die mana en troep, bagger :)

Maar goed, ik wacht op broken sword en ondertussen trek ik grim fandango, the pandora directive en discworld noir nog wel ff uit de oude doos :)

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Iets nieuws van Delphine Studio's zou wel leuk zijn.. ik vond Future Wars en 007 wel errrrug goede adventures. En ja natuurlijk ook de Sierra's en Lucasarts adventures. Maar mijn Future Wars disk 2 (5'25 8-) ) was corrupt (kopietje) dus ik kwam nooit voorbij die weerwolf op die brug.. Hmm toch es kijken of ik hem nog ergens kan vinden, zou hem toch graag nog eens willen uitspelen.

Oh, heeft er iemand ooit Search for the King uitgespeeld?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:28
KINGS QUEST? misschien wel en oud spel maarre is dat niet iets?

ik ben totaal geen adventure gek (heb er het geduld en de hersens niet voor :) ) maar inderdaad die adventure games die begint uit te sterven of nou ja is gewoon al uitgestorven maar niemand wil het erkennen. Ik betreur het ten zeerst dat een genre uitsterft maar ja aan alle leuke dingen zit een einde.... ook aan het leven.

Strava | AP | IP | AW

• Theeboon

Theeboon

theebonen bestaan!

King's Quest is dood :)
Topgamedesigners als Roberta Williams, Al Lowe en Jane Jensen zijn werkloos volgens mij :'(

Anyway, Alone in the Dark 4 mag je geen adventure noemen. Da's gewoon zo'n Tomb Raider-kloon geworden, helaas.

Verwijderd

The longest journey heb ik met erg veel plezier gespeeld, ik vond het een van de beste adventures van de laatste tijd...

• Theeboon

Theeboon

theebonen bestaan!

Op vrijdag 10 augustus 2001 11:06 schreef MAD25 het volgende:
The longest journey heb ik met erg veel plezier gespeeld, ik vond het een van de beste adventures van de laatste tijd...
Jammer dat ze het spel volledig in het nederlands hebben vertaald voor de nederlandse markt :r

• FreakR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 22:35
Grim Fandango was gewoon de laatste adventure waarbij ik echt dacht van wouw dat is een wreed spel :P
Ik ben een hele grote fan van de monkey island reeks maar ik heb niet eens de moeite genomen om deel 4 uit te spelen. Het lijkt gewoon nergens op! En op een goede Grim Fandango 2 hoef ik ook niet te wachten want een van de grondlegger van alle adventures bij Lucas Arts is toch al lang weg?

In space no-one can hear you scream | http://www.google.com

Verwijderd

Topicstarter
The longest journey is inderdaad cool, ook gespeeld, zowel de engelstalige als nederlandstalige versie, en die nederlandse is wel minder leuk om te spelen, maar wel grappig, en voor sommige mensen die nog nieteens begrijpen dat je met een magneet metaal aan kunt trekken op zich wel makkelijk ;)

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
never mind

• Ali G
  • Laatst online: 29-08-2024
Op donderdag 09 augustus 2001 23:31 schreef Sigma het volgende:
Ik ga niet uitleggen wat een Adventure precies is.. maar Zelda is meer een Realtime-RPG. Ook al gebruik het niet het RPG systeem van Hitpoints e.d.
Zelda: Ocarina Of Time is nog steeds het beste spel wat ik ooit gespeeld hebt, met Majora's Mask daarachteraan, maar dat concept beviel me niet zo.
Iig, wat is het verschil tussen een realtime rpg en een adventure?

Verwijderd

volgens mij komt er geen leuke adventure meer uit :(

ik raad je aan om je hersenen te spoelen en die goede oude games weer te spelen :)

• Hyperbird
  • Niet online
Op vrijdag 10 augustus 2001 13:20 schreef WouteRF het volgende:
volgens mij komt er geen leuke adventure meer uit :(

ik raad je aan om je hersenen te spoelen en die goede oude games weer te spelen :)
Ik denk dat je gelijk hebt :(

Ik ga me maar es ga verdiepen in online gaming, dat komt ten minste nog een beetje in de buurt van de sfeer van de adventures.

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-01 15:21
Frédérick Raynal, de maker van Little Big Adventure 1 en 2 zegt dat er waarschijnlijk geen LBA3 zal komen... maar wel dat hij een nieuwe adventure zal gaan schrijven. Ik ben benieuwd.

Verwijderd

Op vrijdag 10 augustus 2001 14:26 schreef wacko het volgende:
Frédérick Raynal, de maker van Little Big Adventure 1 en 2 zegt dat er waarschijnlijk geen LBA3 zal komen... maar wel dat hij een nieuwe adventure zal gaan schrijven. Ik ben benieuwd.
Lba was echt mega-groot...
Niet normaal daar ben ik lang mee bezig geweest... :)
Tof spel.

Verwijderd

Als je echt zit te popelen, ga dan DOTT weer een keer spelen, ik hebbem ook weer opgezocht ik wist vele stukken echt NIET meer

Verwijderd

F_A is d'r weer eens.. ;)
Btw. Er reageerde niemand binnen een uur en dan al omhoog kicken? come on.. gimme a break! :P
Maar goed, Ik ben zelf ook dus adventure fan. Alle lucasarts games uitgespeeld (alleen 1tje van Indiana jones hebik nog nooit gespeeld.. ;( ) en ik mis'et ook een beetje... :'(
Ik w8 met sm8 op broken sword 3 en ik blijf hopen op sam & max 2!!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-02 12:40

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Goeiemorgen! :z :) Lijkt me toch duidelijk, hé, er wordt om een echte adventure gevraagd. Nou, in de laatste zone staat Myst III: Exile. Je moet er een beetje van houden, dat myst, maar het is wel een rasechte adventure.

Dat ie in dit draadje nog niet genoemd verbaasd me zeer.

Real Myst 3d is ook al een tijdje uit, ook heel mooi, alleen stevige comp nodig.

Ikzelf vind dat adventures ponit&click moeten zijn. Ik vind Broken Sword 1 en 2 de beste adventures aller tijden :9~, en ik betreur het dat deel 3 in 3d wordt, want bij monkey isle4 verpestte dat ook de hele sfeer |:(.

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-02 19:09
Misschien is een abonnement op de PU (power unlimited) nemen ook wel handig!! Iedere maand rond de 27ste de nieuwe games.... www.powerunlimited.nl

dat was geen reclame ;)

Maak zelf een adventure!!! http://www.cs.uu.nl/~markov/gmaker
Ik heb ook bezig met een spel. Echt cool!

Nu mijn eigen mening:
Ga oude spellen uit de bakken bij de intertoys halen, voor 5 piek uren werk :)

Verbouwing

• darmit
  • Laatst online: 21-04-2024

darmit

who wants to live forever

en wat dacht je dan van Myst 3 Exile en van schizm

searisk

Verwijderd

Op vrijdag 10 augustus 2001 13:12 schreef Noordpark_Terrorist het volgende:

[..]

Zelda: Ocarina Of Time is nog steeds het beste spel wat ik ooit gespeeld hebt, met Majora's Mask daarachteraan, maar dat concept beviel me niet zo.
Dat vind ik dus precies zo..

Verwijderd

Adventures zijn de enige spellen die ik
graag speel...

Monkey Island, Kyrandia, Space Quest,
Leisure Suit Larry, Full Throttle...

moet nog ergens Grim Fandango en Broken
Sword vandaan halen, heb de laatste drie
jaar qua games in een hol geleefd 8-)

Veel te druk met andere dingen... >:)

Verwijderd

No offense voor zelda liefhebbers... Maar d_a praatte hier meer over point & click adventures of iets dat in de richting komt (Grim fandango en monkey island 4 bijv.).
Adventures waar je niet hoeft te vechten en alleen puzzelen. Hou ik ook het meeste van. :)

• bigboss
  • Niet online
Als je oude adventures (of andere oude spellen) zoekt moet je eens op www.abandongames.com en www.theunderdogs.org kijken.

Trouwens, Discworld Noir was een briljant spel :)

"Bug? That's not a bug, that's a feature."

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:52
Riven zal ik weer eens uit de kast halen. Die heb ik nog nooit uitgespeeld en sinds ik de savegames kwijt was ook niet meer gespeeld. Hij was wel mooi, maar ook wel moeilijk, door die wazige verhaallijn :)

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-02 12:40

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Weet iemand waar ik de demo van 'The Last Express' kan downen? Ik heb tot nu toe alleen dode oude links gevonden die niet meer werken.
Pagina: 1