Waar haal ik een betrouwbare MemTest versie vandaan ?

Pagina: 1
Acties:

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Topicstarter
Vroeger was het leven simpel als je effe wat RAM wilde testen :
- Je ging naar http://memtest.org/#downiso
- Downloadt de ISO.
- Dan kon je die branden of later met RuFus op een USB Stick knallen : KLAAR! :Y)

Vandaag heb ik er echter alleen maar gezeik mee :
- Alle versies van http://memtest.org/#downiso werken niet mee of ik die nou met hun tool of één van mijn tools (RuFuS en DD onder Linux) op een USB Stick wil zetten! :/
- De versie die bij een zeer recente Kubuntu 20.04 LTS LiveCD/Installatie ISO zit blokkeert al gauw na een paar seconden.

Ondertussen lijkt het dat ik een werkende versie heb gevonden die bij de Kubuntu 18.4.5 ISO zit, maar ik zou toch wel heel graag willen weten :
- Of anderen ook dezelfde ervaring hebben ?
- Of er ondertussen niet misschien een ander soortgelijk programma bestaat van een andere ontwikkelaar die beter werkt of betrouwbaarder is en/of beter met hedendaagse hardware werkt ?!

Ik voel me echt ontzettend n00b op het moment, want dit soort ellende heb ik echt nog nooit eerder meegemaakt met MemTest86+ zelfs toen ik die op een zelf gemaakte MultiBoot USB Stick had staan! -O-

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:03
Je kan ook die andere downloaden. (de non plus versie)

https://www.memtest86.com/

Ik vind die persoonlijk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-05 12:51
nero355 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 17:12:
Vandaag heb ik er echter alleen maar gezeik mee :
- Alle versies van http://memtest.org/#downiso werken niet mee of ik die nou met hun tool of één van mijn tools (RuFuS en DD onder Linux) op een USB Stick wil zetten! :/
Niet dat ik nou zo'n expert ben, maar: 'werken niet mee', wat gaat er mis? Is het wellicht een kwestie van UEFI boot of traditionele boot, misschien iets van een BIOS setting?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:38

Cyphax

Moderator LNX
Ik was ook op zoek naar een ISO van Memtest maar die maken ze niet echt meer. Ik heb een USB-stick uitverkoren en gewoon hun reguliere versie gedownload en met die executable die erbij zit Memtest op de USB-stick gezet.

Je zou dat kunnen doen en daar dan weer een ISO van maken eventueel, maargoed, als je dan toch al een bootable USB-stick hebt...
Het is niet exact dezelfde versie trouwens, blijkbaar is het ooit door Passmark opgenomen, maar ik heb mijn geheugen er in elk geval mee kunnen testen. :P

[ Voor 14% gewijzigd door Cyphax op 11-09-2020 07:23 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:16
Slightly off topic: Zie ik nu uit deze links dat memtest86 is overgenomen door passmark? Kan me niet herinneren dat dit vroeger was. Of ben ik nu daadwerkelijk in de war met memtest+?

Let wel, kan goed 10 jaar geleden geweest zijn dat ik het nodig had.

On topic:

Op een gegeven moment switchte ik naar dit, daar zitten ze beide in, plus een shitton more:

https://www.ultimatebootcd.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:38

Cyphax

Moderator LNX
KnoxNL schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 07:25:
Slightly off topic: Zie ik nu uit deze links dat memtest86 is overgenomen door passmark? Kan me niet herinneren dat dit vroeger was. Of ben ik nu daadwerkelijk in de war met memtest+?

On topic:

Op een gegeven moment switchte ik naar dit, daar zitten ze beide in, plus een shitton more:

Inderdaad. Geen idee hoelang al maar het staat er tussen neus en lippen door vermeld. :)
The original Memtest86 is now handled by PassMark® Software Pty Ltd.

Memtest86+ is released under the terms of the Gnu Public License (GPL). No restrictions for use, private or commercial exist other than the ones mentioned in the Gnu Public License (GPL). Texts about the original version was taken from the original website and written by Chris Brady.
Of het praktisch echt iets uitmaakt weet ik niet, die van Passmark deed het iig prima.

[ Voor 3% gewijzigd door Cyphax op 11-09-2020 07:29 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Topicstarter
Hell-Slave schreef op donderdag 10 september 2020 @ 22:43:
Je kan ook die andere downloaden. (de non plus versie)

https://www.memtest86.com/

Ik vind die persoonlijk beter.
Wat vind je er beter aan dan :?

Zijn er gevallen geweest waarbij de eene versie andere resultaten gaf dan de andere versie ?!
vanaalten schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 07:03:
Niet dat ik nou zo'n expert ben, maar: 'werken niet mee', wat gaat er mis?
Het wegschrijven van de ISO zelf :
- De tool van memtest.org van zowel de laatste versie als de vorige versie krijgt syslinux niet goed weggeschreven.
- RuFuS zegt in feite "Dit is een ISO waar ik niks mee kan!" :|
- Als ik met DD onder Linux de ISO op een USB Stick wegschrijf dan start die dus ook niet op, want RuFuS doet in feite hetzelfde uiteindelijk :)
Is het wellicht een kwestie van UEFI boot of traditionele boot, misschien iets van een BIOS setting?
Dat denk ik dus niet, want ik kan dus met DD een Kubuntu ISO wegschrijven op dezelfde USB Stick en daarvan MemTest86+ 5.01 opstarten zonder enig probleem! 8)7

Het enige wat elke keer misgaat met een module die zowel in Single Threaded als FAIL SAFE mode goed wordt getest : De Multi Threaded mode.
Vlak na de start van Test 7 reboot de PC automatisch, maar dat schijnt wel vaker te gebeuren bij heel veel mensen :?
KnoxNL schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 07:25:

On topic:

Dat hou ik dan maar aan als Plan C want ik ben niet echt fan van dat soort dingen en zo te zien biedt het ook niet echt veel meerwaarde voor mij :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
nero355 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 14:47:
[...]

Wat vind je er beter aan dan :?

Zijn er gevallen geweest waarbij de eene versie andere resultaten gaf dan de andere versie ?!
Het wordt onderhouden door een commercieel bedrijf, die regelmatig met updates en verbeteringen komt.
Die andere versie wordt onderhouden door een hobbyist die soms geen tijd heeft. (het heeft jaren stil gestaan)

Ik gebruik graag software die goed en regelmatig onderhouden wordt, maar wie ben ik? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Topicstarter
Hell-Slave schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 22:11:
Het wordt onderhouden door een commercieel bedrijf, die regelmatig met updates en verbeteringen komt.
Die andere versie wordt onderhouden door een hobbyist die soms geen tijd heeft. (het heeft jaren stil gestaan)

Ik gebruik graag software die goed en regelmatig onderhouden wordt, maar wie ben ik? 8)7
Dat kan je ook op een normale vriendelijke manier zeggen... :|

Het punt is gewoon dat MemTest86+ al jarenlang door zo'n beetje iedereen werd gebruikt en prima werkte.
Het staat zelfs in de GoT RAM F.A.Q. als ik me niet vergis ;)

Maar goed...

Ondertussen ben ik al wat aan het prutsen geslagen en zit er al redelijk voortgang in :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Wat betreft Rufus doe je iets niet goed volgens mij want ik kan Memtest van https://www.memtest86.com/ altijd gewoon imagen naar usb stick met Rufus. Net even voor de zekerheid opnieuw geprobeerd en nog steeds geen enkel probleem.

Overigens, ik weet niet of het een Windows bak betreft, maar Windows heeft tegenwoordig ook een on boot memtest ingebakken die redelijk adequaat is: start > zoek > memory.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 32GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Topicstarter
temp00 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 22:21:
Wat betreft Rufus doe je iets niet goed volgens mij want ik kan Memtest van https://www.memtest86.com/ altijd gewoon imagen naar usb stick met Rufus. Net even voor de zekerheid opnieuw geprobeerd en nog steeds geen enkel probleem.
Ik had het dan ook over de MemTest86+ versie van http://memtest.org ;)
Overigens, ik weet niet of het een Windows bak betreft, maar Windows heeft tegenwoordig ook een on boot memtest ingebakken die redelijk adequaat is: start > zoek > memory.
Ik draai liever zoiets vanaf een USB Stick met alle Storage losgekoppeld vanwege de vele reboots en shutdowns vooral :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:59
Rufus 3.11 werkt niet. Hij zegt:
Scanning image...
ISO analysis:
Image is an ISO9660 image
Disk image analysis:
Image does not have an x86 Master Boot Record
ISO label: 'MT531'
Size: 1.4 MB (Projected)
Oudere versies van rufus werken ook niet, ook niet met oudere versies van memtest. Wat raar.

[ Voor 18% gewijzigd door jeroen3 op 11-09-2020 22:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hell-Slave
nero355 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 22:15:
[...]

Dat kan je ook op een normale vriendelijke manier zeggen... :|

Het punt is gewoon dat MemTest86+ al jarenlang door zo'n beetje iedereen werd gebruikt en prima werkte.
Het staat zelfs in de GoT RAM F.A.Q. als ik me niet vergis ;)
Hoe oud is die F.A.Q. van GOT wel niet?

P.S. Het spijt me als ik niet normaal en vriendelijk overkwam, mijn excuses.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Ah ok. Ik zou die van Memtest86.com gewoon pakken, werkt (volgens mij) prima. Als je perse die van .org wilt moet je de .iso van de .org site even mounten en dan in Rufus die .img file uit de folder 'Boot' pakken. Dat werkt ook wel.

[ Voor 3% gewijzigd door temp00 op 11-09-2020 22:35 ]

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 32GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:59
Werkt die bootable stick creator van memtest niet in Wine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
temp00 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 22:33:
Ah ok. Ik zou die van Memtest86.com gewoon pakken, werkt (volgens mij) prima. Als je perse die van .org wilt moet je de .iso van de .org site even mounten en dan in Rufus die .img file uit de folder 'Boot' pakken. Dat werkt ook wel.
Unetbootin zou ook moeten werken onder linux, ik heb hem ook geïnstalleerd staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Zou best kunnen maar TS lukt het niet onder Rufus. Dat komt omdat hij/zij de .iso van de .org site probeert te imagen met Rufus en dat gaat idd niet. Je moet het .img bestand, wat in de iso zit, imagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
temp00 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 22:38:
Zou best kunnen maar TS lukt het niet onder Rufus. Dat komt omdat hij/zij de .iso van de .org site probeert te imagen met Rufus en dat gaat idd niet. Je moet het .img bestand, wat in de iso zit, imagen.
Ah op die fiets. ;)

• nero355

nero355

Topicstarter
temp00 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 22:33:
Potver... :o

Dat ik daar niet aan gedacht heb! _O- Ga ik zo effe testen! :*)

Pagina: 1