Toon posts:

k7t bios 2.9 -> geheugen check doet raar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Net mijn bios van 2.6 naar 2.9 geflashed (msi k7t turbo).
Nu draait alles wel normaal, echter bij het booten wordt mijn geheugen (256 spectek) veel langzamer dan normaal gechecked. Daarna begint ie weer opnieuw te checken, en weer, en weer... totdat ik met Escape 'doorboot'.

iemand een idee?

B.

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Kun je waarschijnlijk in je bios instellen.

Who is John Galt?

Verwijderd

Topicstarter
ik had al even gekeken. maar het enige wat me relevant leek is ECC aan of uit, en deze staat standaart uit. Ik heb trouwens toch geen ECC.

:?

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:13

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Onder 'Advanced BIOS Features' moet je 'Quick power on self test' op disabled zetten.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Verwijderd

Topicstarter
bedankt!

dat was 'm dus.
komt zeker door die "fail safe defaults" laden.

B.

Verwijderd

Je moet toch juist die quick test op on zetten!!
Ik denk dat je bios gewoon op de default is gegaan. Krijg je altijd na elke flash. Dan moet je gewoon je opties weer instellen. Of de performance instellingen saven als je lui bent.

Verwijderd

"Quick.." disablen dan gaat ie toch juist niet meer Quick, oftewel langzaam! (volledige check).
Deze Quick POST moet dus ENABLED

Verwijderd

Topicstarter
ja hij stond disabled, nu op enabled gezet en doet ie het dus goed. Dus ik was een eind op de goede weg geholpen.

toch dubieus dat ie maar blijft checken als ie disabled staat; lijkt niet me goed.

maar goed, alles werkt nog.

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:13

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Euuh, brainmeltdown van mijn kant :) Maareh, als die quick POST aan staat, dan checkt ie het geheugen 3 of 4 keer meen ik. Dus hij blijft niet eindeloos checken, uiteindelijk gaat ie wel door.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Verwijderd

Topicstarter
oeps, door de mand gevallen.

ik was natuurlijk te ongeduldig en toe ie voor de derde keer begon te checken heb ik ge-escaped en hier maar de vraag gesteld.

maar goed, had ik toch wel gedaan om 't uit te krijgen.

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Trouwens wel een beter bios, Aangezien je nu ook je interleave in kunt stellen e.d.

Verder draait ie nog steeds stabiel hierzo dus iedereen kan gerust gaan flashen.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-06 21:15
En de multipliers dan?? kan ik mijn duron 800 op 7 x 133 draaien??
Pagina: 1