He Tweaksters,
Ben net freelance gegaan als Motion designer / Director, en heb dus een nieuwe PC nodig. En wat wil nu, de nieuwe RTX videokaarten komen deze maand uit, dus dat is fijn!
Workstation
Ik gebruik dus 60% van de tijd After effects. Soms met grote comps (4k of 8k voor events projections) en ik wil dat de RAM preview daar zo snel mogelijk gaat. (dus goede CPU). en dat ik grote bronbestanden kan verwerken (veel RAM).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het scherm heb ik al, dus ik hoop voor alleen het systeem zelf een beetje onder de 3000 euro uit te komen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Net een dell u2730q scherm gekocht, waar ik heel blij mee ben. Ook heb ik toetsenbord en wacom al om mee te werken.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb een goede CPU nodig, genoeg ruimte voor bronbestanden, en als ik ga renderen in Redshift in Cinema 4D moet ik een snelle videokaart hebben. Ik dacht aan beginnen met 1x een 3080 en eventueel later er nog eentje bij prikken. Ook 64 GB ram om te beginnen, en eventueel uitbreiden later naar 128GB.
Ga je overklokken?
Niet van plan. Ik hoef ook geen LED lampjes.
Vragen
Ik zou graag willen weten of jullie iets geks zien? Zie ik iets over het hoofd? is het compatible? Dit zal de eerste keer zijn dat ik zelf de PC in elkaar ga zetten, raden jullie dat aan? De reden hiervoor is dat ik het idee heb als ik alle componenten bij een Alternate koop, dat ik dan niet voor de beste deals kan gaan, en misschien wel honderden euros kan besparen?
Is het het handigst om de losse componenten gewoon bij de goedkoopste winkels te bestellen?
Ik dacht OS en Scratch/Cache op de M.2 Drive
dan nog een 2e M.2 drive voor andere 'current projects'
stock footage / library op de HDD
Dit is de huidige configuratie: https://nl.pcpartpicker.com/list/tw9Zk6
Thanks Bro's!
Ben net freelance gegaan als Motion designer / Director, en heb dus een nieuwe PC nodig. En wat wil nu, de nieuwe RTX videokaarten komen deze maand uit, dus dat is fijn!
Workstation
Ik gebruik dus 60% van de tijd After effects. Soms met grote comps (4k of 8k voor events projections) en ik wil dat de RAM preview daar zo snel mogelijk gaat. (dus goede CPU). en dat ik grote bronbestanden kan verwerken (veel RAM).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het scherm heb ik al, dus ik hoop voor alleen het systeem zelf een beetje onder de 3000 euro uit te komen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Net een dell u2730q scherm gekocht, waar ik heel blij mee ben. Ook heb ik toetsenbord en wacom al om mee te werken.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb een goede CPU nodig, genoeg ruimte voor bronbestanden, en als ik ga renderen in Redshift in Cinema 4D moet ik een snelle videokaart hebben. Ik dacht aan beginnen met 1x een 3080 en eventueel later er nog eentje bij prikken. Ook 64 GB ram om te beginnen, en eventueel uitbreiden later naar 128GB.
Ga je overklokken?
Niet van plan. Ik hoef ook geen LED lampjes.
Vragen
Ik zou graag willen weten of jullie iets geks zien? Zie ik iets over het hoofd? is het compatible? Dit zal de eerste keer zijn dat ik zelf de PC in elkaar ga zetten, raden jullie dat aan? De reden hiervoor is dat ik het idee heb als ik alle componenten bij een Alternate koop, dat ik dan niet voor de beste deals kan gaan, en misschien wel honderden euros kan besparen?
Is het het handigst om de losse componenten gewoon bij de goedkoopste winkels te bestellen?
Ik dacht OS en Scratch/Cache op de M.2 Drive
dan nog een 2e M.2 drive voor andere 'current projects'
stock footage / library op de HDD
Dit is de huidige configuratie: https://nl.pcpartpicker.com/list/tw9Zk6
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 9 3950X | € 729,13 | € 729,13 |
| 1 | Moederborden | Asus ROG Strix X570-E Gaming | € 265,- | € 265,- |
| 1 | Videokaarten | Nvidia GeForce RTX 3080 Founders Edition | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Interne harde schijven | Seagate IronWolf Pro, 4TB (ST4000NE001) | € 152,50 | € 152,50 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define 7 Tempered Glass Dark Tint Zwart | € 139,- | € 139,- |
| 1 | Waterkoeling | NZXT Kraken X63 | € 141,01 | € 141,01 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB Pro CMW64GX4M2E3200C16 | € 253,37 | € 253,37 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM850 (2019) | € 121,05 | € 121,05 |
| 2 | Solid state drives | XPG SX8200 Pro 2TB | € 240,90 | € 481,80 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.282,86 | ||
Thanks Bro's!
[ Voor 49% gewijzigd door _Supreme op 08-09-2020 19:51 ]
www.tri-state.nl