Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Npcspellen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 26-10-2023
Beste allemaal,

Ik wil op 17 september eigenlijk meteen een RTX 3080 aanschaffen.

Nu vind ik het design van de FE echt super strak en overweeg ik om deze aan te schaffen. Ook vind ik het design van de ventilatoren aan beide kanten leuk en vernieuwend.

Nu is mijn vraag:

Qua cooling kan er een groot verschil zijn tussen after market en FE. Hoe schatten jullie dit verschil in? Wat adviseren jullie mij? Of is het verschil te verwaarlozen?

Groetjes!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-10 19:02
Ik denk dat je dat het beste in het algemene topic kan vragen: [NVIDIA GeForce RTX 30XX] Levertijden & Prijzen

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:16

Umbrah

The Incredible MapMan

Hmmm het hangt er vanaf van wat je wilt. FE is al lang eigenlijk geen reference meer, maar een custom design (reference is minder exotisch qua vorm en minder... petite). Het voordeel van Founder is dat het inderdaad een coole kaart is, als dat je smaak is, maar waarschijnlijk zullen er een hoop after market kaarten zijn die wél op het reference design gebaseerd zijn.

Mocht je ooit willen gaan waterkoelen, wat ik met zo'n kaart 100% wil, m'n threadripper zit al op water en ik moet er niet aan denken dat een tweede 300+ watt hittebron over het systeem gaat. Alle hitte moet een radiator in voor mij, dan is een 100% custom design (denk dan ook aan de Gaming-X Trio's) een nadeel. ALS er al een waterblok voor komt, dan is het niet erg snel. Vandaar dat ik zelf voor een partner kaart zal gaan, die een reference ontwerp gebruikt. Founder Edition is namelijk geen garantie dat er een waterblok komt, omdat het geen reference design is bij Ampere. Het lijkt mij sowieso een érg lastige kaart om een blok op te monteren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kamato
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
aan plaatjes van de kaarten, of (ventilatie-)claims van de fabrikanten kun je zoiets sowieso niet afleiden. als je op zoek bent naar de koelste luchtgekoelde kaart zul je moeten wachten op onafhankelijke reviews en vergelijkingen.

als je nog koeler wilt gaan dan dat: wat @Umbrah zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:16

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

EK en Bykski komen met FE blokken.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen120
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 25-03-2023
Ik zag een custom design van geloof ik EVGA met veel gaten in de backplate. Niet perse mooi maar dacht dat die misschien wel de beste luchtkoeling heeft.
Pagina: 1