Bestemmingen voor reizen in november vanuit België: CityTrip

Pagina: 1
Acties:
  • 706 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TempAccount123
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 14-11-2023
In deze onzekere tijden hoop ik op reis te gaan met mijn reisgenoot en vroeg ik me af wat verstandig is met betrekking tot het coronavirus.

Context: ik geef de voorkeur aan stedentrips met culturele en gastronomische componenten of bestemmingen met lichte vrijetijdsbesteding en actieve delen. De hele dag aan het zwembad of op het strand zitten is niets voor ons. Twee voorbeelden (uit 2018 & 2019 ...) zijn een stedentrip naar New York of een vakantie naar Tenerife voor wat relaxen maar voornamelijk om het eiland een beetje te verkennen. Op alle bestemmingen houden we ervan om luxueus, authentiek, uniek of speciaal te dineren (in New York een high-end Japans bijvoorbeeld, of high-end Canarische keuken in Tenerife) en de lokale cultuur en/of natuur te ontdekken.
We nemen alle mogelijke voorzorgsmaatregelen en zullen volledige bescherming gebruiken (speciale maskers) als een vliegtuig nodig is. Ter illustratie: we hebben onlangs een reis naar Rotterdam afgezegd omdat zowel gevallen hier als daar lokaal snel aan het stijgen waren. We zoeken ook geen grote menigten of feesten of dat soort dingen. Dus hopelijk toont dit dat proberen verantwoordelijk te zijn, maar we zijn bereid om een minimaal risico te tolereren om op vakantie te gaan.

Welke locaties zou je in die zin mogelijk of leuk vinden om naar toe te reizen en waarschijnlijk ook corona-veilig(er) zijn of blijven? Kijken naar [[https://diplomatie.belgium.be/nl](https://diplomatie.belgium.be/nl)] ([https://diplomatie.belgium.be/nl](https://diplomatie.belgium.be/nl)) geeft wat info maar ik vroeg me ook af voor verder naar het buitenland en wat je zou kunnen aanbevelen voor de maand november.

We hebben al een korte lijst met tot nu toe:

- Rotterdam / Zuid-Holland (doe de reis waar we aan dachten, hoewel november volgens mij een slechtere maand is)
- De Azoren
- Madeira
- Griekse steden (zoals Athene?) Of eilanden (geen ervaring)
- Italiaanse steden (zoals Milaan?) Of eilanden (geen ervaring)
- Buiten Europa?

... In de hoop op meer ideeën van jullie, gebaseerd op jullie ervaringen! Elke input is welkom.

Merk op dat ik bijvoorbeeld Frankrijk of Spanje niet heb opgenomen, aangezien ze het momenteel niet zo goed doen.
Ik ben ook erg onzeker over de mogelijkheden buiten Europa.
Enige input beschikbaar op plekken zoals de Seychellen, Dubai, Kaapverdië, Malediven, ... of zelfs verder (Canada, ....)?

Ook hier is elk advies meer dan welkom!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13:48
TempAccount123 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 09:43:
In deze onzekere tijden hoop ik op reis te gaan met mijn reisgenoot en vroeg ik me af wat verstandig is met betrekking tot het coronavirus.

Ook hier is elk advies meer dan welkom!
Tja, de situatie in een bepaalde plaats, regio of land kan vandaag goed zijn en morgen code rood..

Als je verstandig bent dan kijk je voor iets in Nederland, Duitsland, Frankrijk of bijvoorbeeld België (op rij afstand met de auto) en reserveer je bij wijze van een dag van tevoren pas een hotel. Ook in ons land is wel iets te vinden lijkt mij?

Een vliegreis boeken is nu niet 'verstandig'. Wat natuurlijk ook kan is een last-minute op Schiphol pakken als dat nog bestaat en dan even op internet kijken wat de huidige situatie in het betreffende land is. Hotels en dergelijken zullen niet vol zitten. Maar ook hiervoor geldt; je weet niet wat de situatie na een week is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

De Griekse eilanden zijn door de Nederlandse overheid net op code oranje gezet; ongetwijfeld is dat dus anders voor Belgen maar het is mogelijk iets om rekening mee te houden?

Ik zou je topic(s) over trips allicht even op de langere termijn schuiven; mijn moeder wilde naar Spanje in deze periode, had al dingen geboekt vorig jaar (via Booking.com) maar toch een paar weken geleden alles afgezegd want ook voor regio Barcelona kwamen negatievere reis-adviezen.

Het is lastig een topic te vullen als je per dag andere overheden / adviezen krijgt :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07:00
Belgie is een stuk strikter bmt reizen: annuleer de boel maar vast.
Zuid holland (incl Rotterdam) is oranje
Wil je 2 weken onbetaald thuis in quarantaine zitten, dan kanj e gewoon gaan.

https://diplomatie.belgium.be/nl voor de zones. Scroll vooral een stuk omlaag, over "terugkeer uit"

[ Voor 20% gewijzigd door 99ruud99 op 08-09-2020 10:05 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ik zou gewoon even overslaan en volgend jaar je vakantie plannen. Het is nu gewoon echt niet te doen.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:02
Of je slaat het een keertje over.
Hou het lekker dicht bij huis?
In een klein gebied is het al lastig om contact onderzoek te doen mocht er iemand besmet raken, als er dan ook nog toeristen van heinde en verre lukraak rondbanjeren is je cluster ineens geen 10 mensen op de plaatselijke markt, maar 600 mensen verspreid over de halve wereldbol.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Een stedentrip ten tijde van globale pandemie?

Serieus, doe even aan wat realiteitszin.

[ Voor 3% gewijzigd door Postius op 08-09-2020 11:22 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SonnyBBQ
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:27
En wat dacht je van gewoon dichtbij? Geen risico en kan ook heel leuk zijn. Wij boeken soms een hotel in een stad dichtbij (zelfs al gedaan op 10km van hier). Dat geeft je toch vaak een ander beeld dan de stad voor een dagje te bezoeken. Hierbij gaan we dan ook expliciet op zoek naar dingen die we nog niet gedaan hebben. Kleine musea, wandelen door delen van de stad die we nog niet aangedaan hebben, eens een fiets huren, activiteiten zoeken in de rand van de stad...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je kan denk ik beter citytrips binnen Belgie houden, je krijgt zelfs 12 treintickets (of 6 retourtickets) hiervoor als coronamaatregel. Brugge, Ghent, Mechelen, Antwerpen, Brussel

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
MAX3400 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 10:01:
De Griekse eilanden zijn door de Nederlandse overheid net op code oranje gezet; ongetwijfeld is dat dus anders voor Belgen maar het is mogelijk iets om rekening mee te houden?
Grote kans dat daar in november heel erg veel dicht is, als je er uberhaupt heen mag. Wij zijn een keer in een late herfstvakantie (eind oktober) naar Kreta geweest en toen was er niet bepaald veel meer open.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07:00
je zou natuurlijk ook gewoon een fietsvakantie kunnen doen, langs de trapistenbrouwerijen oid.
Dan maak je het geld dat je overhoudt naar een of ander goed doel over.
Ik neem aan dat ik geen voorbeelden hoef te noemen :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik denk dat dit topic een herhaling van zetten wordt van je topic van een week of 4 geleden: CityTrip Rotterdam (~20 Aug): Mogelijk en veilig?.

Sinds vorige maand is het er nog niet beter op geworden; eerder slechter qua reisadviezen. Dus zoals in je vorige topic en ook hier diverse keren gezegd: beter sla je een jaartje over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:27

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Een regio die vandaag 'geel' is, kan morgen ineens oranje of rood zijn. Met als risico dat je ergens vast komt te zitten, en/of lekker in quarantaine mag bij terugkomst.

Ook ik zou graag een stedentripje doen want ik word knettergek hier thuis. Maar... Het is gewoon niet handig.
Ik zou nu niet met een lekker gevoel ergens kunnen zitten, ongeacht 'de kleur'.

Blijf thuis. Doe wat in de omgeving of in eigen land. Huisje in de Ardennen en een beetje mountainbiken?
Of een tripje langs bierbrouwerijen.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-06 12:43

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Na je topic van vorige maand, is onze glazen bol niet beter geworden. Tevens zijn de officiële richtlijnen niet significant veranderd, én kun je deze prima zelf opzoeken. Vandaar dat dit topic op slot gaat.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.