CityTrip Rotterdam (~20 Aug): Mogelijk en veilig?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.429 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TempAccount123
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 14-11-2023
Hallo,
ik kom uit België en we hadden volgende week een citytrip naar Rotterdam gepland voor een paar dagen rond ~ 20 augustus. Helaas is het coronavirus nu een ding en ik heb gelezen over stijgende gevallen in Nederland (evenals in België en andere plaatsen in Europa), dus ik vroeg me twee dingen af: is het waarschijnlijk dat de grenzen open blijven en toerisme vanuit de EU -landen en België specifiek mogelijk blijven? Is het veilig om te doen? Als Belg dragen we al altijd een masker in zowel binnen- als buitenruimtes, houden we sociale afstand, handen wassen, etc maar we willen graag musea bezoeken en restaurants, cafe's en dergelijke bezoeken. Niet aanbevolen of oké om te doen? Hopelijk niet al te domme vraag, maar ik hoopte meer inzicht te krijgen van de lokale bevolking!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:44
Als je uit de provincie Antwerpen komt ben je kortgezegd niet welkom.

Tevens betekent het opzoeken van hotspots (café / kroeg) in lokale hotspots (Rotterdam) het opzoeken van risico.

[ Voor 45% gewijzigd door Rukapul op 11-08-2020 20:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-06 20:47
Je vragen zijn redelijk koffiedik kijken, want niemand die weet wat er besloten gaat worden. En of het veilig is valt ook weinig zinnigs over te zeggen. Dat heb je vooral zelf in de hand.

Al met al wordt het niet aanbevolen, maar ik gok dat je er niet met harde hand uit zal worden gegooid als je toch besluit te gaan.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Rotterdam is zo'n beetje de hotzone van NL op dit moment. Ik zou het even lekker niet doen en uitstellen tot volgend jaar. :X

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/actueel die mooie rooie vlek

[ Voor 22% gewijzigd door SmurfLink op 11-08-2020 21:02 ]

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:40
Gewoon niet doen, laten we allemaal even recreatie laten tot thuis en dichtbij dan is Corona hopelijk snel voorbij.

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-06 15:38
Je wordt er denk ik niet uitgegooid, maar het wordt wel afgeraden.
Daarnaast moet je overal reserveren en is het een ongezellige boel (net als in België volgens mij).
Ik zou het lekker een andere keer doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Hou er ook rekening mee, dat de provincies Noord-Holland, Zuid-Holland (Rotterdam!) en Zeeland voor de Belgische overheid als 'oranje zone' gelden.
Dus nee, ik zou 't niet doen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:30

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Doe het gewoon niet. Punt.

Jij loopt risico. Anderen lopen risico. Waarom zou je deze potentiële ellende opzoeken?

Ik wil ook graag weg, maar het is gewoon niet goed te praten.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzacabonara
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 13-12-2024

pizzacabonara

It's a put on..

Waarom zou je dat nu willen?

Poah dikke Massey.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Nee, moet je niet doen. Rotterdam is 1 van de regionale infectieplekken.

Als je geen reden hebt om naar Rdam te gaan moet je nu niet gaan. Ga lekker voorjaar 2021

(wel frappant om te zien hoe het sentiment mbt corona zo gedraaid is in 1 week, vorige week was er nog een topic van iemand die naar het strand wilde en iedereen die zei dat dat niet zo verstandig was werd weggemod en neergezet als een belerende moraal ridder. Ach...zoals de wind waait....)

[ Voor 46% gewijzigd door Postius op 12-08-2020 13:29 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jappie1985
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-06 07:20
Sorry maar ik ben het hier gewoon niet mee eens.

Ik woon in Rotterdam en kom regelmatig in de binnenstad. Er is eerlijk gezegd weinig aan de hand. Hou er wel rekening mee dat in het (winkel)centrum mondkapjes verplicht zijn (binnen en buiten) en het daar dus rustiger dan normaal is. Wil je gewoon een beetje culturele dingen doen en ga je de drukte uit de weg dan is er geen probleem. Verder overal van te voren reserveren via bellen / internet (musea, horeca, toeristendingen, etc etc). En als je ergens gaat eten / drinken probeer dan een terras te pakken ipv binnenzitten. Er is zat beschikbaarheid van leuke terrassen net buiten het winkelcentrum.

En voor ik gedownmod wordt: onze steden zijn leuk en divers door de vele kleine lokale ondernemers (met name horeca). Laten we doen wat we kunnen om hun te steunen mits dit verantwoordelijk kan. Ik ben van het laatste overtuigd en doe dan ook mijn best om daar verantwoord aan bij te dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:58

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Modbreak:Graag ontopic blijven en niet op de man spelen aub

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-06 19:08

vectormatic

Warlock of the doorlock

@Jappie1985

De belgische overheid heeft de provincie zuid holland als oranje zone aangemerkt, los van hoe het momenteel op straat er nu uitziet, lijkt me dat voor elke belg reden genoeg om NIET naar rotterdam te gaan, tenzij absoluut noodzakelijk.

Aangezien we het hier over een toeristisch tripje hebben zou ik zelf ook gewoon zeggen "Rotterdam is er over x maanden/jaren ook nog, blijf gewoon thuis"

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Jappie1985 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 13:57:
Sorry maar ik ben het hier gewoon niet mee eens.

Ik woon in Rotterdam en kom regelmatig in de binnenstad. Er is eerlijk gezegd weinig aan de hand. Hou er wel rekening mee dat in het (winkel)centrum mondkapjes verplicht zijn (binnen en buiten) en het daar dus rustiger dan normaal is. Wil je gewoon een beetje culturele dingen doen en ga je de drukte uit de weg dan is er geen probleem. Verder overal van te voren reserveren via bellen / internet (musea, horeca, toeristendingen, etc etc). En als je ergens gaat eten / drinken probeer dan een terras te pakken ipv binnenzitten. Er is zat beschikbaarheid van leuke terrassen net buiten het winkelcentrum.

En voor ik gedownmod wordt: onze steden zijn leuk en divers door de vele kleine lokale ondernemers (met name horeca). Laten we doen wat we kunnen om hun te steunen mits dit verantwoordelijk kan. Ik ben van het laatste overtuigd en doe dan ook mijn best om daar verantwoord aan bij te dragen.
Ik snap dat je als local wél met beperkingen de binnenstad in kan. En ik snap dat je de horeca wilt steunen.
Maar het virus is zich weer aan het verspreiden, dus zéker mensen van buiten langs laten komen is gewoon een domme actie.
Als iedereen dit gaat doen (en ik zeg niet meteen dat dat gebeurt, maar men is gewoon weer laks aan het worden), dan zitten we binnenkort weer met (een gedeeltelijke) lockdown, en dat gaat véél meer ondernemers de kop kosten.

En ja, oranje gebieden. Alleen noodzakelijke reizen dus. En leisure is niet noodzakelijk.
Doe het nou gewoon niet!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:08
https://www.info-coronavirus.be/nl/reizen/
Wat moet ik doen als ik terugkeer uit vakantie in een Europees land?

Keert u terug uit een oranje zone, dan wordt u gevraagd contact op te nemen met uw huisarts om getest te worden en om in quarantaine te gaan.

Wat gebeurt er als ik getest word na mijn terugkeer?

Uw huisarts zal u en uw medereizigers testen op het covid-19 virus. Blijf in afwachting van uw afspraak met de huisarts thuis in quarantaine.

Indien u negatief test op het covid-19 virus, blijft u thuis in quarantaine. Ten vroegste vijf dagen na de eerste test, en negen dagen na uw terugkeer, volgt een tweede test. Is deze test ook negatief, dan hoeft u niet langer in quarantaine te blijven. Is de test positief, volg dan de instructies van uw huisarts en blijf in zelfisolatie.

Indien u positief test op het covid-19 virus bij de eerste test, blijf dan minstens 7 dagen in zelfisolatie en volg de instructies van uw huisarts die uw gezondheid verder zal opvolgen. De contactopvolgers zullen u contacteren om al uw nauwe contacten in kaart te brengen en verder op te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

@Nielson Mooie vondst, ik had wel gevonden dat het een oranje zone is, maar niet dat daar deze gevolgen aan hangen

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-06 12:30

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Postius schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 13:28:
Nee, moet je niet doen. Rotterdam is 1 van de regionale infectieplekken.

Als je geen reden hebt om naar Rdam te gaan moet je nu niet gaan. Ga lekker voorjaar 2021

(wel frappant om te zien hoe het sentiment mbt corona zo gedraaid is in 1 week, vorige week was er nog een topic van iemand die naar het strand wilde en iedereen die zei dat dat niet zo verstandig was werd weggemod en neergezet als een belerende moraal ridder. Ach...zoals de wind waait....)
Waarbij er een zeer groot verschil is in de vraag en insteek: de eerste zocht juist 'n rustig strand, om zo min mogelijk risico te lopen, deze wil naar 'n plek met de hoogste besmettingsgraad. Logisch dus dat de eerste geholpen wordt om zo min mogelijk risico te lopen, terwijl de laatste gezegd wordt "doe het niet".

Meer on-topic: ik verblijf nu in een klein dorp in Brabant, maar ga binnenkort weer naar huis, Oegstgeest/Leiden. Ben daar afgelopen maandag/dinsdag ook geweest, maar het lijkt wel of corona helemaal niet meer bestaat. In winkels gebruikt meer dan de helft niet meer de desinfectie-materialen, en overal is het even druk als vóór corona. Hier in Brabant is het (iig in het dorp) rustig, mensen spreken elkaar er op aan als er geen afstand gehouden wordt, het overgrote deel van de mensen gebruikt desinfectie-materialen, etc. Ik moet binnenkort definitief terug, maar voel me er ook niet fijn bij. Voor mij zou het géén relaxte vakantie zijn, en ik denk dat je dat ook mee moet nemen in je afweging: hoe relaxed / leuk wordt het als je continue op je qui-vive moet zijn? Als je ongerust terug komt?

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
Toen ik vanmiddag op pad was, zag ik op diverse matrixborden langs de weg de instructie "Vermijd drukte, houd 1,5 meter afstand". Het lijkt me prima mogelijk om er even op uit te gaan en je aan deze regels te houden.
Ardana schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 18:53:
Waarbij er een zeer groot verschil is in de vraag en insteek: de eerste zocht juist 'n rustig strand, om zo min mogelijk risico te lopen, deze wil naar 'n plek met de hoogste besmettingsgraad. Logisch dus dat de eerste geholpen wordt om zo min mogelijk risico te lopen, terwijl de laatste gezegd wordt "doe het niet".
Ik neem aan dat @TempAccount123 ook niet van plan is om de drukke plekken op te zoeken.
Jappie1985 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 13:57:
En laten we niet vergeten dat in het laatste RIVM rapport 'Horeca' slechts en heel klein deel van de besmettingen voor haar rekening neemt. De meeste besmettingen gebeuren bij de mensen die andere mensen thuis uitnodigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jappie1985
Nyarlathotep schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 15:57:
[...]

Ik snap dat je als local wél met beperkingen de binnenstad in kan. En ik snap dat je de horeca wilt steunen.
Maar het virus is zich weer aan het verspreiden, dus zéker mensen van buiten langs laten komen is gewoon een domme actie.
Als iedereen dit gaat doen (en ik zeg niet meteen dat dat gebeurt, maar men is gewoon weer laks aan het worden), dan zitten we binnenkort weer met (een gedeeltelijke) lockdown, en dat gaat véél meer ondernemers de kop kosten.

En ja, oranje gebieden. Alleen noodzakelijke reizen dus. En leisure is niet noodzakelijk.
Doe het nou gewoon niet!
Dus het is wel oke als ik als Rotterdammer de stad in ga maar als je Belg bent is dat niet oke? Want Belgen zijn vatbaarder? Nemen het virus mee vanuit Belgie? Lopen zelf een groter risico? Hou toch op, we zijn allemaal mensen.

En als de musea, horeca, toeristenattracties dan zo'n enorm risico zijn, waarom zijn ze dan open? Meet onze regering met een andere maat dan de Belgische?

Volgens mij was de topic starter op zoek naar ervaringsverhalen want het lokale RIVM advies kan hij vast zelf ook wel vinden. Ik als inwoner zie momenteel geen reden de stad te mijden mits je je houdt aan de adviezen, nadenkt bij wat je doet (blijf buiten) en menigtes (voor zover die er zijn) vermijdt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pazienza
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:48
Jappie1985 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 22:51:
[...]

Dus het is wel oke als ik als Rotterdammer de stad in ga maar als je Belg bent is dat niet oke? Want Belgen zijn vatbaarder? Nemen het virus mee vanuit Belgie? Lopen zelf een groter risico? Hou toch op, we zijn allemaal mensen.

En als de musea, horeca, toeristenattracties dan zo'n enorm risico zijn, waarom zijn ze dan open? Meet onze regering met een andere maat dan de Belgische?

Volgens mij was de topic starter op zoek naar ervaringsverhalen want het lokale RIVM advies kan hij vast zelf ook wel vinden. Ik als inwoner zie momenteel geen reden de stad te mijden mits je je houdt aan de adviezen, nadenkt bij wat je doet (blijf buiten) en menigtes (voor zover die er zijn) vermijdt.
Is het echt zo moeilijk te begrijpen dat je risico gebieden moet mijden, omdat je daarna terug naar huis gaat en het misschien meeneemt? Als iedereen dat zou doen blijft zo'n uitbraak niet lokaal maar bereid het zich razendsnel uit.

Is het niet voor jezelf dan voor een ander. Met dit soort nihilistische insteek kun je potentieel mensen de dood in jagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 29-06 17:36

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Waarom wil je zo graag naar Rotterdam?

Zoek een iets minder toeristisch stukje Nederland uit, waar iedereen zich rustig aan de regels houdt en je rustig een biertje kan drinken.

Spreek met je vrienden af om voor, tijdens en na de trip niet te veel wisselende contacten te hebben (en zeker niet bij ouderen op bezoek). En gewoon eerlijk aan te geven als je verkouden bent o.i.d.

Zoek een verblijf waar je de ruimte hebt om zelf eten te maken (BBQ) of te bestellen/eten. (In restaurants doen ze (terecht) moeilijk over grotere groepen die niet uit hetzelfde gezin komen).

Neem van zo'n desinfectiegel mee en reis niet allemaal in dezelfde auto.

---

Iedereen is wel toe aan wat ontspanning, maar zoek een alternatief en zoek niet corona op.

De kans op besmetting is in Rotterdam nu eenmaal groter. En dat wil je niet mee terug naar jou omgeving nemen.
Andersom trouwens ook niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Jappie1985 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 22:51:
Die Belg gaat daarna terug naar zijn eigen land, waarvan de overheid heeft bepaald, dat Zuid-Holland een oranje zone is.

Voor de duidelijkheid nog maar eens opnieuw een quote uit de link, die @Nielson al geplaatst heeft: https://www.info-coronavirus.be/nl/reizen/
Keert u terug uit een oranje zone, dan wordt u gevraagd contact op te nemen met uw huisarts om getest te worden en om in quarantaine te gaan.
Dat is wel even iets anders, dan wanneer jij, als Rotterdammer, in je eigen woonplaats bent...

Overigens ben ik helemaal met je eens, dat we onze lokale theaters, winkels, horeca, etc. moeten steunen, dat doen m'n man en ik ook in onze woonplaats. Maar dat moeten 'wij', als inwoners doen, niet de buitenlandse toeristen. We gaan nu ook even niet naar Antwerpen, en zijn daar trouwens momenteel ook niet welkom...

[ Voor 16% gewijzigd door Marly op 12-08-2020 23:49 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UnMercable
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 29-06 08:29
Rotterdam is momenteel een beetje hetzelfde als voor corona, alleen nu in de vakantietijd en met deze warmte iets rustiger. Je zou prima naar Rotterdam kunnen gaan maar houd er wel rekening mee dat men zich hier niet zo nauw aan de regels houdt. Als Belg zijnde zou je niet zoveel moeite moeten hebben met de regels die er zijn. Maar zoals ik al zei, deze worden niet echt gevolgd. In de binnenstad (en op drukke plekken) geldt een mondmaskerplicht. Ik denk dat alleen zo'n 20% tot maximaal 50% van de mensen deze ook dragen.

Als je echt wilt komen, er is genoeg te doen (nagenoeg alles), weerbericht is wel minder. Maar ik denk meer of je jezelf moet afvragen of je het ook wilt. Personal space is niet echt een ding hier. Wellicht dat op vakantie in eigen land een beter idee is. België heeft ook wel wat leuke plekjes;). En mocht er wat gebeuren dan ben je gewoon in eigen land.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:40
https://www.rijnmond.nl/n...et-onnodig-naar-Rotterdam

Dat is wat het RIVM zegt. Maar toch leuk dat mensen als @Jappie1985 gewoon zeggen dat je kunt komen hoor en er nog plusjes voor krijgt ook.

[ Voor 8% gewijzigd door Robkazoe op 13-08-2020 08:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Robkazoe schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 08:38:

Dat is wat het RIVM zegt. Maar toch leuk dat mensen als @Jappie1985 gewoon zeggen dat je kunt komen hoor en er nog plusjes voor krijgt ook.
Voeg ik dit er nog aan toe: https://vr-rr.nl/actueel/@57558/nieuwe-4/

Als je naar een ander deel van Nederland gaat, check dan de site van de veiligheidsregio. Daar wordt regelmatig een nieuwe noodverordening op gepresenteerd.

On topic: doe het gewoon niet. Ga later een keer als de risico's lager zijn.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Postius
Robkazoe schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 08:38:

Nee hoor @Jappie1985 zegt dat het veilig is want we zijn allemaal mensen dus geen risico ofja verwaarloosbaar natuurlijk! Corona is onzin! Lekker naar Rdam gaan! Hij is lokal dus hij weet het toch wel beter dan die wijsneuzen van het rivm. Ook hilarisch dat mensen nog denken dat dat goed advies is ook....

[ Voor 5% gewijzigd door Postius op 13-08-2020 09:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Als het niet noodzakelijk is, gewoon niet gaan. Wanneer alles weer is afgekoeld ben je altijd welkom hoor.

😆 - Denk ook eens om ;)

• JunkieLimbo
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2024
Rare reacties allemaal. Er is geen enkele officiele richtlijn waarom iemand niet naar Rotterdam zou kunnen of mogen komen. Sterker nog er is helemaal niet zoveel aan de hand. De aantallen besmetting zijn toe te wijzen aan twee specifieke groepen in de Rotterdamse gemeenschap waar een toerist niet zo heel snel mee in aanraking zal komen. Daarnaast is het momenteel extreem rustig in de stad.

Verder ben je volgens mij nu in Rotterdam en Amsterdam centrum relatief veilig door de verplichte mondkapjes. De kans dat iemand je wat aanhoest terwijl hij een mondkapje op heeft is nihil. Zelf ben ik net in een aantal minder stedelijke gebieden geweest en daar doet iedereen alsof er helemaal geen corona is (wat nu voor die gebieden ook wel enigszins waar is overigens).

Eventuele lockdowns worden altijd aangekondigd dus mocht dat in het hele uitzonderlijke geval nog gebeuren dan rijd je gewoon terug naar Belgie toch. Andersom ligt half Nederland nu gewoon in Frankrijk op het strand dus zij gaan ook gewoon door Belgie terugrijden mochten er lockdowns komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

JunkieLimbo schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 09:27:
Rare reacties allemaal. Er is geen enkele officiele richtlijn waarom iemand niet naar Rotterdam zou kunnen of mogen komen. Sterker nog er is helemaal niet zoveel aan de hand. De aantallen besmetting zijn toe te wijzen aan twee specifieke groepen in de Rotterdamse gemeenschap waar een toerist niet zo heel snel mee in aanraking zal komen. Daarnaast is het momenteel extreem rustig in de stad.
Dat is dus niet waar.
Verder ben je volgens mij nu in Rotterdam en Amsterdam centrum relatief veilig door de verplichte mondkapjes. De kans dat iemand je wat aanhoest terwijl hij een mondkapje op heeft is nihil. Zelf ben ik net in een aantal minder stedelijke gebieden geweest en daar doet iedereen alsof er helemaal geen corona is (wat nu voor die gebieden ook wel enigszins waar is overigens).
Een mondkapje helpt, maar is geen wondermiddel. Zeker als het tóch druk wordt. En lang niet iedereen voelt zich geroepen dat ding te dragen. Dus: risico.
Eventuele lockdowns worden altijd aangekondigd dus mocht dat in het hele uitzonderlijke geval nog gebeuren dan rijd je gewoon terug naar Belgie toch. Andersom ligt half Nederland nu gewoon in Frankrijk op het strand dus zij gaan ook gewoon door Belgie terugrijden mochten er lockdowns komen.
Dus omdat anderen het doen... Mag jij het ook? Echt |:(

Ik ben eerlijk gezegd wel teleurgesteld in het gedrag van sommigen hier. Mede dankzij dit gedrag is het virus zich weer aan het verspreiden.
Wees maar trots op jezelf ;w

• JunkieLimbo
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2024
Kan je wel googlen naar wat je wilt vinden maar dat berichtje is gelijk ingetrokken. Maarja dat ondersteund je verhaal niet dus post je hier graag je nepnieuws om je gelijk te halen.
Een mondkapje helpt, maar is geen wondermiddel. Zeker als het tóch druk wordt. En lang niet iedereen voelt zich geroepen dat ding te dragen. Dus: risico.
Het staat je vrij om zelf een mondkapje op te doen en met een boog om mensen heen te lopen die geen mondkapje ophebben. In Rotterdam doen ze tenminste nog een poging. Als je nu naar Groningen, Leeuwaarden, Maastricht, Nunspeet, Appelscha, Hoorn (ik kan best lang zo doorgaan) dan is het alsof Corona helemaal niet bestaat. In Rotterdam zijn mensen er nog bewust mee bezig.
Dus omdat anderen het doen... Mag jij het ook? Echt |:(
Dat stond er niet maar het was mij wel al duidelijk dat lezen niet je sterkste kant is. Het gaat erom dat je bij buurlanden makkelijk terug naar huis kan komen mocht de situatie verslechteren. Dat heeft niets te maken met wat anderen doen.

Het zou goed zijn als je dit soort reactie gewoon op facebook houdt waar ze horen. Als die stemmingmakerij hoort niet op een forum als dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jappie1985
Jullie hebben natuurlijk grotendeels gelijk: Is dit de beste tijd om een stedentrip te maken? Nee. Is het handig naar gebieden af te reizen waar de besmettingsgraad wat hoger ligt dan elders. Nee, het wordt dan ook afgeraden. Maar is het pertinent onveilig - loop je een substantieel risico zelf ziek te worden danwel het virus te verspreiden (wat de vraag van de topicstarter is)? Afgaande op wat de overheid roept beperkt mits je je aan de gedragsregels houdt.

Het is super polariserend dit maar ik denk wel belangrijk om wat tegengeluid te laten horen. Met zijn allen achter ons eigen muurtje blijven zitten bibberen tot een farmaciegigant ergens in 2021 met een vaccin komt is ook niet de oplossing namelijk. Laat het aan de authoriteiten om te bepalen wat er wel en niet open mag en gedraag je er naar, dat is niet perse het beste om het virus uit te roeien maar in het grotere plaatje wel het beste voor ons als maatschappij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

JunkieLimbo schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 09:52:
[...]

Kan je wel googlen naar wat je wilt vinden maar dat berichtje is gelijk ingetrokken. Maarja dat ondersteund je verhaal niet dus post je hier graag je nepnieuws om je gelijk te halen.
Je hebt helemaal gelijk.
Dus daarom heb ik de RIVM site er even bijgepakt.
Zegt genoeg lijkt mij.

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
@Jappie1985 Mooi verwoord.

Het wordt afgeraden om naar een stad als Rotterdam te gaan, maar het is niet verboden. De keuze is aan OP. Neem vooral alle waarschuwingen en adviezen in acht en bedenk of het een goed idee is. Niet alleen tijdens je trip moet je goed opletten, maar ook in de periode daarna. Daarnaast is er kans dat je de besmet raakt en het virus meeneemt, waarmee je mogelijk vrienden en familie besmet en misschien daarmee wel je halve dorp/stad. Besef dat je deze verantwoordelijkheid draagt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

@JunkieLimbo TS is een Belg, voor belgen is de hele provincie als oranje zone aangemerkt, en moeten terugkerenden langs de huisarts en daarna in quarantaine, lijkt me officieel genoeg, en reden genoeg om NIET naar Rotterdam te gaan, ook al is het strikt genomen niet verboden.

Overigens vind ik het "je bent veilig door de mondkapjes" argument nogal zwak als er hier meerdere rotterdammers aangeven dat de (grote) meerderheid) zich daar niet aan houdt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Postius
Jappie1985 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 09:56:
Jullie hebben natuurlijk grotendeels gelijk: Is dit de beste tijd om een stedentrip te maken? Nee. Is het handig naar gebieden af te reizen waar de besmettingsgraad wat hoger ligt dan elders. Nee, het wordt dan ook afgeraden. Maar is het pertinent onveilig - loop je een substantieel risico zelf ziek te worden danwel het virus te verspreiden (wat de vraag van de topicstarter is)? Afgaande op wat de overheid roept beperkt mits je je aan de gedragsregels houdt.

Het is super polariserend dit maar ik denk wel belangrijk om wat tegengeluid te laten horen. Met zijn allen achter ons eigen muurtje blijven zitten bibberen tot een farmaciegigant ergens in 2021 met een vaccin komt is ook niet de oplossing namelijk. Laat het aan de authoriteiten om te bepalen wat er wel en niet open mag en gedraag je er naar, dat is niet perse het beste om het virus uit te roeien maar in het grotere plaatje wel het beste voor ons als maatschappij.
en welke kwalificaties en bronnen heb je hiervoor om dit maar blijven te beweren tegen elk advies in en gezond verstand voor eigen verantwoordelijkheid?

Komt erg over alsof je vanuit je onderbuik zit te redeneren, dus als je bronnen hebt zou ik die graag wel is willen zien.

Want, ook dit is super polariserend, op dit moment zijn mensen die redeneren zoals jou vooral het probleem en de reden dat besmettingen weer toenemen. Als mensen wat eigen verantwoording zouden nemen, de richtlijnen zouden volgen en wegblijven uit oranje zones is het allemaal te doen. Maar er zijn schijnbaar legio individuen op dit forum die allemaal expert zijn en ervaring hebben met onbekende pandemie en het beter weten.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:29
Dat we hier een ellelange discussie over moeten hebben (terwijl RIVM, NL overheid, BE overheid van alles afraden) laat maar weer zien waarom we sterk groeiende cijfers zien qua besmettingen.

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-06 15:03
Ik denk dat @TempAccount123 inmiddels wel duidelijk zal hebben dat als Belg naar Nederland reizen na het lezen van de nodige landen info niet geadviseerd meer is. Dus ook geen bezoek aan Rotterdam.

Dat wij als Nederlanders en ik als local hier geen problemen mee hoeven te hebben staat hier los van. Wij zijn geen Belgen. Rotterdam is inderdaad Rotterdam als altijd. Je ziet op het eerste gezicht niets specials, geen volledige lockdown, of lege straten. Alleen op de drukke plekken en in het openbaar vervoer dragen mensen een mondkapje.
En inderdaad, op plekken met veel mensen blijkt het voor velen lastig 1.5 meter afstand houden maar dit zag ik in maart ook al. Er zijn altijd mensen waarvan het lijkt dat zij zich niet aan de regels hoeven te houden, of vaker, dat mensen in de drukte soms onbedoeld vergeten dat die afstand nog steeds gerespecteerd moet worden. Maar ik geloof niet dat dit alleen in Rotterdam zo gebeurd.

Resume: zoek het gedoe en het risico (voor anderen) niet op en blijf lekker weg uit oranje regio's. Ga vooral een keer als het weer kan. En denk daarbij ook aan je (reis)verzekeringen die mogelijk niets dekken als je je in een oranje zone bevind.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-06 15:03
Basekid schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 10:24:
Dat we hier een ellelange discussie over moeten hebben (terwijl RIVM, NL overheid, BE overheid van alles afraden) laat maar weer zien waarom we sterk groeiende cijfers zien qua besmettingen.
Het is inderdaad jammer om te zien hoe de cijfers ineens weer stijgen, helaas metname door de jongeren, als wij de grafieken mogen geloven. De groep die zich ontsterfelijk acht en helemaal klaar is met alle regels.
De Coronacijfers daalde met de dag dus gas er op en feesten maar met z'n allen. Lissabon was 1 van de eerste steden die dit probleem met groepen jongeren ontdekte. Zoals het er nu naar uitziet is het hier een kwestie van tijd. Ik hoorde de virologen op TV al roepen dat een lockdown variant in september reeel kan zijn.
Het is straks niet meer "Welk land is nog code geel?" maar "Welk land is nog open voor Nederlanders?"

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Basekid schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 10:24:
Ik werk voor een veiligheidsregio en toevallig die van Rotterdam. Het is inderdaad enorm frustrerend om te zien dat hier de cijfers weer zo snel stijgen. Aboutaleb is er ook echt helemaal klaar mee. Onze directeur en zijn adviseurs ook wel trouwens. Wat wij allemaal niet snappen (en gelukkig veel Nederlanders ook niet), is de houding "het is niet verboden, dus doe ik het!" in plaats van je gezond verstand gebruik en risico's te verminderen. De overheid probeert juist te sturen op het gebruiken van gezond verstand en niet te veel maatregelen en handhaving. Maar helaas is dat dus klaarblijkelijk niet mogelijk. Als je oplet tijdens de persconferenties is dat de hele toonzetting: mensen, gebruik je gezond verstand, dan hoeven we niet als een politiestaat allerlei maatregelen op te leggen.

Maar goed, ik ben niet van afdeling BJZ of Communicatie, dus zal me verder inhouden. Ik verwerk alleen maar de cijfertjes en zo... ;-)

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Cass Casey schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 11:42:
Als je oplet tijdens de persconferenties is dat de hele toonzetting: mensen, gebruik je gezond verstand, dan hoeven we niet als een politiestaat allerlei maatregelen op te leggen.
Dat dat niet werkt is al lang duidelijk wat mij betreft, mensen zien het risico niet, en denken in termen van het risico van op hun flikker krijgen (terwijl er dus veel te weinig wordt gehandhaafd), niet in het risico van daadwerkelijk corona oplopen op verspreiden.

En dan is een "doe nou ff allemaal normaal" aanpak van Rutte gewoon een recept voor dit soort situaties. Ik vraag me af hoe lang het duurt, en hoe ver de boel op moet lopen voordat we weer een lockdown ingaan, hopelijk minder ver dan vorige keer, nog een keer 6K doden er bij hoeft wat mij betreft niet, om nog maar niet te spreken van de economische schade van nog een keer alles dicht.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:58

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

@TempAccount123 Als je een beetje had ingelezen, en nu heb je genoeg posts in dit topic kunnen raadplegen, had je kunenn zien dat het niet verstandig is om naar een oranje 'zone' te reizen. Het RIVM raadt het af, maar verbied het niet. Dan is het aan jou de keus om er wat mee te doen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.