Webshop starten, waar moet ik aan denken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpartakusNL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 31-08-2022
Mijn vrouw wil een webshop starten, niet al te groot gewoon klein beginnen. Wat adviseren jullie, webpagina maken via MailChimp of echt een hosting provider in de arm nemen (welke raden jullie aan qua prijs/kwaliteit, natuurlijk geen super dure)

Zijn er wellicht nog zaken waar ik/wij aan moeten denken of op moeten letten?

Mijn vrouw gaat zich richten op de NL markt. De website moet informatief worden met een kleine webshop. Coderen hebben we geen verstand van maar met templates en dergelijke kan ik wel redelijk mee overweg.

Ik hoor graag van jullie. :) ;)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Voorbeeldje van vergelijkbare vraag: Wat is jouw advies voor hosting voor een kleine webshop?

Daarnaast "geen super dure" is erg subjectief. Geen idee of je in de WW zit of gister de Staatsloterij afgetikt hebt ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpartakusNL
Ja klopt alleen dat topic richt zich ook op Wordpress en woocommerce ik wilde meer naar de basis.

Je hebt gelijk over de subjectiviteit echter beide niet het geval. Maar ik voel er weinig voor om er maandelijks 100 euro aan af te tikken zeg maar. Rond de 20 euro om te beginnen vind ik wel genoeg of is dat niet redelijk?

Bedankt voor je reactie btw

[ Voor 4% gewijzigd door SpartakusNL op 07-09-2020 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kryziek
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:56

Kryziek

bb || !bb

Ik hoor goede dingen over https://www.mijnwebwinkel.nl/ maar zie zojuist alleen maar wit op hun website.
Mijn schoonma draait daar de webshop op en die krijgt heel veel voor elkaar zonder kennis te hebben van ict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:22

TDB

Zoals je zelf schrijft: Wordpress en woocommerce, mailing via Mailchimp. Zelf heb ik veel websites via deheeg.nl. Zeker niet de allergoedkoopste, maar wel zeer goed / stabiel.

PSN: TDBtje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:14
Mijn vrouwtje heeft een Wordpress + Woocommerce managed hosting van Antagonist voor tientje per maand.
Erg makkelijk, niet duur.
Managed hosting is erg makkelijk voor een niet technisch persoon.
Automatisch SSL (Lets Encrypt) en automatisch backups en makkelijk upgraden...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

https://www.shopify.nl/prijzen of goedkoper https://www.shopify.nl/lite past redelijk binnen dat budget. Ik heb er geen ervaring mee.

Ik neem aan dat je commerciële, juridische, administratieve, etc zaken jullie duidelijk zijn. Zoals ook dat je rekening houdt met WKOA etc.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Antagonist is altijd een fijne partij. Wellicht niet de goedkoopste maar ook niet duur. En perfecte service.
In de tijd dat ik een website had ook een fijn dashboard waar je vanalles kon installeren (Wordpress / Woocommerce etc), volgens mij hebben ze dat nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:41
Cheesy schreef op maandag 7 september 2020 @ 16:25:
Antagonist is altijd een fijne partij. Wellicht niet de goedkoopste maar ook niet duur. En perfecte service.
In de tijd dat ik een website had ook een fijn dashboard waar je vanalles kon installeren (Wordpress / Woocommerce etc), volgens mij hebben ze dat nog steeds.
+1 Antagonist is megagoed. Hun support is echt van extreem hoog niveau, daar kan menig bedrijf nog van leren.

Ergens webwinkel software inkopen is ook het overwegen waard. Dan hoef je je niet te bekommeren om de techniek en de beveiliging.

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cs-tweak
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 26-03 07:38
Denk naast het puur technische aspect van hosting, keuze CMS etcetera ook gewoon aan de wettelijke eisen van het online ondernemerschap.

Denk bijvoorbeeld na over een privacy policy, beleid voor databescherming, verzend- en retourvoorwaarden. Inschrijving bij de kvk etcetera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Tja, er is zoveel mogelijk. Zoals anderen al aangaven, Antagonist is op zich niks mis mee (ik doe daar zelf ook al jaren wat mee).

Maar wil je specifiek een webshop beginnen en niet al te veel zelf in de technische details duiken is misschien jimdo ook een mogelijkheid.
Je kunt gratis beginnen en als je echt serieuzer er mee aan de slag gaat, ben je voor een paar tientjes per maand goed op weg.

[ Voor 18% gewijzigd door ehtweak op 07-09-2020 22:39 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpartakusNL
ehtweak schreef op maandag 7 september 2020 @ 22:38:
Tja, er is zoveel mogelijk. Zoals anderen al aangaven, Antagonist is op zich niks mis mee (ik doe daar zelf ook al jaren wat mee).

Maar wil je specifiek een webshop beginnen en niet al te veel zelf in de technische details duiken is misschien jimdo ook een mogelijkheid.
Je kunt gratis beginnen en als je echt serieuzer er mee aan de slag gaat, ben je voor een paar tientjes per maand goed op weg.
Ja zo iets vind ik prima, Wordpress of jimdo ik weet dat je via MailChimp ook iets kunt klooien en dat vind ik ook prima. Maar moet je dan nog rekening houden met een hosting provider ofzo? Via een strato oid? Of is het gewoon domein naam kopen en gaan met die banaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@SpartakusNL Lees nou eens gewoon op b.v. de website van jimdo wat ze aanbieden...

Alles-in-1 is mogelijk. M.a.w. hoef je nauwelijks meer iets zelf te regelen.
Ik, als techneut zijnde, heb het ook aangeraden aan wat, laten we het voorzichtig zeggen ;) , blonde en iets minder technisch onderlegde vrouwelijke personen. En ze waren me nog dankbaar ook. :+

Maar als je het zelf allemaal veel beter weet en kunt, en bereid bent daar tijd en moeite in te steken, moet je dat vooral niet nalaten... O-)

[ Voor 16% gewijzigd door ehtweak op 07-09-2020 23:02 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:23

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Jimdo adverteert een hoop, maar echt goed communicatief zijn ze niet.
Een kennis had er een site, en ze waren niet goed bereikbaar, en toen ze haar account wou verwijderen, deed die verwijder-functie het niet eens. En als je een webshop start, en je wilt uit opschalen met extra mogelijkheden zal je toch moeten uitwijken naar wat anders.

Voor een beginner zou CCV-shop een mogelijkheid zijn, en anders WordPress met wat plugins zoals WooCommerce. Maar let dan echt goed op je veiligheid en updates.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpartakusNL
Hahaha ik zeg ook niet dat ik je niet geloof. Maar ik was al te snel met mijn reactie. Ik zie dat ik via dat antagonist ook van alles kan instellen (wat ik in mijn hoofd had als strato (ken ik van de reclame)). Ik ga morgen idd eens kijken bij jimdo en alles en dan leg ik dat bij de vrouw voor.

Dank allen voor de uitleg en reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpartakusNL
[b]

Maar als je het zelf allemaal veel beter weet en kunt, en bereid bent daar tijd en moeite in te steken, moet je dat vooral niet nalaten... O-)
Nou ik weet het niet allemaal beter helaas vandaar de vragen maar vind het wel leuk om daar wat mee te rommelen zeg maar.

Maar komt goed, ik ben een eind op weg
Pagina: 1