Auto met 1400cc motor om aanhanger te trekken?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Xander schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 12:06:
[...]

Met alle soorten rijbewijzen mag de TMM van de aanhangwagen inderdaad hoger zijn dan het maximale trekgewicht van de auto. Maar uit die stelling blijkt natuurlijk niet dat je alle combinaties met enkel B mag rijden.
Niet alle combinaties inderdaad maar dat zei ik al dat de aangehaalde gewichten van de aanhangers nogal ruim genomen waren en ter voorbeeld dienden. ;)

Dit is dus wat ik duidelijk probeer te maken,
Een auto met een TMM van 1400kg en een aanhangwagen met een TMM van 2000kg mag dan weer wel met alleen B (want TMM <3500). Je moet dan wel zorgen dat de aanhangwagen inclusief lading onder het maximaal trekgewicht van de auto blijft.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 93986 op 08-09-2020 12:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:11
Anoniem: 93986 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 12:08:
[...]

Niet alle combinaties inderdaad maar dat zei ik al dat de aangehaalde gewichten van de aanhangers nogal ruim genomen waren en ter voorbeeld dienden. ;)
Maar je reageerde hier op:
Cheesy schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 08:52:
Het kromme is alleen dat ik die aanhanger van 2 ton TMM wel achter een (gammel) oud autootje mag (sorry TS :+ ), maar niet achter mijn nieuwe middenklasser, want die heeft nog maar ruimte voor 1700 kg vanwege eigen TMM van 1800 kg. Geheel rijbewijstechnisch ( B ) gezien uiteraard.
Met:
Anoniem: 93986 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 08:55:
[...]

Dat mag dus wel als je maar onder die 3500kg blijft incl. lading.
Maar dat mag dus niet met alleen B, ook al is die aanhangwagen leeg.

edit:
En inderdaad @Cheesy, dat is behoorlijk krom.

Als je dus ooit een lege tandemasser wilt vervoeren moet je op zoek naar een minder capabele auto. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Xander op 08-09-2020 12:15 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xander schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 12:11:
[...]

Maar je reageerde hier op:

[...]

Met:

[...]

Maar dat mag dus niet met alleen B, ook al is die aanhangwagen leeg.
Ik heb het over de de capaciteit van de aanhanger. Die mag max 2 ton met laden wegen. Dat mag de auto van Kees-b dan niet trekken. Als je dat ding 200kg minder laad zit je op die 3500kg en mag het dus wel. Tenzij die auto dat dus niet mag trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:46
Anoniem: 93986 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 12:16:
[...]

Ik heb het over de de capaciteit van de aanhanger. Die mag max 2 ton met laden wegen. Dat mag de auto van Kees-b dan niet trekken. Als je dat ding 200kg minder laad zit je op die 3500kg en mag het dus wel. Tenzij die auto dat dus niet mag trekken.
Maar dan alleen met een BE rijbewijs. Met B mag je er dan alsnog niet mee rijden omdat de TTM van het geheel boven de 3500kg zit.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:11
Anoniem: 93986 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 12:16:
[...]

... maar je reageert op iemand die het heeft over de limieten van zijn B rijbewijs. Daarmee mag hij die combinatie dus überhaupt niet rijden.

Als je het daar mee eens bent dan is het mooi, maar dat bleek niet echt uit je reacties. :+

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xander schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 12:19:
[...]

... maar je reageert op iemand die het heeft over de limieten van zijn B rijbewijs. Daarmee mag hij die combinatie dus überhaupt niet rijden.

Als je het daar mee eens bent dan is het mooi, maar dat bleek niet echt uit je reacties. :+
@redwing begon over de limieten van de rijbewijzen. Zoals ik nu al voor de derde keer verkondig zijn gewichten van de aanhangers die Redwing aanhaalt voor mij indicatief en puur ter voorbeeld. Niet of ze binnen het B of BE rijbewijs vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-07 10:28
[verwijderd]

[ Voor 94% gewijzigd door Mar.tin op 27-07-2022 14:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:46
Anoniem: 93986 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 12:22:
[...]

@redwing begon over de limieten van de rijbewijzen. Zoals ik nu al voor de derde keer verkondig zijn gewichten van de aanhangers die Redwing aanhaalt voor mij indicatief en puur ter voorbeeld. Niet of ze binnen het B of BE rijbewijs vallen.
Vanaf de 1e reaktie van Kees_B gaat het er al over of iets rijbewijstechnisch ( B ) toegestaan is of niet. Dus inderdaad gaat het vooral over de limieten van de rijbewijzen. En daarmee mag je dus de combinatie die Kees_B benoemt niet rijden met een B-rijbewijs. De hele discussie begon er mee dat jij zegt dat hij dat wel zou mogen. Maar dat mag niet dus :)

[removed]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Ja, je hebt gelijk.
Pagina: 1 2 Laatste