Garmin Fenix 5 hartslag meten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frekers
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 27-10-2020
Mijn vraag
...
Hoe kan het dat de gemeten maximale hartslag via mijn horloge Garmin Fenix 5 altijd ongeveer 20 slagen hoger is wanneer ik op mijn e-bike fiets zonder noemenswaardige inspanning dan wanneer ik hardloop met een veel zwaardere inspanning? De maximale hartslag tijdens het hardlopen (max 150) komt overeen met de maximale hartslag die gemeten is tijdens de inspanningstest, dus die lijkt te kloppen.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Garmin Fenix 5

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:37

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Gebruik je daarvoor de optische hartslagmeter? Die is namelijk voor fietsen minder geschikt want door trilling en houding is hij dan minder nauwkeurig. Op de fiets kan je beter een hartslagband gebruiken.
Dat is ook het advies van Garmin zelf bij mijn weten.

PS: we hebben ook nog een mooi groot topic met heel veel informatie over sport horloges. :)
Het grote sporthorloge met GPS topic.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Frekers
Bedankt voor je reactie;

Als je met de optische hartslagmeter de meter in de Fenix 5 bedoelt dan is het ja. Maar hoe kan het dat tijdens het mountainbiken mijn hartslagmeting op de Fenix 5 wel lijkt te kloppen overeenkomstig mijn inspanning?

• RegularJohn
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik gok dat je mountain bike betere vering heeft en de trilling meer opvangt. Daarnaast zal de afwijking bij een hogere hartslag lager zijn, omdat meer van de trilling samenvalt met je echte hartslag.

Voor fietsen is het echt aan te raden om een hartslagband te gebruiken als je betrouwbare data wilt. Kosten ook niet de wereld en zitten niet echt in de weg. Je zou dan zelfs je horloge om je steur kunnen doen zodat hij beter af te lezen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frekers
Dank voor je reactie, ik ga een hartslagband aanschaffen.