Upgrade PC :)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvparchers
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17-01-2022
Het is weer tijd om mijn computer uptegraden van mijn i5 3570k naar de RYZEN 5 3600. Naast dit wil ik graag nog een bijpassend moederbord (B550 het liefst) en ram geheugen.
Voor het moederbord had ik de MSI B550M PRO-VDH WIFI moederbord als keuze genomen, ik weet alleen niet of dit een goed moederbord is.Ik heb deze gekozen vanwege een pcie 4.0 slot voor mogelijke upgrades later.

[b]Welke games speel je?/b]
Vooral AAA games. Ik merk dat games als Control heel erg geblocked worden door mijn huidige cpu en dit voor problemen zorgt.

Wat is je budget?
Qua budget zat ik te denken rond de 300 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Om meer informatie te geven over mijn systeem er zit hier huidig een i5 3570k in met een Z77 toetsenbord, samen met een Nvidia GTX 1080 GPU

Alvast heel erg bedankt voor de hulp :)

[ Voor 6% gewijzigd door Pvparchers op 04-09-2020 20:53 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Is WiFi op het moederbord een eis?

Welk merk en type voeding heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvparchers
Uszka schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 21:06:
Is WiFi op het moederbord een eis?

Welk merk en type voeding heb je?
Ik heb nog ergens een oude wifi kaart liggen, dus niet perse verplicht. Ik heb een corsair 500W die bronze certified is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
CX500? Vervangen dat ding. Oud en inmiddels onbetrouwbaar. Daarbij slecht compatibel met recente hardware vanwege het oude interne design (double forward met groepsregulatie). De spanning die de voeding levert icm recente hardware is onstabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvparchers
Uszka schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 21:29:
CX500? Vervangen dat ding. Oud en inmiddels onbetrouwbaar. Daarbij slecht compatibel met recente hardware vanwege het oude interne design (double forward met groepsregulatie). De spanning die de voeding levert icm recente hardware is onstabiel.
En wat voor wattage zou je dan aanbevelen? 600 watt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
Tja, wat ben je qua videokaart van plan? Als je een keer wil upgraden naar een RTX 3080/3090 dan mag er wel een high-end 650w als pricewatch: be quiet! Straight Power 11 650W, pricewatch: Fractal Design ION+ 660W Platinum of pricewatch: Enermax Revolution D.F. 650 watt in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvparchers
Uszka schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 21:36:
Tja, wat ben je qua videokaart van plan? Als je een keer wil upgraden naar een RTX 3080/3090 dan mag er wel een high-end 650w als pricewatch: be quiet! Straight Power 11 650W, pricewatch: Fractal Design ION+ 660W Platinum of pricewatch: Enermax Revolution D.F. 650 watt in.
Heel erg bedankt voor je hulp! dat was uiteindelijk wel het idee ja, naar een RTX 3080 upgraden. Het moederbord wat ik heb genoemd, is dit wat of zijn er betere prijs-kwaliteit opties voor het systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
Past dat in je behuizing? Als ik er een oud topic van jou bij pak dan lees ik dat dat je een Mini-ITX behuizing hebt.
Pagina: 1