Upgrade PC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvparchers
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17-01-2022
Ik heb tips nodig voor een PC upgrade.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

M'n systeem upgraden zodat ik nieuwere games beter kan spelen, en niet door de CPU gebottelnecked
zou kunnen worden.

Wat mag het systeem gaan kosten?

Mijn budget is maximaal 1050 euro, mag natuurlijk minder

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

Dit is de PC die ik momenteel heb:

Voeding: Corsair 500W ( Deze zal waarschijnlijk meer moeten worden)
Case: Bitfenix Mini-ITX Tower Case
Opslag HDD: 2 TB Seagate
SSD : Samsung 850 EVO 120 GB
Geheugen: Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 (8GB)
Kaart: Sapphire R9 290 Tri-x
Processor: I5 3570k Intel
Moederbord: Z77 ( Weet niet meer welke versie)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Volgens mij word ik gebottelnecked bij m'n CPU. dus ik dacht aan een nieuwe Processor en ook een nieuwe moederbord. Ik wil ook graag overstappen van Mini-Itx naar ATX. Ik zat te denken, dat ik misschien die r9 290 tri X tweedehands zou kunnen verkopen en daarbij nog een GTX 970 kopen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

Nee.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?

Mijn hoofdvraag is dus hoe ik mijn pc op de meest effectieve manier heb beter kan laten presteren

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinT
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:31
Er is niks mis met die CPU hoor, welke games heb je moeite mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvparchers
kevtim schreef op woensdag 23 december 2015 @ 12:54:
Er is niks mis met die CPU hoor, welke games heb je moeite mee?
Vooral CPU intensieve spellen zoals ARK, Just cause3 en Dayz. Vragen veel van mijn cpu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 07:49
Zou je totaal geen problemen mee moeten hebben? Ik heb dezelfde CPU en 0 problemen met de games die je noemt. Heb je je CPU al overclockt?

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinT
Pvparchers schreef op woensdag 23 december 2015 @ 12:56:
[...]

Vooral CPU intensieve spellen zoals ARK, Just cause3 en Dayz. Vragen veel van mijn cpu
ARK is gewoon ...-SLECHT- geoptimaliseerd. Veel sneller als je huidige CPU ga je toch niet krijgen hoor. Als je upgrade naar Skylake.. (i5 6600K) heb je ong een 10-15% performance winst. En dat is volgens mij die 400-500 euro niet waard. Want je moet dan een nieuwe CPU, Mobo en geheugen gaan kopen. Schiet natuurlijk niet op he.

Verder is je GPU meer als voldoende het enigste wat je evt zou kunnen doen is 8GB RAM erbij prikken voor 40 euro.

Wat is je FPS dan in die spellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvparchers
kevtim schreef op woensdag 23 december 2015 @ 13:00:
[...]

ARK is gewoon ...-SLECHT- geoptimaliseerd. Veel sneller als je huidige CPU ga je toch niet krijgen hoor. Als je upgrade naar Skylake.. (i5 6600K) heb je ong een 10-15% performance winst. En dat is volgens mij die 400-500 euro niet waard. Want je moet dan een nieuwe CPU, Mobo en geheugen gaan kopen. Schiet natuurlijk niet op he.

Verder is je GPU meer als voldoende het enigste wat je evt zou kunnen doen is 8GB RAM erbij prikken voor 40 euro.

Klopt, ik hoopte zelf op meer perfomance maar in ark na heel wat getweak haal ik net de 30 fps bij Dayz is het een drama als ik een stad ingaat dan dropt het naar de 20 en bij justcause 3 is het hetzelfde geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvparchers
batumulia schreef op woensdag 23 december 2015 @ 12:59:
Zou je totaal geen problemen mee moeten hebben? Ik heb dezelfde CPU en 0 problemen met de games die je noemt. Heb je je CPU al overclockt?
De orginele eigenaar raadde het niet aan de koeling zou daardoor problemen krijgen en de voeding zal het waarschijnlijk niet aan kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvparchers
kevtim schreef op woensdag 23 december 2015 @ 13:00:
[...]

Welke GPU raad je aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Pvparchers schreef op woensdag 23 december 2015 @ 13:20:
[...]

Klopt, ik hoopte zelf op meer perfomance maar in ark na heel wat getweak haal ik net de 30 fps bij Dayz is het een drama als ik een stad ingaat dan dropt het naar de 20 en bij justcause 3 is het hetzelfde geval
Ik denk niet dat jij je probleem hardware matig moet zoeken maar software matig. Er is een reden waarom je zulke FPS drops hebt en in dit geval en de games die je speelt, ligt het niet aan je hardware.

Hoeveel disk ruimte heb je over op je 120GB EVO? Daarnaast zie jij je CPU 100% draaien met zulke games? Zo ja? Zie jij dan je GPU hetzelfde doen?
Zou eerst daar eens naar kijken, wat je CPU en GPU doet tijdens je games.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinT
Ik raad jou R9 290 aan, het is onzinnig om geld uit te geven aan je PC sinds die hardware matig gewoon top is. heb je al geprobeerd je drivers op nieuw te installeren? Of desnoods je hele PC voorzien van een Clean Install. Dat wil nog wel eens helpen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-07 16:38

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Ik denk dat het inderdaad iets softwarematigs is, want Just Cause 3 draait bij mij op behoorlijk hoge settings vlekkeloos (en mijn GPU is zwakker dan jouw GPU, CPU redelijk vergelijkbaar). Misschien is een schone Windows install een goed idee? Verder heb je gewoon een hartstikke dik systeem wat alles met gemak moet kunnen draaien.

En als je per sé geld wilt uitgeven zou ik jezelf een 500GB (of zelfs groter) SSD cadeau doen. Kan je veel games op je SSD zetten en blijft het allemaal lekker soepel aanvoelen. Wat extra RAM kan ook nooit kwaad, al zou het niet veel uit moeten maken voor games.

[ Voor 7% gewijzigd door adamvansanten op 23-12-2015 13:33 ]

Battle.net: adamvsan#2784 | Steam: adamvansanten | PSN: adamvansanten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-09 11:43
ik zou beginnen met een bios reset en schone windows installatie. hardwarematig is er niets mis met je computer, als je zou gaan upgraden zou je er weinig op vooruit gaan.

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvparchers
adamvansanten schreef op woensdag 23 december 2015 @ 13:33:
Ik denk dat het inderdaad iets softwarematigs is, want Just Cause 3 draait bij mij op behoorlijk hoge settings vlekkeloos (en mijn GPU is zwakker dan jouw GPU, CPU redelijk vergelijkbaar). Misschien is een schone Windows install een goed idee? Verder heb je gewoon een hartstikke dik systeem wat alles met gemak moet kunnen draaien.

En als je per sé geld wilt uitgeven zou ik jezelf een 500GB (of zelfs groter) SSD cadeau doen. Kan je veel games op je SSD zetten en blijft het allemaal lekker soepel aanvoelen. Wat extra RAM kan ook nooit kwaad, al zou het niet veel uit moeten maken voor games.
Dat zal ik is gaan proberen, een schone installatie kan niet kwaad doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvparchers
Xtr3me4me schreef op woensdag 23 december 2015 @ 13:25:
[...]

Ik denk niet dat jij je probleem hardware matig moet zoeken maar software matig. Er is een reden waarom je zulke FPS drops hebt en in dit geval en de games die je speelt, ligt het niet aan je hardware.

Hoeveel disk ruimte heb je over op je 120GB EVO? Daarnaast zie jij je CPU 100% draaien met zulke games? Zo ja? Zie jij dan je GPU hetzelfde doen?
Zou eerst daar eens naar kijken, wat je CPU en GPU doet tijdens je games.
De GPU draait op 100% bij de zogenoemde spellen CPU raakt de 90% aan
Ik zal nog even wat benchmarks draaien en een clean install doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Pvparchers schreef op woensdag 23 december 2015 @ 14:11:
[...]

De GPU draait op 100% bij de zogenoemde spellen CPU raakt de 90% aan
Ik zal nog even wat benchmarks draaien en een clean install doen
Een clean install is sowieso wel aan te raden, aangezien met jouw systeem het me haast niet kan voorstellen zulke lage fps in die spellen.
Of je draait een belachelijke hoge resolutie, maar dat denk ik zelf niet.

Daarnaast een grotere SSD zou echt geen kwaad kunnen, 120GB is zo volgestampt en vooral met hedendaagse spellen.
Daarnaast kan de prestaties van SSD aftakelen als je onder de 20% kwam meen ik gelezen te hebben.
Een 500GB of een 1TB SSD zou met jou budget gemakkelijk lukken.

Je GPU is sowieso voldoende in power net als je CPU, die zou nog wel wat jaartjes meekunnen. Of je hebt iets op de achtergrond draaien dat je prestaties neerhaalt, of het is aardige tijd geleden dat je een clean install hebt gedaan :)

Je hebt sowieso een (K) versie CPU en een overklok mobo, waarom klok je niet wat Hz over? Als je het nooit gedaan hebt moet je het niet doen, dan snap ik niet waarom je een K versie hebt genomen toen maar dat terzijde.

Je kunt gemakkelijk 1Ghz erbij krijgen mits je koeler/voeding zo brak is als maar kan, dan raad ik het ten zeerste af.

Tevens als je een benchmark draait na je clean install, zorg ervoor dat je geen achtergrond processen hebt draaien zoals virusscanner of wat dan ook. Kijk naar je CPU en HDD activiteit voordat je aan je benchmark begint, hoe rustiger het is hoe meer process power hij in de benchmark kan duwen.

[ Voor 9% gewijzigd door Xtr3me4me op 23-12-2015 18:26 ]

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvparchers
Xtr3me4me schreef op woensdag 23 december 2015 @ 18:20:
[...]

Een clean install is sowieso wel aan te raden, aangezien met jouw systeem het me haast niet kan voorstellen zulke lage fps in die spellen.
Of je draait een belachelijke hoge resolutie, maar dat denk ik zelf niet.

Daarnaast een grotere SSD zou echt geen kwaad kunnen, 120GB is zo volgestampt en vooral met hedendaagse spellen.
Daarnaast kan de prestaties van SSD aftakelen als je onder de 20% kwam meen ik gelezen te hebben.
Een 500GB of een 1TB SSD zou met jou budget gemakkelijk lukken.

Je GPU is sowieso voldoende in power net als je CPU, die zou nog wel wat jaartjes meekunnen. Of je hebt iets op de achtergrond draaien dat je prestaties neerhaalt, of het is aardige tijd geleden dat je een clean install hebt gedaan :)

Je hebt sowieso een (K) versie CPU en een overklok mobo, waarom klok je niet wat Hz over? Als je het nooit gedaan hebt moet je het niet doen, dan snap ik niet waarom je een K versie hebt genomen toen maar dat terzijde.

Je kunt gemakkelijk 1Ghz erbij krijgen mits je koeler/voeding zo brak is als maar kan, dan raad ik het ten zeerste af.

Tevens als je een benchmark draait na je clean install, zorg ervoor dat je geen achtergrond processen hebt draaien zoals virusscanner of wat dan ook. Kijk naar je CPU en HDD activiteit voordat je aan je benchmark begint, hoe rustiger het is hoe meer process power hij in de benchmark kan duwen.
De Pc heb ik hier op de site gehaald, 2dehands. De eigenaar raadde het me niet aan aangezien mijn waterkoeling het niet fijn zou vinden. Ik kan niks op de process van de HDD en de CPU vinden de cpu draait gemiddeld op 10% vanwege steam. Het zou aan me ssd kunnen liggen die zit op dit moment op de16.7 gig van de 111, Ik zal is een fresh install doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvparchers
Iedereen bedankt voor jullie hulp.
Pagina: 1