Gasveer bureaustoel zakt naar grond na 2 jaar, oplossing?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_amun
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-10-2024
Ik heb enkele jaren geleden een stoel gekocht bij speedseats, bij het in elkaar zetten van de stoel vond ik dat de gasveer erg ver door de poot heen stak.

Nu zijn we bijna 2 jaar verder en raakt de gasveer de grond. Ik heb dit aangegeven bij speedseats, maar op de een of andere manier lukt het niet om tot een oplossing te komen.

Ik heb al meerdere malen per email contact opgenomen, in eerste instantie werd ik netjes te woord gestaan, maar inmiddels reageren ze helemaal nergens meer op. Ook mijn telefoon nummer lijkt geblokkeerd te zijn.

Hieronder foto's van de situatie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oLb2-uO1aa1zS7vyhGyHhQ5V2h8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AuuPOxGZje4baWn7eSHCxEog.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/37FK-tUY3a4b_ciaQlxDWhskqFo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HlSumyA0roHslILZOLu1eTdb.jpg?f=fotoalbum_large

Zijn er meerdere mensen die tegen dit probleem aangelopen zijn en hoe is jullie ervaring met speedseats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:33

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Schopje naar SF

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je bent niet de enige: productreview: Speedseats Carbon Series Geel review door born_naughty

Kijk anders ook op Facebook hoe ze met hun klanten om gaan: https://nl-nl.facebook.co...eviews/?ref=page_internal

Speedseats maakt helaas waardeloze stoelen, ze steken veel tijd in marketing maar weinig in service en kwaliteit. Als je hem bij een webshop hebt gekocht zou ik met hen contact op nemen, heb je hem bij Speedseats gekocht zou ik hem maar wegmikken en wat anders kopen. Dat zal de minste frustratie opleveren.

[ Voor 11% gewijzigd door Tsurany op 04-09-2020 17:31 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
Een ander tweaker had geloof ik hetzelfde probleem met zijn gaming stoel (ander merk): Gaming stoel krast op vloer, garantie?. Die heeft uiteindelijk een andere stoel gekregen.

Wat voor oplossing is jou geboden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaisan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-06 10:44
Heb je de stoel direct bij speedseats gekocht? Zo nee, heb je al contact opgenomen met de winkel/leverancier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik heb de titel nog een kleine fix gegeven, zodat deze wat meer de lading dekt.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loki504
  • Laatst online: 22:48
als ze je nummer blokkeren/negeren gewoon "geheim"bellen.
door *31* er voor te plaatsen. werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_amun
Ik heb de stoel direct bij speedseats besteld, na dat mijn order bij 4launch was geanuleerd omdat de stoel niet leverbaar zou zijn.

Misschien dat mijn rechtsbijstands verzekering hier nog wat mee kan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
@nl_amun zoals @Hackus als in het ander topic aangaf:

Beroep je op nakomen conformiteit en vergeet elke vorm van garantie !

Een gekocht goed beantwoordt niet aan de overeenkomst indien zij, mede gelet op de aard van het gekochte en de mededelingen die de verkoper erover heeft gedaan, niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten. De koper mag verwachten dat het gekochte goed de eigenschappen bezit die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn en waarvan hij de aanwezigheid niet behoefde te betwijfelen, alsmede de eigenschappen die nodig zijn voor een bijzonder gebruik dat bij de overeenkomst is voorzien.

@GlowMouse kan je wellicht nog wel een standaard tekst en instructie geven als de leverancier geen contact wilt hebben met je

[ Voor 8% gewijzigd door Breezers op 04-09-2020 19:43 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Vergeet ook niet een shitload aan negatieve reviews achter te laten. Dit is geen bedrijfsvoering en moet snel op de schop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Anoniem: 472287 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 19:58:
Vergeet ook niet een shitload aan negatieve reviews achter te laten. Dit is geen bedrijfsvoering en moet snel op de schop.
Maar vergeet niet dat het een europeese/belgische shop. En dus als eerst aan de EU wetgeving zal voldoen. Wat hier het geval is.

Dus niet geheel vreemd dat ze na 2 jaar niets meer zullen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Anoniem: 472287 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 19:58:
Pas even op met soort advies....

Tegenwoordig is het ook strafbaar zijn om (onterecht en onevenredig) negatieve referenties en reviews te plaatsen online en schade te berokkenen aan bedrijven of personen.

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • +1 Henk 'm!

loki504 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 20:24:
[...]

Maar vergeet niet dat het een europeese/belgische shop. En dus als eerst aan de EU wetgeving zal voldoen. Wat hier het geval is.

Ik ga er voor het gemak even van uit dat je de EU wetgeving nog nooit hebt gezien als dit je antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Anoniem: 472287 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 22:24:
[...]

Ik ga er voor het gemak even van uit dag de EU wetgeving nog nooit hebt gezien als dit je antwoord is.
in welk opzicht dan? enlighten me zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

loki504 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 22:25:
[...]

in welk opzicht dan? enlighten me zou ik zeggen.
Als je de TS leest zie je BIJNA 2 jaar. Is dat meer of minder dan 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Anoniem: 472287 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 22:30:
[...]

Als je de TS leest zie je BIJNA 2 jaar. Is dat meer of minder dan 2?
en in titel staat:
Gasveer Speedseats stoel na 2 jaar defect

en hij spreekt zelf over elkere jaren(wat meer als 2 zou betekenen).

en daarom zij ik ook
loki504 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 20:24:
[...]

Dus ja voor 2 jaar heeft hij recht op garantie. Daar buiten volgens de EU niet. Dus ik heb prima de EU wetgeving gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:38
loki504 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 22:33:
[...]

en in titel staat:
Gasveer Speedseats stoel na 2 jaar defect

en hij spreekt zelf over elkere jaren(wat meer als 2 zou betekenen).

en daarom zij ik ook

[...]

Dus ja voor 2 jaar heeft hij recht op garantie. Daar buiten volgens de EU niet. Dus ik heb prima de EU wetgeving gelezen.
het hele ding is dat consumenten recht niet spreekt over 2 jaar, maar over een conform product. Van een relatief dure bureaustoel mag je verwachten dat hij langer dan 2 jaar mee gaat, en daar is de verkoper verantwoordelijk voor.

https://www.consuwijzer.n...0ervan%20mag%20verwachten.
Veel consumenten denken dat zij standaard recht hebben op 2 jaar 'wettelijke garantie'. In de Europese regels staat inderdaad een wettelijke termijn van 2 jaar. Maar in Nederland hebben we geen wettelijke garantietermijn. In plaats daarvan staat in de wet dat een product zo lang moet meegaan als u ervan mag verwachten. Van veel producten mag u verwachten dat ze langer meegaan dan 2 jaar. Daarom hebt u bij deze producten ook na 2 jaar nog recht op een gratis reparatie of een nieuw product.
Nederlandse wet gaat alsnog boven Europees, en is van toepassing als je in Nederland levert als verkoper

[ Voor 37% gewijzigd door sjaakwortel op 04-09-2020 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
sjaakwortel schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 22:36:
[...]

het hele ding is dat consumenten recht niet spreekt over 2 jaar, maar over een conform product. Van een relatief dure bureaustoel mag je verwachten dat hij langer dan 2 jaar mee gaat, en daar is de verkoper verantwoordelijk voor.
We hebben het over een EU/BE shop. Die zullen niet standaard voldoen aan onze NL wetgeving(of ze dat moeten hou ik voor nu in het midden). En dan spreek je wel over 2 jaar.

En ze leveren internationaal. Ik denk dat een simpele we leveren ook in Nederland niet geheel standhoud. De website is ook voor 90% engels. En richten ze zover ik even snel kan zien niet specifiek op de Nederlandse markt.

[ Voor 17% gewijzigd door loki504 op 04-09-2020 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_amun
De gasveer in het onderstel viel mij op na 1,5 jaar, dit heb ik toen ook aan de verkoper gemeld.
Inmiddels zitten we op 2 jaar na de aankoop en ben ik nog niet tot een oplossing gekomen met de verkoper.

Overigens heeft de levering na de aankoop ook ongeveer een maand geduurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:38
nl_amun schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 22:43:
De gasveer in het onderstel viel mij op na 1,5 jaar, dit heb ik toen ook aan de verkoper gemeld.
Inmiddels zitten we op 2 jaar na de aankoop en ben ik nog niet tot een oplossing gekomen met de verkoper.

Overigens heeft de levering na de aankoop ook ongeveer een maand geduurd.
Over het algemeen gaat garantie in op moment van levering, en je hebt de melding ruim binnen de 2 jaar gedaan, dus daar zit je goed.

Of Nederlandse wetten van toepassing zijn is inderdaad een beetje lastig, iirc zouden ze daar wel aan moeten voldoen als ze zich duidelijk ook richten op de Nederlandse markt en dat is lastig te bepalen.
https://www.jpr.nl/actuee...-een-buitenlandse-webshop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Oke dus na 1,5 jaar. Dan heb je inderdaad gewoon recht op garantie. Dus kostenloos reparatie vervanging of ontbinding.

Je kan eventueel kijken op
https://www.eccnederland.nl/nl

Misschien kunnen zij je helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_amun
Ja, maar het probleem is dus dat de verkoper niet reageert, en als ik de stoel terug stuur dan heb ik helemaal niets meer.

En mijn vermoeden is dat als ik de stoel op stuur om mijn geld terug te krijgen dat ik nooit meer iets van de verkoper of de stoel verneem en ik kan fluiten naar mijn geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:15

M2M

medicijnman

En de stoel zelf repareren? Zo complex kan die constructie niet zijn.
Zet 'm eens op zijn kop en maak even een paar goede foto's van de plek waar de gasveer, het onderstel in gaat. Wellicht is het met een paar goed gemikte schroeven op te lossen.

[ Voor 56% gewijzigd door M2M op 04-09-2020 23:05 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
nl_amun schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 22:50:
Ja, maar het probleem is dus dat de verkoper niet reageert, en als ik de stoel terug stuur dan heb ik helemaal niets meer.

En mijn vermoeden is dat als ik de stoel op stuur om mijn geld terug te krijgen dat ik nooit meer iets van de verkoper of de stoel verneem en ik kan fluiten naar mijn geld.
Je moet hem ook niet zonder overleg/afspraak terug sturen. Maar stuur een bericht naar ECC Nederland. Misschien kunnen zij helpen/bemiddelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:03

LankHoar

Langharig tuig

Hier is je stappenplan:
  1. Vergeet "garantie" en beroep je op nonconformiteit van het product.
  2. Geef ze een redelijke termijn (bv. 14 dagen) om je een oplossing te bieden (reparatie of vervanging).
  3. Na 14 dagen in gebreke stellen en melden dat je de koopoverenkomst ontbind en volledige aankoopbedrag + verzendkosten terug wenst te zien op rekening X binnen redelijke termijn (bv. 7-14 dagen), en dat ze een transport mogen opstellen om de stoel te komen halen op een moment dat jou uitkomt indien ze deze terugwillen (ook binnen redelijke termijn).
  4. Dagvaarden (Glowmouse heeft een mooie website hiervoor).

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:59

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

@nl_amun even voor de volledigheid, dat je gasveer de grond raakt hoeft niet per se te betekenen dat je gasveer stuk is. Het kan ook zijn dat het gat in de poot langzaam maar zeker uitlubbert. Ik vermoed dat er een taps toelopend gat in de stoel zit, daardoor zorgt de gasveer voor een kracht die zijdelings op het gat werkt. Kunststof kan last hebben van een verschijnsel genaamd kruip, waardoor in dit geval het gat in de poot langzaam kan uitlubberen. Hierdoor komt de gasveer steeds dichterbij de grond.

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_amun
Flimovic schreef op maandag 7 september 2020 @ 12:21:
@nl_amun even voor de volledigheid, dat je gasveer de grond raakt hoeft niet per se te betekenen dat je gasveer stuk is. Het kan ook zijn dat het gat in de poot langzaam maar zeker uitlubbert. Ik vermoed dat er een taps toelopend gat in de stoel zit, daardoor zorgt de gasveer voor een kracht die zijdelings op het gat werkt. Kunststof kan last hebben van een verschijnsel genaamd kruip, waardoor in dit geval het gat in de poot langzaam kan uitlubberen. Hierdoor komt de gasveer steeds dichterbij de grond.
Dat klopt, ik zal de titel even aanpassen. Wat ik inmiddels wel weet is dat dit niet een op zich zelf staand probleem is en dat dit bij het merendeel van de stoelen gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_amun
Yorinn schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 18:01:
[mbr]Ik heb de titel nog een kleine fix gegeven, zodat deze wat meer de lading dekt.[/]
Deze titel dekt nog niet helemaal de lading, het gaat er namelijk om dat de gasveer door het onderstel heen zakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

nl_amun schreef op maandag 7 september 2020 @ 15:30:
[...]

Deze titel dekt nog niet helemaal de lading, het gaat er namelijk om dat de gasveer door het onderstel heen zakt.
Meer kan ik er niet van maken. Er passen niet meer letters in de titel.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:38
loki504 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 18:04:
als ze je nummer blokkeren/negeren gewoon "geheim"bellen.
door *31* er voor te plaatsen. werkt perfect.
#31# indien je belt via mobiel.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Korvaag schreef op maandag 7 september 2020 @ 15:45:
[...]

#31# indien je belt via mobiel.
Thx. Wist niet dat het veranderd was bij mobiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:38
loki504 schreef op maandag 7 september 2020 @ 15:49:
[...]

Thx. Wist niet dat het veranderd was bij mobiel.
Ik weet ook niet precies waarom, maar *31* werkt alleen vanaf vaste telefoons en #31# alleen vanaf mobiel. Zit vast een zinnige reden achter :)

Ik lees zelfs nog dit:
Bij anoniem bellen vanaf uw huistelefoon is het afhankelijk van uw provider welke codes u gebruiken moet. Het is dus niet altijd standaard *31*.

[ Voor 23% gewijzigd door Korvaag op 07-09-2020 16:01 ]

UNOX: The worst operating system

Pagina: 1