Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:05
Poephouder schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 19:04:
[...]

Mijn bestelling is tot 10 november uitgesteld :) Leuk dat die alsnog (hopelijk) vroeger komt, maar het avondje van te voren je bestelling vertragen valt toch elke keer zuur bij mij, is inmiddels de 3de keer.

Oh damn hoe heb je die zo te pakken gekregen, met name de 3080 ?

Zelf persoonlijk heb ik een Corsair Hydro H100i in mijn huidige PC zitten en deze neem ik waarschijnlijk mee naar mijn Mini ITX build, aangezien dat makkelijk past in de NR200
Ja ik kreeg een paar minuten na m'n vorige bericht ook een mailtje dat de verwachte leverdatum nu 10-11 zou zijn, maar de status staat weer in het rood. Als je doorklikt zie je dat dit het volgende betekend: Het product komt mogelijk niet op tijd bij ons binnen, wij zoeken een andere leverancier. Ik wacht nog wel ff tot maandag, als ik dan nog geen verzendbevestiging heb bestel ik hem wel weer in Frankrijk :+

Die 3080 FE heb ik kunnen bestellen dankzij een zelf gebouwd scriptje welke een notificatie naar m'n telefoon stuurt als de voorraad status op de nVidia store wijzigt. Achteraf dikke mazzel dat het gelukt is want sindsdien wordt de founder edition niet meer in NL verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte_200
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-06 17:29
Vinze schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 17:56:
En nu staat de levertijd weer op 2 werkdagen (dinsdag).. Ik heb gisteren maar besloten om de order bij die Franse webshop te cancelen. Had toch wel goede hoop dat Megekko kon leveren en had geen zin om evt spul terug te sturen en/of door te moeten verkopen.

Het wordt wel een beetje frustrerend zo, ik had verwacht dat het een stuk lastiger zou zijn om aan een 3080 FE en een Ryzen 5600X te komen, maar inmiddels heb ik die zonder al teveel problemen in huis kunnen halen :P

Welke koeler zijn jullie van plan te gebruiken? Ik vind de 3080 FE dusdanig mooi dat ik eigenlijk wel het glazen zijpaneel wil gebruiken maar daarmee vallen een hoop tower koelers af. Ik neig zelf naar een kleine tower zoals de Cryorig H7 of de Noctua NH-U9. Of naar een top down koeler zoals de Be quiet Shadow Rock TF 2 of de Noctua NH-L12S.
Mooi dat je een 3080 FE hebt kunnen scoren, ik wacht nog op de AIB kaarten van AMD...

Qua CPU koeler heb ik een noctua NH-U9 besteld. Had nog even naar een Scythe Fuma 2 gekeken, maar vind deze echt te groot...

Ach, nu heb ik net meldig gekregen van hardwarewebwinkel.nl dat het geheugen niet meer leverbaar is bij de leverancier 😤 iemand ervaring met deze shop?

Veel plezier met jullie builds al in ieder geval, ik ga nog even geduld uit oefenen 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
@Poephouder

Ik overweeg ook de NR200 omdat mijn huidige ITX setup, de SF450 ventilatie erg laat blazen tijdens het spelen van Dota.

Je geeft aan dat je ook de SF450 hebt, slaat deze in de NR200 ook aan of blijft het fluisterstil? of helemaal stil? Ik ben hier erg benieuwd naar.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hansje28
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 31-10-2022
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aXwZSnzMQn59kzlp_-dj1_nJMlY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DdNt98LNxMOeMMFaf5CXLKso.jpg?f=fotoalbum_large

Inmiddels alle onderdelen overgezet van mn oude nzxt h210. de grotere ATX PSU past wel maar hangt met wat tie wraps aan elkaar en de noctua fans onderin zijn eigenlijk te groot. Niet perfect dus,de kleinere SF200 PSU is inmiddels besteld.

De case verder is echt heel netjes. vind alleen jammer dat het mesh paneel bovenop niet geheel doorloopt, er zit een streep van ongeveer 4cm breed waar geen perforatie zit. had het mooier gevonden als dit doorliep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poephouder
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 03-06 22:00
goodfella schreef op zondag 8 november 2020 @ 11:44:
@Poephouder

Ik overweeg ook de NR200 omdat mijn huidige ITX setup, de SF450 ventilatie erg laat blazen tijdens het spelen van Dota.

Je geeft aan dat je ook de SF450 hebt, slaat deze in de NR200 ook aan of blijft het fluisterstil? of helemaal stil? Ik ben hier erg benieuwd naar.
Ik denk dat je je vergist ik heb de SF750, echter zit ik nog in afwachting van mijn case. Snap alleen niet zo goed hoe je voeding zo kan blazen tijden Dota, verwar je het niet met je cpu koeler ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte_200
hansje28 schreef op zondag 8 november 2020 @ 15:03:
[Afbeelding]

Inmiddels alle onderdelen overgezet van mn oude nzxt h210. de grotere ATX PSU past wel maar hangt met wat tie wraps aan elkaar en de noctua fans onderin zijn eigenlijk te groot. Niet perfect dus,de kleinere SF200 PSU is inmiddels besteld.

De case verder is echt heel netjes. vind alleen jammer dat het mesh paneel bovenop niet geheel doorloopt, er zit een streep van ongeveer 4cm breed waar geen perforatie zit. had het mooier gevonden als dit doorliep
Mooie Build! Welke CPU koeler gebruik je daar? En past deze met het glazen zijpaneel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16:19
Witte_200 schreef op zondag 8 november 2020 @ 16:21:
[...]

Mooie Build! Welke CPU koeler gebruik je daar? En past deze met het glazen zijpaneel?
Lijkt op een Noctua NH-U12A: pricewatch: Noctua NH-U12A
Maar volgens de gegevens zou die niet passen, dus ik ben benieuwd hoe dat zit.

Leuke oplossing met de ATX PSU overigens @hansje28 :) Echt zo'n heerlijke tijdelijke oplossing waarbij je op je dooie gemak kan doorsparen voor een SFX versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansje28
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 31-10-2022
@Witte_200 @XFlame Dit is inderdaad de NH-U12A. Past alleen met het mesh paneeltje. Had gelezen dat het bij de meeste moederborden wel paste dus heb de gok genomen. (PS. let niet op het stof, dit is naderhand schoongemaakt)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gh3-jNHzj4YHOEhF3nyBpVitMlY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EYq5KdJf95dTeY3VPvpjrG7K.jpg?f=fotoalbum_large

Inmiddels al anderen die de case van megekko of de franse ldlc hebben ontvangen?

[ Voor 11% gewijzigd door hansje28 op 09-11-2020 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jinks26
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-05 11:04
de grotere ATX PSU past wel maar hangt met wat tie wraps aan elkaar
Mooi om te zien dat een grotere psu wel 'past' in de case!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XFlame
  • Laatst online: 16:19
Dat een ATX PSU past was al bekend. Coolermaster levert er zelfs een 3D printbare PSU bracket voor: https://www.coolermaster....mini-itx/masterbox-nr200/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poephouder
hansje28 schreef op maandag 9 november 2020 @ 10:03:
@Witte_200 @XFlame Dit is inderdaad de NH-U12A. Past alleen met het mesh paneeltje. Had gelezen dat het bij de meeste moederborden wel paste dus heb de gok genomen. (PS. let niet op het stof, dit is naderhand schoongemaakt)[Afbeelding]

Inmiddels al anderen die de case van megekko of de franse ldlc hebben ontvangen?
Wordt helemaal zenuwachtig van de foto's om morgen ( hopelijk ) mijn eigen case binnen te krijgen. Als die morgen binnenkomt, dan heb je morgen een foto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte_200
Haha, @Poephouder Same!

PS: Ik heb uiteindelijk toch een Fuma 2 CPU koeler besteld vanwege de goede reviews (U12A nog beter, maar ook duurder..) ik hoop dat hij past!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Witte_200 schreef op maandag 9 november 2020 @ 10:30:
Haha, @Poephouder Same!

PS: Ik heb uiteindelijk toch een Fuma 2 CPU koeler besteld vanwege de goede reviews (U12A nog beter, maar ook duurder..) ik hoop dat hij past!
De Noctua C14S komt er het best uit in een test op Youtube, wordt ook op Reddit over gesproken. Advies is dan de fan die erbij zit onderop te zetten en een 14cm op de radiator bracket in de zijkant. Dan krijg je soort push-pull configuratie. Voordeel lijkt mij ook dat de chipset van de X570 ook actief gekoeld wordt (wel met warme CPU lucht, maar altijd beter dan niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte_200
Okasha schreef op maandag 9 november 2020 @ 12:51:
[...]

De Noctua C14S komt er het best uit in een test op Youtube, wordt ook op Reddit over gesproken. Advies is dan de fan die erbij zit onderop te zetten en een 14cm op de radiator bracket in de zijkant. Dan krijg je soort push-pull configuratie. Voordeel lijkt mij ook dat de chipset van de X570 ook actief gekoeld wordt (wel met warme CPU lucht, maar altijd beter dan niets.
Jup. Helemaal waar, maar voor mijn x5600 zwaar overkill 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
HET voordeel van de C14S lijkt mij vooral, dat delen van je mobo beter bereikbaar zijn. Ik heb nu zo'n blok (MUGEN) en hele moederbord is afgedekt. Met deze heb je via de zijkant nog best wat bereikbaarheid. Prijsverschil is er maar 75 of 65 euro is nu ook niet de wereld :)

Ik zit nu in de Fractal Nano S en overweeg de NR200 te bestellen, totaal zinloze wissel, maar lijkt mij leuk project en de 3080 die erin komt zit dan niet tegen de GPU aan..

[ Voor 24% gewijzigd door Okasha op 09-11-2020 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krahk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-05 10:00
Ik heb ook een bestelling bij Megekko die morgen (10-11) aan zou moeten komen maar nog geen verzend bevestiging binnen. Vanochtend had Megekko nog 1 dag levertijd staan voor de NR200P wit. Nu is dat weer langer dan 10 dagen.
Ik heb al een node 202 staan dus voor mij geen haast maar het blijft spannend zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pulseh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-02 10:15
Ik heb bij Megekko nagevraagd wanneer ze geleverd zouden worden. Kreeg het antwoord dat dit pas 26-11 zou zijn. Uit voorraad leverbaar was dus weer een deceptie. Heb ook direct mijn order geannuleerd breng mijn geld liever ergens anders heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poephouder
Heb uiteindelijk toch besloten om maar weer te bestellen bij de Franse website. Ik ga nu niks meer annuleren en verwacht er gewoon 2 binnen te krijgen. Dus binnenkort een NR200P te koop op V&A ( hopelijk )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Poephouder schreef op zondag 8 november 2020 @ 15:50:
[...]

Ik denk dat je je vergist ik heb de SF750, echter zit ik nog in afwachting van mijn case. Snap alleen niet zo goed hoe je voeding zo kan blazen tijden Dota, verwar je het niet met je cpu koeler ofzo ?
Nee, het is helaas de SF450. Hiervoor had ik namelijk een ATX psu en toen blies het niet. Ik vermoed dat de airflow van mijn Rajintek Metis niet goed genoeg is en dat de SF450 een te hoge interne temperatuur oppikt.

Derhalve hoop ik dat de ruimere NR 200 een betere airflow heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royall
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 31-03 00:29
Paar dagen geleden mijn order geannuleerd bij de Franse website aangezien het er op leek dat Megekko kon leveren.

Gister stonden ze zelfs gewoon op voorraad bij Megekko. Had dan ook vandaag wel een verzendbericht verwacht maar niks... En nu staat er ook minimaal 10 dagen...

Ik heb nu spijt van het annuleren bij de Franse haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkvalias
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 05-06 13:32
Ik heb maar een mailtje gestuurd naar Megekko. Na 17 automatische mailtjes van verplaatsing ben ik toch wel benieuwd of ze wat meer info kunnen geven. Laatste update haalde de datum naar voren en ik zou hem vandaag moeten krijgen. Maar hey, geen T&T en geen updates op de site :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sylexert
  • Laatst online: 01-06 08:46
Hey guys, zelfde issue hier. Ook besteld bij megekko zou vandaag geleverd worden. Maar geen update of T&T. Heb er meerdere producten in bestelling staan, mobo, geheugen en een aio cooler. Geheugen is ook van 3 dagen naar 10+ dagen levering gegaan. Ik heb het idee dat ik de komende tijd niets ga krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poephouder
Ik sluit me ook aan bij het rijtje. Zou vandaag ook binnen komen, maar geen update meer gekregen via de mail en zo ook geen T&T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19:08
Helaas hier ook nog niks :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTG999
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-03-2021
Poephouder schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:00:
Ik sluit me ook aan bij het rijtje. Zou vandaag ook binnen komen, maar geen update meer gekregen via de mail en zo ook geen T&T
Zelfde hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreameR86
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:28
Ik heb van Megekko een mail gekregen dat zij verwachten de witte NR200P te kunnen leveren richting het einde van deze maand.

Helaas nog even wachten dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poephouder
Heb vanochtend een mail gestuurd dat ik geen track and trace heb en ook geen order status update, dus of ze die over de mail kunnen geven. Megekko hun reactie:

"Beste Koen,

Hartelijk dank voor je reactie.

​Het spijt me je te moeten informeren dat de levering vanuit onze leverancier inderdaad wederom is uitgesteld.

Zoals eerder ook aangegeven is het voor ons niet mogelijk om een leverdatum 100% te garanderen. Dit omdat we volledig afhankelijk zijn van onze leveranciers.
De levering is ditmaal doorgeschoven naar 26-11-2020.

Onze welgemeende excuses voor het ongemak. Indien het te lang duurt, is het altijd een mogelijkheid om de order kosteloos te annuleren.

We hopen je op deze wijze naar tevredenheid te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groeten
, "

Ik ga wel met de verwachting dat ik begin dit jaar mijn case pas heb, dan kan het alleen maar mee zitten xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte_200
Okasha schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:49:
HET voordeel van de C14S lijkt mij vooral, dat delen van je mobo beter bereikbaar zijn. Ik heb nu zo'n blok (MUGEN) en hele moederbord is afgedekt. Met deze heb je via de zijkant nog best wat bereikbaarheid. Prijsverschil is er maar 75 of 65 euro is nu ook niet de wereld :)

Ik zit nu in de Fractal Nano S en overweeg de NR200 te bestellen, totaal zinloze wissel, maar lijkt mij leuk project en de 3080 die erin komt zit dan niet tegen de GPU aan..
Klopt, Met de C14S ga je inderdaad wel een beter bereikbaar mobo hebben. Maar ik vind het prijsverschil met de Fuma 2 toch aanzienlijk hoor? (€50 => €75). Het scheelt ook maar 1° ofzo. niet? + Een 3.5 inch HDD lijkt ook niet te passen icm de C14S?

Als je in de prijs categorie van een C14S zit zou ik al sneller geneigd zijn om naar een AIO te kijken? Dan heb je nog meer mobo toegankelijkheid en is nog mooier ook!

Ach, het maakt voor mij sowieso allemaal niet veel uit. De 5600x zal het koud genoeg hebben in beide gevallen. Maar post hier zeker een paar fototjes als je de C14S in de NR200p hebt!

@Poephouder & de andere met leverproblemen bij MeGekko: Hij staat nog steeds op stock bij die franse shop zo te zien? Ik heb hem daar gisteren avond in ieder geval opnieuw besteld & mijn bestelling staat nu in status "Préparée" dus hoop vandaag nog een verzendbevestiging te krijgen... Zodra ik deze heb annuleer ik m'n bestelling bij MeGekko.

PS: Het gaat me niet zo zeer over geduld uit oefenen, maar een leverdatum die constant verspringt is ook niet handig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkvalias
Goede tip! Inmiddels ook een bestelling geplaatst bij Le French Shop. Zoals @Witte_200 ook al aangeeft gaat het ook bij mij niet zozeer om geduld. Ik vind het vervelend om twintig keer mijn verwachtingen te zien wijzigen en zelfs bericht te krijgen dat de datum naar voren gehaald is... En mn oude case begint zo zijn gebreken te vertonen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTG999
Poephouder schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 14:28:
Heb vanochtend een mail gestuurd dat ik geen track and trace heb en ook geen order status update, dus of ze die over de mail kunnen geven. Megekko hun reactie:

"Beste Koen,

Hartelijk dank voor je reactie.

​Het spijt me je te moeten informeren dat de levering vanuit onze leverancier inderdaad wederom is uitgesteld.

Zoals eerder ook aangegeven is het voor ons niet mogelijk om een leverdatum 100% te garanderen. Dit omdat we volledig afhankelijk zijn van onze leveranciers.
De levering is ditmaal doorgeschoven naar 26-11-2020.

Onze welgemeende excuses voor het ongemak. Indien het te lang duurt, is het altijd een mogelijkheid om de order kosteloos te annuleren.

We hopen je op deze wijze naar tevredenheid te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groeten
, "

Ik ga wel met de verwachting dat ik begin dit jaar mijn case pas heb, dan kan het alleen maar mee zitten xD
Oorspronkelijk gaf Megakekko mij de datum 24-11-2020. Het verbaasde mij al dat deze de leverdatum naar voren schoven. Laten wij hopen dat wij voor het einde van de maand iets binnen krijgen. Hopelijk sta ik tegen die tijd ook vooraan in de wachtrij voor de RTX 3070. Momenteel sta ik op… *checks website* … plek 151.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sylexert
Megekko geeft nu aan dat de case op de 26-11 wordt geleverd. Maar het geheugen dat ik bij die bestelling had staan was oorspronkelijk in 3 dagen leverbaar, Ze geven nu aan dat die op 30-12 pas geleverd kan worden (die maar annuleren).

Dus die levertijden moet je wel heel ruim nemen, zeg maar met een zak zout. Ik durf nog wel tot het einde van de maand te wachten.... Die ryzen 5950x komt denk ik voorlopig ook nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poephouder
MIjn bestelling bij de Franse site, zit nu op de post. Echter annuleer ik mijn bestelling bij Megekko niet. Verkoop deze gewoon door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte_200
Poephouder schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 21:17:
MIjn bestelling bij de Franse site, zit nu op de post. Echter annuleer ik mijn bestelling bij Megekko niet. Verkoop deze gewoon door
De mijne ook. Al heb ik wel geen Track & Trace code ontvangen. Jij wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
Ik heb wel een T&T code ontvangen, sinds dinsdag 18:52 staat hij op de status "Zending aangekomen in exportstation". Hij wordt zo te zien verzonden via Chronopost. Vreemde is dat ik vanochtend wel gebeld werd door een Frans nummer (+33390512256) maar toen ik opnam hoorde ik niks en als ik terugbel krijg ik te horen dat het nummer niet in gebruik is.

Hopen dat ie voor het weekend nog binnenkomt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte_200
@Vinze

Ok. Ik zit in BE dus zal wel met gewone BPost verstuurd worden. Heb ze een mailtje verstuurd in ieder geval.

PS: Verwacht vandaag geen update waar het een feestdag is in België & Frankrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
@Witte_200 Aha, dan kan ik wel stoppen met de F5 knop te misbruiken _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
Witte_200 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 15:04:
[...]

Klopt, Met de C14S ga je inderdaad wel een beter bereikbaar mobo hebben. Maar ik vind het prijsverschil met de Fuma 2 toch aanzienlijk hoor? (€50 => €75). Het scheelt ook maar 1° ofzo. niet? + Een 3.5 inch HDD lijkt ook niet te passen icm de C14S?

Als je in de prijs categorie van een C14S zit zou ik al sneller geneigd zijn om naar een AIO te kijken? Dan heb je nog meer mobo toegankelijkheid en is nog mooier ook!

Ach, het maakt voor mij sowieso allemaal niet veel uit. De 5600x zal het koud genoeg hebben in beide gevallen. Maar post hier zeker een paar fototjes als je de C14S in de NR200p hebt!

@Poephouder & de andere met leverproblemen bij MeGekko: Hij staat nog steeds op stock bij die franse shop zo te zien? Ik heb hem daar gisteren avond in ieder geval opnieuw besteld & mijn bestelling staat nu in status "Préparée" dus hoop vandaag nog een verzendbevestiging te krijgen... Zodra ik deze heb annuleer ik m'n bestelling bij MeGekko.

PS: Het gaat me niet zo zeer over geduld uit oefenen, maar een leverdatum die constant verspringt is ook niet handig...
Ah! Dat is een goede, ik heb de 3.5" positie wel nodig, dus ga even nakijken of dat inderdaad niet compatible is met C14S. Op basis van deze foto lijk het mij niet dat hij de 3,5" overlapt

https://preview.redd.it/3...f030098433388668bcdb1ac29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte_200
Okasha schreef op woensdag 11 november 2020 @ 14:21:
[...]

Ah! Dat is een goede, ik heb de 3.5" positie wel nodig, dus ga even nakijken of dat inderdaad niet compatible is met C14S. Op basis van deze foto lijk het mij niet dat hij de 3,5" overlapt

https://preview.redd.it/3...f030098433388668bcdb1ac29
Ja ik had er ergens iets van opgevangen. Maar er lijkt wel een mogelijkheid te zijn:

YouTube: Cooler Master NR200 Large Air Coolers: Featuring the U12S, U12A, Scy...

Word besproken op 19:29.

Maar het lijkt toch net te lukken inderdaad, maar niet op de PSU bracket. Wel op het HDD paneel zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
Witte_200 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 14:57:
[...]

Ja ik had er ergens iets van opgevangen. Maar er lijkt wel een mogelijkheid te zijn:

YouTube: Cooler Master NR200 Large Air Coolers: Featuring the U12S, U12A, Scy...

Word besproken op 19:29.

Maar het lijkt toch net te lukken inderdaad, maar niet op de PSU bracket. Wel op het HDD paneel zo te zien.
Ah ik zie het inderdaad, maar ik had ook niet bedacht dat de harddisk horizontaal wordt geplaatst. Snap niet waarom hij allerlei dingen probeert, maar niet gewoon de harddisk in verticale orientatie plaatst. Dan heb je geen last dat de harddisk over het moederbord steekt. Gaten zullen wel niet optimaal zitten, maar daar moet wel iets op te vinden zijn. Wellicht gewoon de HD met zipties vastzetten op stukjes rubber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte_200
Okasha schreef op woensdag 11 november 2020 @ 15:07:

... maar niet gewoon de harddisk in verticale oriëntatie plaatst...
Misschien dat de HDD dan in de weg komt te zitten van een lange GPU? Anyway. Ik hoop het snel te kunnen testen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lrsv
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-05 13:08
Heb zelf net eentje besteld bij TopAchat: 95 euro + 6 euro verzending.
Ben benieuwd hoe snel hij er gaat zijn. Niet dat dat uitmaakt, want ik moet nog tig andere onderdelen bij elkaar zoeken :p

• pulseh
Mijn kastje wordt morgen bezorgd door Fedex, 10/11 besteld bij LDLC in Frankrijk.

• Poephouder
pulseh schreef op donderdag 12 november 2020 @ 20:54:
Mijn kastje wordt morgen bezorgd door Fedex, 10/11 besteld bij LDLC in Frankrijk.
Ik heb precies het zelfde

• Witte_200
Mooi dat jullie hem Morgen krijgen!

De mijne staat al sinds dinsdag avond op “ Klaarmaken door afzender” bij Bpost.

Dus ik ben niet zo hoopvol 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royall
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 31-03 00:29
Afgelopen dinsdag heb ik maar weer opnieuw besteld bij LDLC. Had de vorige geannuleerd aangezien Megekko een update gaf te kunnen leveren en dat vervolgens niet meer te kunnen.

Aangezien de SF750 PSU ook een probleem is in Nederland heb ik deze maar gewoon bij mn bestelling gedaan (LDLC heeft ze nog wel op voorraad).

Vandaag heb ik de case al binnengehad vanuit frankrijk! Voeding had wat vertraging en is vandaag verzonden maar met een beetje geluk ontvang ik die ook nog deze week.

Nu nog alleen een 5900x! Hoop dat Informatique snel een levering gaat krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 00:58

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Ik ben me langzaam aan het oriënteren op een nieuwe build. En eigenlijk staat wel al vast dat ik de NR200(p) wil. Ik heb geen grote haast (eerst nog verhuizen aan het begin van 2021) en wacht nog even de prijsontwikkelingen af rondom de nieuwe CPU’s en GPU’s Echter wil ik wel al wat componenten bij elkaar gaan verzamelen. Nu ben ik benieuwd naar de voedingen die jullie willen gebruiken in deze case en of ook SFX-L modellen passen? Kan dat eigenlijk niet goed vinden op de site van Coolermaster. Iemand tips?

Neig n.a.v. De Sfx test van hardware info naar de Be Quiet 600 watt maar die is dus Sfx-L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sylexert
Inmiddels ook maar gehele bestelling bij megekko geannuleerd en de 200p white ook bij Ldlc besteld. Ook direct de corsair sf750 sfx voeding daar besteld. Aangezien die tot eind februari 2021 niet leverbaar blijken te zijn in Nederland. Hoop volgende week het boeltje dan te mogen ontvangen 🤞

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pulseh
Kastje inmiddels ontvangen van LDLC en componenten er vakkundig in gepropt. Zeer tevreden met deze behuizing!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LyyBmar4whmXpL7LslykiLYFO5Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dRKv7J8Hw5t5DWmAl3sL5htE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ShAqhewS3s0ils3vsyThFLECzO4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D3Dco2fKCdmqL3RFkxfK0mPO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lrsv
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-05 13:08
sylexert schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 08:11:
Ook direct de corsair sf750 sfx voeding daar besteld. Aangezien die tot eind februari 2021 niet leverbaar blijken te zijn in Nederland.
Zou ik mogen vragen van waar u deze info heeft?
'Eind februari 21' is wel zeer specifiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sylexert
Tuurlijk, kreeg dit begin deze week door van megekko. Ik had dit artikel ook al een tijd in backorder staan.

Dit is was wat zij stuurde:
De nieuwe leverdatum is 23-02-2021.

Hier onder staat de verwachte levertijd van de artikelen.

Overzicht bestelde producten:
1x 247705 Corsair PSU SFX SF750 Platinum In ons magazijn verwacht: 22-02-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaflic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-05 15:18
[Afbeelding]

Toevallig heb ik nu ook een h210 en heb deze besteld in het wit. De 3080 zou niet in de h210 passen. Aangezien ik daar ook al 2 maanden op wacht en nog steeds in de wachtrij sta, heb ik niet zoveel haast om hem voor 35 euro extra uit Frankrijk te laten komen. :*)

Maar heb het wel overwogen omdat ik me afvraag hoe vaak Megekko nog uit blijft stellen...

Overigens heb ik 2 weken geleden een SF750 bij Azerty besteld en dag erna in huis. Blijkbaar net op tijd als ik dat hier zo lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-05 23:44
Is de NR200 uberhaubt ergens beschikbaar? Daar gaat mijn voorkeur toch wel naar uit. Zou ook mooi zijn als de nieuwe SFX voedingen van Cooler Master daadwerkelijk te koop zijn. Die paper launches lijken erger en erger te worden de laatste jaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkvalias
Adanteh schreef op zondag 15 november 2020 @ 12:50:
Is de NR200 uberhaubt ergens beschikbaar? Daar gaat mijn voorkeur toch wel naar uit. Zou ook mooi zijn als de nieuwe SFX voedingen van Cooler Master daadwerkelijk te koop zijn. Die paper launches lijken erger en erger te worden de laatste jaren.
Denk niet dat het paper launches zijn. Ik verwacht dat het alles te maken heeft met Corona die alle productie om zeep geholpen heeft i.c.m. een hele grote groep mensen die ineens een pc nodig heeft i.v.m. thuiswerken en thuisschool.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vinze
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/abxBALTNFAI1BM7MQDSepy6PTCE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/spViqYJxvRWSyu9A6O30pxij.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb hem vrijdag ontvangen en van 't weekend in elkaar gezet. Erg mooie kast die voor z'n formaat ook nog eens enorm veelzijdig is. Het flow-through ontwerp van de 3080 FE is ook perfect voor deze kast, hij wordt echt net 65 á 70 graden onder zware belasting en is dan nog steeds onhoorbaar. Enige 'luidruchtige' onderdeel is de Noctua NH-U9S, als je de fan curve niet aanpast hebben die nogal wat herrie.

[ Voor 11% gewijzigd door Vinze op 16-11-2020 08:50 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• darkvalias
Ik heb inmiddels ook mijn case uit Frankrijk binnen en bestelling bij Megekko maar geannuleerd. T'is wel een heel mooi kastje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1gmQlGaw0alYAwHxpJQ4QlrSV1s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/se1gTq000m23YzmAJNeuyJN1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Witte_200
Erg mooie builds hier!

Bij mij is hij gisteren ook binnen gekomen van LDLC:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DeEnRX3R9_LXoSzK0hyvCmtqu2w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zmfSH3MJzhw3KOMnKCr6BIEo.jpg?f=fotoalbum_large

Na een eerste Cinebench R23 run komt de 5600x niet boven de 56° uit. (Al staat de default fan curve nogal agresief dus hier moet nog wat in getuned worden.)

TO Do: R9 390 vervangen door 6800XT of 3080. 3.5" vervangen door M.2 SSD En een paar extra Slim fans aankopen die deftig te monteren zijn. :) (Ik heb een Gigabyte B550i, De socket op dit bord zit iets hoger waardoor geen 25mm fan te gebruiken is boven de Fuma 2...)

PS: Gisteren ook een order annulatie verzoek verstuurd naar MeGekko, maar nog geen reactie gehad? Hoe zit dat bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkvalias
@Witte_200 Ik heb mijn kast gisteravond geannuleerd en 30 minuutjes later kreeg ik bevestiging. Niks aan op te merken dus.

Al vrees ik wel dat ik mijn mobo terug moet sturen voor rma. Sinds kort problemen met de netwerkadapter die constant disconnect. Na wat zoeken kwam ik erachter dan de chip defecten in de hardware heeft en blijkbaar nog verkocht wordt. (Intel(R) Ethernet Controller (2) I225-V) Laat deze 2.5gbe poort nou net mijn hele reden zijn geweest om dit veels te dure bord te halen (asus b550 gaming-i) :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sylexert
Vandaag de kast en voeding binnen gekregen uit frankrijk (LDLC). Meteen druk aan het passen en meten geslagen. Wat is dat weer leuk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GjyEXURqvCWpX7jYI6HvjSs5H-A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yW5Luj27KG8KJ8gyJZm0hVZh.jpg?f=fotoalbum_large

Moet zeggen het is nog best een ruime kast, maar het wordt wel wat frutten met de kabels. De x63 past helaas niet direct met de radiator op het zijpaneel. De radiator is net iets te breed dat hij tegen de opstaande randen aankomt. Dus de fans eerst en dan de radiator, er is zelfs nog plek om een push pull opstelling te maken.

Kan mijn build helaas nog niet afmaken. Heb de cpu nog niet binnen (5950x plaats 82 megekko, gaat nog wel even duren). Kan ik in de tussentijd een beslissing maken of de 3080 of 6800xt de 980ti gaat vervangen.

@darkvalias oei dat is niet best. Ik heb ook het zelfde b550-i bord. Maar even goed checken of ik niet ook die problemen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte_200
darkvalias schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 19:39:
@Witte_200 Ik heb mijn kast gisteravond geannuleerd en 30 minuutjes later kreeg ik bevestiging. Niks aan op te merken dus.

Al vrees ik wel dat ik mijn mobo terug moet sturen voor rma. Sinds kort problemen met de netwerkadapter die constant disconnect. Na wat zoeken kwam ik erachter dan de chip defecten in de hardware heeft en blijkbaar nog verkocht wordt. (Intel(R) Ethernet Controller (2) I225-V) Laat deze 2.5gbe poort nou net mijn hele reden zijn geweest om dit veels te dure bord te halen (asus b550 gaming-i) :(
Hier is het order gisteren avond pas geannuleerd. Heeft even geduurd maar is goed gekomen. :)

Dat is rot man! :( Volgens mij heb ik dezelfde 2.5Gbe controller op m'n Gigabyte B550i. Gelukkig hier nog geen problemen tegen gekomen. (Al werk ik nog op 1Gbe) Kan het geen driver issue zijn?

@sylexert Ja het is een ruime kast, maar als alles er in zit heb ik toch ook wat kabels moeten proppen. (Ook het zijpaneel achter het moederbord heb ik vast gevezen. Dit bleef niet toe omdat de kabelmanagement hier achter niet zo top is bij mij O-)

[ Voor 12% gewijzigd door Witte_200 op 18-11-2020 06:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkvalias
Super stom ja. Ik zat ook nog op 1gbe. Ik heb gisteren nog de laatste driver gedownload en heb meerdere bronnen gevonden waarn benadrukt wordt dat het een hardware issue is.

• Bas-Bass
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 14-05 12:08
Ik heb ook bijna mijn kastje van LDLC binnen. :)

Bij megekko uiteindelijk de bestelling geannuleerd nadat de leverdatum twee keer verzet was.
Volgens de laatste mail die ik van megekko heb gekregen verwachten zij de NR200*P eind deze maand op voorraad te hebben.

Succes iedereen!

Niet helemaal de plek hiervoor, maar;
megekko verwacht de sf750 pas in 04-2021!!!
Dus gelijk meebesteld, coolermaster komt wel binnenkort met een nieuwe sfx series uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
darkvalias schreef op zondag 15 november 2020 @ 13:04:
[...]

Denk niet dat het paper launches zijn. Ik verwacht dat het alles te maken heeft met Corona die alle productie om zeep geholpen heeft i.c.m. een hele grote groep mensen die ineens een pc nodig heeft i.v.m. thuiswerken en thuisschool.
Het gaat mij specifiek over de NR200, dus NIET de NR200P met glazen paneel. Ik snap dat zo'n niche kast die het nu in een keer erg goed doet onder omstandigheden moeilijk te krijgen is, maar die NR200 zie ik überhaubt nergens staan. Ook niet op die Franse site (Waar nu wel de Cooler Master SFX voedingen toegevoegd zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTG999
Adanteh schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 17:29:
[...]

Het gaat mij specifiek over de NR200, dus NIET de NR200P met glazen paneel. Ik snap dat zo'n niche kast die het nu in een keer erg goed doet onder omstandigheden moeilijk te krijgen is, maar die NR200 zie ik überhaubt nergens staan. Ook niet op die Franse site (Waar nu wel de Cooler Master SFX voedingen toegevoegd zijn)
De NR200P komt met een glazen zijpaneel EN een normaal geperforeerd paneel zoals de NR200. Ik was hier eerst ook door in de war, want ik wil ook geen glazen zijpaneel. Maar je kan dus gewoon zoeken naar de NR200P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijntjuhh
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-05 19:15
Heb niet echt iets toe te voegen aan dit topic, maar wil jullie wel even bedanken voor de tip! Zojuist de NR200P en de Corsair SFX750 besteld via LDLC. Nu hopen dat de voorraadinformatie up-to-date was!

Het is bedoening, niet bedoeling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adanteh
NTG999 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 21:04:
[...]

De NR200P komt met een glazen zijpaneel EN een normaal geperforeerd paneel zoals de NR200. Ik was hier eerst ook door in de war, want ik wil ook geen glazen zijpaneel. Maar je kan dus gewoon zoeken naar de NR200P.
Wacht eens even.... kan iemand dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas-Bass
Adanteh schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 23:09:
[...]

Nr200p is met glazen en geperforeerd zijpaneel.
Ik kwam het ook nog tegen op de site van corsair.

Jammer dat de nr200 non p nergens beschikbaar is....
je betaald zo 25€ meer voor het glazen zijpaneel, zonde als je deze niet gebruikt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poephouder
Adanteh schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 23:09:
[...]

Je krijgt er inderdaad een mesh en glazen zijpaneel bij, maar ook krijg je een riser cable. De case is voor 100 Euro nog steeds een super redelijke prijs voor wat voor stuk kwaliteit case je koopt. Ook als je alleen de mesh gebruikt,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScreameR86
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:28
Ik heb hem uiteindelijk ook bij ldlc besteld en de bestelling bij Megekko geannuleerd.

Levering in 2 dagen was toch wel erg netjes.

Wat betreft behuizing is het toch wel erg netjes. Stevig en makkelijk in te bouwen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mD4N2zk-wDUZleqz5qS62pampGc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7kxJOg2vOkgCPEtF5F4J15VL.jpg?f=fotoalbum_large

En inderdaad heeft de P ook de meshpanel. Deze gebruik ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas1juh
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-11-2024
Ik heb hem zojuist besteld bij de Franse website (www.ldlc.com).
Het grote wachten is begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poephouder
bas1juh schreef op zondag 22 november 2020 @ 17:49:
Ik heb hem zojuist besteld bij de Franse website (www.ldlc.com).
Het grote wachten is begonnen.
Vergeleken met Megekko is dit het kleine wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
Megekko en cdromland geven nu opeens weer dat er met 6 dagen geleverd wordt. Kan iemand dat bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTG999
Okasha schreef op zondag 22 november 2020 @ 23:38:
Megekko en cdromland geven nu opeens weer dat er met 6 dagen geleverd wordt. Kan iemand dat bevestigen?
Ik zie nu “4 dagen (vrijdag)” op de artikel pagina van Megekko staan. Hopelijk krijg ik deze week eindelijk de case binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkvalias
Misschien wat extra info voor de wachtenden onder ons. Toen ik mijn bestelling nog bij Megekko had open staan gaven ze het volgende aan: "De leverancier meldt ons nu dat zij het product op 26.11 bij ons kunnen leveren, waardoor wij de order op 27.11 bij je kunnen afleveren." Klinkt alsof ze vrij zeker zijn van die datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTG999
Ik laat geduldig mijn order bij Megekko staan gezien ik de onderdelen om in de case te stoppen ook nog niet ontvangen heb. Aka ik sta voorlopig nog in de wachtrij voor een RTX 3070.

[ Voor 3% gewijzigd door NTG999 op 23-11-2020 15:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krahk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-05 10:00
darkvalias schreef op maandag 23 november 2020 @ 09:27:
Misschien wat extra info voor de wachtenden onder ons. Toen ik mijn bestelling nog bij Megekko had open staan gaven ze het volgende aan: "De leverancier meldt ons nu dat zij het product op 26.11 bij ons kunnen leveren, waardoor wij de order op 27.11 bij je kunnen afleveren." Klinkt alsof ze vrij zeker zijn van die datum.
Zo klonk het eerder ook al. Na 3x dit verhaal heb ik ook bij LDLC besteld. Was in 4 dagen in huis zonder problemen. Je moet wel het geld overmaken wat ook 2 dagen kan duren.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• sylexert
Na al mijn spulletjes binnen gehad te hebben hebben, 38 tiewraps verder met 2 geschaafde handen en een snee in m'n vinger. Heb ik toch alles redelijk goed in het kastje kunnen stoppen.

Een x63 kraken in een push pull opstelling met 4x ML140 corsairs, een 2,5 slot dikke prehistorische 980ti met 2x low profile Noctua NF-A12x15 op de bodem voor wat frisse lucht, corsair sf750 voor de prik en een 3800xt als een tijdelijke plaatsvervanger voor 5950x op de asus b550-i plank.

Voor de andere bouwers hier, mischien kunnen de fotos voor wat inspiratie zorgen :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VDsMxPsqa9JJc0UgrslswwCWej0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TQvypAcqpVGEfjCfpFOs5LHm.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HzAC-Gf25A8aVXC6EWfHvBRYZ1w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/klrjbKEJp6IA0TEcMrEIPOWB.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ELUgz46btns-u2B-GCRWf6LnCfg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T5FaoAIxQVXncdJDmGDKcHnZ.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QB6btpbkJLH5kHjnZKcYySIzsZI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j3CrNzdlMrSWJngDGL6wxYeM.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jSi1FMr1svFtThNyX4JYetAWs0A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pDYFiXhHWKj0k79IS1O3LRTA.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NQzjlpl8DQ5EBGudujKgo76YU5c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tV4aSrIpJSl6un5hRfdx8mI7.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WHATaDEMAGE
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22-05 19:59
Laatste status update van mijn bestelling bij Megekko:
In ons magazijn verwacht: 01-12-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyazono
Kijkend naar de pricewatch staan er ineens een heleboel meer winkels die de NR200P aanbieden, zo te zien gaat er dus volgende week eindelijk geleverd worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
Het ziet er inderdaad naar uit!
Jammer dat de non-P versie er nog niet is. Het raam en de riser cable hebben voor mij geen waarde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WHATaDEMAGE
Zojuist een verzendbevestiging gehad van Megekko. Hopelijk morgen binnen!👌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miyazono
Gisteren hier ook verzendbevestiging van Megekko, word vanmiddag bezorgd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
Ik heb hem besteld bij Azerty. Overigens ook even geinformeerd over de SFX cooler master voedingen, maar daar was de levertijd ook bij de leverancier onbekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHATaDEMAGE
Nog steeds niet ontvangen helaas... Iets met PostNL problemen. 😉
Zul je net zien, is het op voorraad, heeft PostNL problemen 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satan_cat
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 25-05 17:18
Hier komt hij vandaag ook nog niet binnen, dan morgen maar hopelijk. Dat wordt toch een ochtendje thuis werken. Fout ligt bij PostNL, die heeft de pakketten bij Megekko niet opgehaald vanwege drukte. Niks aan te doen en al erg blij dat ik een exemplaar te pakken heb kunnen krijgen maar als hij er morgen nog steeds niet is ben ik bang dat ik blauwe ballen krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteffanS
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12-05 14:38
*knip* nee, hiervoor kan je een apart aankoopadviestopic aanmaken.

[ Voor 77% gewijzigd door br00ky op 05-12-2020 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:45
Mijn NR200P van Megekko is vrijdag bezorgd. Dus het lijkt dat ze weer mondjesmaat geleverd kunnen worden.

[ Voor 6% gewijzigd door Bean77 op 06-12-2020 01:47 ]

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTG999
Vorige week dinsdag is ook mijn witte NR200P binnengekomen van Megekko. Nu is het nog wachten op de componenten die er in moeten, zoals een RTX 3070. Waarschijnlijk komen die deze week binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteffanS
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12-05 14:38
NTG999 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 16:18:
Vorige week dinsdag is ook mijn witte NR200P binnengekomen van Megekko. Nu is het nog wachten op de componenten die er in moeten, zoals een RTX 3070. Waarschijnlijk komen die deze week binnen.
Welke componenten heb je gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTG999
SteffanS schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 16:20:
[...]

Welke componenten heb je gekocht?
Hier is mijn lijst: https://nl.pcpartpicker.com/list/hzwDkX

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
Sinds afgelopen weekend ook een NR200 in mijn bezit :) Bevalt goed en leuk inbouwwerk! Ik draai met luchtkoeling en de C14S is wel even passen en meten, maar het mooie is dat de side fan frame mount er precies overheen ligt. Ik had de tweede 14cm fan eerst onderin, maar dat was erg krap dus heb deze nu er even naast gezet en Noctua gevraagd om 2 clipjes te sturen om er een 12cm fan onder te zetten (tussen cooler en mobo).

Pas met de NR200 icm de C14S wel op met je ITX AM4 mobo. De MSI en Gigabyte hun CPU slot zit een cm hoger (richting bovenkant case) dan die van Asrock en Asus. Daardoor kan de tweede 120mm fan niet gemonteerd worden. De asrock is niet aan te raden omdat deze de SATA poorten aan de zijkant heeft.

Mijn 3080 moet nog komen, maar wil ik dan deshrouden met 2 fans onderin. Hoe monteren jullie de 120mm fans op het onderstuk? Ik kwam daar zo snel niet uit. Heb 2 Noctua 120x15mm liggen ervoor.

De harddisk zijwaards zoals het bedoeld was past niet met de cooler. Ik heb nog overwogen de PSU aan de voorkant te hangen, maar dan blaast de PSU fan (is een SF750) in de voorkant half afgedekt, dat vond ik niet geschikt. Nu dus de harddisk verticaal met tiewraps en strookjes EPDM voor de trillingen :) Uiteindelijk wil ik eigenlijk dat super ding vervangen door OF een 2.5" HD (is maar 4 TB) of een SSD. Dat geeft dan meteen wat meer werkruimte.

De kast is vrij stil, maar het is jammer dat dit mobo niet in het bios ondersteund dat <60 graden de fans passief draaien. Met deze CPU cooler en de grote roosters zou deze build prima passief kunnen bij licht kantoor gebruik.

Nu erin: 3700x, Asus B550-I, 32gb 3200, MSI 2070 super.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BH-2mRAmBXumS7U3m39Tt-RnQ28=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AFF8L4oh5VCjBDwsqQUVDm91.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XUYhuvccKbDxUInYlt5ID6KmjPA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b1jDFSeT14zFynRfMJ0KLELk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:01
MEt de Noctua NH-C14S is het inderdaad opletten met een Gigabyte ITX moederbord. Ik krijg zelfs niet eens een 15 mm fan boven de NH-C14S. En met een Gigabyte Aorus RTX 3080 Extreme passen er ook geen fans op de bodem van de kast. Dus ben nog aan het puzzelen voor extra koeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas-Bass
Paul Hewson schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 20:53:
MEt de Noctua NH-C14S is het inderdaad opletten met een Gigabyte ITX moederbord. Ik krijg zelfs niet eens een 15 mm fan boven de NH-C14S. En met een Gigabyte Aorus RTX 3080 Extreme passen er ook geen fans op de bodem van de kast. Dus ben nog aan het puzzelen voor extra koeling.
Ik heb zelf ook de NR200 met de C14s en een gigabyte b550 mobo. Heb daarbij de noctua 120x15 fans er boven zitten denk met 1 mm speling, het past maar wel echt net aan. Hoe zit het bij jullie dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
Bas-Bass schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 22:17:
[...]

Ik heb zelf ook de NR200 met de C14s en een gigabyte b550 mobo. Heb daarbij de noctua 120x15 fans er boven zitten denk met 1 mm speling, het past maar wel echt net aan. Hoe zit het bij jullie dan
Als ik een 120x15mm fan boven de C14S wil plaatsen druk deze tegen de C14S aan, zie deze lichtelijk veren. Hoe is jou dat gelukt en hoe heb je de fan bevestigd? Denk namelijk dat het wel wat toevoegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas-Bass
Paul Hewson schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 23:51:
[...]

Als ik een 120x15mm fan boven de C14S wil plaatsen druk deze tegen de C14S aan, zie deze lichtelijk veren. Hoe is jou dat gelukt en hoe heb je de fan bevestigd? Denk namelijk dat het wel wat toevoegt.
Ik heb het top paneel losgemaakt en eerst de mesh verwijderd. De pootjes terug gebogen en zo los gemaakt.
Toen de noctua fans zonder de rubber plakstukjes tegen het paneel geschroefd, door de rubber ringen geen die an in het top paneel zaten. Zal later deze week een foto maken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik ben ook maar voor een NR200P gegaan na het lezen/zien van alle builds :D Gekozen voor een thuiswerk/HTPC syteempje waarvan later de GPU wordt geupgradet zodra de prijzen/beschikbaarheid weer stabiliseren. Was erg tof om in te bouwen! Wel wat priegelen om 2 fans boven- en onderin te krijgen, maar het is gelukt. De pricewatch: Noctua NH-U12A past echt net met het mesh paneel, ik gok dat tempered glas er niet in zit. Build is idle onhoorbaar en op full-load.. eigenlijk ook :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kdFu_r_NX5zhmKADfmMZ6AFokHs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wB6lQh3qHUeOWGc0q2KwToZ0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2RjTb7QuwCYcWoUh2IFoSPsvg_c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0eQpVe6KRKhimnxHEMgvFScU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vvODn2Yh_6kCPCy-z3pexl8ApFc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2PX35ggWK2Nr1YWeUJrTX5sZ.jpg?f=fotoalbum_large

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600X Tray€ 223,90€ 223,90
1MoederbordenASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac€ 101,05€ 101,05
1VideokaartenASUS ROG Strix Strix GeForce GTX 1050 Ti OC 4GB€ 258,29€ 258,29
1BehuizingenCooler Master MasterBox NR200P Zwart€ 96,-€ 96,-
1ProcessorkoelingNoctua NH-U12A€ 93,20€ 93,20
2VentilatorenAlpenföhn WingBoost2 - Blood Red, 120mm€ 0,-€ 0,-
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 83,90€ 83,90
1VoedingenCorsair SF600 (2018)€ 129,57€ 129,57
1Solid state drivesSamsung 970 EVO 1TB€ 129,-€ 129,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.114,91

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
Bas-Bass schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 18:40:
[...]

Ik heb het top paneel losgemaakt en eerst de mesh verwijderd. De pootjes terug gebogen en zo los gemaakt.
Toen de noctua fans zonder de rubber plakstukjes tegen het paneel geschroefd, door de rubber ringen geen die an in het top paneel zaten. Zal later deze week een foto maken
Ik snap wat je bedoelt. Zal zelf ook dit weekend een poging ondernemen om te kijken wat het met de temperatuur doet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paul Hewson
Bas-Bass schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 18:40:
[...]

Ik heb het vanavond geprobeerd en inderdaad, het past. Ik heb de rubberen ringen van het toppaneel verwijderd en de fans vastzet met van die rubber trekbevestigingen die bij de Noctua zaten. Blijft een spleet van 1 mm over de C14S.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1hkw5fqjSfr5lzyLQGxD6ivdX2o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gVAfVj8moNsXdnZaw405BEgA.jpg?f=fotoalbum_large

Update van de build, scoorde een 3080 :) De grote harddisk heb ik moeten vervangen door een 2.5", ging allemaal net te lastig. De 3080 is nu deshrouded, met 2x Noctua NF-A12 eronder, en dan 2x Noctua NF-A12 in de bovenkant. De C14S heeft de 14cm voorop en achterop een NF-A12, zodat je nog beetje bij de stekkers kan en je niet teveel hoeft te proppen.

De onderste fans zijn aangesloten op de headers van de MSI 3080 Gaming X Trio. De bovenste fans op de chassis fan en de CPU op CPU. Bij licht gebruik is het systeem erg stil, want dan draaien alleen de CPU fans op laagste stand.

Komende dagen aan de slag met de thermals!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1420638

Okasha schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 17:12:
[Afbeelding]

Update van de build, scoorde een 3080 :) De grote harddisk heb ik moeten vervangen door een 2.5", ging allemaal net te lastig. De 3080 is nu deshrouded, met 2x Noctua NF-A12 eronder, en dan 2x Noctua NF-A12 in de bovenkant. De C14S heeft de 14cm voorop en achterop een NF-A12, zodat je nog beetje bij de stekkers kan en je niet teveel hoeft te proppen.

De onderste fans zijn aangesloten op de headers van de MSI 3080 Gaming X Trio. De bovenste fans op de chassis fan en de CPU op CPU. Bij licht gebruik is het systeem erg stil, want dan draaien alleen de CPU fans op laagste stand.

Komende dagen aan de slag met de thermals!
Dus in totaal 4x 120mm noctua fans aangesloten zie ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
Anoniem: 1420638 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 20:25:
[...]

Dus in totaal 4x 120mm noctua fans aangesloten zie ik?
Nee 5 :) Er zit er nog eentje verstopt achter de C14s (pull).
Pagina: 1 2 Laatste