NAS 220+ compatible RAM?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• SvenG
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-05 05:25
Goeiemiddag ,

een paar dgn terrug heb ik de DS220+ met 2x 12TB Red's in gebruik genomen en ben zeer blij met het verschil tov van mijn DS212 (upload van 10MB naar 119MB , USB 3.0 gaat ook met 100+MB)

Ik had hierbij (suggested add-on purchase : Crucial CT4G4SFS8266 Memory Module (4 GB, 1 x 4 GB, DDR4, 2666 MHz, 260-Pin SODIMM)) gekocht, wat ook volgens Nascompares.com zou moeten werken, maar helaas werd het niet herkend (2x geprobeerd)

Iemand suggesties voor alternatief NON-Synology RAM? Want die prijzen zijn krankzinnig

Thanks !!!

[ Voor 13% gewijzigd door SvenG op 03-09-2020 14:15 ]

Beste antwoord (via SvenG op 03-09-2020 14:21)

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

https://www.compuram.biz/

Kijk daar eens. Vandaag 16GB binnen gekregen voor mijn 2419+, en het werkt.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

https://www.compuram.biz/

Kijk daar eens. Vandaag 16GB binnen gekregen voor mijn 2419+, en het werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SvenG
Thanks !

dit is het officieel goedgekeurde RAM , maar dan zeer cheap ! :-)

Ik ga het bestellen, SUPER bedankt !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-06 20:17
(jarig!)
Offtopic... hou er tekening mee, dat je 12TB schrijven mooi groot zijn. Maar dat dit bij een rebuild heel gevaarlijk is. Je kunt gemakkelijk hierbij al je data verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenG
oh ? eerste keer dat ik daar hoor / lees

net ff n search gedaan en zie enkel wat voor SHR , waar ik niet voor koos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferryc
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-06 16:11
SvenG schreef op donderdag 3 september 2020 @ 14:21:
Thanks !

dit is het officieel goedgekeurde RAM , maar dan zeer cheap ! :-)

Ik ga het bestellen, SUPER bedankt !
Beste Sven, ik sta ook op het punt mijn DS215j te vervangen voor een DS220+! Heb je het geheugen (4 of 8 GB) uiteindelijk besteld bij CompuRAM? Ben je er tevreden mee?

Alvast bedankt,
Ferry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:15
SvenG schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 09:27:
oh ? eerste keer dat ik daar hoor / lees

net ff n search gedaan en zie enkel wat voor SHR , waar ik niet voor koos
Hardware falen is niet afhankelijk van het gekozen bestandssysteem. Aangenomen dat beide 12TB schijven niet binnen een maand kapot gaan, heb je straks als je systeem op leeftijd is, de kans dat je tweede schijf overlijdt als je de eerste moet vervangen. Zonder backups heb je dan niks meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferryc
Ik maak gebruik voor backups van een externe harde schijf (USB), Synology's C2 & Amazon Glacier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenG
ferryc schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:47:
[...]

Hi Ferry, ne helaas niet . Ook deze werkt niet bij mij :-(

Beste Sven, ik sta ook op het punt mijn DS215j te vervangen voor een DS220+! Heb je het geheugen (4 of 8 GB) uiteindelijk besteld bij CompuRAM? Ben je er tevreden mee?

Alvast bedankt,
Ferry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenG
biomass schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:53:
[...]

als er 1 stuk gaat bestel ik via Prime een nwe , die is er dan dezelfde dag , of de volgende dag

ik zie geen probleem

heb ook een DS212 , die draait noig steeds 24/7

Hardware falen is niet afhankelijk van het gekozen bestandssysteem. Aangenomen dat beide 12TB schijven niet binnen een maand kapot gaan, heb je straks als je systeem op leeftijd is, de kans dat je tweede schijf overlijdt als je de eerste moet vervangen. Zonder backups heb je dan niks meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferryc
Dus beste gewoon de officiele RAM module van Synology te kopen? Of waar anders kan ik met zekerheid een werkend alernatief aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenG
ja , bij Syno kopen. Ik heb 2 andere geprobeerd, werkte beiden niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:49
Synology stelt dat het maximale geheugen voor een DS220+ 6GB is en dus kun je bij Synology enkel een 4GB als formele uitbreiding van de DS220+ kopen.

Echter er zijn voldoende voorbeelden van mensen die met success 16GB in een DS220+ gestopt hebben.
Zorg er echter wel voor dat je het juiste memory koopt.
Zie deze quote die erg belangrijk is.
MAKE SURE to check that the memory module (especially 16 and 32GB SODIMM modules) are DUAL RANK or ‘DR‘, as Synology NAS typically have trouble with SR/SINGLE RANK modules.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferryc
Heb nog even op websites van geheugen-merken gekeken, en bij sommigen kun je simpelweg het model Synology (DS220) opgeven waarna er modules werden aangegeven compatibel te zijn (en conform Synology's specs 4GB, wellicht passen andere modules uit de betreffende serie dus ook wel):

- Kingston KVR26S19S6/4
- Crucial, Corsair, Transcend, G.Skill: niets
- ADATA AD4S2666J4G19

NB, de Kingston KVR26S19S6/8 is de 8GB variant, wellicht werkt deze ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Zou het niet gokken met die KVR26S19S6/8.
Die Kingston is Single Rank en Synology heeft daar problemen mee.

Als je geheugen koop zorg er dan in ieder geval voor dat je een Double Rank module hebt.
Aangeduid als DR of 2R

[ Voor 4% gewijzigd door Ben(V) op 21-11-2020 19:02 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferryc
Bedankt Ben, ben voor de 'zekerheid' voor de 4GB-uitvoering gegaan (KVR26S19S6/4). Deze zou volgens Kingston.com compatibel moeten zijn. Is welliswaar single rank, maar dat is het officiele 4GB geheugen van Synology ook... Ik zal laten weten of het werkt (weekje). Fingers crossed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Wat ik er van begreep is dat als je binnen de formele specs van 8Gb (dus max 4Gb bijprikken) blijft het geen probleem is, maar als je meer wilt je double rank memory moet plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenG
Nou , ik kocht dit :

System: Synology DiskStation-Series DS220+, DS420+, DS720+, DS920+ (NAS)
Upgrade: 4GB (1 Module with 4GB)
Reference: D4NESO-2666-4G

en het werkte helaas niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenG
hetzelfde met dit :

Crucial CT4G4SFS8266 módulo de - Memoria (4 GB, 1 x 4 GB, DDR4, 2666 MHz, 260-Pin SODIMM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Dat is vreemd, want die D4NESO-2666-4G wordt door Synology aangemerkt als compatible.
zie:
https://www.synology.com/...ategory&category=rams&p=1
Zou een ticket inschieten bij Synology.

Overigens zijn beide modulen Single Rank en ook Non ECC.

De DS220+ ondersteund ECC memory en dus zou ik persoonlijk nooit Non ECC bijplaatsen.
Als je dat doet wordt die ECC functie voor al het geheugen uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenG
ja ik weet , daarom bestelde ik die 2e ook :-) sterker nog het lijkt hetzelfde te zijn als Syno RAM

niet aan gedacht : ECC , goede tip , thanks !

maar denk je echt dat een ticket inschieten zin heeft ? ze zeggen nl dat je mij Syno hun RAM moet kopen, wat ik niet heb gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Waarom houden ze dan een lijst met compatible memory bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenG
da's waar, ik zal t doen en rapporteer hier terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferryc
Yes, net het geheugen geplaatst (Amazon), ingeklikt en klaar!! Nu 6Gb geheugen, geen problemen of meldingen gehad, gewoon in een keer klaar. Heerlijk! Zit nu op 6% geheugengebruik na restart!!

Bedankt allen voor het meedenken!

Gr,
Ferry

Edit: wel medling dat er "non-Synology" geheugen is geplaats in mededelingen-centrum maar slikt het wel gewoon.

[ Voor 14% gewijzigd door ferryc op 28-11-2020 17:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ferryc
Ik had blijkbaar ook een reepje Kingston KVR26S19S6/8 besteld, maar hiermee start de DS220+ niet op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Ulysses

Niet van jou

Ik heb dit topic gevonden nadat ik natuurlijk voor een spotprijs wat besteld heb bij Coolblue dat als 'gesuggereerd alternatief' werd aanbevolen bij het best wel prijzige 4GB Synology eigen geheugen van 110 euro. Daar dit mij nu 'slechts' 23 euro gekost heeft, dacht ik het wel te kunnen proberen. Na dit topic te hebben gelezen, besef ik nu dat dit geheugen hoogst waarschijnlijk niet zal gaan werken:
Crucial 8GB 2400MHz DDR4 SODIMM (1x8GB)

Echter, als voorraad om te bewaren voor een toekomstige klant met een upgrade verzoek van een laptop, is het allicht niet geheel overbodig verder. Dat is dan voor nu wel wat zuur, aan gezien ik wat specifieke extra functionaliteit met de Syno 220+ van plan ben - en dit niet met 2GB zal gaan werken, zoals die standaard geleverd is. Nahja, geeltje leergeld dan maar. Ik ga de tips uit dit topic opvolgen als straks inderdaad blijkt dat het reepje niet functioneert. O-)

Ken ik jou?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:32
Ulysses schreef op maandag 4 november 2024 @ 03:42:
Ik heb dit topic gevonden nadat ik natuurlijk voor een spotprijs wat besteld heb bij Coolblue dat als 'gesuggereerd alternatief' werd aanbevolen bij het best wel prijzige 4GB Synology eigen geheugen van 110 euro. Daar dit mij nu 'slechts' 23 euro gekost heeft, dacht ik het wel te kunnen proberen. Na dit topic te hebben gelezen, besef ik nu dat dit geheugen hoogst waarschijnlijk niet zal gaan werken:
Crucial 8GB 2400MHz DDR4 SODIMM (1x8GB)

Echter, als voorraad om te bewaren voor een toekomstige klant met een upgrade verzoek van een laptop, is het allicht niet geheel overbodig verder. Dat is dan voor nu wel wat zuur, aan gezien ik wat specifieke extra functionaliteit met de Syno 220+ van plan ben - en dit niet met 2GB zal gaan werken, zoals die standaard geleverd is. Nahja, geeltje leergeld dan maar. Ik ga de tips uit dit topic opvolgen als straks inderdaad blijkt dat het reepje niet functioneert. O-)
Er is gewoon een specifiek topic over Ram voor Synology:

[Synology] Geheugen upgrade ervaringen per model
Pagina: 1