HEOS Bar icm LG65GX en IntelNUC verbindingsperikelen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:32

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Ik zit al een tijdje te prullen. Klopt het dat je de heos bar alleen de app op een andere hdmi kanaal kan zetten?

Ik heb de HEOS Bar icm LG65GX en IntelNUC aangesloten. De tv hangt aan HDMI ARC de NUC aan HDMI 2 van de HEOS bar.

Als ik mijn nuc aanzet, springt de tv aan, maar niet veel later krijg ik geen signaal op mijn tv. Dan moet ik naar de app gaan. Daar staat dan ARC geselecteerd als bron. Die moet ik veranderen naar HDMI2.

Klopt dat op deze manier?

Aanvullend probleem. Ik heb bij de HEOS bar een ab gekregen, maar die reageert op helemaal niets (Heos bar is al ruim 1,5 jaar oud). In het verleden nooit de ab gebruikt. Batterij al vervangen, maar geen respons. Kun je met de AB ook het hdmi kanaal veranderen? Zo ja, is het misschien de moeite om een andere te regelen.

Ik hoor het graag.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Toevallig mezelf wat aan het oriënteren op een HEOS bar voor eventueel op de bovenverdieping. Ik zie in de handleiding dat de 6 programmeerbare knoppen gebruikt kunnen worden om de inputs te selecteren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7-0rP-0avTc6Xg4PouBnRvC8E_c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cfzCT9aCBkGFXVIhSXbeGyVJ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door S1NN3D op 02-09-2020 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
S1NN3D schreef op woensdag 2 september 2020 @ 13:09:
Toevallig mezelf wat aan het oriënteren op een HEOS bar voor eventueel op de bovenverdieping. Ik zie in de handleiding dat de 6 programmeerbare knoppen gebruikt kunnen worden om de inputs te selecteren.
[Afbeelding]
Hmm bedankt hiervoor. Waarom die AB het dan niet meer doen is mij een raadsel... :|

Dat zou een oplossing kunnen zijn in ieder geval.

Ik zie nu dat er in de AB geen CR2032 batterij moet, maar een CR2025. Nooit van gehoord :/
Wel dezelfde hoeveelheid volt en de 2032 past ook (redelijk). Maar wellicht zit daar dan toch het probleem in!

[ Voor 12% gewijzigd door Mystikal op 02-09-2020 13:20 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcdejong
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-03-2024
Ik heb mijn Heos Bar gekoppeld met mijn LG televisie op HDMI2 (van de tv) omdat dit de enige HDMI poort is die ARC ondersteunt.

Waarom sluit je je IntelNuc niet aan op de Heos Bar in plaats van op de tv zelf? Hoef je ook niet te schakelen tussen de hdmi kanalen en heb je maar 1 kabel naar je tv lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
pcdejong schreef op woensdag 2 september 2020 @ 13:25:
Ik heb mijn Heos Bar gekoppeld met mijn LG televisie op HDMI2 (van de tv) omdat dit de enige HDMI poort is die ARC ondersteunt.

Waarom sluit je je IntelNuc niet aan op de Heos Bar in plaats van op de tv zelf? Hoef je ook niet te schakelen tussen de hdmi kanalen en heb je maar 1 kabel naar je tv lopen.
Dat heb ik gedaan! Maar toch moet ik van de heos bar hem nog een keer omzetten naar hdmi 2 (vd heos bar)

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcdejong
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-03-2024
Ergens in de app (diep verborgen) staat de standaard tv ingang. Had je die goed gezet?
Pagina: 1