Wat mag wel en wat mag niet?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgdejong
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-09 06:22
Hoi,

Ik wil graag een aantal advertenties gaan maken maar vraag me af of het volgende is toegestaan.

1) mag je een link toevoegen naar Whatsapp voor vragen/ en of opmerkingen?
2) mag je aangeven dat het product wat je aanbiedt inclusief BTW is.
3) mag je eventueel een link toevoegen waar het product ook kan worden besteld? bijvoorbeeld je eigen website

Ik zie de reacties wel tegemoed.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrSenne
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-09 15:46
Een aantal vragen kan je al beantwoorden aan de hand van de Algemene voorwaarden:
https://tweakers.net/info/algemene-voorwaarden/v-a/

Zoals je 3e vraag;
Het is niet toegestaan om websites te vermelden of links naar websites op te nemen, met uitzondering van een website met een productspecificatie of de website van de betreffende producent, fabrikant of importeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgdejong
Helder, blijven vraag 1 en 2 nog open

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:27

Rmg

mgdejong schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 10:34:
Helder, blijven vraag 1 en 2 nog open
Vraag 2 is ook makkelijk, het is aanbod voornamelijk gericht aan particulieren. Dus je prijzen MOETEN inclusief BTW zijn.
Gebruikers dienen bij het plaatsen van een advertentie de volgende regels in acht te nemen:

Advertenties op V&A zijn altijd gericht op het aanbieden van producten en diensten aan consumenten. Dit laat onverlet dat het bedrijven ook is toegestaan producten te kopen en diensten af te nemen.
Vraag 1 staat niets over in de algemene voorwaarden, dus hoewel communicatie ook prima via tweakers kan en je jezelf moet afvragen of je je (prive)telefoonnummer wel publiekelijk wil delen, lijkt hier geen bezwaar tegen te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:30
V&A FAQ
Ik ben een bedrijf, moet ik inclusief of exclusief BTW vermelden?
Tweakers Vraag & Aanbod is een site gericht op consumenten, derhalve dienen alle vermelde prijzen inclusief BTW te zijn.
Over: (Veilig) tweedehands handelen
Gebruik Tweakers berichtenservice
Als je via Tweakers communiceert, dan kunnen de berichten in geval van nood door een hele kleine groep admins ingezien worden. Zo kunnen we eenvoudig de zaak bekijken als er onenigheid is, of informatie verzamelen voor de instanties als er sprake is van oplichting.
Communicatie via whatsapp/telefoon is in principe niks op tegen. Maar bij problemen is het iets moeilijker voor de admins om te achterhalen wat er aan de hand is.

[ Voor 11% gewijzigd door NESFreak op 31-08-2020 10:47 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:39
Eigenlijk wil je gewoon je website/bedrijf promoten door VA te spammen.
Mag toch hopen dat dat überhaupt niet gewenst is in VA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mgdejong
Denniz0229 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 10:51:
Eigenlijk wil je gewoon je website/bedrijf promoten door VA te spammen.
Mag toch hopen dat dat überhaupt niet gewenst is in VA.
Ik wil een advertentie plaatsen volgens de regels daar gaat deze vraag over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:41
Dan heb je je vraag beantwoord lijkt me?

Let op dat je, als bedrijf, minder rechten hebt dan als particulier. (verzending, zichttermijn, garantie, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgdejong
99ruud99 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 10:54:
Dan heb je je vraag beantwoord lijkt me?

Let op dat je, als bedrijf, minder rechten hebt dan als particulier. (verzending, zichttermijn, garantie, etc).
Klopt zou wel mooi zijn als een FPA het kan bevestiging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

mgdejong schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 11:01:
[...]

Klopt zou wel mooi zijn als een FPA het kan bevestiging
Is gewoon wettelijk geregeld. Als jij als bedrijf handelt (en daar lijkt het hier op) moet je gewoon voldoen aan alle wet en regelgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgdejong
Ik bedoel dat je whatsapp link mag toevoegen in de adv. De wettelijke regels ken ik. Maar va regels veranderen nog al eens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Waarom zou je via WhatsApp willen communiceren? Omdat je de berichten dan sneller ziet?
Dan moet je je telefoonnummer in je advertentie zetten, dat doet niet iedereen graag.

Bovendien zijn 't zowel op V&A, als ook op Marktplaats, vaak oplichters, die de communicatie buiten Tweakers, respectievelijk MP, om willen laten lopen, zodat admins/beheerders niet kunnen meelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:38
Marly schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 18:06:
Waarom zou je via WhatsApp willen communiceren? Omdat je de berichten dan sneller ziet?
Dan moet je je telefoonnummer in je advertentie zetten, dat doet niet iedereen graag.

Bovendien zijn 't zowel op V&A, als ook op Marktplaats, vaak oplichters, die de communicatie buiten Tweakers, respectievelijk MP, om willen laten lopen, zodat admins/beheerders niet kunnen meelezen.
Da's allemaal waar, maar dat is aan de TS of hij dat wel of niet wil. Zijn vraag is vooral of het toegestaan is om je telefoonnummer voor WhatsApp in de advertentie te noemen.

Lijkt mij dan wel handig om @Microkid en @Bor te taggen - als moderators van dit subforum hebben ze wellicht een idee van wat wel & niet mag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:21

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

mgdejong schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 10:28:
Hoi,

Ik wil graag een aantal advertenties gaan maken maar vraag me af of het volgende is toegestaan.

1) mag je een link toevoegen naar Whatsapp voor vragen/ en of opmerkingen?
Ja, alhoewel het via DM handiger is ivm eventuele geschillen. Daarnaast geeft via DM meer vertrouwen.
2) mag je aangeven dat het product wat je aanbiedt inclusief BTW is.
Alle aanbod op V&A is gericht op particulieren, dus altijd incl BTW. Vermelden is dus niet nodig.
3) mag je eventueel een link toevoegen waar het product ook kan worden besteld? bijvoorbeeld je eigen website
Nee. links naar externe sites zijn niet toegestaan.
Ik zie de reacties wel tegemoed.

[ Voor 6% gewijzigd door Microkid op 31-08-2020 20:01 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:16

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Bij vraag 1 wil ik nog graag toevoegen dat we mensen altijd adviseren om de communicatie via ons platform te laten lopen zodat we bij eventuele geschillen nog wat kunnen achterhalen. Kies je voor een ander communicatieplatform dan kan dat natuurlijk niet.

Persoonlijk raad ik communicatie rond V&A via zaken als Whatsapp / Facebook actief af. We zien bijvoorbeeld ook oplichters die hun best doen om communicatie zo snel mogelijk naar een medium of platform buiten Tweakers te verplaatsen omdat daar weinig tot geen controle mogelijk is.

[ Voor 21% gewijzigd door Bor op 31-08-2020 20:06 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgdejong
Alle aanbod op V&A is gericht op particulieren, dus altijd incl BTW. Vermelden is dus niet nodig.
Er zijn ook genoeg mensen die een bedrijfje hebben en ook dingen kopen op tweakers, die kunnen dan hun voordeel ermee doen. De vraag was ook op het mag, niet of het nodig is. @Microkid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:21

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

In principe is het vermelden geen probleem. BTW vermelding is echter alleen mogelijk als bedrijf. Daarbij geldt dat bedrijven geen nieuwe producten mogen aanbieden in V&A. Daarnaast mag BTW vermelding geen beperking opleveren voor een particuliere koper of een aanleiding zijn om excl. BTW aan te bieden.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgdejong
Microkid schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 21:07:
In principe is het vermelden geen probleem. BTW vermelding is echter alleen mogelijk als bedrijf. Daarbij geldt dat bedrijven geen nieuwe producten mogen aanbieden in V&A. Daarnaast mag BTW vermelding geen beperking opleveren voor een particuliere koper of een aanleiding zijn om excl. BTW aan te bieden.
Ik ben volledig op de hoogte dat het alleen geldt voor bedrijven, dat bedrijven geen nieuwe producten mogen aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:16

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Opmerking hierbij is wel dat V&A gericht is op verkoop aan particulieren.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgdejong
Bor schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 21:27:
Opmerking hierbij is wel dat V&A gericht is op verkoop aan particulieren.
Klopt, het is ook volledig gericht op particulieren, geef gewoon aan dat het inclusief BTW, zoals je overal kunt zien bij elke winkel oid die ook op particulieren gericht is.

Het is gewoon een gegeven, de koper (particulie) kan er niets mee heeft er geen voordeel of nadeel bij.
Maar als de particulier een bedrijf heeft dan kan hij er wel wat mee, that's all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-09 11:15
mgdejong schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 21:31:
[...]

Klopt, het is ook volledig gericht op particulieren, geef gewoon aan dat het inclusief BTW, zoals je overal kunt zien bij elke winkel oid die ook op particulieren gericht is.

Het is gewoon een gegeven, de koper (particulie) kan er niets mee heeft er geen voordeel of nadeel bij.
Maar als de particulier een bedrijf heeft dan kan hij er wel wat mee, that's all
Aangezien alles op V&A incl. BTW moet worden aangeboden, zie ik niet in waarom een bedrijf er voordeel bij heeft dat het vermeld wordt? Iemand die bedrijfsmatig wil kopen via V&A weet dat het op particulieren is gericht en welke regels daarvoor gelden lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgdejong
@Bor antwoorden zijn bekend, kun je hem sluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Gadgeteer schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 10:06:
[...]

Aangezien alles op V&A incl. BTW moet worden aangeboden, zie ik niet in waarom een bedrijf er voordeel bij heeft dat het vermeld wordt? Iemand die bedrijfsmatig wil kopen via V&A weet dat het op particulieren is gericht en welke regels daarvoor gelden lijkt me.
als ik weet (ik heb een zzpbedrijfje) dat iemand btw int, kan ik de btw terugvragen.
Btw innen kan alleen als je zakelijk verkoopt. Dus als ik als bedrijfje iets bij een ander bedrijfje koop (wat qua AV van t.etn mag als het 2e hands is ) scheelt me dat 21%.

Even hypothetisch. In de praktijk koop ik voor mijn bedrijf gewoon nieuwe spullen ;).

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Pagina: 1