UltraWide screen hoe of wat

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWFpeters
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 26-09 17:07
Goedemiddag,

Ik heb een vraag......

Ultrawide, ik heb 2 UltraWides van LG om te testen een 34inch 2k en een 38inch 4k en ik ben wat aan het spelen om te kijken of ik het wat vind!

Het zijn beide 60Hz schermen dus frames op 60fps vast gezet. Goede gedachte of niet?

In 3 games namelijk Forza Motorsport 7, Horizon 4 en Destiny 2 werkt dit allemaal goed en soepel maar in Modern Warfare niet, het beeld hapert soms zonder dat de fps zakt. Iemand een idee hoe en waar ik dit moet zoeken?

In Windows is het ook geweldig..... ik wil het dus wel werkend krijgen maar ik weet niet zo goed waar ik allemaal naar moet kijken kwa settings. Waarschijnlijk blijft de 38 inch versie staan en gaat de 34inch naar mijn dochter. 4K is dan wel een dingetje in games vanwege de 2070 Super maar met de nieuwe RTX kaarten in aantocht zal dit wel goed komen denk ik. Vind het vooral in Windows en racegames echt een goede ervaring lever er nu in dit geval alleen op in in HZ van 144 naar 60 dat is wel even wennen als je dat gewend bent nu.....

Grootste vraag is dus eingelijk wat mis ik in de settings van Modern Warfare waardoor het niet lekker loopt? En hoe stelllen andere Ultra Widescreen gebruikt hun pc en games er voor in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:14
Met mijn eerste 34" ultrawidescreen ben ik begonnen met een Dell u3415W, prachtig scherm en heerlijk om mee te werken en ook vanwege het gebogen aspect is het ook erg immersive. Terug zou ik in ieder geval niet meer willen

Ik speel echt van alles, Assassins creed, Battlefield, Witcher, Ghost recon wild lands, Destiny 2, Modern Warfare.

Echter ik merkte zelf in first person shooters pvp dat hits niet altijd registreerde gevoelsmatig, toch maar de stap genomen om naar een hoger Hz scherm te gaan, dit is uiteindelijk de Acer Predator X34P geworden.
Nu op 120Hz en GSync aan merk ik wel dat het een hele grote verbetering is, vind het knap dat je zelf van 144 naar 60 terug kan vallen wat dat betreft.

In mijn ervaring kan je met ultrawide screen tegen de volgende issues aanlopen (wat gelukkig steeds minder wordt, ondersteuning is steeds beter):
- Games ondersteunen geen 21:9 aspect ratio, daar kan https://www.flawlesswidescreen.org/ nog soelaas in brengen, echter is die niet erg up to date meer. Anders op forums zoals https://www.wsgf.org/phpBB3/viewforum.php?f=95
- Game ondersteunt wel 21:9, echter cutscenes zijn dan weer in 16:9. Niet het grootste probleem echter breekt het wel de immersiveness.
Ook weer kijken op forums https://www.wsgf.org/phpBB3/viewforum.php?f=95
- Inconsistent frametimes, dr moet natuurlijk behoorlijk wat in het vram geladen en uitgelezen worden met zoveel screen estate.
Bij haperingen monitoren met RTSS en dan voornamelijk naar frametimes kijken ipv fps, die lijn moet zoveel mogelijk loodrecht zijn
Hier een mooie uitleg: YouTube: How To Fix Stutter In Games - Frame Rate, Frame Time & RTSS
Wat ik altijd doe is terug naar medium settings alles zetten en dan per setting weer op high zetten om te kijken wat de boosdoener is.
Een resolutie terug is echt een nogo tenzij het niet anders kan, liefst blijf ik op de native resolutie spelen.

Nadeel is dat je toch altijd een erg beefy videokaart zal moeten blijven aanschaffen. Je zal per generatie games toch sneller achterlopen met performance.

Daarnaast hebben we ook nog een eigen Ultrawide screen topic hier op het forum
[Ervaring/Discussie] Het 21:9 Ultrawide topic

[ Voor 5% gewijzigd door Turismo op 31-08-2020 12:16 ]

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWFpeters
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 26-09 17:07
HZ wordt nog wel een dingetje idd want zeker met CoD is het niet te doen (als ik in 1x terug stap) of het moet weer gaan wennen. Rest van de games heb ik er eigenlijk geen last van......