Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunestwo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-10 18:01
Hallo,
Bij deze een korte toelichting wat betreft mijn vraag.
Ik heb past geleden voor mijn vriendin een oude computer in elkaar gezet, na het installeren van win10 en alles klaar ontdekte ik dat ik de maximale snelheid kan gebruiken 250mbps van ziggo. Echter met mijn huidige systeem lukt die eigenlijk al niet sinds dag 1. Alleen ik ben er nooit verder ingedoken i.v.m dat ik dacht dat dit door de kabel die in de muur zat verwerkt niet boven de 100mbps kon.

Mijn vraag
Mijn Asus Z270I netwerk snelheid wilt niet boven de 100mbps komen (intel(r) ethernet connection (2) i219-v )

Relevante software en hardware die ik gebruik
Asus Z270I mobo
Drivers van asus volgens de download pagina voor de mobo
Nieuwste drivers middels internet

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Nieuwe / ouder drivers
Verschillende Cat 6 kabels.
Speed&Duplex in eigenschappen geforceerd naar 1gbps echter werkt internet helemaal niet meer(staat nu weer in Auto Negotiation)

Dus al met al.. Wat zijn nog me opties?

Bijvoorbaat dank!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-10 20:24
edit : foto aangepast naar linkje

https://cdn.webshopapp.co...i-netwerk-kabeltester.jpg

zo'n testertje zoeken of kopen... dingen kost n tientje.. grote kans werkt ader 4, 5, 7 of 8 niet ...

[ Voor 50% gewijzigd door ijske op 28-08-2020 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunestwo
ijske schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 21:55:
[Afbeelding]

zo'n testertje zoeken.. grote kans werkt ader 4, 5, 7 of 8 niet ...
Probleem is dat middels de zelfde kabel mijn laptop, me vriendin der computer wel 1gbps snelheden toestaat. Dus het zit hem niet in de kabel. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Als je een cat6 kabeltje spant tussen je eigen systeem en dat van je vriendin, heb je dan wel gigabit?
OK, je hebt dan geen IP maar 't gaat puur om de verbinding

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunestwo
Brahiewahiewa schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 22:05:
Als je een cat6 kabeltje spant tussen je eigen systeem en dat van je vriendin, heb je dan wel gigabit?
OK, je hebt dan geen IP maar 't gaat puur om de verbinding
Verbinding nog steeds 100mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:54
Zit er iets in je ethernet poort? Als in, viezigheid.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunestwo
chaoscontrol schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 23:02:
Zit er iets in je ethernet poort? Als in, viezigheid.
Meerdere malen schoon gemaakt met een kwastje en met een perslucht fles. Geen effect. Was het vergeten te zetten bij ''Wat ik al gevonden of geprobeerd heb''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09:16
https://linustechtips.com...er-upgrading-motherboard/

Gek genoeg lijkt het zelfde gebeurd bij dit topic. Net alsof die intel chip heel gevoelig is voor de kabel/poort router.

Misschien toch nog even korte label dicht bij modem testen op verschillende poorten?

Ryzen 5 7500F - ASUS TUF Gaming B650-PLUS - Gigabyte 9070XT - 32GB Kingston Fury Beast 6000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunestwo
Ik zal binnenkort eens proberen, ben op het moment voor een langere tijd niet thuis. Maar dan alsog.. Hoe kan het dat zowel een laptop als andere desktop het prima op 1 gb pakken. Ik denk toch dat het misschien het moederboord het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rithm
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 13-01-2024
Ik lijk ongeveer vergelijkbaar probleem te hebben met mijn Intel Wi-Fi kaart. Zie hier mijn zojuist geopende topic.

Heb sterk het vermoeden dat het toch iets softwarematig is, maar hoe los je dat op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunestwo
Na heel veel testen en verplaatsen en nog meer testen. Nog steeds stuck met 100mbps. Zelfs in de bios wil het netherwerk lampje niet groen branden.Heel veel verschillende drivers heeft het echter slechter gemaakt waardoor zelfs mijn wifi module nu niet meer de max snelheid haalt van 250mb. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electric Brainz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-10 17:28
Heb je het volgende al geprobeerd: https://superuser.com/que...-original-speed-on-new-pc

En als je ubuntu of een andere linux distro via een usbstick op start in live-boot, haal je dan wel hogere snelheden?
Pagina: 1