Ik heb een leaseauto, en heb daar zelf een dakkoffer en dakdragers bij aangeschaft. Nu heeft mijn vrouw in al haar wijsheid besloten om met de dakkoffer op de auto een parkeergarage(in onze woonplaats, toen we net terug waren van vakantie) in te rijden die te laag is, waardoor de dakkoffer helemaal kapot is.
De leasemaatschappij geeft aan dat de dakkoffer niet onder de autoverzekering valt, maar ik twijfel toch als ik het volgende lees:
De leasemaatschappij geeft aan dat de dakkoffer niet onder de autoverzekering valt, maar ik twijfel toch als ik het volgende lees:
Uit dit stuk maak ik op dat een accessoire wat dient tot meer gemak (daar lijkt mij een dakkoffer onder te vallen) onder de accessoires valt die in de cascowaarde is opgenomen. Of zie ik dit helemaal verkeerd?Artikel 1 Cascowaarde
De bij leasemaatschappij geregistreerde cascowaarde van het Motorrijtuig wordt als volgt bepaald:
De catalogusprijs exclusief of inclusief BTW (indien van
toepassing), zoals door de fabrikant of importeur opgegeven.
Vermeerderd met BPM (Belasting Personenauto’s en
Motorrijwielen) indien van toepassing.
Vermeerderd met de prijs van Extra Voorzieningen en
accessoires zoals bedoeld onder artikel 3 en artikel 4 voor zover
deze niet in de catalogusprijs zijn begrepen.
Vermeerderd met de waarde van eventuele opbouw, inbouw
en inrichting waarvoor door leasemaatschappij toestemming werd verleend. Indien en voor zover de op- of inbouw deel uitmaakt van de investering van de leaseovereenkomst.
Vermeerderd met de waarde van een Laadpaal en de installatie ervan, waarvoor door leasemaatschappij toestemming werd verleend.
Artikel 2 Motorrijtuig
Het Motorrijtuig is een Motorrijtuig met een geel of grijs kenteken en is goedgekeurd door de RDW om ermee op de weg te rijden. Aan de weg wordt gelijkgesteld vervoer via een pont of ferry.
Artikel 3 Extra Voorzieningen
Metaal- of signaalkleur, automaat, vijfversnellingsbak, getint glas, L.P.G.-installatie, schuifdak, zonnedak, ABS-systeem, ASR-systeem, airbag, airconditioning, centrale deurvergrendeling, alarminstallatie, trekhaak, elektrisch bedienbare ramen, stuurbekrachtiging, rembekrachtiging, afwijkende bekleding of stoelen en interieuraanpassingen op medische indicatie.
Artikel 4 Accessoires
Alle niet tot de standaarduitrusting behorende accessoires en extra Voorzieningen voor zover deze aan of in het Motorrijtuig vast zijn gemonteerd en dienen ter verfraaiing of herkenning van het
Motorrijtuig en/of dienen tot meer gemak, dan wel tot grotere veiligheid van bestuurder of passagiers.